Mies, oletko mennyt juttelemaan yksin terassilla istuvalle naiselle?
Tapahtuuko sellaista ikinä oikeassa elämässä, että joku mies tulisi juttelemaan keskelläkirkasta päivänvaloa naiselle, joka istuskelee yksinään katukahvilan terassilla kahvilla? Onko tällaista vain leffoissa, vai onko joku mies oikeasti mennyt juttelemaan sellaiselle? Olen nyt kesälomallani istuskellut tässä toivossa joka päivä jossain katukahvilassa, eikä kukaan ole tuntunut edes huomaavan. Terasseilla näkyy päivisin jonkin verran myös yksin istuvia miehiä. Toivovatko he, että joku nainen tulisi juttelemaan, vai haluavatko he olla rauhassa?
Kommentit (148)
Miehenä kyllä tulsii mieleen että tuo yrittää nyt jotain tuossa, muta harmittaa kun jos itsellä on tunne että ei sytytä yhtään hän niin sitä ei viitti antaa vääriä signaaleja ja on mieluummin vähän kylmä. Koska huomasin koulussakin että kun oli 16 tyttöä niin tasan 2 oli sellaista ketkä kiinnosti fyysisesti ja psyykkisesti. Että aika hakuammuntaa. Tietysti on monia jotka ottais kenet vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan menisi nykyaikana. Johan siitä riemu syntyisi, Iltasanomissa olisi kissankorkuisilla kirjaimilla "Mies ahdisteli naista terassilla keskellä päivää!"
Me too- liike tappoi viimeisetkin halut keskustella tuntemattomien kanssa, etenkin kun olen muutenkin introvertti.
Ja te jotka laitatte alapeukkua, miettikää edes sekunti miltä tuntuisi elää, kun kaikki mitä teet tai olet tekemättä on tuomittavaa ja väärin. Jos et lähesty naisia, on yksinäisyytesi oma vika kun olet heikko vätys etkä saa naisia, jos taas yrität tutustua naisiin, olet ahdistelija, stalkkeri ja hullu. Ja vielä kun nyt alkuun pääsin, niin se pakkien saaminen ei ole mukavaa, vaan todella nöyryyttävää. Jos ette usko, niin kokeilkaapas miltä se tuntuu.
Jos et osaa lähestyä ihmisiä, ilman että se koetaan ahdisteluksi, niin on varmasti meille kaikille parempi, ettet lähesty ketään. Kiitos.
Pertti ja Rauno ovat molemmat tyylikkäitä, itsestään huoltapitäviä ja töissäkäyviä miehiä.
Pertti huomaa terassilla viehättävän naisen ja rohkaistuu tekemään hänen kanssaan tuttavuutta.
Pertti: Hei! Tässä on varmaan vapaata?
Nainen: Mee kuule pois niin sitten on!Lähestyminen on naisesta epätoivottu ja Pertti on nyt ahdistelija ja se ei todellakaan ole ok.
Rauno huomaa terassilla viehättävän naisen ja rohkaistuu tekemään hänen kanssaan tuttavuutta.
Rauno: Hei! Tässä on varmaan vapaata?
Nainen: No hei! Kyllä on, istu alas.Lähestyminen on hyväksytty ja Rauno ei ole ahdistelija, vaan miellyttävä herrasmies.
Sellaista se on, kun Pertti ei ole ihan niin komea kuin Rauno.
Pertti-kulta, et sinä ole ahdistelija, sinä vain tulit torjutuksi. Ja koska tulit torjutuksi, se harmittaa sinua, kuten hyvin ymmärrettävää on, joten sinä uhriudut. Se taas ei olisi välttämätöntä jos sinulla olisi enemmän kanttia ja itseluottamusta. Sitäkin voi kehittää, muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä "nykyään ei uskalla" -selittelijät tietävät itsekin, ettei "voinko istua tähän" ei ole ahdistelua, kunhan ottaa kielteisenkin vastauksen tosissaan. Tuo on heidän ihan ymmärrettävää itsepetosta, kun todellisuudessa he eivät koskaan uskaltaisi puhua selvin päin vieraalle naiselle, joten syyksi aloitekyvyttömyyteen sanotaan me too.
Kukaan täysipäinen ei muutenkaan mene kysymään ensimmäisenä että voinko istua tähän? Ehei. Se keskustelu täytyy avata ihan muuten ja seuraan liittymisen aika on myöhemmin, kun sille on saatu soveltuva signaali (nainen vastailee, osallistuu jopa aktiivisesti jne.).
Miksi ihmeessä kukaan haluaisi pöytäänsä täysin ventovieraan, josta ei tiedä mitään muuta kuin että halusi istua samaan pöytään?
Kyllä se kannattaa sillä istumisella avata, hassuahan olisi jos joku jäisi pöydän viereen seisomaan ja jutustelemaan ja vasta sitten kysyisi saako istua :D Tosin jos olisin jossain yksin ja toivoisin juttuseuraa ja joku tulisi seisaaltaan viereen höpöttelemään, niin ihan kyllä sanoisin että istu ihmeessä alas.
Voi miten vaikeaa tuntuu olevan elämä joillekin.
Vierailija kirjoitti:
Se on metoo! jos mua lähestyt.
N33
Ok. Voisitko kantaa jotain merkkiä mistä tietää että sinua ei saa lähestyä? Ilmeisesti edes kysyäkseen kelloaikaa. Kukaan muu ei ole nimittäin pahastunut ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan menisi nykyaikana. Johan siitä riemu syntyisi, Iltasanomissa olisi kissankorkuisilla kirjaimilla "Mies ahdisteli naista terassilla keskellä päivää!"
Me too- liike tappoi viimeisetkin halut keskustella tuntemattomien kanssa, etenkin kun olen muutenkin introvertti.
Ja te jotka laitatte alapeukkua, miettikää edes sekunti miltä tuntuisi elää, kun kaikki mitä teet tai olet tekemättä on tuomittavaa ja väärin. Jos et lähesty naisia, on yksinäisyytesi oma vika kun olet heikko vätys etkä saa naisia, jos taas yrität tutustua naisiin, olet ahdistelija, stalkkeri ja hullu. Ja vielä kun nyt alkuun pääsin, niin se pakkien saaminen ei ole mukavaa, vaan todella nöyryyttävää. Jos ette usko, niin kokeilkaapas miltä se tuntuu.
Jos et osaa lähestyä ihmisiä, ilman että se koetaan ahdisteluksi, niin on varmasti meille kaikille parempi, ettet lähesty ketään. Kiitos.
Pertti ja Rauno ovat molemmat tyylikkäitä, itsestään huoltapitäviä ja töissäkäyviä miehiä.
Pertti huomaa terassilla viehättävän naisen ja rohkaistuu tekemään hänen kanssaan tuttavuutta.
Nainen: Mee kuule pois niin sitten on!Lähestyminen on naisesta epätoivottu ja Pertti on nyt ahdistelija ja se ei todellakaan ole ok.
Rauno huomaa terassilla viehättävän naisen ja rohkaistuu tekemään hänen kanssaan tuttavuutta.
Nainen: No hei! Kyllä on, istu alas.Lähestyminen on hyväksytty ja Rauno ei ole ahdistelija, vaan miellyttävä herrasmies.
Tämä on niin totta, kun teimme testin ruman kaverini ja komean kaverini kanssa ravintolassa että sanoo tyttölle että heillä on hyvä perä. Ruma kaveri meni ensin niin tytöt juoksi pois ja sanoi hyi. Komea kaveri meni 15minuutin päästä sanomaan saman ja ne alkoi grindaamaan.
Itsekin istun suht säännöllisesti yksin kahvilassa. Aina välillä vilkuilen siellä yksinolevia naisia, mutta rohkeus ei todellakaan riitä mennä juttusille. Ainakin tarvitsisin jonkun selkeän signaalin. Vähän aikaa sitten kahvilassa istuskellessani luulen erään ohikulkevan naisen vilkuilleen minua. Hän oli selkeästi minua nuorempi, joten en ihan ymmärrä, miksi. Todennäköisesti näin väärin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä "nykyään ei uskalla" -selittelijät tietävät itsekin, ettei "voinko istua tähän" ei ole ahdistelua, kunhan ottaa kielteisenkin vastauksen tosissaan. Tuo on heidän ihan ymmärrettävää itsepetosta, kun todellisuudessa he eivät koskaan uskaltaisi puhua selvin päin vieraalle naiselle, joten syyksi aloitekyvyttömyyteen sanotaan me too.
Kukaan täysipäinen ei muutenkaan mene kysymään ensimmäisenä että voinko istua tähän? Ehei. Se keskustelu täytyy avata ihan muuten ja seuraan liittymisen aika on myöhemmin, kun sille on saatu soveltuva signaali (nainen vastailee, osallistuu jopa aktiivisesti jne.).
Miksi ihmeessä kukaan haluaisi pöytäänsä täysin ventovieraan, josta ei tiedä mitään muuta kuin että halusi istua samaan pöytään?
Kyllä se kannattaa sillä istumisella avata, hassuahan olisi jos joku jäisi pöydän viereen seisomaan ja jutustelemaan ja vasta sitten kysyisi saako istua :D Tosin jos olisin jossain yksin ja toivoisin juttuseuraa ja joku tulisi seisaaltaan viereen höpöttelemään, niin ihan kyllä sanoisin että istu ihmeessä alas.
No juuri tätä tarkoitin, kun mainitsin että saadaan se soveltuva signaali. Ja mikäs olisi parempi kuin että pyydetään liittymään seuraan.
Ota mukaan kirja ja lue sitä. Ihan varmasti tulee joku kyselemään tyhmiä kysymyksiä.
Terveisin
Nainen, joka haluaa välillä käydä viinilasillisella ja lukea samalla hyvää kirjaa
Vierailija kirjoitti:
Ota mukaan kirja ja lue sitä. Ihan varmasti tulee joku kyselemään tyhmiä kysymyksiä.
Terveisin
Nainen, joka haluaa välillä käydä viinilasillisella ja lukea samalla hyvää kirjaa
Tämä vastaus suorastaan houkuttelee mennä jatkossa naisten juttusille :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta, kun teimme testin ruman kaverini ja komean kaverini kanssa ravintolassa että sanoo tyttölle että heillä on hyvä perä. Ruma kaveri meni ensin niin tytöt juoksi pois ja sanoi hyi. Komea kaveri meni 15minuutin päästä sanomaan saman ja ne alkoi grindaamaan.
No siinähän ei ole mitään uutta että kauniit ja komeat ihmiset koetaan miellyttävimmiksi. Ei se siitä rumemmasta kuitenkaan mitään ahdistelijaa tee, vaikka hänet torjuttaisiinkin.
Mun kaveri on tossa ihan suveneeri, se juttelee kenelle tahansa mitä vaan. Siis tämä on koettu saunan lauteilla, museossa, kahvilassa, baarissa, missä nyt ihmisiä on, aina löytyy juttuseuraa ihan vieraista ihmisistä. Ja ihan tavallisia asioita alkaa juttelemaan ja sitten jo istutaankin porukoissa. Mä katon huuli pyöreänä, miten se ton tekee ja olen onnellinen, koska pääsen itekin seuroihin, mitä ei ikinä muuten tapahtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei koskaan tulla puhumaan vaikka olen nätiksi sanottu, pitkä ja hoikka nainen. Pukeudun myös naisellisesti.
Edes känniääliöt eivät tule jutuille, tosin se ei niin haittaa:D
Liian näyttävä nainen pelottaa miehiä, eivät uskalla kokeilla, koska luulevat että olet varattu. On helpompi kokeilla arkisemman näköisiä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia on istahtanut samaan pöytään kanssani muutaman kerran, hieman erilaisin saatesanoin. Juu, on hyväksytympää naiselle istahtaa miehen/miesten pöytään kuin toisin päin.
On minut tosin kerran pari ihan pyydetty pöytään istumaan.
Jollei voi istua ventovieraan kanssa samaan pöytään tai viereiseen pöytään juttelemaan, kuinka voi tutustua? Ihmisiin voi olla hauska tutustua ihan ilman taka-ajatuksiakin.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse kerran mennyt päivällä juttelemaan yksin terassilla istuvalle miehelle, kun muut pöydät olivat vapaita ja kysyin, onko siinä tilaa. Siitä tuli ihan kiva keskustelu, mutta se mies kertoi olevansa miehistä kiinnostunut (oli tullut siihen pride-kulkueesta). Luulen että se vaikutyikin siihen, että oli niin mukava puhella, ehkä naisista kiinnostunut mies olisi heti ajatellut, että nyt toi nainen yrittää iskeä mua.
Ap
Niinhän tuokin selvästi ajatteli kun tuli maininneeksi olevansa niitä miehiä.
Olen mennyt juttelemaan useammankin kerran ja aina ihan vain tutustuminen mielessä, en missään nimessä iskemään tai flirttailemaan. Joskus ei ole juttu luistanut, joskus ollaan tultu kavereiksi ja pari kertaa nainen on ollut pettynyt, ilmeisesti nainen on kokenut olevansa epäviehättävä, koska jutustelu on ollut vain kaverillissävytteistä eikä homma ns. edennyt mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juuri tätä tarkoitin, kun mainitsin että saadaan se soveltuva signaali. Ja mikäs olisi parempi kuin että pyydetään liittymään seuraan.
Mulle se signaali olisi kyllä myös se, että toinen ylipäänsä vastaa siihen jutteluun ja osoittaa että ei ole tympeällä tuulella ja torjuva. Sen jälkeen voi aivan mainiosti itsekin kysyä että sopiiko liittyä seuraan, ei tarvitse odottaa kutsua. Kyllä multa ainakin voi tulla ihan suoraankin kysymään jos olen yksin, ja jos toinen ei ole häiritsevästi humalassa tai haise pahalle niin vastaan että ilman muuta, ole hyvä.
Vain jos tiedät että nainen hyväksyy juuri minun tulevan jututtamaan. Tämä on vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin
Tämä vastaus suorastaan houkuttelee mennä jatkossa naisten juttusille :D
Ymmärrän, että kuulostan inhottavalta, mutta eikö kirjan lukeminen itsekseen ole aika selkeä signaali siitä, etten kaipaa seuraa? Silti joka kerta joku tulee häiritsemään. Kun olin sinkku ja halusin seuraa, menin itse sen kiinnostavan miehen luokse tai hymyilin nätisti sille minua katsovalle itseäni kiinnostavalle miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pertti-kulta, et sinä ole ahdistelija, sinä vain tulit torjutuksi. Ja koska tulit torjutuksi, se harmittaa sinua, kuten hyvin ymmärrettävää on, joten sinä uhriudut. Se taas ei olisi välttämätöntä jos sinulla olisi enemmän kanttia ja itseluottamusta. Sitäkin voi kehittää, muuten.
Mutta tietenkin taas eri asia, jos Minna tulee torjutuksi miehen toimesta ja se harmittaa häntä. Minna ei uhriudu vaan syynä on se ylimielinen, ku*ipäinen mies joka pakit antoi.
No eikä todellakaan kaikki ole tuomittavaa tai väärin. Ihan normaaleilla käytöstavoilla varusteltu ihminen voi elää ihan normaalia elämää ja - hui - mennä vaikka juttelemaan toisille ihmisille. "Anteeksi, saako liittyä seuraan?" ei ole minkään valtakunnan ahdistelua eikä yksikään oikeuslaitos sellaisesta tuomitse. Jos näkee mörköjä kaikkialla niin tietysti se elämä on yhtä mörköä sitten myös.