Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies, oletko mennyt juttelemaan yksin terassilla istuvalle naiselle?

Vierailija
13.07.2022 |

Tapahtuuko sellaista ikinä oikeassa elämässä, että joku mies tulisi juttelemaan keskelläkirkasta päivänvaloa naiselle, joka istuskelee yksinään katukahvilan terassilla kahvilla? Onko tällaista vain leffoissa, vai onko joku mies oikeasti mennyt juttelemaan sellaiselle? Olen nyt kesälomallani istuskellut tässä toivossa joka päivä jossain katukahvilassa, eikä kukaan ole tuntunut edes huomaavan. Terasseilla näkyy päivisin jonkin verran myös yksin istuvia miehiä. Toivovatko he, että joku nainen tulisi juttelemaan, vai haluavatko he olla rauhassa?

Kommentit (148)

Vierailija
21/148 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan menisi nykyaikana. Johan siitä riemu syntyisi, Iltasanomissa olisi kissankorkuisilla kirjaimilla "Mies ahdisteli naista terassilla keskellä päivää!"

Me too- liike tappoi viimeisetkin halut keskustella tuntemattomien kanssa, etenkin kun olen muutenkin introvertti.

Ja te jotka laitatte alapeukkua, miettikää edes sekunti miltä tuntuisi elää, kun kaikki mitä teet tai olet tekemättä on tuomittavaa ja väärin. Jos et lähesty naisia, on yksinäisyytesi oma vika kun olet heikko vätys etkä saa naisia, jos taas yrität tutustua naisiin, olet ahdistelija, stalkkeri ja hullu. Ja vielä kun nyt alkuun pääsin, niin se pakkien saaminen ei ole mukavaa, vaan todella nöyryyttävää. Jos ette usko, niin kokeilkaapas miltä se tuntuu.

Jos et osaa lähestyä ihmisiä, ilman että se koetaan ahdisteluksi, niin on varmasti meille kaikille parempi, ettet lähesty ketään. Kiitos.

Vierailija
22/148 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mulle tultu juttelemaan, ja oon mennyt itse. Kysyn vain reippaasti, että ootko yksin tässä ja voinko liittyä seuraan. Kivempihan se on rupatella, vaikka ei sen kummempaa taka-ajatusta oliskaan.

Tämä olisi minun kauhuskenaario. Koska olen introvertti ja haluan omaa tilaa. Ehkä juuri juuri kestäisin että istuu samaan pöytään mutta etttä vielä alkaisi rupatteleen hölmöjä. Lähtisen varmaan pois tai katsoisin kännykkääni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/148 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mulle tultu juttelemaan, ja oon mennyt itse. Kysyn vain reippaasti, että ootko yksin tässä ja voinko liittyä seuraan. Kivempihan se on rupatella, vaikka ei sen kummempaa taka-ajatusta oliskaan.

Tämä olisi minun kauhuskenaario. Koska olen introvertti ja haluan omaa tilaa. Ehkä juuri juuri kestäisin että istuu samaan pöytään mutta etttä vielä alkaisi rupatteleen hölmöjä. Lähtisen varmaan pois tai katsoisin kännykkääni.

Introverttikin osaa puhua, eikö vain?

"Valitettavasti ei käy, odotan tässä ystävääni."

Valkoinen valhe on täysin sallittu molempien kasvojen säilyttämiseksi.

Vierailija
24/148 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska #metoo.

Kaikki on naisille seksuaalista ahdistelua. Nyt jopa pelkkä katsominen silmiin... Miksi siis ottaisin sen riskin, että nainen on rahanahne hyväksikäyttäjä feministi? M27

Vierailija
25/148 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti jutellut pitkätkin pätkät naisten kanssa, jotka ovat istuneet yksinään pöydässä, joka on sellaisella terassin sivulla, josta tullaan sisällä. Ajatus siitä, että kävelisin koko terassin poikki johonkin pöytää, jossa nainen yksinään istuu, on suomalaisessa kulttuurissa aivan mahdoton. Sama kuin menisin naisen viereen istumaan bussissa, jossa on muitakin paikkoja. Se tulkittaisiin tökeröksi iskuyritykseksi. Lopputulos olisi vaivaannuttava minulle ja naiselle.

Tämä oli hyvä vinkki. Että pitää hakeutua siis paikkaan ja pöytään, johon on helppoa istuutua, kun kävelee kahvilasta terassille. Tänään istuin kaukana ovesta, se olikin huono paikka. Lisäksi istuin 2 h pöydässä. Oli ehkä pitänyt mennäkin yksinään 4 h isompaan pöytään, niin siinä on enemmän tilaa, "vapaita paikkoja".

Vierailija
26/148 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terasseilta saa seuraa lähinnä törkyturvat, pelimiehet/naiset ja tyhjän höhöttäjät.  Yhdistävänä tekijänä yleensä alapäähuumori ja alkoholi. Sellaiset löytää toisensa yleensä alta aikayksikön missä tahansa paikassa.

Vierailija
27/148 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koska #metoo.

Kaikki on naisille seksuaalista ahdistelua. Nyt jopa pelkkä katsominen silmiin... Miksi siis ottaisin sen riskin, että nainen on rahanahne hyväksikäyttäjä feministi? M27

Se on ihan toivottavaakin, ettei naisvihaaja mene juttelemaan. Tässä ketjussa ollaan kiinnostuneita normaalien miesten näkemyksistä.

Vierailija
28/148 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan menisi nykyaikana. Johan siitä riemu syntyisi, Iltasanomissa olisi kissankorkuisilla kirjaimilla "Mies ahdisteli naista terassilla keskellä päivää!"

Me too- liike tappoi viimeisetkin halut keskustella tuntemattomien kanssa, etenkin kun olen muutenkin introvertti.

Ja te jotka laitatte alapeukkua, miettikää edes sekunti miltä tuntuisi elää, kun kaikki mitä teet tai olet tekemättä on tuomittavaa ja väärin. Jos et lähesty naisia, on yksinäisyytesi oma vika kun olet heikko vätys etkä saa naisia, jos taas yrität tutustua naisiin, olet ahdistelija, stalkkeri ja hullu. Ja vielä kun nyt alkuun pääsin, niin se pakkien saaminen ei ole mukavaa, vaan todella nöyryyttävää. Jos ette usko, niin kokeilkaapas miltä se tuntuu.

Pakit on tuttuja, mutta ahdistelijaksi ei ole kukaan syyttänyt, saati hulluksi, melkein kaikkien kanssa tuli rupateltua pari varttia tai pisempään.

Vierailija
29/148 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimarannalla olen joskus mennyt juttelemaan itseäni pari kymmentä vuotta nuoremman naisen kanssa.

Vierailija
30/148 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä "nykyään ei uskalla" -selittelijät tietävät itsekin, ettei "voinko istua tähän" ei ole ahdistelua, kunhan ottaa kielteisenkin vastauksen tosissaan. Tuo on heidän ihan ymmärrettävää itsepetosta, kun todellisuudessa he eivät koskaan uskaltaisi puhua selvin päin vieraalle naiselle, joten syyksi aloitekyvyttömyyteen sanotaan me too. 

Vierailija
31/148 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä liian usein miehet huutelevat jotain törkeyksiä terassilta, siksi kierrän ne kaukaa. En halua joutua arvostelun kohteeksi, kun olen menossa kauppaan, tulossa hieronnasta tai elokuvista. Ei sillä, en haluaisi tulla arvostelluksi istuessani terassillakaan.

Jos nämä miehet haluavat seuraa, eikö kannattaisi aloittaa keskustelu jotenkin muuten?

Vierailija
32/148 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla. Olen myös miettinyt että miten naisen pitäisi tehdä miehelle aloite, jos haluaisi seksiä. Jos kyseessä on esim asiakas tai naapuri, mutta joka selvästi katsoo pitkään ja itse ajattelee että mies kiinnostaisi seksuaalisesti. Niin kuinka ihmeessä sen voisi ilmaista ilman että on tyrkky tai menettää kasvonsa, jos miestä ei kiinnostakaan?

Jos kyseessä on naapuri tai vastaava, niin kerro että tarvitsisit apua jossakin (missä vaan mitättömässä asiassa) ja pyydä käymään. Asiakkaalle voi vaikka antaa numeron lapulla ja sanoa, että voi olla yhteydessä myös vapaa-ajalla. Tämä neuvo siis mieheltä; ei miehiä häiritse se jos nainen tekee hienovaraisen aloitteen.

Vierailija
33/148 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jutellut ja saanutkin

Vierailija
34/148 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole kiinnostunut minusta koska olen originelli.

Vierailija
35/148 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on metoo! jos mua lähestyt.

N33

Vierailija
36/148 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Introverttikin osaa puhua, eikö vain?

"Valitettavasti ei käy, odotan tässä ystävääni."

Valkoinen valhe on täysin sallittu molempien kasvojen säilyttämiseksi.

Kuulostaa oudolta. Mitä kasvoja pitää säilyttää. En minä ainakaan nolostuisi vaikka joku puhuis jotain ja minulta ei tulis vastausta. OIs vain hiljaisuus.

Vierailija
37/148 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kerran mennyt päivällä juttelemaan yksin terassilla istuvalle miehelle, kun muut pöydät olivat vapaita ja kysyin, onko siinä tilaa. Siitä tuli ihan kiva keskustelu, mutta se mies kertoi olevansa miehistä kiinnostunut (oli tullut siihen pride-kulkueesta). Luulen että se vaikutyikin siihen, että oli niin mukava puhella, ehkä naisista kiinnostunut mies olisi heti ajatellut, että nyt toi nainen yrittää iskeä mua.

Ap

Mutta se oli kuitenkin mielessäsi kun menit juttelemaan yksinäiselle miehelle vai kuinka?

Vierailija
38/148 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, koska kaikilla ikäisilläni naisilla on aina seuraa. En minä nyt tämmönen ikisinkku olisi, jos naiset liikkuisivat itsekseenkin.

Enemmän ajattelen tässä kahviloita, kun itse en harrasta terasseilla käyntejä.

Vierailija
39/148 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä "nykyään ei uskalla" -selittelijät tietävät itsekin, ettei "voinko istua tähän" ei ole ahdistelua, kunhan ottaa kielteisenkin vastauksen tosissaan. Tuo on heidän ihan ymmärrettävää itsepetosta, kun todellisuudessa he eivät koskaan uskaltaisi puhua selvin päin vieraalle naiselle, joten syyksi aloitekyvyttömyyteen sanotaan me too. 

Kukaan täysipäinen ei muutenkaan mene kysymään ensimmäisenä että voinko istua tähän?  Ehei. Se keskustelu täytyy avata ihan muuten ja seuraan liittymisen aika on myöhemmin, kun sille on saatu soveltuva signaali (nainen vastailee, osallistuu jopa aktiivisesti jne.). 

Miksi ihmeessä kukaan haluaisi pöytäänsä täysin ventovieraan, josta ei tiedä mitään muuta kuin että halusi istua samaan pöytään?

Vierailija
40/148 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskaltanut koska metoo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi