Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12644)

Vierailija
3581/12644 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

M45 ei kyllä kuulosta kiinnostavalta. Ei lainkaan tunneälyä vaan puhuu jostain typerästä kukkien tuomisesta. Mielenkiintoinen mies veisi johonkin elämykselliseen tapahtumaan, olisi kiinnostunut maailman menosta ja monesta muustakin. Ja juuri se, että toinen olisi se tärkein ihminen. Mieluummin elää sinkkuna kuin jossain epätyydyttävässä suhteessa odottaen jotain timmiä kuin sadussa prinssiä. Eikä sammakko muutu prinsessan suudelmastakaan...

Vierailija
3582/12644 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M45,

ymmärrän tilannettasi.

Tämä vauva-palsta tosin on sellainen foorumi, jolla tuollaisen paljastuksen tekeminen aiheuttaa melkein välittömän ristiinnaulitsemisen. Monissa kommenteissa vedetään mutkat suoriksi ja syytellään kyvyttömyydestä asettua toisen osapuolen asemaan, ja juuri se sama ilmiö suorastaan kirkuu useista vastauksista. Asiat ovat monen mielestä yksioikoisesti joko mustia tai harmaita, ei puhettakaan 50 harmaan sävystä tai väreistä. Palsta ei ole varsinaisesti tunnettu avarakatseisuudestaan. Muistathan, että kommentit kertovat vain kommentoijien omista kokemuksista ja uskomuksista, joskus aika ahtaistakin sellaisista. Niitäkin on hyvä välillä tuulettaa, ja tabuja on hyvä tarkastella päivänvalossa.

Älä lannistu. Hyvin pidetty 45 ikäinen mies on parhaassa iässään, ei hätää. Tosin sekään ei tällä palstalla ole mitenkään tuttu ajatus, puhumattakaan vastaavan ikäisestä naisesta.

Tilanteesi

Sehän siinä onkin, että asiat eivät ole valkoisia, mustia, eivätkä usein edes harmaita. Toisin sanoen, jos olisivat, sitten voisimme vain todeta M45 "sairastuneen" polyamoriaan (mikä muuten on aikamoinen loukkaus polyamoristija kohtaan, mutta jos nyt ohitetaan se).

Sairas on sairas, lisäksi vielä rakastaa kahta. Toisesta tosin puhuu ylistävästi ja toisesta halveksivasta, mutta jos nyt ei takerruta siihenkään, niin tässähän on erittäin mustavalkoinen keissi.

M45 voisi tietysti hakea apua sairauteensa, eli käydä jonkun juttusilla mietiskelemässä sitä, miten tämä sairaus vaikuttaa häneen itseensä ja hänen läheisiinsä. Kuitenkaan M45:llä kun ei ole sairaudentunnetta (ilmeisesti?), hän ei koe tarvetta sitä tehdä.

Sen sijaan hän keskittää sairaudesta parantumisessa puolison tekemisiin: puoliso voisi olla aktiivisempi, lähteä innokaammin lenkille, harrastaa seksiä useammin ja/tai huolehtia siitä, että M45 saa seksiä timmiltä naiselta. Miten tämä käytännössä tapahtuu, en tiedä, ehkä vaimo ottaa naiseen yhteyttä ja sopii asioista ja tapaamisajoista. Ehkä tosin ihan ensimmäisenä kannattaisi ottaa selville naisen todellinen kiinnostus, että ei tule metoo-juttuja.

Kuten edellinen kertomus toisaalta osoittaa, mitä useimmiten nämä avoimet liitot ja polyamoriaan sairastumiset kuitenkin ovat kolmannen korvapuusti, eli siinä on kolmannella todella suuri vaara ottaa traumaattisesti henkisesti turpaan. Siitäkin voisi puoliso nyt ottaa vastuun ja tehdä tilanteen - ja tulevat tilanteet - tälle naiselle selväksi.

Anteeksi sarkastinen asenteeni, mutta jotenkin tämänkin ketjun puitteissa tulee mietittyä, että on se suoraan puhuminen ja rehellisyys vaan vaikea asia.

T: MaratonParkuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3583/12644 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos parisuhteessa oleva lopettaa seksin yksipuolisesti on se väärin toista kohtaan. Kuvitella että omistaa toisen seksuaalisuuden ja vaatii elämään puolison ilman seksiä kun itsekään ei kiinnosta.

Kenenkään ei tarvitse suostua sellaiseen jos kaipaa ihoa ja läheisyyttä. Minä olin vuosia ilman seksiä, avioliitossa. Kunnes päätin, ei enää. Nyt minulla on ihana, monipuolinen rakastaja, minua vanhempi. N50

Mutta siis voisiko nyt joku avata, että jos seksi on kaikkein tärkein asia liitossa, miksi liittoa jatketaan, vaikka seksi loppuu? Eihän tossa kukaan mitään kuvittele, vaan tietää, että seksiä tai ei, toinen jää tähän rahan tai jonkun muun riippuvuuden takia.

Mä en sinkkuna mitenkään kykene tajuamaan tätä. Ymmärrän toki, että eroaminen on hankalaa ja varmaan kallistakin, mutta en mä jää tilanteeseen elämässäni, missä mulla ei ole sitä itselleni kaikkein tärkeintä asiaa. En esimerkiksi ole jäänyt työpaikkaan, jossa koen, että se tärkein eli hyvinvointi ei toteudu. Lähdin, vaikka palkka ja sitä myötä elintaso romahti rajustikin.

Kyllä mä tajusin, että vastuu lähdöstä on mulla, eikä alkaa tekemään esim jotain kiusaa sielä tai muuta vastaavaa.

Vierailija
3584/12644 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan uteliaisuudesta kysyn teitkö tuota tahallasi saadaksesi miehesi takaisin? Jos ei olisi ollut uutta naista olisitko silti suostunut samaan? Vai teitkö vain siksi, että halusit olla se joka "voittaa"? Tuliko teille koskaan riitaa tuosta miehen loikkauksesta ja olitko mustasukkainen sen jälkeen kun mies palasi luoksesi? Oletteko edelleen yhdessä. Luotaitko mieheen paluun jälkeen vai mietitkö milloin pettää jonkun kanssa taas? 

Eikö ole ihan luonnollista, että uusi nainen oli ärtynyt kun mies kävi luonassi? Ehkä hän jopa haistoi jotain. Tietenkin myös suunnitteli yhteenmuuttoa ym. Sehän on ihan luonnollista tuossa tilanteessa"

Halusin petihommia hänen kanssaan myös kun ei tapaillut toista, eli ei ollut sen takia. Mies oli koko ajan sitä mieltä ettei ole toisen kanssa tosissaan, niin jatkoimme. En ole voitonhimoinen ihminen, vaan jos mies olisi todennut että tämä oli tässä, se olisi ollut ihan ok. Enemmän minä podin omantunnontuskia asiasta.

Miestä nyppi uudessa naisessa että nainen yritti eristää hänet lapsista, koitti jatkuvasti saada miestä perumaan lapsiviikonloput ym. Lisäksi tosiaan vaikka mies sanoi ettei halua enempää lapsia, nainen puhui vasektomian purkamisesta, koska HÄN halusi lapsia.

Mutta kun alettiin puhua mahdollisesta yhteenpaluusta, mies päätti seurustelunsa heti. Eikä siitä suhteesta mustasukkaisuuksia ole ollut, eihän me oltu yhdessä silloin joten ei hän minua pettänyt, eikä se ollut mikään "loikkaus". Minäkin tapailin muita, mutta ne jäivät ystävätasolle. 

Tuosta on pian 17 vuotta aikaa ja ei ole pettämisiä ollut kumminkaan päin, eikä aiota erotakaan enää. Meillä on hyvä suhde.

Vierailija
3585/12644 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ihan uteliaisuudesta kysyn teitkö tuota tahallasi saadaksesi miehesi takaisin? Jos ei olisi ollut uutta naista olisitko silti suostunut samaan? Vai teitkö vain siksi, että halusit olla se joka "voittaa"? Tuliko teille koskaan riitaa tuosta miehen loikkauksesta ja olitko mustasukkainen sen jälkeen kun mies palasi luoksesi? Oletteko edelleen yhdessä. Luotaitko mieheen paluun jälkeen vai mietitkö milloin pettää jonkun kanssa taas? 

Eikö ole ihan luonnollista, että uusi nainen oli ärtynyt kun mies kävi luonassi? Ehkä hän jopa haistoi jotain. Tietenkin myös suunnitteli yhteenmuuttoa ym. Sehän on ihan luonnollista tuossa tilanteessa"

Halusin petihommia hänen kanssaan myös kun ei tapaillut toista, eli ei ollut sen takia. Mies oli koko ajan sitä mieltä ettei ole toisen kanssa tosissaan, niin jatkoimme. En ole voitonhimoinen ihminen, vaan jos mies olisi todennut että tämä oli tässä, se olisi ollut ihan ok. Enemmän minä po

Mä en vaan tajua. Mitä mies sai siis tuosta, pelkkää vieraan panemista? Jos ei ole muun kuin vieraan pllun perässä, on kyllä todella vaikea uskoa, että ei olisi sitä jatkossakin.

Ja onpa ollut reilunkaupan diili tuolle toiselle naiselle.

Vierailija
3586/12644 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä en vaan tajua. Mitä mies sai siis tuosta, pelkkää vieraan panemista? Jos ei ole muun kuin vieraan pllun perässä, on kyllä todella vaikea uskoa, että ei olisi sitä jatkossakin."

Eiköhän se ollut ihan sellainen laastari. Kuulemma oli mukavaa että voi jonkun kanssa viettää aikaa vapaapäivinä. Eivät montaa kertaa viikossa tavanneet, aina eivät kertaakaan ja nainen ei esim. koskaan käynyt miehen asunnolla. Ei halunnut käydä, toivoi että mies muuttaisi hänen luokseen mitä mies ei koskaan ollut luvannutkaan tehdä koska ei halunnut luopua omakotitalosta. Asuivat siis eri paikkakunnilla. 

Silloin harvoin kun mies oli hänen luonaan yötä, nainen oli miehen kännykästä ottanut numeroni ja heidän tapailunsa loppumisen jälkeen alkoi häiriköidä minua. Loppui vasta kun ilmoitimme vievämme asian poliisille, jos kerrankin vielä ottaa yhteyttä.

Vierailija
3587/12644 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä siitä, että kukaan ei omista toista seksuaalisesti eikä muutenkaan. Mutta on vaikeampi käsittää, miksi ihmiset jäävät onnettomiin tilanteisiin? Kukaanhan ei pakota ketään (ainakaan toivottavasti!) olemaan parisuhteessa, vaan aikuisella ihmisellä on kyllä käsittääkseni vapaus lähteä milloin vaan.

Mitään kokemusta minulla ei ole polyamoriasta, vapaista suhteista eikä kolmansista osapuolista eikä toivottavasti tulekaan koskaan olemaan. Mutta oletetaanpa nyt, että M45 haaveilema kuvio polyamoriasta toimisi. Eikö silloin olisi niin, että sen pitäisi olla hyvä kaikkien kolmen osapuolen mielestä? Eikä vain niin, että M45 viihtyy ja joku tai molemmat kärsivät. 

Sallinette pienen sarkasmin kun totean, että joskus tuntuu siltä, että tämän ketjun nimi voisi olla kootut selitykset sille, kun ei viitsi erota tai olla edes rehellinen parisuhteessa. 

Kuurankukka

Vierailija
3588/12644 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sallinette pienen sarkasmin kun totean, että joskus tuntuu siltä, että tämän ketjun nimi voisi olla kootut selitykset sille, kun ei viitsi erota tai olla edes rehellinen parisuhteessa. 

En ole lukenut  kuin pari sivua tätä ketjua. Mutta sivuhuomautuksena, meillä on miehen kanssa pitkä suhde ja seksuaalisesti on ollut aktiivisempia ja passiivisempia kausia. Näistä on aina puhuttu. Nyt esimerkiksi miehellä on ns haluton kausi, hän on sairastellut ja lisäksi tekee vuorotyötä, joka tämän ikäisellä (50) jo välillä painaa. Minä haluaisin paljon useammin, mutta ei tulisi mieleenkään lähteä etsimään piristystä jostain ulkopuolisesta ihmisestä, ei todellakaan! Meillä on leluja joita käytän kun siltä tuntuu ja molemmat on tyytyväisiä. Ja jossain kohtaa taas tulee aika kun mieskin jaksaa ja haluaa. Kuuluu pitkään parisuhteeseen tämäkin.

Itse asiassa eilen käytin leluja niin mies innostui itsekin 😉

Vierailija
3589/12644 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin siis että olen samaa mieltä "kootuista selityksistä". Tarvitaan avointa keskustelua puolison kanssa ja s-elämää kannattaa piristää muulla tavoin kun toiselta salaa.

Vierailija
3590/12644 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halusin petihommia hänen kanssaan myös kun ei tapaillut toista, eli ei ollut sen takia. Mies oli koko ajan sitä mieltä ettei ole toisen kanssa tosissaan, niin jatkoimme. En ole voitonhimoinen ihminen, vaan jos mies olisi todennut että tämä ol

Huh huh, ihan kammottavan tunteetonta peliä. Eli mies vain huvikseen erosi, otti kuitenkin uuden naisen jonka kanssa "ei ollut tosissaan", yhdessä exän kanssa silti vehtasi, exän kanssa yhdessä totesivat naisen kelvottomaksi...jne. 

Miyen et loukkaantunut kun mies halusi erota ja itse silti halusit koko ajan seksiä hänen kanssaan ja mies siihen myös siihen puuhaan koko ajan oli halukas? Ilmeisesti itsd olit kuitenkin rakastunut edelleeen mieheen. Nyt en ymmärrä kyllä yhtään. 

Joko olette jotenkin tunnevammaisia tai et/ette uskalla käydä asioita läpi. Ilmeisesti jatkoitte eron jälkeen niinkuin mitään eroa tai muutakaan ei olisi tapahtunutkaan. Pelottavaa vapaana naisena kuinka paljon on näitä eronneita jotka jopa yhdessä pitävät peliään ja leikkivät ihmisten tunteilla. Ja vielä ovat yhdessä sitä mieltä  että uusi nainen ei ole mitenkään vakavasti otettava. Tietenkin uusi nainen puuttui tapaamisiin ym jos teillä ei ollut mitään sovittuja aikoja ja mies ryntäsi luoksesi aina kuin halusit "lapsia tapaamaan". Ei olisi minua ainakaan hymyilyttänyt nuo touhunne, olen varma, että uusi nainen ne tajusi. 

Tuntuu kyllä, että mies osaa ainakin puhua, eri asia onko totta, ja panna. En luottaisi häneen ihan kybällä. En exänä enkä nyxänä. 

Vierailija
3591/12644 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä suhde avattiin minun päätöksestä kun mieheni oli kuitenkin elänyt kun avoimessa suhteessa selkäni takana.

Mutta tämäkään ei pelastanut suhdettamme kun lopuksi selvisi että lähetteli rakkausviestejä sinkkuna esiintyen toiselle naiselle. Elikkä pettäminen menikin sitten tunnepuolelle ja tässä meni mun raja.

Siis hä?

Ei, mies elänyt kuin avoimessa suhteessa selkäsi takana?

Miehesihän petti sinua sun selkäs takana, ei tuo ole mitään avointa suhdetta nähnytkään.

Miksi ihmeessä suostuit "avaamaan suhteen", sen jälkeen, kun miehesi oli jo pettänyt sua kunnolla? Totta kai pettäminen menee aina tunnepuolelle, ei se ole mitään tunteetonta jyystöä.

Ok, vastaan.

Mieheni siis eli kun olisi ollut jo avoimessa suhteessa, elikkä hänellä oli sivupanoja. Epäilin mutta ei jäännyt kiinni, teki tyyliin kuukausi kerrallaan töitä ulkomailla. Mikä nyt on mahdollistanut kaikille kujeille.

Kun mulle alko selviämää tämä hauskanpito niin halusin että suhteemme aukaistaan jotta minäkin olisin voinut harrastaa hauskaa muualla.

Mutta en tätä sitten kuitenkaan tehnyt. Toi tilanne oli stressaava minulle, näin ton mahdollisuutena pelastaa huonon suhteen.

Seuraavaksi toi ei sitten riittänyt vaan myös tunteellisesti alko pettämään. Rakkausviestejä jossa esiinty sinkkuna. Viestittely alko just kun oli töissä ulkomailla.

Sai kuitenkin vielä mahdollisuuden, lopettaa yhteyden pidon.

Selvis kuukaus tosta niin ei ollut lopettanut, kahta sydämmellisemmäksi oli mennyt.

Ja nyt tein sitten stopin. Tämä oli sitten tässä.

Ei enää paluuta. Exäni poltti siltansa täysin. 

Meidän 33 vuotta kestäneen suhteen salaisuus oli että olin hänelle kun kynnysmatto. Se joka jousti ja veny äärimmilleen.

Olisi kiinnostavaa saada lukea kuinka monet yrittävät pelastaa huonon suhteen tekemällä sen avoimeksi? Näissä kuitenki se pettämistä jo harrastanut jatkaa tyylillään mutta nyt tavallaan luvan kanssa, ja se toinen pitää vieläkin ne polvet yhdessä istuen kotona.

Vierailija
3592/12644 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta siis voisiko nyt joku avata, että jos seksi on kaikkein tärkein asia liitossa, miksi liittoa jatketaan, vaikka seksi loppuu? Eihän tossa kukaan mitään kuvittele, vaan tietää, että seksiä tai ei, toinen jää tähän rahan tai jonkun muun riippuvuuden takia."

Vastaanpa sulle.

Mikäli yhdessä on oltu pitkään eli yli 15 vuotta tai jopa yli 20 vuotta, niin eroaminen on ensinnäkin työlästä.

Yleensä se seksi loppuu tai vähenee juuri tuossa kohtaa, kun ollaan oltu noin pitkään yhdessä. Ikäkriisi ja itsensä etsiminenkin osuu tuohon ikään.

Siinä vaiheessa eletään yleisimmin ikävuosia välillä 40 - 50 vuotta ja useammat pariskunnat ovat olleet yhdessä noin parikymppisestä asti. Mikä tarkoittaa sitä, että koko elämä on rakennettu ja maksettu yhdessä. Siis koko irtaimisto, asunto, mahdollinen kesämökki ja sen irtaimisto, mahdolliset autot ja moottoripyörät sun muut. Siihen päälle suurimmalla osalla on tuohon päälle vielä yhteiset lapset ja lemmikkieläimet.

Eli miksi liittoa jatketaan? Lyhyt vastaus: mukavuudenhalusta, tuttuudesta, turvallisuuden tunteesta. Koska eroaminen on pirun työlästä tuossa kohtaa.

Kaikki asiat on jo tehty uomiinsa ja siinä on mukava vain köllötellä. Moni asia pyörii automaattisesti jne.

Erossa tulee jakaa omaisuus, niin oma koti kuin irtaimisto. Pitää pohtia lasten tapaamiset ja asumiset, sekä vanhempien asumiset. Mihin mahdolliset lemmikit? Miten rahallisesti pärjätään? Kuka maksaa elatusmaksuja ja kuinka paljon? Pitääkö mennä oikeuteen tappelemaan?

Miten fyysisesti jaksaa tehdä muuton, muutto on pirun työlästä tuossa kohtaa elämää, kun tavaraa on vaikka kuinka.

Miten lapset reagoivat eroon? Miten kesämökille käy? Miten autolle käy?

Lista on loputon.

Sen sijaan ero parikymppisenä, kun on seurusteltu parisen vuotta, sehän ei ole mitään. Sen kun pakkaa kamat reppuun ja henkilöauton takakonttiin ja se on niinku siinä.

Vierailija
3593/12644 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huh huh, ihan kammottavan tunteetonta peliä. Eli mies vain huvikseen erosi, otti kuitenkin uuden naisen jonka kanssa "ei ollut tosissaan", yhdessä exän kanssa silti vehtasi, exän kanssa yhdessä totesivat naisen kelvottomaksi...jne. 

Miyen et loukkaantunut kun mies halusi erota ja itse silti halusit koko ajan seksiä hänen kanssaan ja mies siihen myös siihen puuhaan koko ajan oli halukas? Ilmeisesti itsd olit kuitenkin rakastunut edelleeen mieheen. Nyt en ymmärrä kyllä yhtään. 

Joko olette jotenkin tunnevammaisia tai et/ette uskalla käydä asioita läpi. Ilmeisesti jatkoitte eron jälkeen niinkuin mitään eroa tai muutakaan ei olisi tapahtunutkaan. Pelottavaa vapaana naisena kuinka paljon on näitä eronneita jotka jopa yhdessä pitävät peliään ja leikkivät ihmisten tunteilla. Ja vielä ovat yhdessä sitä mieltä että uusi nainen ei ole mitenkään vakavasti otettava. Tietenkin uusi nainen puuttui tapaamisiin ym jos teillä ei ollut mitään sovittuja aikoja ja mies ryntäsi luoksesi aina kuin halusit "lapsia tapaamaan". Ei olisi minua ainakaan hymyilyttänyt nuo touhunne, olen varma, että uusi nainen ne tajusi. 

Tuntuu kyllä, että mies osaa ainakin puhua, eri asia onko totta, ja panna. En luottaisi häneen ihan kybällä. En exänä enkä nyxänä. "

Sulla on nyt paljon kuvitelmia. Ensinnäkin, me erottiin ihan yhteisestä päätöksestä, ei mies mua jättänyt. Toisekseen, kun tätä toista tapaili niin ei juurikaan mulle puhunut heidän asioistaan, myöhemmin vasta, kun oltiin jo aikaa palattu yhteen. Ja ne lapsiviikonloput oli ihan sovittu reilusti etukäteen, kerran mies perui kun tapailukaverilla oli jotain tärkeää heille, mutta sitten hän tajusi että sitä tärkeää ja "tärkeää" tuli tarkoituksella juuri lapsiviikonlopuille, eli tarkoitus ilmeisesti oli se ettei mies lapsiaan tapaisi. 

Ja tosiaan siis käytiin kyllä asiat läpi, ihan eroon johtaneita syitä myöden, käytiin pariterapiassa ennen päätöstä yhteenpaluusta ja jatkettiin terapiaa vielä yhteenpaluun jälkeen, jne. Ja kyllä luotan häneen ihan "kybällä" 😂

Vierailija
3594/12644 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi pettävän miehen kanssa samalla lailla. Todettiin, että kokeillaan vaikka sitä avointa tai polyamoriaa sitten, koska mies ei saa pidettyä housujaan ylhäällä. Oli oltu parisenkymmentä vuotta yhdessä. Siinä vain kävi niin päin, että minä ihastuin täpöillä toiseen, löytyi minulle sellainen ihminen, joka hyväksyy minut sellaisena kuin olen ja jonka kanssa luottamus oikeasti pelaa. Mies ei kestänyt sitä, otti eron. Hänen mielestään minä petin emotionaalisesti, kuksimassa vain olisin saanut käydä, tai oikeammin olisi ollut parasta jos hän vain olisi käynyt kuksimassa muita.

Uudessa suhteessani ei ole tarvetta avata sitä muille millään lailla, toki ei olla oltu yhdessäkään vasta kuin alle viisi vuotta.

Vierailija
3595/12644 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pelottavaa vapaana naisena kuinka paljon on näitä eronneita jotka jopa yhdessä pitävät peliään ja leikkivät ihmisten tunteilla."

Kai sulle vapaana naisena muutenkin pitäisi olla selvää, ettei kannata takertua johonkin mieheen heti kun hän on eronnut pitkästä liitosta? Tietääkö sellainen koskaan mitään hyvää? Yleensä ihmiset ymmärtää ettei juuri pitkästä liitosta eronnut ole ihan parasta parisuhdemateriaalia.

Vierailija
3596/12644 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Huh huh, ihan kammottavan tunteetonta peliä. Eli mies vain huvikseen erosi, otti kuitenkin uuden naisen jonka kanssa "ei ollut tosissaan", yhdessä exän kanssa silti vehtasi, exän kanssa yhdessä totesivat naisen kelvottomaksi...jne. 

Joko olette jotenkin tunnevammaisia tai et/ette uskalla käydä asioita läpi. Ilmeisesti jatkoitte eron jälkeen niinkuin mitään eroa tai muutakaan ei olisi tapahtunutkaan. Pelottavaa vapaana naisena kuinka paljon on näitä eronneita jotka jopa yhdessä pitävät peliään ja leikkivät ihmisten tunteilla. Ja vielä ovat yhdessä sitä mieltä että uusi nainen ei ole mitenkään vakavasti otettava. Tietenkin uusi nainen puuttui tapaamisiin ym jos teillä ei ollut

Jos erositte yhteisestä päätöksestä miksi jatkoitte edelleen seksiä? Eikö se tuntunut väärältä? Ihan jo senkin takia kun on erottu ja tarkoitus jatkaa omaa elämää ja sitten myös kun miehellä oli uusi naisystävä. Eron jälkeenjän pitäisi pyrkiä pysymään erossa toisesta ainakin seksuaalisesti. Ymmärrän sen, että olisitte sitten jossain vaiheessa alkaneet uudelleen lämmitellä välejänne kun kummallakaan ei olisi ollut mitään muita suhteita. 

Eikö seksi miehen kanssa tuntunut pahalta kun tiesit hänellä olevan samaan aikaan seksiä jonkun muun kanssa? 

Vierailija
3597/12644 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mutta siis voisiko nyt joku avata, että jos seksi on kaikkein tärkein asia liitossa, miksi liittoa jatketaan, vaikka seksi loppuu? Eihän tossa kukaan mitään kuvittele, vaan tietää, että seksiä tai ei, toinen jää tähän rahan tai jonkun muun riippuvuuden takia."

Vastaanpa sulle.

Mikäli yhdessä on oltu pitkään eli yli 15 vuotta tai jopa yli 20 vuotta, niin eroaminen on ensinnäkin työlästä.

Yleensä se seksi loppuu tai vähenee juuri tuossa kohtaa, kun ollaan oltu noin pitkään yhdessä. Ikäkriisi ja itsensä etsiminenkin osuu tuohon ikään.

Siinä vaiheessa eletään yleisimmin ikävuosia välillä 40 - 50 vuotta ja useammat pariskunnat ovat olleet yhdessä noin parikymppisestä asti. Mikä tarkoittaa sitä, että koko elämä on rakennettu ja maksettu yhdessä. Siis koko irtaimisto, asunto, mahdollinen kesämökki ja sen irtaimisto, mahdolliset autot ja moottoripyörät sun muut. Siihen päälle suurimmalla osalla on tuo

Niin, onhan se kiva kun on esim joulu ja kaikki enee joka vuosi samalla tavalla eikös?

Miten surullista elämää ihmiset elää, pää-osassa omaisuusasiat ja sukulaiset

Vierailija
3598/12644 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pelottavaa vapaana naisena kuinka paljon on näitä eronneita jotka jopa yhdessä pitävät peliään ja leikkivät ihmisten tunteilla."

Kai sulle vapaana naisena muutenkin pitäisi olla selvää, ettei kannata takertua johonkin mieheen heti kun hän on eronnut pitkästä liitosta? Tietääkö sellainen koskaan mitään hyvää? Yleensä ihmiset ymmärtää ettei juuri pitkästä liitosta eronnut ole ihan parasta parisuhdemateriaalia.

Niin, eli syyllistät nyt uuden ihmisen, joka on ehkä ihan hyvässä uskossa, kun sanotaan, että eronnut? Eli se uusi ihminen on vastuussa ja tyhmä kun exät jatkavat selän takana pelehtimistään? Eiköhän vastuu ole näillä tuuliviireillä eikä sillä ihmisellä joka tietämättään siihen kuvioon otetaan. Jos on vielä seksiä exän kanssa uutta ei moraalisesti saisi ottaa. Haluaa pitää vanhan ja ottaa uuden, onko oikein. Ja ex-vaimo suostuu. Ei se nyt ihan niinkään ole tarkoitettu, oli kuinka vastaeronnut hyvänsä. On vastaeronneillakin joku vastuu toiminnastaan. Ei eroaminen vapauta ihmistä, että tekee mitä sattuu päähän pälkähtämään. 

Olen nyt vapaana naisena itse kerran eronneena ja olin kauan siinä uskossa, että kun erotaan niin erotaan oikeasti ja loppuun saakka harkitusti. Kuten itse olen toiminut. Siksi olen ajatellut, että ihmiset saattavat olla nopeastikin valmiita uuteen suhteeseen. Kuten olin itse. Joka tapauksessa: uusi ihminen on myös ihminen ja häntä täytyy kohdella arvostavasti. Ei kerro kovin hyvää kummastakaan tässä ex-pariskunnan tarinassa tuollainen toiminta. Eikä muistakaan vastaavista, ilmeisesti tämänkaltaiset ovat ansainneet toisensa. Ja uusi ihminen väistää näissä luodin. 

Vierailija
3599/12644 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Takertua johonkin mieheen", hei haloo, se on kyllä usein niin, että nämä eronneet miehet takertuvat enemmänkin ja silmät kirkkaina kertovat, että ovat käyneet eronsa läpi ja valmiita uuteen jne. Usein juuri ne vapaat naiset epäröivät ja miettivät onkohan niin. Mutta kun toinen vain haluaa jatkaa ja usein vielä sanoo, että exän kanssa ei ole mitään tunteita enää. Olen sen verran vanhanaikainen, että pyrin uskomaan mitä aikuiset ihmiset sanovat. Mutta kuten sanoin, pelottavan usein vielä pitkänkään ajan päästä jotkut eivät ole valmiita eronsa jälkeen uuteen  parisihteeseen. 

Siksikin on pelottavaa, kun jo hiukan vanhempana naisena suurin osa on eronneita miehiä. Ikuista pojkamiestä en halua ja lasketkin häikäisevät kuollutta vaimoaan usein. Joten jos haluaa parisuhteen niin nämä eronneet ovat ainoa vaihtoehto. Ei niinkään pitäisi olla, että pitää sitten pysyä yksin kun eronneet miehetkin ovat poissa laskuista ja huono valinta.

Kyllähän ihmiseen pitäisi ensisijaisesti uskoa. Ei siitäkään tule mitään kun ei mihinkään voi uskoa. Että jokaisen eronnern miehen takana luimuilee ex-vaimo ja mies ei pääse/halua hänestä irti. 

Vierailija
3600/12644 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kuinka vastaeronnut tahansa, niin jotain selkärankaa pitäisi toimissaan silti olla. Vai hukkuiko se selkäranka avioliitossa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi