Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (12644)
Miten ap jaksaa? Olen lukenut koko pitkän ketjun eniten hänen takiansa ja jännittänyt vaiheita mukana... Myötätunto täältä!
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo aikamoista haaveilua M45 kantilta ole. Miksi timmi,fiksu 30 v kieppeissä oleva nainen haluaisi itseään viitisentoista vuotta vanhemman, naimisissa olevan miehen kanssa "polyamoriseen" suhteeseen?
Sanotaanko näin, että uskon, että aika auttaa.
Uskon myös siihen, että maailma ei ole niin mustavalkoinen kuin kommenttisi antaa ymmärtää.
Elämän tilanteet ovat moninaisia, yrittäjyys, menestyksekäs sijoitustoiminta, uusien asioiden työstäminen, ja lukuisat muutkin asiat, mukaanlukien henkilökemioista alkaen vaikuttavat kaikki kaikkeen.
Tiedän senkin, että jotkut naiset arvostavat, kunnioittavaa, hyväkäytöksistä, ja ahkeraa miestä. Joka myös harrastaa kestävyyslajeja kuntoilussa.
Jos maailma olisi niin mustavalkoinen, että 45 vuotias, on 10 vuotta auttamattomasti vanha, kaikkeen, ja nainen näkee vaan miehen pelkkänä luuserina, niin en usko tähänkään. Tiedän, että kaikki naiset, eivät onneksi ole näin kapeakatseisia, edelleen on naisia jotka arvostavat sekä tunnetta että järkeä. Ei siis pelkkää tunnetta.
Kertokaas missä menee polyamorisuuden raja, koska olette niin tuomitsevia.
Jos on vaikka exän kanssa niin hyvissä väleissä, että käy myös hänen kanssaan lomamatkalla, ollen samassa sängyssä. Hyväillen ja silitellen, ilman seksiä, onko se polyamoriaa? Ja seuraavalla viikolla uuden kanssa, kenen kanssa myös sekstaa.
Tai jos toinen antaa luvan pitää hyvänä toistakin, koska välit hyvät, niin sen mukaan..
Miksi automaattisesti halutaan tuomita tilanne, missä romanttisia tunteita ja piirteitä molempiin ?
Kertokaa, mikä siinä on niin väärää ja tuhoontuomittua, jos rakastaa kahta ?
Onko niin, että parisuhteessa yhdellä naisella pitää olla monopolioikeus mieheen. Onko niin, että mies on tavallaan naisen omaisuutta seksuaalisesti, eli vaikkei kiinnosta, niin nainen voi sanella miehelle ehdot, ja pitää tätä paitsiossa? Ja lopulta omalla toiminnalla viedä tältä vitaalisuuden.
Eikö tälläisessä tilanteessa, ole naisellekkin parasta, että hän saa jatkaa paitsiossa pitämistä, miehen edelleen rakastaessa häntä, vaikka yksipuolisesti, mutta mies saa elämän vitaalisuuden tästä uudesta naisesta.
Tällöinhän paitsiossa pitäjääkin on paremmat mahdollisuudet rakastaa.
M45
Kysypä samaa vaimoltasi M45 ja tule kertomaan, mitä mieltä hän on tuosta.
"Kertokaas missä menee polyamorisuuden raja, koska olette niin tuomitsevia.
Jos on vaikka exän kanssa niin hyvissä väleissä, että käy myös hänen kanssaan lomamatkalla, ollen samassa sängyssä. Hyväillen ja silitellen, ilman seksiä, onko se polyamoriaa? Ja seuraavalla viikolla uuden kanssa, kenen kanssa myös sekstaa.
Tai jos toinen antaa luvan pitää hyvänä toistakin, koska välit hyvät, niin sen mukaan..
Miksi automaattisesti halutaan tuomita tilanne, missä romanttisia tunteita ja piirteitä molempiin ?
Kertokaa, mikä siinä on niin väärää ja tuhoontuomittua, jos rakastaa kahta ?
Onko niin, että parisuhteessa yhdellä naisella pitää olla monopolioikeus mieheen. Onko niin, että mies on tavallaan naisen omaisuutta seksuaalisesti, eli vaikkei kiinnosta, niin nainen voi sanella miehelle ehdot, ja pitää tätä paitsiossa? Ja lopulta omalla toiminnalla viedä tältä vitaalisuuden.
Eikö tälläisessä tilanteessa, ole naisellekkin parasta, että hän saa jatkaa paitsiossa pitämistä, miehen edelleen rakastaessa häntä, vaikka yksipuolisesti, mutta mies saa elämän vitaalisuuden tästä uudesta naisesta.
M45"
En voi muuta sanoa, kuin että säälin vaimo parkaasi. Ja totean, että onneksi en ole kanssasi naimisissa.
N45
Hanki nuorempi lover rinnalle, saa ukko omaa lääkettään. Jos et ymmärrä muuttaa/erota.
Vierailija kirjoitti:
Hanki nuorempi lover rinnalle, saa ukko omaa lääkettään. Jos et ymmärrä muuttaa/erota.
Oliko tämä suunnattu ap:lle?
Ap on ajat sitten jo muuttanut pois perheen kodista ja miehellä paljastui monen vuoden salasuhde. Tuo salarakas sitten muutti sinne heidän kotiinsa miltei heti, kun ap oli lähtenyt.
M45, se miksi polyamoria ajatuksena herättää täällä negatiivisia tunteita johtunee siitä, että täällä kirjoittavat ajattelevat tuollaisen kuvion kaikkia osapuolia ja heidän tunteitaan. Kirjoituksestasi paistaa kova tarve puolustella ratkaisua vain omasta näkökulmastasi. Esitin sinulle muutaman kysymyksen, joihin jätit vastaamatta. Kysynkin nyt vain, että jos polymoria on niin ihanaa eikä siinä ole mitään väärää, niin varmaankin sallit muut kumppanit myös vaimollesi ja ihastuksellesi ilomielin?
Ihmisillä on myös tunteet.
Kuurankukka
Itse ihmettelen oikeastaan eniten sitä, miksi M45 haluat määritellä sairastuneesi polyamoriaan, kun olet aika sanotaanko nyt suoraan tavanomaisessa tilanteessa, jossa on moni muukin ikätoverisi. Pitkä liitto tuntuu väljehtyneeltä, seksi ei enää kiinnosta kumpaakaan, toinen alkaa tuntuu riippakiveltä - tämähän on oma määritelmäsi vaimostasi.
Miksi et vain voi myöntää sitä, että tilanteesi ei kaipaa diagnoosia, vaan päätöksentekoa. On aivan ok, että tunteita on pitkäaikaiseen kumppaniin. Sehän on hieno asia, jopa. Mutta niitäkin tunteita olisi sitten käsiteltävä olemassa olevien faktojen perusteella, sen pitkäaikaisen kumppanin kanssa keskustellen ensiksi ja toiseksi tämän uuden ihastuksen.
Ei mitään rakettitiedettä, eikä lääketiedettä ainakaan tämä ole. Kautta aikojen ihmisillä on tässä eroavaisuutta, jollekulle riittää yksi seksikumppani, joku toinen toivoo useampia. Nykymaailma on avartunut juurikin niin paljon, että sinäkin voit olla molemmille naisille aivan rehellinen tämän suhteen. Sillä tavalla loukkaat vähemmän kuin keksimällä itsellesi tiloja, jotka sinut suorastaan pakottavat toimimaan ikävällä tavalla.
T: MaratonParkuja
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo aikamoista haaveilua M45 kantilta ole. Miksi timmi,fiksu 30 v kieppeissä oleva nainen haluaisi itseään viitisentoista vuotta vanhemman, naimisissa olevan miehen kanssa "polyamoriseen" suhteeseen?
Nimenomaan. Aivan harhaista.
Kyllä 99.5% naisista haluaa miehen, joka on sitoutunut vain häneen ja panostaa vain häneen, niin henkisesti, taloudellisesti kuin fyysisesti. Eivät tuon ikäiset naiset halua tuhlata viimeisiä lapsentekovuosiaan mieheen, joka on kuitenkin sitoutunut taloudellisesti ja fyysisesti kiinni "edelliseen" elämäänsä, eikä meinaakaan siitä irroittautua.
Tuossa iässä viimeistään etsitään se 100 %:sesti sitoutunut mies, jonka kanssa uskaltaa perustaa perheen ja johon voi luottaa, että pysyy rinnalla vaikeat pikkulapsivuodet täysin.
Sanonpa sulle M45, että sä kelpaat ehkä hetken hupiin, mutta mitään pitkäaikaista et tule saamaan tuon kolmekymppisen timmin naisen kanssa.
Huomauttaisin, että avoimessa suhteessa on vain 0,5% parisuhteissa olevista.
Loput 99,5% ovat normaalissa "suljetussa" parisuhteessa.
Että siinä vähän faktaa.
M45, luepas tämä ketju.
https://www.vauva.fi/keskustelu/5342919/miksi-niin-harva-nainen-kiinnos…
Sitten ymmärrät, miksi vaimosi ei tule suostumaan avoimeen suhteeseen ja miksi et tule kelpaamaan ainakaan pitkäaikaisesti tuolle kolmekymppiselle.
Tuolla on niin hyviä kirjoituksia siitä, miksi tuollainen haaveilemasi ( = sinulla vaimo ja rakastaja avoimesti) kuvio ei toimi, ja miksi vain noin 0,5% naisista siihen suostuu.
Ap
Kerrohan kuulumisia. Täällä jo useampikin kaipaa sua😉
M36, kerro sinäkin
Terkut kaikille - kyllä tämä ketju pitenee, ja kestää...
Tuumis🌻
Vierailija kirjoitti:
Että siinä vähän faktaa.
Meillä suhde avattiin minun päätöksestä kun mieheni oli kuitenkin elänyt kun avoimessa suhteessa selkäni takana.
Mutta tämäkään ei pelastanut suhdettamme kun lopuksi selvisi että lähetteli rakkausviestejä sinkkuna esiintyen toiselle naiselle. Elikkä pettäminen menikin sitten tunnepuolelle ja tässä meni mun raja.
One night standit mistä en tiedä, en kärsi. Itselläni ollut näinä +30 v vahvempi moraalinen kompassi, eli en ole pettänyt. En edes siintä kun suhde aukaistiin.
Mieheni tehnyt paljon töitä ulkomailla, mahdollisuuksia häneltä ei ole puuttunut.
Olisi hyvä muistaa että polyamoria ja avoin suhde ei ole sama asia.
Tuohon kahden naisen kuvioon. Aikanaan erottiin miehen kanssa pitkän suhteen jälkeen ja hän löysi pian uuden naisystävän. Kävi kuitenkin mun luonakin edelleen, pidettiin lasten kanssa leffailtaa ym. Ja lasten nukkuessa mentiin sänkyyn.. Ja kävi luonani välillä silloinkin kun lapset koulussa ym. Meidän s-elämä oli aina ollut hyvää ja olen itse todella arka tekemään sellaista vieraamman miehen kanssa ( r -kokemus nuorena) niin halusin tätä. Vaikka tiesinkin että usein mies lähti suoraan uuden naisen luo.
Uusi nainen ei asiasta tiennyt, oli ärtynyt jo yhteisistä tapaamisista lasten kanssa. Suunnitteli yhteenmuuttoa ym vaikka mies ei ollut kovinkaan tosissaan hänen kanssaan. Suunnitteli lapsiakin heille vaikka miehellä vasektomia, nainen vain oli sitä mieltä että se puretaan.
Tilanne oli näin puolisen vuotta ja toimi meidän osalta, kunnes rakastuttiin toisiimme uudelleen. Mies jätti toisen naisen ja palattiin yhteen. Näin jälkeenpäin en tuollaiseen kuvioon enää lähtisi, mutta silloin se oli toivomani ratkaisu.
M45,
ymmärrän tilannettasi.
Tämä vauva-palsta tosin on sellainen foorumi, jolla tuollaisen paljastuksen tekeminen aiheuttaa melkein välittömän ristiinnaulitsemisen. Monissa kommenteissa vedetään mutkat suoriksi ja syytellään kyvyttömyydestä asettua toisen osapuolen asemaan, ja juuri se sama ilmiö suorastaan kirkuu useista vastauksista. Asiat ovat monen mielestä yksioikoisesti joko mustia tai harmaita, ei puhettakaan 50 harmaan sävystä tai väreistä. Palsta ei ole varsinaisesti tunnettu avarakatseisuudestaan. Muistathan, että kommentit kertovat vain kommentoijien omista kokemuksista ja uskomuksista, joskus aika ahtaistakin sellaisista. Niitäkin on hyvä välillä tuulettaa, ja tabuja on hyvä tarkastella päivänvalossa.
Älä lannistu. Hyvin pidetty 45 ikäinen mies on parhaassa iässään, ei hätää. Tosin sekään ei tällä palstalla ole mitenkään tuttu ajatus, puhumattakaan vastaavan ikäisestä naisesta.
Tilanteesi on mielenkiintoinen, toivottavasti asiat järjestyvät luontaisesti niin, että kaikki sen osapuolet voivat olla avoimia toisilleen sekä tyytyväisiä ja onnellisia. Senhän ei pitäisi olla keltään palstalaiselta pois.
Elä ja anna toisenkin elää.
Vierailija kirjoitti:
Että siinä vähän faktaa.
Niin, ja sillä "suljetulla osastolla" elävistä n 50% kuitenkin salaa pettää kumppaniaan.
Siinä vähän lisää faktaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon kahden naisen kuvioon. Aikanaan erottiin miehen kanssa pitkän suhteen jälkeen ja hän löysi pian uuden naisystävän. Kävi kuitenkin mun luonakin edelleen, pidettiin lasten kanssa leffailtaa ym. Ja lasten nukkuessa mentiin sänkyyn.. Ja kävi luonani välillä silloinkin kun lapset koulussa ym. Meidän s-elämä oli aina ollut hyvää ja olen itse todella arka tekemään sellaista vieraamman miehen kanssa ( r -kokemus nuorena) niin halusin tätä. Vaikka tiesinkin että usein mies lähti suoraan uuden naisen luo.
Uusi nainen ei asiasta tiennyt, oli ärtynyt jo yhteisistä tapaamisista lasten kanssa. Suunnitteli yhteenmuuttoa ym vaikka mies ei ollut kovinkaan tosissaan hänen kanssaan. Suunnitteli lapsiakin heille vaikka miehellä vasektomia, nainen vain oli sitä mieltä että se puretaan.
Tilanne oli näin puolisen vuotta ja toimi meidän osalta, kunnes rakastuttiin toisiimme uudelleen. Mies jätti toisen naisen ja palattiin yhteen. Näin jälke
Ihan uteliaisuudesta kysyn teitkö tuota tahallasi saadaksesi miehesi takaisin? Jos ei olisi ollut uutta naista olisitko silti suostunut samaan? Vai teitkö vain siksi, että halusit olla se joka "voittaa"? Tuliko teille koskaan riitaa tuosta miehen loikkauksesta ja olitko mustasukkainen sen jälkeen kun mies palasi luoksesi? Oletteko edelleen yhdessä. Luotaitko mieheen paluun jälkeen vai mietitkö milloin pettää jonkun kanssa taas?
Eikö ole ihan luonnollista, että uusi nainen oli ärtynyt kun mies kävi luonassi? Ehkä hän jopa haistoi jotain. Tietenkin myös suunnitteli yhteenmuuttoa ym. Sehän on ihan luonnollista tuossa tilanteessa. Ei hän voinut ymmärtää, että oli törmännyt tuollaiseen päättämättömään mieheen joka otti uuden ihmisen elämäänsä ja silti vehtasi entisen kanssa koko ajan. Näitä on ilmeisesti paljon. Myös tarina saattaa jatkua edelleen käänteisenä paluun jälkeen.
Jos parisuhteessa oleva lopettaa seksin yksipuolisesti on se väärin toista kohtaan. Kuvitella että omistaa toisen seksuaalisuuden ja vaatii elämään puolison ilman seksiä kun itsekään ei kiinnosta.
Kenenkään ei tarvitse suostua sellaiseen jos kaipaa ihoa ja läheisyyttä. Minä olin vuosia ilman seksiä, avioliitossa. Kunnes päätin, ei enää. Nyt minulla on ihana, monipuolinen rakastaja, minua vanhempi. N50
Meillä suhde avattiin minun päätöksestä kun mieheni oli kuitenkin elänyt kun avoimessa suhteessa selkäni takana.
Mutta tämäkään ei pelastanut suhdettamme kun lopuksi selvisi että lähetteli rakkausviestejä sinkkuna esiintyen toiselle naiselle. Elikkä pettäminen menikin sitten tunnepuolelle ja tässä meni mun raja.
Siis hä?
Ei, mies elänyt kuin avoimessa suhteessa selkäsi takana?
Miehesihän petti sinua sun selkäs takana, ei tuo ole mitään avointa suhdetta nähnytkään.
Miksi ihmeessä suostuit "avaamaan suhteen", sen jälkeen, kun miehesi oli jo pettänyt sua kunnolla? Totta kai pettäminen menee aina tunnepuolelle, ei se ole mitään tunteetonta jyystöä.