Suomen ( aiemmin maailman paras ja luotettavin) taksipalvelu alennustilassa
Aiemmin turvallinen ja luotettava taksikyyti voi nykyään muodostua näin pelottavaksi tilanteeksi:
Nainen pyyski kuittia kyydistä. Raju välikohtaus taksikyydistä tallentui videolle
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/625cfae1-116d-4ec7-912e-a01fae9a2b25
Kommentit (83)
Mikään ei tietenkään oikeuta kuskin käytökseen, mutta vähän epäilen että saattaa tyttelin omallakin käytöksellä olla osaa...
Rehdeiltä taksikuskeilta pilattiin oikein huolella elinkeino kun päättämään päästettiin täysi xxxxxxxxxx.
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä jos kyydin tilaaja/varaaja voisi varmistua turvallisesta kyydistä ja kuljettajasta pyytämällä näyttämään esimerkiksi jotain virallista taksikorttia kuskilta.
Mistä nykyään tietöää millainen kuski siellä ratin takana on?
Minut aikoinaan väkisin ottaneella miehellä oli kaulassaan tekohetkellä nauhallinen henkilökortti.
Harmi ettei nauhan jatkeena ollut taksikortti, niin olisin ollut turvassa.
N25
Surullinen esimerkki siitä miten tapahtuu kun äänestetään päättämään tärkeistä asioista ihmisiä jotka eivät ole päivääkään tehneet taksikuskin työtä .
Toinen on nykyinen Suomen varhaiskasvatuksen resurssikriisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä jos kyydin tilaaja/varaaja voisi varmistua turvallisesta kyydistä ja kuljettajasta pyytämällä näyttämään esimerkiksi jotain virallista taksikorttia kuskilta.
Mistä nykyään tietöää millainen kuski siellä ratin takana on?
Minut aikoinaan väkisin ottaneella miehellä oli kaulassaan tekohetkellä nauhallinen henkilökortti.
Harmi ettei nauhan jatkeena ollut taksikortti, niin olisin ollut turvassa.N25 "
Voi ei. Ihan kamalaa, olen pahoillani puolestasi.
Varmaan kuljettajan puhdas rikosrekisteri pitäisi liimata taksin kylkeen nykyään.
Kuinka sanotaan ruotsinkielellä: "Saisinko kyydin kotiin kiitos , tässä osoite?"
(En halua ottaa riskiä että kuljettaja hermostuu jostain ja käy kimppuun.)
Valitettavasti kaikilla ei ole moraalia, rehellisyyttä ammattiylpeydestä puhumattakaan. En pidä sääntö-Suomesta, jossa kaikkeen on oltava virallinen lupa ja liuta kortteja, passeja ja muita todistuksia jotka pitää päivittää vähän väliä. Mutta kai se on pakko niellä, että nämä ovat tarpeellisia.
" Mikään ei tietenkään oikeuta kuskin käytökseen, mutta vähän epäilen että saattaa tyttelin omallakin käytöksellä olla osaa..."
Silloin odotetaan rauhassa virkavaltaa selvittämään konflikti kyydin tilanneen asiakkaan kanssa.
Ei kiihdytetä autolla asiakasta päin ja yritetä poistua tilanteesta.
Meidän firmassa kuljetellaan pari kertaa kuussa ulkomaisia vieraita kentältä toimistolle. Ennen ne tuli itse taksilla, mutta reilu vuosi sitten tehtiin päätös haettaa ne ulkopuolisella, meidän palkkaamalla kuljetusyhtiöllä, kun tuli niin paljon niitä lailliatettuja ryöstöjä ja muita muslimikuskien keksimiä evästeitä.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti kaikilla ei ole moraalia, rehellisyyttä ammattiylpeydestä puhumattakaan. En pidä sääntö-Suomesta, jossa kaikkeen on oltava virallinen lupa ja liuta kortteja, passeja ja muita todistuksia jotka pitää päivittää vähän väliä. Mutta kai se on pakko niellä, että nämä ovat tarpeellisia."
Niin.
Sinä päivänä kun joku hattarapää muuttaa sinun elinkeinosi ja toimenkuvasi täydeksi villiksi länneksi, niin varmaankin ihan "kiva" olla olemassa jotain tositteita (asiakkaan oikeusturvankin kannalta) sinun ammattitaidostasi.
Nautitaan nyt oikeiston aikaansaannoksista!
Onneksi täällä Jyväskylässä on (ainakin vielä) saanut tavallisen pottunokkakuskin. Keväällä tuli ajettua taksilla useamman kerran viikossa ja kaikki olivat kantiksia.
Varmasti korkea aika tuoda esiin tämä karsea epäkohta hallituksessa.
Pohtia oikein kunnolla sitä, miten taksialan luotettavuutta ja turvallisuutta lisätään.
Suomea pidetään esimerkilllisen turvallisena maan. Vielä.
Vierailija kirjoitti:
Nautitaan nyt oikeiston aikaansaannoksista!
No eipä kiinnostanut vasemmistoa asian korjaaminen viime hallituskaudella.
Ids nu inte. Då man för 20 år sedan ännu bodde i Finland var taxin helt skit. Vid fest tider var taxiköerna vardag och långa. Det kunde väl ta över en timme i snön eller modden att "få" en taxi. Beställde man en taxi i förväg blev det extra taxa och vilken kärra som helst, oberoende vad man hade specifierat. Som om detta inte räckte var taxin dyr och du skulle alltid ta den första i kön. Ingen skillnad om det var en Lada, Mosse eller en RinkeliMosse A8. Alla hade samma pris.
Lyckligtvis är det gamla systemet begravt och på sina visiter till Finland får man i praktiken taxi när som helst och var som helst.
Vierailija kirjoitti:
Surullinen esimerkki siitä miten tapahtuu kun äänestetään päättämään tärkeistä asioista ihmisiä jotka eivät ole päivääkään tehneet taksikuskin työtä .
Toinen on nykyinen Suomen varhaiskasvatuksen resurssikriisi.
Bernerin ei kukaan äänestänyt.
Juha Sipilä otti hänet hallitukseen politiikan ulkopuolelta.
Ilmeisesti Sipilä oli käskenyt tehdä ne jutut.
Juu ei kiitos huopatukan/ geelitukan kyytiin
Arabit kuin pieniä vihaisia lapsia. Kehitystasoltaan vastaavat 5 vuotiasta uhmaikäistä valkoista lasta.
Olisi hyvä jos kyydin tilaaja/varaaja voisi varmistua turvallisesta kyydistä ja kuljettajasta pyytämällä näyttämään esimerkiksi jotain virallista taksikorttia kuskilta.
Mistä nykyään tietöää millainen kuski siellä ratin takana on?