Mies haluaisi sivusuhteen
Ollaan noin 40vuotiaita ja meillä on alkanut seksuaaliset halut eriytymään. Mies haluaisi seksiä noin joka toinen päivä ja minulle riittää kerran kahdessa viikossa. Mies myös haluaisi kokeilevampaa seksiä. Tämä on alkanut aiheuttaa kitkaa välillemme, vaikka muuten meillä menee hyvin. Mies sitten viikonloppuna kysyi suoraan, voisiko hän hankkia sivusuhteen jolloin meidän seksissä voitaisiin mennä minun tahdilla. En osannut sanoa mitään, vaikka eihän se hyvältä kuulostanut. Kaipaisin kokemuksia, onko muut olleet vastaavassa tilanteessa ja miten se on onnistunut?
Kommentit (537)
Parempi päästää mies panemaan silloin tällöin maksullista kuin sallia sille sivusuhde. Miehen hormonaalinen toiminta on silleen järjestetty, että se leimautuu siihen, jota se pääsee eniten panemaan. Jos sivusuhde sitten antaa n kertaa viikossa ja vaimo kerran n viikossa, ei kestä pitkään, kun mies ilmoittaa tekevänsä sivusuhteesta vakisuhteensa.
M51
Ohis, mutta mulle tulee halu erota omasta seksiä haluamattomasta miehestäni, mitä enemmän luen näitä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis itse sitä mieltä, että miehen pitäisi tyytyä sun tahtiin ja olla yhtä tyytyväinen ja onnellinen kuin ennenkin?
Sulla on 3 vaihtoehtoa, valitse itsellesi niistä sopivin:
-"pakotat" itsesi miehen tahtiin ja olet estottomampi seksissä
-hyväksyt sivusuhteen
-eroat
Sinäkö olet sitä mieltä, että ap:n pitäisi pakottaa itsensä miehen tahtiin ja olla tyytyväinen ja onnellinen?
Antamasi vaihtoehdot ovat sellaisia, että niissä on otettu vain miehen mielipide huomioon.
Taas tyypillistä vähättelyä, kun puhutaan sivusuhteesta. Jos toiselle seksi on ykkösasia, seksisuhde on pääsuhde ja muu suhde on sivusuhde. Jotain seksin merkityksen kasvusta kertoo sekin, että nykyään seksuaaliterapeutteja löytyy joka korttelista, kun taas parisuhdeterapeutit on katoava ammattikunta.
Yleensä näissä on myös kompromissi ratkaisu, jos miehelle ei riitä sinun tahtisi etkä sinä jaksa miehen tahtia. Harvoin se kompromissi on vapaa suhde, mutta siitä te itse päätätte.
Seksissäkin tavoitteellinen ajattelu on hyvästä. Jos seksikerrat merkitään ensi aina kalenteriin niistä tulee kuin huomaamatta tapoja, eikä niitä tarvitse sen jälkeen enempää ajatella kuin vaikka aamukahvin keittämistä.
Itselleni ei voisi syntyä vastaavaa tilannetta koska annan seksiä niin paljon kuin toinen haluaa ja seksi kelpaa minullekin aina. Toiseksi ottaisin heti eron jos mies ehdottaisi moista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole avointa suhdetta, vielä. Ollaan oltu vasta reilu vuosi yhdessä, seksiä harrastetaan suurin piirtein joka päivä (joskus jää väliin, joskus taas kertoja per päivä on useampia). Ollaan puhuttu kuinka ihanaa on että tarpeet kohtaa, mutta jos ne jossain kohtaa ei kohtaisi, varmasti harkittaisiin vaihtoehtoja.
Oletko AP ihan varma, ettei sinulla seksuaalisten halujen lasku ole seurausta kumppaniin kyllästymisestä? Tarkoitan siis että ehkä sinuakin voisi kiinnostaa seksi jonkun uuden ihmisen kanssa?
Aiheesta löytyy paljon kirjallisuutta, suomeksi on hiljan ilmestynyt Mirja Hämäläisen tietokirja Avoimet suhteet.
Nauroin huutonaurua, kun luin tämän. Terv. yli 25 vuotta yhdessä saman miehen kanssa ja menopaussia lykkää. Ihan joka päivä ei tosiaan ole tarpeet kohdanneet, mutta rakkautta on riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta mulle tulee halu erota omasta seksiä haluamattomasta miehestäni, mitä enemmän luen näitä juttuja.
Onko sulla teidän suhteessakin tapana kääntää juttu aina itseesi?
Vierailija kirjoitti:
Seksissäkin tavoitteellinen ajattelu on hyvästä. Jos seksikerrat merkitään ensi aina kalenteriin niistä tulee kuin huomaamatta tapoja, eikä niitä tarvitse sen jälkeen enempää ajatella kuin vaikka aamukahvin keittämistä.
Ei toimi kyllä yhtään, nainen haluaa yllätyksellisyyttä. Kokeilepa vaikka huomenna aamukahvilla. Tavanomaisen puolinukuksisen latteuksien latelun sijaan kerro naisellesi himoitsevasi häntä villistä, pyyhkäise pöytä tyhjäksi ja ottakaa huima aamupikainen sillä. Naisesi silmät kiiltävät vielä viikonkin päästä siitä kuinka alkuvoimainen olet.
Vierailija kirjoitti:
Parempi päästää mies panemaan silloin tällöin maksullista kuin sallia sille sivusuhde. Miehen hormonaalinen toiminta on silleen järjestetty, että se leimautuu siihen, jota se pääsee eniten panemaan. Jos sivusuhde sitten antaa n kertaa viikossa ja vaimo kerran n viikossa, ei kestä pitkään, kun mies ilmoittaa tekevänsä sivusuhteesta vakisuhteensa.
M51
Näin se usein menee. Kerrotaan kavereille miten viimein on löytynyt sielunkumppani ja seksi on tajunnanräjäyttävää, oli vaan pakko vaihtaa! Sitten uusi sielunkumppani saakin vauvakuumeen ja kas, kohta on pullat uunissa ja hääpäivä lyöty lukkoon. Häät vietetään ja rakkauden hedelmä saapuu, kukaan ei saa enää seksiä ja rahatkin menee ruokkoihin ja uuden talon lainanlyhennyksiin. Uusioperheessä lapsissa löytyy eikä seksiin ole enää edes mahdolisuutta vaikka haluja kyllä ois. Moni kaveri on astunut tähän ansaan.
Itse haluaisin rakastajan. Aiemmat hyvät kokemukset houkuttaa, täytyy vaan löytää ihminen kuka on valmis ja halukas opettelemaan kun opetan. Seksi on kotona hyvää ja sitä on riittävästi mutta melkein 20v jälkeen kaipaisin vaihtelua. Kysyin mutten saanut lupaa, kestän kyllä ilmankin. Ois vaan aika piristävää pikku sutinat, varsinkin kun iän myötä halut vaan lisääntyy.
Mitä sun miehen käsille on tapahtunut, ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi kyllä yhtään, nainen haluaa yllätyksellisyyttä. Kokeilepa vaikka huomenna aamukahvilla. Tavanomaisen puolinukuksisen latteuksien latelun sijaan kerro naisellesi himoitsevasi häntä villistä, pyyhkäise pöytä tyhjäksi ja ottakaa huima aamupikainen sillä. Naisesi silmät kiiltävät vielä viikonkin päästä siitä kuinka alkuvoimainen olet.
Illan paras ehdotus! Näen jo muijan ilmeen, kun aamulla hyppäisin stringeissä apinamiehenä kaatamaan hänet pöydälle. Huumorintaju ei hänellä niitä ihan parhaimpia avuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Minulla on paljon narsistisia piirteitä. En voi tälle mitään. Minä ja minä. Minä.
Eikö kukaan mieti mahdollisen fyysisen järjestelyn henkistä puolta? Vaikkei nyt yltiömustasukkaiseksi ryhtyisikään, miten järjestelyssä pystyy elämään. Kun mies lähtee sivusuhteen luo (oliko se noin joka toinen päivä), huikkaako hän ovelta, että lähtee "harrastamaan". Mies tulee takaisin ja keskustellaanko siinä sitten, että millaista oli vai jutellaanko vaan, että lähdetäänkö mökille vai lämmitetäänkö kotisauna ja mitä huomenna syötäisiin.
Varmasti ihan väkisin se puoliso, jolla ei ole sivusuhdetta, miettii, että millaistakohan seksiä sivusuhteen kanssa harrastetaan, miltä sivusuhde näyttää jne. Tällainen varmasti alkaa nakertaa avioliittoa ja yhdessäoloa.
Meillä avoin suhde on tuonut pelkästään positiivisia asioita parisuhteeseen. Antanut elämäniloa ja energiaa molemmille, sekä lähentänyt meitä puolisoina, kun toista ei ota enää itsestäänselvyytenä. Oma kumppani on haluttavampi, kun muutkin haluavat häntä.
Kun on avoimeen suhteeseen ryhtynyt, sitä lähinnä vain miettii, että miksi ei ryhtynyt siihen aikaisemmin. Suljettu suhde näyttäytyy itselleni nyt aika toksiselta parisuhteen muodolta, jossa rakkaudeksi kutsutaan kumppanin kahlitsemista. En ymmärrä millä perusteella sitä voi ajatella, että parisuhteessa on omistusoikeus toisen kehoon ja seksuaalisuuteen.
Seksuaalisuus on valtava voiman lähde, joka liian monella näivettyy pitkässä suhteessa. Seksuaalisuus on ilottelua, hauskanpitoa, kehollisuutta ja elämästä nautiskelua, ja siitä kannattaa ottaa kaikki irti. Meillä on vain tämä yksi elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Minulla on paljon narsistisia piirteitä. En voi tälle mitään. Minä ja minä. Minä.
Mitä ihmettä te kirjoittelette? Kävikö kommenttini jotenkin hermoon?
Minulla todella tulee mieleen ajatus erosta, kun luen pitkää ketjua, jossa miehet haluavat seksiä vaimojensa kanssa. Kirjoitin kommentin, kun se liittyy ketjun aiheeseen. Haluttomuus pilaa suhteen, oli se haluton sitten mies tai nainen. Vastaavasti seksittömyys on suhteellista. Hyppisin riemusta, jos mieheni haluaisi seksiä joka toinen viikko joka toinen vuosi sijasta
Vierailija kirjoitti:
M51
Tämä on oikeasti totta ja atavistisesti tämän kaikki tietää. Siksi avoin liitto tilanteessa, jossa parilla on seksin kanssa ongelmia, ei voi olla toimiva ratkaisu. Sopii heille, kenellä nimenomaan on asiat kunnossa ja vieraissa käydään vain huvittelemassa joskus ilman mitään muuta tarkoitusta.
Ja jos avoimessa liitossa alkaa olemaan kolmas tai neljäs vakipartneri, se ei enää olekaan avointa liittoa vaan polyamoriaa. Ihan ok sekin, kenelle sopii, mutta siinä vaiheessa näillä kolmansilla ja neljänsillä alkaa olemaan myös sananvaltaa muuhun elämän menoon.
Vierailija kirjoitti:
Meillä avoin suhde on tuonut pelkästään positiivisia asioita parisuhteeseen. Antanut elämäniloa ja energiaa molemmille, sekä lähentänyt meitä puolisoina, kun toista ei ota enää itsestäänselvyytenä. Oma kumppani on haluttavampi, kun muutkin haluavat häntä.
Kun on avoimeen suhteeseen ryhtynyt, sitä lähinnä vain miettii, että miksi ei ryhtynyt siihen aikaisemmin. Suljettu suhde näyttäytyy itselleni nyt aika toksiselta parisuhteen muodolta, jossa rakkaudeksi kutsutaan kumppanin kahlitsemista. En ymmärrä millä perusteella sitä voi ajatella, että parisuhteessa on omistusoikeus toisen kehoon ja seksuaalisuuteen.
Seksuaalisuus on valtava voiman lähde, joka liian monella näivettyy pitkässä suhteessa. Seksuaalisuus on ilottelua, hauskanpitoa, kehollisuutta ja elämästä nautiskelua, ja siitä kannattaa ottaa kaikki irti. Meillä on vain tämä yksi elämä.
Sinun suljettu suhteesi on voinut olla tuollainen, mutta suurin osa muista ei ajattele suhteestaan noin. Vaikka olen ollut mieheni kanssa yli 33 vuotta niin seksi on yhä parhaita asioita suhteessamme. Tarve leimata muiden suhteita, avioliittoja ja seksiä kertovat paljon sinusta, mutta ei juuri mitään muista. Ylimielisyys ja ylemmyydentunne on aina merkki alemmuudentunteista, ehkä myös kateudesta.
Tällä palstalla ei lakkaa hämmästyttämästä juuri tämä konservatismi. Naiselle tuntuu palstalaisten mielestä kuuluvan hyvin selkeä rooli ja paikka.