Mistä mahakas ja reitevä löytäisi ulkoiluvaatteita, etenkin talveen?
En ole mikään valtavan lihava, vähän ylipainoa on, mutta BMI:n mukaan vain lievä ylipaino. Se kuitenkin on mahassa, takapuolessa ja reisissä. Ja siksi melkein mitkään urheilukauppojen vaatteet ei mahdu päälleni, vaikka ottaisin koon 44. Ne on nimittäin malliltaan jotenkin kapeita, etenkin reisistä ja lantiosta. Takeissa vielä jotain päälle istuvaa löytyy, mutta käytännössä housuissa ei ikinä. Haluaisin kuitenkin ulkoilla paljon, tehdä pitkiä metsälenkkejä, hiihtää, lasketella jne. Sitä varten tarvisin syksyyn kuorihousut ja talveen toppahousut / lasketteluhousut. Osaisiko joku vinkata mistä löytyisi tällaisia isompikokoiselle ihmiselle?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
No ota koko 48.
tai katso zizzistä.
Urheilukaupoissa ei ole ollut tarjolla isompaa kuin koko 44. Onko Zizzissä Goretexiä? Pitääpä katsoa. Ap
Vierailija kirjoitti:
No ota koko 48.
tai katso zizzistä.
Ei ole Zizzi mikään tuollainen merkki joka tekisi aapeen etsimää.
Monilla merkeillä on plussize mallistoja sekä curvy mallistoja. Zalando ja h&m tulee äkkiseltään mieleen tuon zizzin lisäksi.
Great Asses International tekee perseville housuja
Haisooko etupylly pyypyy, hyhhyh pahalle?
Haltilla on plus mallisto, jossa väljyyttä enimmän, itsekin käytän niitä kun reisissä ei muuten normikoot 38 mahdu .Hyviä malleja.
Olen esim. Luhdalta löytänyt sopivia, koko 48/50. Myös Elloksella on, esim.löytyi alesta vaellushousut mulle paksureitiselle.
Monet housumallit ovat nykyisin sellaisia, että reidet/ jalkaosa on liian tiukka, vaikka vatsasta olisikin sopiva. Seurauksena, että housut alkaa valua, koska feidet kinnaa. Tää on todella ärsyttävää. Eikä koske vain "ylipainoisia", vaan riittää että on todella isot reisilihakset.
Kauppaketjuilla on ilm. vain 3 mittaluokitusta; todella hoikka, pallomaha tikkujaloilla, ja suomalainen D++ mallisto, jossa usein kaikki muu on reilusti ylipainoiselle sopivaa, mutta lahkeet ja hihat yleensä liian lyhyet (olen 171cm), koska mitoitus on tehty suomalaiseen keskipituuteen. Ellokselta olen löytänyt hyviä housuja, alestakin.
Intersportista olen löytänyt jonkun verran d-mitoituksen ja/tai plus-koon ulkoiluvaatteita. (Itse olen kokoa 48-50)
Läski löytää vaatteita kaupasta kuten muutkin ihmiset.
Ihan hyvin ehdit laihtua jos haluat, siis jos haluat, eihän se mikään pakko ole.
Laihduta! Joulukuuhun on vielä 3 kk. Siinä ehtii laihtua helposti 10 kg.
No ota koko 48.
tai katso zizzistä.