Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoidin tänään työssäni 2kpl 9-10kk vauvaa ja täytyy kyllä sanoa että

Vierailija
09.10.2006 |

ei sen ikäisten paikka ole päivähoidossa:´(.

Olivat niin vauvoja ja niin sylissä viihtyviä ja ei tämä ala anna mahdollisuutta sille että 1 ryhmän 3sta hoitajasta (jos kaikki 3 siis paikalla) omistautuisi ryhmän vauvalle/vauvoille.

Säälittää ne pienet siellä.

Kommentit (141)

Vierailija
101/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmillista, ettei kaikilla ole mahdollisuutta olla kotona vähintään sitä kolmea vuotta.

Monissa muissa maissa on asiat todellakin järjestetty toisella tavalla. On mm. perheverotus, joka mahdollistaa äidin kotiin jäämisen, verotus keveämpää, edullisempaa asua ja elää, palkat suuremmat, paremmat työmahdollisuudet jne.

Pitäisikö huumeiden käyttäjiäkin vain ymmärtää ja sääliä ja jättää valistus " oikeasta tavasta elää" tekemättä, jottei vain huumeiden käyttäjä pahoittaisi mieltään? Faktojakaan ei kannata yleisesti kertoa, ettei vain joku jo huumeita käyttävä syyllistyisi. Mitäs väliä sillä on, jos niitä huumeiden käyttäjiä sitten tulisi lisää, koska ei saa valistaa?

Sorry vaan työssäkäyvät vauvojen äidit, ette tee oikein vauvallenne. Mutta valitettavasti elämässä joskus tulee tilanteita joita täytyy tehdä, vaikkei siitä voikaan olla ylpeä.

Älkää nyt hitossa alkako sitä huonoa vaihtoehtoanne kehumaan ja sillä ylpeilemään. Vai pitäsikö alkkiksenkin saada ylpeillä omalla valinnallaan!? Parempi vaan olisi, jos olisitte ihan hiljaa.

Vierailija:


Hei haloo mammat.. kotona pitäis hoitaa 3-v. asti?! Jos noi tutkimustulokset on ihan kansainvälisesti hyväksyttäviä niin miksi niin monessa muussa maassa äitiysloma on vain esim 3kk?? Selittäkääs se!

Teillä on vaan asiat niin pirun hyvin Suomessa että ette tajua millaisia etuoikeuksia teillä on! Kyllä kai melkein joka äiti olisi lasten kanssa kotona ihan ilomielin jos siihen vain pystyisi taloudellisesti. Kotihoidontuet ja muut hoitovapaat -ja lisät ovat luksusta!! Niitä kun ei ole edes tarjolla Ruotsissa.. äitiysloma päiviä saa 480 joista 60 kuuluu automaattisesti toiselle vanhemmalle. ja jos saat korvausta 7ltä päivältä viikossa niin silloin se lapsi joudutaan viemään hoitoon about 1,5 vuoden ikäisenä jos ei jopa aiemmin.

Tollanen jeesustelu ja sääälittely on ihan turhaa! Jokainen perhe tekee niin kuin itse parhaaksi katsoo, siinä ei ole toisilla nokan koputtamista. Ja muistakaa että ihan vaan 10 vuotta sitten ei äitiyslomat olleet niin pitkiä edes Suomessa! Töihin oli melkein pakko mennä jos halusi tulla toimeen ja silti lapsista kehittyi aivan normaaleja.

Järki käteen mammat! Jokainen vanhempi on juuri se paras lapselleen, oli tämä sitten hoidossa 10kk asti tai ei..

Vierailija
102/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on lapselle se kaikken paras ratkaisu ja kyllä sillä lapsella on siellä vallan ihanaa ja kyllä se lapsi saa siellä syliä huomiota ja aikaa ihan yksilöllisesti ja kybällä toisin kuin kotonasa saisi oman äidin kanssa.

Helpottiko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sama se. Pointti tuli kuitenkin varmaan kaikille selväksi. Kas kun et muiden kirjoituksiin ole tarttunut;0) Sieltä niitä virheitä vasta löytyykin. Mutta kuten jo kirjoitin,taisi kolahtaa ja hyvä niin:0)

Nythän oli lähinnä kyse lasten hyvinvoinnista,eikä oikeinkirjoituksesta.

Mutta päde sinä sillä minkä " osaat" ,niin minä päden sillä minkä minä osaan;0) T:Mikälie...

Vierailija
104/141 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun näitä viestiketjuja aina vaan pukkaa, että kotiäitiyden valinneet haluavat tuntea ylemmyyttä jostakin asiasta, ehkä paremmin työurallaan edenneitä, kunnianhimoisempia ja paremmin palkattuja kanssasisariaan kohtaan.

Kaikki kunnia kotiäideille, mielelläni maksan veroni, joista sitten kustannetaan kotihoidon tuki ym., mutta minulla ei olisi pokkaa lähteä toisia arvostelemaan toisenlaisista valinnoista. Perheitä on erilaisia, tilanteita on erilaisia, lapset sopeutuvat eri tavalla päivähoitoon ja ennenkaikkea myös hoitajia ja päiväkoteja on erilaisia. En itsekään olisi laittanut kunnalliseen omiani, mutta pienten lasteni hoitopaikka on todella ihana, hoitajat varsinaisia helmiä. Ja kaikesta näkee että lapseni viihtyvät hoidossa. Vapaa-aikani omistan täysin lapsilleni ja huomaan olevani huomattavasti pirteämpi ja vähemmän ärtynyt ja väsynyt nyt kun olen taas työelämässä. Myös kun ei enää tarvitse nuukailla, helpottaa elämää huomattavasti.

Minua ei kosketa näiden palstojen nimetön arvostelu, sillä itse tunnen lapseni paremmin kuin kukaan muu, ja he voivat hyvin. Jos muiden valintoja mollaavat olisivat täysin tyytyväisiä omaan tilanteeseensa, ei heillä olisi mitään syytä arvostella toisia äitejä, niinkin arvokkaasta asiasta kuin TYÖNTEKO, joka on kuitenkin yksi elämän perusasioista.

Vierailija
105/141 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yksin päivähoito joka lapsen kehitykseen vaikuttaa, kyllä moni muukin seikka lapsen kehitykseen vaikuttaa.

Vierailija
106/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vain mainita muutaman seikan, jotka huomasin. Itsehän sinä halusit niitä kuulla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan kuten imetysasioissakin

Vierailija
108/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpä on joillakin lastia omallatunnolla! sen huomaa kirjoitusten tasosta. Apua, jos tiedätte olevanne oikeassa, jättäkää tää palsta väliin. ei tule kuin riitaa. ja silti sisimmässämme tiedämme mikä on oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mun mielestä äidin paikka ei ole kotona. Vaan äidin paikka on tukea lapsia kasvamaan." Siis mitä? Päiväkotiin vaan lapset mahdollisimman pieninä, niinkö?



Tiedän että jokainen tekee omat päätöksensä mutta toi sun juttus vaan kuulosti tosi pahalta....

Vierailija
110/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvovalinnoista kyse. Toivottavasti valistus tehoaa juuri niihin arvovalintoja tekeviin äiteihin.

Vierailija:


Miten julmia ovatkaan äidit toisilleen. Minkäänlaista tukea ja ymmärrystä ei heru suuntaan eikä toiseen. Todella säälittävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. ota-otakaan, ole-olekaan, pappa-papalle, tonttu-tontulle jne.

Vierailija
112/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huutanut kun jäi hoitoon vaan ojensi kädet vastassa olleelle hoitajalle ja ennen kuin olin eteisestä ehtinyt lähteä kuulin kun jo mennä konttasi eteenpäin ja kujerteli mennessään. Eli ei kovin kauaa sitten sitä syliä edes kaivannut. Muutamia kertoja sitten päivän aikana esim. kun alkoi olla väsy. Toinen lapsemme oli 1½v kun meni hoitoon ja olisi paljon enmmän viihtynyt sylissä kun eka lapsi vaikka oli vanhempi. Ja kolmas lapsemme on kohta 2v. ja kotihoidossa eikä muulaal joori suostu edes olemaan kuin sylissä koko ajan. Hoitoon kaksi ekaa mennyt ei siksi että olisin töihin tahtonut vaan koska oli pakko mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikös täällä " puhuta" tyyliin otakkaan olekkaan jne...

Vierailija
114/141 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko nää yhden lapsen kotihoito-supermammat pitää vähän suutaan soukemmalla? Ei musta ole mitään kovin merkillisen uhrautuvaista olla vain se 3 vuotta poissa työelämästä. Mitäs tekisitte kun lapsia kertyisi enemmän, ja huomaisittekin olevanne 10 vuotta poissa työmarkkinoilta? Millä te omakotitalonne sitten maksatte? Lähihoitajan palkoilla vai?



Miksiköhän kaikki ei tee lapsiaan jo nuorena vaan silloin vaan parhaassa työelämässä? Saattaisko olla yksi syy se, että ei olla otettu sitä ensimmäistä äijää vastaan ja ruvettu tekemään lapsia. Kaikki vain ei löydä sitä oikeaa alle 30-vuotiaana.



Onko nää teidän asiantuntijat hoitaneet kaikki lapsensa kotona? Aika huonosti yliopisto-tutkijamaailmassa pärjää, jos kotona pörrää vuosikausia.



Kotihoito on paras vaihtoehto pienelle lapselle, joo, mutta aivan varmasti teidän asiantuntijat jatkaisi myös, että JOS äitikin viihtyy siellä. Ei ne teidän asiantuntijat ole taatusti romuttamassa koko Suomen päivähoitojärjestelmää ja ajamassa naisia koteihin. Pikemminkin korostavat vanhempien yhteisvastuuta. Eli miksi juuri te jäitte kotiin, kotiäidit, vaan ei teidän miehenne???



Ja sitten ihan oma mielipiteeni: paskat jää kituuttamaan kotihoidontuella ja siirrä sitä omakotitalon ostoa. Mitä helvettiä te sielkä vuokralla kuvittelette säästävänne?! Se vasta huono taloudenhoitoa on, jos jää asumaan vuokralle.



Ihan sivuhuomio: akateemisten joukossa on helvetisti työttömiä naisia, jotka perustelee lasten parhaalla sitä, että eivät edes saisi koulutustaan vastaavaa työtä. Jos te tutkimuksiin haluutte vedota, niin on ihan fakta, että naiset jää nykyisin kotiin siksi, että töitäkään ei ole. Tai ei ne kiinnosta, esim. pienipalkkaiset sairaanhoitajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim yhdellä kaverilla on perheessä talous romahtanut oleellisesti muutamassa kuukaudesssa :( En minä heitä moiti mutta yritän tukea. Yksi kaveri paasaa koko ajan siitä kolmeveekotona-jutusta ja se on todella raivostuttavaa. Oma 1v on kotona emmekä tiedä milloin hoitoon menee joten se valistus on meille ihan aiheetonta... En jaksa yhden asian paasaajia, oli aihe sitten mikä tahansa :)

Vierailija
116/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsen kotihoidontuki jotain epämääräistä sossun tukea jota täytyy hävetä? Minä olen luullut, että sitä maksetaan juuri sen takia, että äiti tai isä voisi hoitaa kotona lapsen 3-vuotiaaksi. Ja nyt täältä saan lukea, että se onkin jotain epäilyttävää avustusta luusereille, jotka eivät viitsi mennä töihin ja viedä pientä lasta tarhaan oppimaan ulkoa tiettyjä rimpsuja päivistä ja nimistä ja numeroista ym.

Vierailija
117/141 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä se tuli. Pakko mennä töihin ja viedä vaippaikäinen hoitoon tarkoittaa sitä, että täytyy saada talot (useampi?) autot, ulkomaanmatkat, kalliit vaatteet, kaikki viimeisen päälle.

Vierailija
118/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvattamassa ja hoitamassa lastaan, vaikkei siitä mitään arvostusta kanssaihmisiltä näytä saavankaan. Aika lapselle on kuitenkin sijoitus tämän terveeseen kehitykseen ja mieleen. Se jos mikä ehkäisee syrjäytymistä ja myöhempiä ongelmia siten säästäen yhteisiä verovarojamme.

Vierailija
119/141 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimintaa ilman mitään kummempia " virikkeitä" kuin vähän askartelua ja ulkoilua. Tämän havainnon tekemiseen en edes tarvitse asiantuntijoita.

Vierailija
120/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset


Aloituksen luettuani tulee hyvä mieli että jäin vielä hoitovapaalle vaikka töihin on toisinaan ollut ikävä.



Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi