Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoidin tänään työssäni 2kpl 9-10kk vauvaa ja täytyy kyllä sanoa että

Vierailija
09.10.2006 |

ei sen ikäisten paikka ole päivähoidossa:´(.

Olivat niin vauvoja ja niin sylissä viihtyviä ja ei tämä ala anna mahdollisuutta sille että 1 ryhmän 3sta hoitajasta (jos kaikki 3 siis paikalla) omistautuisi ryhmän vauvalle/vauvoille.

Säälittää ne pienet siellä.

Kommentit (141)

Vierailija
1/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas uskon, että jollakin on todellinen pakko laittaa lapsi päivähoitoon ja mennä itse töihin elättääkseen itsensä ja kullannuppunsa. Ei kaikilla välttämättä ole hyväpalkkaista ukkoa elättämässä, vaikka itselläni olisikin.

Vierailija
2/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän:



Ajattele nyt SAATANA sentään MINUNKIN puolesta asiaa!!!



Olen ahne, kylmä, tyhmä, ajattelematon, musta ei ole äidiksi kun vien lapseni hoitoon.



EN ole korkeasti koulutettu. Olen siis siinäkin mielessä luuseri.



Kyllä väänsin saatana ekan viikon itkua kun lapset vein hoitoon: pojilla oli ikää vuosi ja 10 kk sekä 10 kk oli nuorempi.



Kai olisi parempi vaan antaa periksi: myydä talo ja muuttaa vuokralle, asua sossun ja kelan tuella. Olla kotona, ei ansaita perheelle rahaa, ei itselle eläkettä. Seuraava lapsi kun on suunnitelmissa niin oltaisiin minimituella.



Tässä keskustelussa ei ole pointtia. En ymmärrä miksi edes yritän sanoa miten minuun sattuu että ihmiset sanovat millanen itsekäs paska olen kun vien lapset hoitoon vaikka minulla siihen on kaikki Suomen lakien antamat oikeudet (vaikka sitä oikeutta käyttämällä aiheutan lapsilleni pelkkää traumaa).



Mulla on taas tyhjä ja saamaton olo tälläsen ketjun jälkeen. Menen taas huomenna viemään lapset hoitoon: esikoinen tosin huutaa: " joo, jee!" ja pienempi hoitajat nähdessään nostaa kädet että haluaa hoitajan syliin.. Mutta mitä tällä kaikella on väliä? Hoitajat valehtelee meille. Lapset kärsii ja olen itsekäs paska, äitinäkin epäonnistunut.



Kiitos.



9

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoimme 1 v 1 kk ikäisenä hoitoon ja hurjan hyvin on mennyt. Meidän päiväkodissä alle kolmivuotiaitten ryhmässä 8 lasta ja kaksi hoitajaa. Kukaan ei ole tullut hoitoon alle yksivuotiaana. Suurin osa taitaa olla kaksi ja risat. Sylissäpidettäviä ei siis ole (ainakaan kauan), kun jo tuollaiset 1 v 3 kk:n ikäiset ovat hurjan touhukkaita tapauksia.



Ollaan tosi tyytyväisiä ratkaisuun. Päivällä lapset viihtyvät hoidossa ja vanhemmat töissä. Illalla on ihana viettää aikaa yhdessä koko perhe!

Elämässä on paljon sisältöä, kun on tallaisessa kolmoisroolissa: vastuullinen työrooli, ihana ja palkitseva äidin rooli ja vaimon rooli.

Vierailija
4/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Se nyt oli yksi näkökulma!! Meillä lapset viihtyy lattialla ja leikkii toisten kanssa, plärää leluilla. Ei roiku sylissä. Jos ei selviydy kahden 10 kuisen lapsen kanssa niin kyllä ihmettelen! Oletko kuullut että naisella Suomessa äitiysvapaa loppuu kun lapsi täyttää 9 kuukautta? Silloin lapsi menee hoitoon.

Luontaista olla sylissä ja viihtyä aikuisen kanssa, mutta ei roikkua kokoajan sylissä.

Minusta lapsen on parasta olla siellä jossa lasta vahditaan. Oli hoitaja sitten isä, äiti, mummo tai palkattu hoitaja.

Näytä mulle faktojasi!

Meillä lapset nauttii olla hoidossa ja tykkää kun ollaan kotona.

Se on musta paras fakta että perheellä ja lapsilla menee hyvin. Ei ikään tuijottaminen vaan siihen yksilöön!

Ja mikä minäminäminä? Onko työssäkäyminen itsekästä? Mitään väliä ei ole että isä ei pidä hetkeäkään isyysvapaata -kunhan äiti on kotona 3 lapsen ekaa vuotta??

Meillä ei olla itsekkäitä, lapset on meillä hoidossa ja kun ollaan kotona niin ollaan lasten kanssa. Arvatkaa miten ihanalta tuntuu lukea tollasia kylmyyksiä???

9

Vierailija
5/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

isuuden tajua.. Aika hyvin on loppupeleissä melkein joka muksulla asiat täällä suomenmaassa. AFrikassa kuolee sylilapset janoon ja nälkään, ja näillä kapeakatseisilla kuplassaan elävillä hölmöillä ei tosiaan taida olla muita huolenaiheita kun toisten työssäkäyminen tai kotona " sossuntuillamakaaminen" . Hyvinhän ne asiat on helvetti soikoon kun ylipäätään on paikka minne viedä lapset työpäivän ajaksi -miettikääpä sitä vaihteeksi. Anteeksi avautuminen, mutta tää asia on rassannut jo pitkään!

Vierailija
6/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos teet tuollaisia valintoja, niin seiso niiden takana edes. Viesteistäsi kyllä kuulostaa, että lapsillasi on kivempaa hoidossa kuin kotona, joten ehkä se tosiaan onkin parempi, että ne hoitoon viet.

Vierailija:


Pyydän:

Ajattele nyt SAATANA sentään MINUNKIN puolesta asiaa!!!

Olen ahne, kylmä, tyhmä, ajattelematon, musta ei ole äidiksi kun vien lapseni hoitoon.

EN ole korkeasti koulutettu. Olen siis siinäkin mielessä luuseri.

Kyllä väänsin saatana ekan viikon itkua kun lapset vein hoitoon: pojilla oli ikää vuosi ja 10 kk sekä 10 kk oli nuorempi.

Kai olisi parempi vaan antaa periksi: myydä talo ja muuttaa vuokralle, asua sossun ja kelan tuella. Olla kotona, ei ansaita perheelle rahaa, ei itselle eläkettä. Seuraava lapsi kun on suunnitelmissa niin oltaisiin minimituella.

Tässä keskustelussa ei ole pointtia. En ymmärrä miksi edes yritän sanoa miten minuun sattuu että ihmiset sanovat millanen itsekäs paska olen kun vien lapset hoitoon vaikka minulla siihen on kaikki Suomen lakien antamat oikeudet (vaikka sitä oikeutta käyttämällä aiheutan lapsilleni pelkkää traumaa).

Mulla on taas tyhjä ja saamaton olo tälläsen ketjun jälkeen. Menen taas huomenna viemään lapset hoitoon: esikoinen tosin huutaa: " joo, jee!" ja pienempi hoitajat nähdessään nostaa kädet että haluaa hoitajan syliin.. Mutta mitä tällä kaikella on väliä? Hoitajat valehtelee meille. Lapset kärsii ja olen itsekäs paska, äitinäkin epäonnistunut.

Kiitos.

9

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä.



Kerro miten lapseni kärsii??



Eihän kärsivä lapsi halua mennä hoitoon, eihän kärsivä lapsi halua mennä ilkeän hoitajan syliin jos hoitajalla ei ole aikaa keskittyä lapseen niin että lapsi tuntee olonsa niin hyväksi että haluaa hoitajan syliin kun näkee tämän??



Kerro mulle miten lapseni kärsii?



Tyhmä kun olen. Meillä lapset tykkää mennä hoitoon, niin ei ne sielä kärsi -ja hoitajat kertoo hyvin menneistä päivistä.. ;)



9

Vierailija
8/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain omaa valintaansa kotihoidosta. Voi olla, että kotihoito on parempi vaihtoehto pienelle, mutta ei läheskään kaikki pienet kärsi päiväkodissa!! Niillä on oikeasti mukavaa kavereiden ja hoitajien kanssa. Aamulla juostaan kädet ojossa halaamaan hoitajia jne.



Tsemppiä sulle ja vie vain hyvillä mielin lapsesi hoitoon :-)!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan myös, että äitiys- vanhemmuus- ja lapsilisärahat vedetään pois käytöstä ja katsotaan, kenellä sitten on oikea elämäntilanne tehdä lapsia?

Eikö päivähoitosysteemi ja tuet ole juuri sitä varten, että jokaisella olis mahdollisuus tehdä lapsia, kun syntyvyys ei ole Suomessa mitenkään suuri? Ja myös se, että äidilläkin on mahdollisuus uraan, ei vain kotiäitiyteen (ja toisaalta myös mahdollisuus kotiäitiyteen niin halutessaan).

Vierailija
10/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitten sydäntä riipii ajatus, että oma lapsi saattaisi oikeasti viihtyä jonkun muun kanssa kuin oman äitskän. 24 tuntia vuorokaudessa 7 päivänä viikossa. Näitten mammojen miehet tekee tyypillisesti niska limassa ylitöitä (jonkunhan se elämäntapaäitiyskin on kustannettava) ja näkee lapsiaan valveilla ehkä tunnin vuorokaudessa, mutta mitäpä siitä, ei ne mitään osaa tehdäkään lasten kanssa, ainakaan oikein, niin kuin supermammat.



Ja sitten niitten mieltä kalvaa se, että jotkut pystyy sekä äitiyteen että työhön, juu, ihan yhtä aikaakin.



Mutta kun viikossa muutaman kotihoitomoraalisaarnan paskantaa av:lle, niin jaksaa taas kummasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 ja 36

Vierailija
12/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli päivähoitojärjestelmää lähdetään rappeuttamaan, niin kannatan ehdottomasti myös lapsilisien, äitiyspäivärahojen, kotihoidontukien ym. poistamista.





Se tehköön lapsia, jolla on siihen varaa!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että menisi aina suunnitelmien mukaan. Olin suunnitellut kuopuksen syntymän jälkeisen talouden pariksi vuodeksi eteenpäin. Säästänytkin. Halusin olla kotona ainakin siihen kahden vuoden tietämiin. Näin ei kuitenkaan käynyt. Elämä heitti eteen sellaista, johon ei voinut varautua. Talous sekosi ja nyt kiikutan yksivuotiasta itkien hoitoon. Vaihtoehtona olisi ottaa vuosien velat niskaan ja jäädä kunnan elätettäväksi. asetin asiat mittasuhteisiinsa ja kodin pysyminen ehkä nyt kuitenkin veti voiton talouden ahdingosta ja vuokrakasarmeista.

Vierailija
14/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää oot kyllä kylmä. Huomaatko?



Se että lapseni nauttii toisten ihmisten seurasta siis tarkottaa että vaikka meillä kotona osallistutuu sekä äiti ja isä lasten leikkeihin, syömisiin, pukemisiin, pesuihin, tarinoihin.. Mitä nyt yhdessä tehdään että lapsilla on TYLSÄÄ kotona???



Siis lapset on 2 ja 1- vuotiaita. Ne ei tartte sirkustemppuja vaan tavallista seurustelua. Sitäkään ei osata siis antaa.. :(



On kyllä todella avartavaa lukea noin tiukkapiposten ihmisten mielipiteitä siitä että meijän perheessä on kaksi lasta, talo ja haave uudesta vauvasta!



Musta me ollaan lähinnä onnistuttu -ja hoitopaikka- kun lapset tykkää mennä hoitoon, kun lapsille on aikaa kotona.



En todellakaan synnytä lapsia mennäkseni takasin töihin. Mutta lapset kuuluu elämään. Mun mielestä äidin paikka ei ole kotona. Vaan äidin paikka on tukea lapsia kasvamaan. Vaikka meillä lapset on hoidossa niin lapsien työ on leikki. Päivällä leikkivät hoidossa, illalla kotona.



9

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tullaksemme toimeen tarvitsemme molempien palkkatuloja? Onko vaikeeta ymmärtää, että ihmisten elämät ja tilanteet ovat erilaisia? Ja kyllä, meilläkin on oikeus tehdä lapsia juuri siihen elämäntilanteeseen, johon haluamme. Enkä ymmärrä, miten se akateemisuus liittyy tähän aiheeseen,

FM

Vierailija
16/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on turha jeesustella muiden ratkasuja kun ei itse ole samaa tilannetta kokenut. Annetaan jokaisen tehdä OMALLA kohdalla perheelleen sopivat ratkasut jooko?

Vierailija:


Niitten sydäntä riipii ajatus, että oma lapsi saattaisi oikeasti viihtyä jonkun muun kanssa kuin oman äitskän. 24 tuntia vuorokaudessa 7 päivänä viikossa. Näitten mammojen miehet tekee tyypillisesti niska limassa ylitöitä (jonkunhan se elämäntapaäitiyskin on kustannettava) ja näkee lapsiaan valveilla ehkä tunnin vuorokaudessa, mutta mitäpä siitä, ei ne mitään osaa tehdäkään lasten kanssa, ainakaan oikein, niin kuin supermammat.

Ja sitten niitten mieltä kalvaa se, että jotkut pystyy sekä äitiyteen että työhön, juu, ihan yhtä aikaakin.

Mutta kun viikossa muutaman kotihoitomoraalisaarnan paskantaa av:lle, niin jaksaa taas kummasti!

Aamen tälle!

Vierailija
17/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vaikkapa alle kolmivuotiaiden ryhmässä 6 lasta/2 hoitajaa. Ja sitten toiminta olisi sen verran eristetympää, että infektioita tulisi vähemmin.



Muuten päivähoito on kyllä tosi hyvää. Meidänkin alle 3 v:t ovat oppineet hurjasti asioita hoidossa. Aamupiirissä opitaan systemaattisesti asioita säästä, viikonpäivät ym. Satuja luetaan paljon enemmän kuin ikinä kotona jaksaisin lapsille lukea. Eli kyllä alle 3 v:n saa niitä paljon puhuttuja virikkeitä, vaikka kotiäidit ovatkin sitä mieltä, että arkirutiinit riittävät näin pienille.

Vierailija
18/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnekas, etten joudu tuntemaan syyllisyyttä meidän perheen ratkaisusta, enkä myöskään moittimaan toisten tekemiä. Ihmettelen edelleen, mitä tyydytystä mammat saa siitä, kun täällä haukkuu toisia...

Vierailija
19/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin omakotitalossa, jossa käy vain nukkumassa yöt? Ei ole pakko hankkia omistusasuntoa, ulkomaanmatkoja, merkkituotteita ym ym. Tavallisilla yhden ihmisen tuloilla kohtuullisilla menoilla tulee kyllä toimeen. Aivan varmasti voi toinen vanhemmista olla kotona edes lapsen 3 ekaa vuotta. Pitäähän sitä elää työttömienkin ihmisten! Minäkin olin joskus vuosia työttömänä ja elettävä oli ja elätettävä perhe.

Vierailija
20/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lukenut sitä ketjua sillon kun siihen kirjotin.



Jos joku yksi " asiantuntija" sanoo mielipiteensä, niin se ei ole faktaa.

Joku toinen " asiantuntija" pystyy kirjoittamaan oman mielipiteensä siihen.



Kaipaan faktoja, en asiantuntijoiden mielipiteitä. Asiantuntijatkin on ihmisiä. Osa varmaan ollut kotona lapsiensa ekat 3 elinvuotta, sitä on asiantuntijan mukava puolustaa.



Tästä asiasta tuskin on tutkimuksia. Ja tulokset varmaan vaihtelee sen mukaan millaiset työntekijöiden omat voimat työssä riittää.



Mulla ei ole muuta kokemusta kuin omien lapsien into päästä hoitoon. Mutta se riittää mulle. Hoitajien työ on vaatia lisää henkilökuntaa jos lapsien hoito ei onnistu. Jos yksi ihminen istuu ovella ja vahtii ettei kukaan 20 lapsesta tallo toisiaan niin rikotaan jo aika värikkäästi sääntöjä!



9

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän