Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoidin tänään työssäni 2kpl 9-10kk vauvaa ja täytyy kyllä sanoa että

Vierailija
09.10.2006 |

ei sen ikäisten paikka ole päivähoidossa:´(.

Olivat niin vauvoja ja niin sylissä viihtyviä ja ei tämä ala anna mahdollisuutta sille että 1 ryhmän 3sta hoitajasta (jos kaikki 3 siis paikalla) omistautuisi ryhmän vauvalle/vauvoille.

Säälittää ne pienet siellä.

Kommentit (141)

Vierailija
81/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Minä ainakin olen hyvin ylpeä itsestäni,että lähes kaikki tiedot ja taidot,joita lapseni osaa,ovat laadukkaan kotihoidon tulosta:0)

Tosi hyvä, ihanaa, että olet ylpeä itsestäsi. Mutta huomaatko, että pönkität omaa hyvyyttäsi muiden kustannuksella. Toivottavasti et sitä opeta lapsillesi.


Miettikää oikeasti,kannattaako ensin ottaa isoja lainoja ja odottaa vuosikausia äidiksi ryhtymistä. Sitten lapsiraukat yrittävät jotenkin sopia sinne suurien lainojen ja uraputkien väliin:0(

Kaikilla on vain yksi lapsuus...

Edelleen, erinomaista, että tämä on teillä sopiva ratkaisu. Mutta se ei ole sitä kaikilla. Joten sen ylettömän itsekeskeisyytesi ja yksisilmäisyytesi keskeltä kannattaa joskus yrittää asettua myös muiden asemaan ja miettiä, miksi muunlaisia ratkaisuja tehdään. Osa johtuu arvomaailmasta (joka on kovenemassa, ikävä kyllä), osa tilanteiden pakosta. Ennen kuin kuitenkin parjaatte täälläkin eräitä (nro 9, tsemppiä sulle), voisiko olla mitenkään mahdollista kokeilla yrittää ymmärtää hetkeksi elämää oman navan ulkopuolelta.

Yhtä lailla kuin kaikki päiväkodit eivät ole kamalia, ei kaikki äidit mene töihin pelkästä rahanahneudesta suuria lainoja maksaakseen. Ei kaikki etsi lapsilleen virikkeitä hoidosta eikä tee lapsiaan siksi, että ne voisi heittää syrjään hoitoon.

On ihan oikeasti olemassa hyviä hoitopaikkoja ihan pienillekin, päivähoitopäivät ei ole aina niin pitkiä eikä lapset riudu ja kärsi aivan ylettömästi hoitopäivän aikana. Voit " pilata" pienen lapsen niin monilla eri tavoilla, mutta tuskinpa se hoitoon laittaminen pienenä on ainoana syynä aikuisena psykoosiin ajamassa. Voit pilata lapsen ihan kotihoidollakin.

Huomaan, että nämä ajatukset ovat outoja sinulle. Ymmärrystä.

Vierailija
82/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs oikeuksia niillä lapsilla sitten on vai onko ollenkaan, kun vanhemmilla oltava oikeus mennä töihin? Lapsiperheiden elämä on kompromisseja ja valintoja - kenen parhaaksi, se on toinen asia.



Ja onko jotenkin ihanteellista, ettei lapsi viihdy sylissä, edes tuollainen 1v? Kertooko se jotain päiväkodin hoitajien ammattitaidosta vaiko kertooko se jotain vanhemmista?



Toivotaan että lapsenne elämä sujuu " yhtä hienosti" jatkossakin eikä ongelmat leviä käsiin jossain elämän vaiheessa tai ainakin osaatte ehkä sulkea silmänne niiltä.





" Voi sitten kai tulla tulokseen että joku hoitaja osaa hommansa ja toinen ei??



En minä kotonakaan ole joutunut lastani sylikoirana pitämään, ei sitä tee hoitajatkaan. Meillä nuorimmainen menee toisten perässä ja juoksuttaa hoitajia. Lapsissa on eroja.



Ja jokasella vanhemmalla on oikeus tehdä työtä!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on velkainen omakotitalo. Itse olin työtön. Yllättäen myös mies joutui välillä työttömäksi. No saatiin toki korvausta. Se pienin mahdollinen KELAn tuki. Mutta edelleen ollaan hengissä. Alle 3-v lapsesta saa jotain tukea, lapsilisän saa. Ihan höpsispuhetta, ettei muka voisi olla kotona lapsen kanssa! Tuota soopaa en usko. Ja onhan se nyt ihan selvä asia, että lapsen on parempi olla kotona kuin vieraassa paikassa. En ymmärrä miten joku viitsii muuta edes väittää.

Vierailija
84/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulempa minäkin tähän ketjuun...

Meillä mies on töissä, kaikki tilistä menee ulosottoon ja vuokraan, siitä ei jää penniäkään, kun ne on maksettu elellään mun kotihoidontuella, jolla pitäs maksaa netti ,ruoka, vaatteet puh. laskut ym.

Meillä ei ole rahaa.

Lapsi on nyt 3 vuotta ja olen ollut koko tämän ajan kotona. En vain pystynyt laittamaan häntä hoitoon.

Jos olisin mennyt töihin, niin meidän ei olis tarvinnut venyttää joka penniä ja lainakin olisi maksettu ajoissa. Nyt ollaan niin kusessa kuin olla voi.

Mun olisi pitänyt mennä töihin ja kaikki muut mun tilanteessa olisi varmasti mennytkin,mutta mä en voinut.

Tulos on se,että ollaan ylivelkaisia ja häätö uhkaa vähän väliä.

Mä tein väärän ratkaisun,ajattelin vain tunteella enkä järjellä.

Lapseni on erittäin herkkä luonteinen ja ollut hyvin vähän koskaan hoidossa. Toisaalta olen tyytyväinen,että sain viettää aikaa lapseni kanssa,mutta en tiiä oliko se kovinkaan viisasta loppupeleissä.

Vierailija
85/141 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pitäähän sitä saada uusittua omaa ja lastenkin garderoobia vaikkei oikeasti tarvetta oliskaan ja pitää saada ostaa ruoat ilman hintatarkkailua+herkut päälle etcetc

Vierailija
86/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitä meilläkin asuntolainaa (ja ihan sitä " kuuluisaa" pk-tason" ) autolainaa vakuutukset ym säännölliset menot ja ei tosiaankaan mikään tuohta käärivä mies ole kumppanina.

Silti emme laittaneet lapsiamme vauvoina hoitoon, tingimme monista muista asioista mutta siitä emme koska pienen paikka ei ole vilkkaassa päivähoitoryhmässä missä joutuu kutakuinkin kyynärpäillä tökkimään saadakseen huomiota ja syliä. Kun ei ne 3 tätiä vaikka ne miten ihania olisi ehdi tai voi revetä joka suuntaan koko ajan.

Ja 118, oletko kuullut termiä virikekyllästäminen ja kuinka nämä asiantuntijat ovat huolissaan myös siitä ettei lasten luovuudelle ja omalle mielikuvitukselle anneta enää tilaa eikä kiireettömyydelle vaan elämä on menoa ja meininkiä toisin sanoen niitä virikkeitä ja aktiviteetteja. Sekään ei ole liiassa määrin hyväksi lapselle.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaa jäädä hoitovapaalle? Ja " kärsisikö" siitä isompien lasten taloudelliset tarpeet?

Vierailija
88/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Liisa Keltikangas-Järvinen on oikesti tutkinut näitä asioita paljon ja tietää mitä puhuu. Pienten lasten paikka on kotona eikä päivähoidossa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


on sitä meilläkin asuntolainaa (ja ihan sitä " kuuluisaa" pk-tason" ) a

Ja 118, oletko kuullut termiä virikekyllästäminen ja kuinka nämä asiantuntijat ovat huolissaan myös siitä ettei lasten luovuudelle ja omalle mielikuvitukselle anneta enää tilaa eikä kiireettömyydelle vaan elämä on menoa ja meininkiä toisin sanoen niitä virikkeitä ja aktiviteetteja. Sekään ei ole liiassa määrin hyväksi lapselle.

Ap

Mitä tekemistä virikekyllästämisellä on päivähoidon kanssa??? Eiköhän siellä anneta lasten luovuudellekin tilaa.

En voi ymmärtää, miksi jotkut näkevät päivähoidon näin huonona.

Vierailija
90/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli taas mennyt ironia ja sarkasmi täysin ohi :-)!!!!



Siis , mitä viestissä 118 viljeltiin.



Meitä on niin erilaisia keskustelijoita täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ziisus, mikä idiootti...ja juu, vanhemmilla on oikeus tehdä mitä lystää, mutta lapsillahan ei ole mitään oikeuksia.





" Meillä lapset ei oo sylikoiria, viihtyy hoidossa ja hoitajat tykkää katsoalasten perään.





Ja jokasella vanhemmalla on oikeus tehdä työtä!

[/quote]

"



Vierailija
92/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaa tähän viestiin (122/137)

Kyllä on outoa ja säälittävää,että pieni lapsi pitää viedä hoitoon,jotta oppisi puhumaan ja mitä kaikkea muuta,jotka tässäkin ketjussa jo mainittu :0(

Minä ainakin olen hyvin ylpeä itsestäni,että lähes kaikki tiedot ja taidot,joita lapseni osaa,ovat laadukkaan kotihoidon tulosta:0) Esikoulun vanhempi aloitti innolla ja hymysuin ja osaa jo mm. kirjoittaa ja lukea. Myös pienempi on oikein hyvin kehittynyt ja mikä tosiaan parasta,olen itse kaiken työn tehnyt,ei päiväkoti. Nyt on lasten aika,myöhemmin taas töiden ja omien juttujen aika. Rahallisesti meillä menee hyvin,koska lainoja emme ole ottaneet,emmekä otakkaan, ennen kun lapset ovat isompia. Kun nuorena ollaan aloitettu,ehditään vielä vaikka mitä. Köyhät ajatkin elettiin kun esikoinen oli pieni,mutta silti tultiin toimeen ja oltiin onnellisia.



Miettikää oikeasti,kannattaako ensin ottaa isoja lainoja ja odottaa vuosikausia äidiksi ryhtymistä. Sitten lapsiraukat yrittävät jotenkin sopia sinne suurien lainojen ja uraputkien väliin:0(



Kaikilla on vain yksi lapsuus...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


vastaa tähän viestiin (122/137)

Kyllä on outoa ja säälittävää,että pieni lapsi pitää viedä hoitoon,jotta oppisi puhumaan ja mitä kaikkea muuta,jotka tässäkin ketjussa jo mainittu :0(

Minä ainakin olen hyvin ylpeä itsestäni,että lähes kaikki tiedot ja taidot,joita lapseni osaa,ovat laadukkaan kotihoidon tulosta:0) Esikoulun vanhempi aloitti innolla ja hymysuin ja osaa jo mm. kirjoittaa ja lukea. Myös pienempi on oikein hyvin kehittynyt ja mikä tosiaan parasta,olen itse kaiken työn tehnyt,ei päiväkoti. Nyt on lasten aika,myöhemmin taas töiden ja omien juttujen aika. Rahallisesti meillä menee hyvin,koska lainoja emme ole ottaneet,emmekä otakkaan, ennen kun lapset ovat isompia. Kun nuorena ollaan aloitettu,ehditään vielä vaikka mitä. Köyhät ajatkin elettiin kun esikoinen oli pieni,mutta silti tultiin toimeen ja oltiin onnellisia.

Miettikää oikeasti,kannattaako ensin ottaa isoja lainoja ja odottaa vuosikausia äidiksi ryhtymistä. Sitten lapsiraukat yrittävät jotenkin sopia sinne suurien lainojen ja uraputkien väliin:0(

Kaikilla on vain yksi lapsuus...

Vierailija
94/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten julmia ovatkaan äidit toisilleen. Minkäänlaista tukea ja ymmärrystä ei heru suuntaan eikä toiseen. Todella säälittävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli suurin osa suomalaisista pitäis laittaa lapsenteko kieltoon, kun niiden lapsista tulee psykopaatteja ja muuten vaan häiriintyneitä päiväkodeissa. Minäkin raukka vein vauvani hoitoon, kun en halua kaupungin vuokra-asunnossa asua ja sossun rahoilla elää. Mulle opetettiin pienenä, että toimeen on omillaan tultava. Vanhempainvapaa kun sattuu loppumaan aika pian. Eikä mulle sitä rahaa kukaan kanna.



Täydelliset AV-mammat, rikkaat ja tasapainoisen lapsen omaavat: en minä siitä työstä niin kovasti nauti ja sitä huvikseni tee. Ristiriitaista kyllä, uskon kovin, että lapseni on aikas onnellinen tapaus päiväkodista huolimatta.



Mutta nyt takaissin sorvin ääreen, jotta ehtisin hakemaan lapseni ajoissa tarhasta...

Vierailija
96/141 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsen kotihoidontuki sossun tukea? Ei tarvitse olla rikas voidakseen olla kolme vuotta lapsen kanssa kotona.

Vierailija
97/141 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikka kuinka suunittelisi elämänsä etukäteen, saattaa muutoksia tulla joko parempaan tai huonompaan suuntaan. Itse oli 7 vuotta kotiäitinä tarkoituksena olla vielä siihen saakka kunnes nuorin täyttää kolme. Mutta kuinkas ollakkaan, elämä muuttui täysin ja oli pakko laittaa laspet hoitoon ja lähteä itse tienaamaan vaikka kuinka sydämeen sattuikin. Onneksi nuorinkin, 10kk on sopeutunut tähän todella hyvin. Toinen vaihtoehto olisi ollut se, että oltaisiin myyty talot, auto, ja vielä sen päätteeksi kävelty sossun luukulle ruinaamaan. Ja silloinhan sitä vasta olisikin lapsilla ollut hyvät oltavat. Itse haluan lapsille vain hyvää, haluan että heidän on hyvä olla tässä maailmassa. Siksi ihmettelen kovasti miksi tällaisiakin valintoja pitää muiden niin kovasti arvostella. Tulee oikeasti paha mieli. Kaikkensa antaa ja tekee sen eteen että lapset saisivat edes pikkuisen hyvää elämäänsä ja sitten onkin muiden mielestä väärin tekijä.

Vierailija
98/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkun jälkeen tulee väli

otakaan kirjoitetaan yhdellä k:lla.



Vierailija
99/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan on se hyvä, että täältä av:lta löytyy asiantuntijat, kuten 143, kertomaan mikä pipi mulla on päässä. Itsehän en niitä huomaa, eikä varmaan läheisetkään, koska ovat niin luonnehäiriöni lumoissa?

Vierailija
100/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Vaan on se hyvä, että täältä av:lta löytyy asiantuntijat, kuten 143, kertomaan mikä pipi mulla on päässä. Itsehän en niitä huomaa, eikä varmaan läheisetkään, koska ovat niin luonnehäiriöni lumoissa?

Itse sanoisin, että jonkinlaisista tunnevammoista kärsivät ne, jotka tuollaisia luonnehäiriö-diagnooseja täällä suoltavat... Ihan äkkiä en menisi moista esittämään ihmisestä, jota en tunne.

Ja perusteena se, että on viety vauvana hoitoon? Huh huh. Mä kun tunnen monta täysipäistä ja humaania alkoholismin ja väkivallan keskellä kasvanutta ihmistäkin, saati sitten sellaisia ihmisiä, joiden elämässä on ollut " vikana" ainoastaan se, että vanhemmat ovat käyneet töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän