Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoidin tänään työssäni 2kpl 9-10kk vauvaa ja täytyy kyllä sanoa että

Vierailija
09.10.2006 |

ei sen ikäisten paikka ole päivähoidossa:´(.

Olivat niin vauvoja ja niin sylissä viihtyviä ja ei tämä ala anna mahdollisuutta sille että 1 ryhmän 3sta hoitajasta (jos kaikki 3 siis paikalla) omistautuisi ryhmän vauvalle/vauvoille.

Säälittää ne pienet siellä.

Kommentit (141)

Vierailija
41/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

dosentti-abiturientti, er. kasv. maist., promov. prof. Tuulikaappi-Hakkaraisen teesi " Jokainen äiti on lapsensa paras asiantuntija"

Vierailija
42/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella omat mielipiteet olla pitää.



Mut joskus olis viisaampaa pitää matalampaa profiilia eikä puolustaa omaa kantaansa henkeen ja vereen viimeseen asti. Ja kun sen tekee vielä agressiivisella tavalla ni ainakin mulle jää tästä tyypistä erittäin epävarma vaikutelma. Arka paikka kenties.



Terkkuja 9:lle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me korkeammin koulutetut ollaan nähty, että siellä proffien yms. palleilla istuu ihan tavallista sakkia - aikamoisia tomppeleita, egoisteja, juoppoja, laiskureita, paskanjauhajia, höpönlöpöttäjiä, toisilta kopsaajia... Ei se titteli ihmisestä jumalaa tee, ei tässäkään asiassa.

Vierailija
44/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja annan täyden tuen... Näin on meilläkin.

Vierailija
45/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vääristellä koskaan.









Äiti ja lto, psykologi

Vierailija
46/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: 86

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Tammisen " tuotantoon" perehtynyt*





Tuo on ihan totta, että tutkimustuloksia (alle 3v. paikka kotona) ei voi kukaan vääristellä, vaikka olisi kuinka kotiäiti-fani

Vierailija
48/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis saatana tarhatätin olevan onnellinen ku on lapsia jotka viedään hoitoon ettei lähde se työpaikka alta!!!!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et pahoittanut mieltäs, tuskin kukaan sitä haluaa. Porukka vaan kertoo omat mielipiteensä niinku julkisessa keskustelussa pitääkin.

Vierailija
50/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

9:n sepustuksista jo paljastuikin se, mikä todella yleisesti on syynä pienen vauvan hoitoon vientiin eli siis se, että pitää saada se OMAKOTITALO vaikka millä ilveellä, kun kaikilla kavereillakin on, ja vaikkei siihen todellisuudessa olisi varaakaan. Sen omakotitalon eteen kannattaa tietty uhrata omat lapsetkin...



Itselläni on monta tuollaista em. tyyppiä tuttavapiirissäni ja ihan vaan sen talon takia vievät lapsensa tosi pieninä hoitoon, ei heillä mitään OIKEAA TALOUDELLISTA TARVETTA töihin menoon ole (kun siis ei lasketa sitä taloa syyksi) eli hyvin olisivat pärjänneet, siis ELÄNEET, vaikka toinen vanhempi olisi sen eka 3 v. ollutkin kotona.



Itse olin poikani kanssa kotona 3 vuotta ja se aika asuttiin suosiolla vähemmän upeasti, mutta mitäs siitä, pääasia oli, että poikani sai kasvaa tasapainoiseksi ja onnelliseksi hyvässä kotihoidossa. Nyt olen siis töissä ja poikakin viihtyy todella hyvin päiväkodissa, kun ikääkin on jo melkein 4v. Ja nyt ollaan jo onnistuttu säästämään sen verran, että ensi keväänä mekin hankitaan se kauan kaivattu ok-talo, mutta sen eteen ei ole tarvinnut lasta uhrata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen perussairauden omaava tuleva äiti(raskaus puolivälissä) jolla vaikeuksia liikkumisessa. Onko niin, että minun on " parasta" olla yksin lapsen kanssa kotona kunnes lapsi täyttää 3v, vaikken esim. voisi lähteä lapsen kanssa puistoon tai lenkkeillä, tai leikkiä juoksuleikkejä tms.

Vai olisiko lapselle kuitenkin hyvä päästä tarhaan jossa tapaa muita lapsia, leikitään, ollaan aktiivisia ja opitaan vuorovaikutustaitoja sen sijaan että me istuisimme kahdestaan kotona kaiket päivät? Sukulaisia yms ei lähellä asu jotka voisivat auttaa päivittäisessä hoidossa.



Jos joku nyt kiekaisee sieltä että mitäs hankkiuduit raskaaksi jos et kerran pysty sitä tai tätä tekemään, haluaisin muistuttaa että jokaisella naisella tässä maassa on oikeus hankkia lapsia, vaikka olisikin sairas. Sitäpaitsi moniko pienen lapsen äiti on lapsen hankittuaan sairastunut? Ei elämä aina mene niinkuin tahtoisi eikä kaikkia tapahtumia voi ennustaa.



Olenko siis lähtökohtaisesti huono äiti koska en ole perusterve? Onko vain terveillä, rikkailla ja muuten rodunjalostuksellisesti pätevillä ihmisillä jotka voivat olla kotona vaikka 5 vuotta, oikeus hankkia lapsia??

Vierailija
52/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ja hoitoonmenoikä on ollut aikaisimmin menijällä 1v3kk ja myöhäisimmällä 3v. Tuli vain mieleen että mitä jos jollekin käy niin että ehkäisystä huolimatta tulee raskaaksi sellaisessa tilanteessa ettei mitenkään ole varaa jäädä hoitovapaalle (esim. lapset tehty ja otettu iso asuntolaina)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa vain rikkaat ihmiset tuomita sen, että lapset oisivat päivähoidossa. Mun pienenmmät lapset ei oo päivähoidossa vielä, mutta kohta ovat lähdössä. Pakkohan täällä on pienten lasten äitien töihin mennä, että pärjää. Veikkaan, että tutustumisen jälkeen, lapset tykkää ihan varmasti olla siellä päivähoidossa.

Oon seuranu tätä keskusteluu päivästä toiseen ja oikein ärsyttää, kuinka toinen äiti voi tuomita toisen päätökset. GRRRRR!!!

Vierailija
54/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset saavat hoidossakin hyvää kohtelua ja kasvavat ja vahvistuvat kohti aikuisuutta.



Koko tämä keskustelu on älytöntä paskaa.



Keskustellaan välillä siitä, miten vanhemmat saavat esim. Suomessa valita lapsilleen kahdesta hyvästä, hoidosta ja kodista ja yhdistellä näitä erinomaisia vaihtoehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi saa minimihoidon? Minä hoitaisin mielelläni lapset kotona jos se taloudellisesti olisi mahdollista. Lapset ovat kuitenkin jo isoja, joten töissä täytyy käydä. Lapseni viihtyvät päivähoidossa, mutta kyllä minä tiedän, että he viihtyisivät paremmin kotona, saisivat enemmän huomiota ja muutakin kuin minimimäärän hoitamista päivien aikana.

Mielestäni olisi tärkeämpää puhua tässä yhteydessä päivähoidon laadun parantamisesta, hoitajien määrän lisäämisestä ja työolojen helpottamisesta, kuin Afrikan aids-orvoista. Heidän olojamme voimme pyrkiä parantamaan toisessa yhteydessä.

Vierailija:


Kyllä lapset saavat hoidossakin hyvää kohtelua ja kasvavat ja vahvistuvat kohti aikuisuutta.

Koko tämä keskustelu on älytöntä paskaa.

Keskustellaan välillä siitä, miten vanhemmat saavat esim. Suomessa valita lapsilleen kahdesta hyvästä, hoidosta ja kodista ja yhdistellä näitä erinomaisia vaihtoehtoja.

Vierailija
56/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka perhana laittaa semmosta!!?? Huono vitsi.



Hoitaja tekee työtään, hoitaa lapsia. 9 kuukauden ikänen lapsi on hoitoikäinen. Suomen laki sallii naisen menevän töihin ja lapsen saavan jotain traumoja siitä vaikka lapsen fyysiseen ja henkiseen kurittamiseenkin -siis asiaan joka tuhoaa lapsen turvallisuuden tunteen- on puututtu laissa, tarkoitan että hoitopaikka ei ole lapsen kurittamista, se ei tuo lapselle traumaa, lasta varten on ihan omakin laki jossa ei puhuta mitään ettei lasta saa viedä hoitoon!!



Herra isä, käyn töissä. Siinä missä miehenikin. Miksi naiset ei saisi mennä töihin, isistä ei kukaan välitä ettei niillä edes toimi kunnolla oikeus viettää isyysvapaata???



Tätä asiaa puolustaa ne jotka käyvät töissä ja toisten valintoja haukkuu ne jotka on kotona. Ne jotka on kotona puolustautuu sillä että on oikeus olla kotona -samaan minä puolustaudun!

Todellakin henkeen ja vereen sanon tän koska muhun SATTUU että joku väittää ettei musta ole äidiksi. Ei todellakaan kenenkään tartte kuunnella mitään roskaa että meillä menee huonosti, lapset kärsii ja pitäisi olla kotona jne. vain koska sinä siellä niin olet valinnut.



MUTTA kukaan teistä ei voi ottaa pois mun äitiyttäni. Vaikka te kuinka lässytätte että lapseni kärsii (vaikka selvästi nauttii hoidosta) ei se muuta sitä TODELLISUUTTA että meillä menee hyvin SEKÄ kotona että hoidossa. Syliä ja aikaa riittää.



Luotan hoitopaikan asialliseen tyyliin ja luotan ettei meille vanhemmille valehdella. Ja lapset näyttää tunteen kun hoitoon mennään.



Mutta ymmärrän että joku lapsi on heikoilla jos viedään hoitoon, sielä on huono palvelu ja kotona lapsille ei ole aikaa. Tämä asia on aivan yhtä paha oli lapsi minkä ikäinen tahansa!

Mutta yhtä huonoa on kotona olevalla äidillä joka ei jaksa, istuu netissä päivät pitkät eikä osallistu lasten puuhiin.

Meistä on niin moneen.



9

Vierailija
57/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lapsen äidin on helppo kantaa vauvaa sylissään vaikka koko päivän, mutta toista se on perheissä, joissa on monta pientä lasta. Meillä on kolme alle 4-vuotiasta lasta ja pienimmäinen istuu usein puistossa rattaissa, koska en ehdi vahtia, kuinka paljon hän mättäisi kiviä suuhun. Päiväkotia kritisoidaan siitä, että pieni lapsi ei saa siellä jakamatonta huomiota ja tarpeeksi syliä. Tosi asia on, ettei meillä pienin taida saada sitä kotonakaan!

Vierailija
58/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi vauva parempi, kuin 10 1v. naperoa. omani 2.7v. ja vaihtoi päiväkotia. on nyt pienten puolella, mutta kaikki lapset ovat 3v. jo täyttäneet.

edellisessä paikassa aika kaaottista, koska poikani oli vanhimmasta päästä.

yksi vauva ryhmässä on parempi, kuin monta alle 2v. lasta, joille uhma pukkaa päälle. paljon näin läpsimistä. tavaroiden heittelyä ja hiekan heittämistä. ryhmässä oli yksi vauva, joka huomattavasti kesympi, kuin nämä uhmaikäiset.

Vierailija
59/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo mammat.. kotona pitäis hoitaa 3-v. asti?! Jos noi tutkimustulokset on ihan kansainvälisesti hyväksyttäviä niin miksi niin monessa muussa maassa äitiysloma on vain esim 3kk?? Selittäkääs se!



Teillä on vaan asiat niin pirun hyvin Suomessa että ette tajua millaisia etuoikeuksia teillä on! Kyllä kai melkein joka äiti olisi lasten kanssa kotona ihan ilomielin jos siihen vain pystyisi taloudellisesti. Kotihoidontuet ja muut hoitovapaat -ja lisät ovat luksusta!! Niitä kun ei ole edes tarjolla Ruotsissa.. äitiysloma päiviä saa 480 joista 60 kuuluu automaattisesti toiselle vanhemmalle. ja jos saat korvausta 7ltä päivältä viikossa niin silloin se lapsi joudutaan viemään hoitoon about 1,5 vuoden ikäisenä jos ei jopa aiemmin.



Tollanen jeesustelu ja sääälittely on ihan turhaa! Jokainen perhe tekee niin kuin itse parhaaksi katsoo, siinä ei ole toisilla nokan koputtamista. Ja muistakaa että ihan vaan 10 vuotta sitten ei äitiyslomat olleet niin pitkiä edes Suomessa! Töihin oli melkein pakko mennä jos halusi tulla toimeen ja silti lapsista kehittyi aivan normaaleja.



Järki käteen mammat! Jokainen vanhempi on juuri se paras lapselleen, oli tämä sitten hoidossa 10kk asti tai ei..

Vierailija
60/141 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että parempi paikka alle 2 vuotiaalle on koti kuin laitos. Joka muuta väittää on joko a) tyhmä tai b)epärehellinen itselleen.



Eri asia on se, etta jos lapsen parasta ei aidosti ajattele, voi kokea kokonaisuutena päivähoidon olevan parempi ratkaisu esim. taloudellisista syistä, mutta silloin ei kannata puhua lapsen parhaasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi