Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoidin tänään työssäni 2kpl 9-10kk vauvaa ja täytyy kyllä sanoa että

Vierailija
09.10.2006 |

ei sen ikäisten paikka ole päivähoidossa:´(.

Olivat niin vauvoja ja niin sylissä viihtyviä ja ei tämä ala anna mahdollisuutta sille että 1 ryhmän 3sta hoitajasta (jos kaikki 3 siis paikalla) omistautuisi ryhmän vauvalle/vauvoille.

Säälittää ne pienet siellä.

Kommentit (141)

Vierailija
21/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 1, 5 v. päivähoidon...





Itse ollut päiväkodeissa töissä, ja kyllä ne alle 1,5 v. jää jalkoihin ja perusturva heikoilla, kun PIENI lapsi näkee suurimman osan valveillaolostaan jokun muun kuin oman vanhempansa...







Ja itsellä on tällä hetkellä lapsi päiväkodissa, mutta hän jo sen ikäinen, että puhutaan laadusta...

Vierailija
22/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut kaikenlaisia mielipiteitä asiasta ja minulla on myös ammatillista taustaa tähän asiaan. Olen muodostanut oman mielipiteeni tähän asiaan lukemalla paljon asiaan liittyviä artikkeleita ja myös observoimalla esim. omia lapsiani. Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin ehkäpä kotihoito on paras vaihtoehto, mutta ei päiväkotikaan ole niin huono.



Ja noista virikkeistä en ole kanssasi ollenkaan samaa mieltä. On ollut ihana seurata omien lapsien nopeaa puheen kehitystä, rikasta mielikuvitusta ym. Asioita, jotka ovat luullakseni kehittyneet tavallista nopeammin laadukkaan päivähoidon ansiosta. Mielestäni Suomessa aliarvioidaan pienen lapsen resurssit. Pieni lapsi on erittäin opinhaluinen ja sitä pystytään ainakin meidän päiväkodissa hienosti tukemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


kuin omakotitalossa, jossa käy vain nukkumassa yöt? Ei ole pakko hankkia omistusasuntoa, ulkomaanmatkoja, merkkituotteita ym ym. Tavallisilla yhden ihmisen tuloilla kohtuullisilla menoilla tulee kyllä toimeen. Aivan varmasti voi toinen vanhemmista olla kotona edes lapsen 3 ekaa vuotta. Pitäähän sitä elää työttömienkin ihmisten! Minäkin olin joskus vuosia työttömänä ja elettävä oli ja elätettävä perhe.

Me asutaan ihan kerrostalossa ja vielä vuokralla ja silti pitää molempien olla töissä ja lapsen hoidossa. Voitaisiin tietysti elellä tuilla, mutta kun voin tehdä lyhyttä työpäivää, mies tekee vuorotyötä, niin lapsen päivähoitoaika on aika kohtuullinen. Käy hoidossa leikkimässä, syömässä ja nukkumassa. Ja tuolla lyhyelläkin työpäivällä saan rahaa aika hyvin tienattua verrattuna tukiin. Mutta mammat voivat huokaista helpotuksesta, jään pian taas äitiyslomalle, niin meidän alaikäinen saa taas äidin (jaettua) sylilämpöä ja läheisyyttä. Paitsi sitten voidaan taas syyllistää siitä, että lapsilla on liian vähän ikäeroa, tai ehkä päädymmekin viemään esikoisen osa-aikahoitoon, ja sehän vasta olisi kamalaa. Ihan kaikkien kannalta, ainakin muiden av-mammojen.

Vierailija
24/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Omat lapset jo koulussa-

Vierailija
25/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan tavallinen rintamamiestalo. Pankki omistaa sen seuraavat 24 vuotta.



Meillä ei ole hienoja merkkituotteita, ei ulkomaanmatkoja.



Mutta 170 000 taloa ei perkele maksa vaan toisen tuloilla, ei maksa vakuutuksia, ei opintolainoja, autolainoja (tavalliset 6 tonnin autot), ei maksa ruokaa, ei laskuja, ei lääkäreitä, ei vettä, sähköä, polttopuuta, roskista, ei osta vaatetta..



Jos sinä olet joskus hankkinu talon 50 000 ja remontoinut talon niin et maksaisi tänä päivänä samaa sumaa talosta! Lisää ainakin 100 000 lisää ja vakuutukset.



On se perkele kumma miten jotkut KEHTAA lässyttää miten itse joskus 20 vuotta sitten oli kotona kolmas vauva masussa ja mies työttömänä ja elossa ollaan!! Koska mulle on tota selitetty!



No 20 vuotta sitten olin koululainen. Sitten tuli lama ja taloja sai halvalla..



Mutta ajat muuttuu. Mulle on tärkeää että maksan pois kattoremonttia. Ettei talo homehdu jos ei korjata sitä! Mutta hanki 10 000 + laina kattoremonttiin kun olet hoitovapaalla.. :(



9

Vierailija
26/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo lukion psykasta tuttua tämä auktoriteetteihin vetoaminen :-)!



Tilastollisesti he voivat olla oikeassa, en ole sitä missään vaiheessa kiistänyt, enkä myöskään kotihoidon paremmuutta.



Pointtini on, että _kaikille_lapsille päiväkotihoito ei ole ollenkaan niin traumaattista, kuin kotihoitajat luulevat. Päinvastoin, joku voi siitä jopa hyötyäkin, vaikka kyseessä ei olisi edes alkoholistiperheen lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos syykään ei oo mikään kummoinen ni hohhoijakkaa, sääliksi käy lasta. Miten on mahdollista että työt ajaa oman sielun ja veren edelle...?

Tääkin nyt on aika turhaa avautumista ku ei nää hölmöt sitä kutenkaan ikinä tajuu.

Vierailija
28/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi antaa muutakaan mielipidettä kuin ajamaansa asiaa!



Totta hemmetissä on upeeta jos mullekin annettaisiin rahaa niin että voisin olla kotona -mutta järjestö ei ole saanu ihan vietyä asiaansa läpi.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..." Ne ovat onnellisia, jotka eivät saa kieli- ja virikekylpyjä, vaan saavat pinnistelemättä viettää tavallista arkea"

Vierailija
30/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Ja jos syykään ei oo mikään kummoinen ni hohhoijakkaa, sääliksi käy lasta. Miten on mahdollista että työt ajaa oman sielun ja veren edelle...?

Tääkin nyt on aika turhaa avautumista ku ei nää hölmöt sitä kutenkaan ikinä tajuu.

Miten " oman sielun ja veren edelle" ??? Mitä jos kaikki menee hyvin, ja lapsi viihtyykin hoidossa. Etkö voi ymmärtää, että jotkut pikkuiset oikeasti tykkäävät olla hoidossa??

Eri asia, jos lapsi ei sopeudu millään. Varmasti silloin moni äiti miettii ratkaisujaan uudelleen... (hmmm... äiti?! toivottavasti myös uraputki-isä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte sääliä meijän lapsia!



Niin kauan kun tykkää hoitopaikasta ja hoitopaikka lapsistamme niin ei tartte sääliä!



Säälisit enempi niitä jotka kykkii kotona, lapset kun täyttää kolme menee lapsi hoitoon jossa saa täyden slaagin..



9

Vierailija
32/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti tuulesta temmattua. Mielipide se on asiantuntijallakin.

Mutta se ei ole fakta jos kertoo mitä ajattelee.



Jos vaikka on lapsensa kanssa kotona 3 ekaa vuotta niin onhan se mukava jauhaa miten on hyvä ratkasu. Mutta ei se ole tieteellinen tutkimus.



Lapsi voi hyvin kun lapsesta huolehditaan. Musta on tosi hälyyttävää jos lapsi ei voi olla kuin äidin kanssa..



65

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Professori Äkälsmynkkyrän sanoihin " älkää tehkö lapsia ennen kuin ymmärrätte opettaa niille ja itsellenne ettei kaikki ole musta-valkosta"

Vierailija
34/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku yllätys, että niitten sivuille on koottu kotihoitoa puoltavien asiantuntijoiden asiaa? Puolueetonta faktaa hakevien kannattaa hakeutua pikimmiten jonnekin ihan muualle, aloittaa vaikka sieltä lukion psykologian oppikirjoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lä aika hyvin kehittyneitä. Lisäksi on iloinen, hyväntuulinen, toiset huomioon ottava, oikea auringonsäde siis. Itse ei olla opetettu numeroita tms. eli nämä taidot ovat paljolti tulleet päiväkodista.



En voi millään uskoa teidän vakuuttelujanne, että meidän tyttäremme kärsisi kovasti päivähoidosta.

Vierailija
36/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joku asiantuntija pystyy kuule antaan varmasti ne kumoavatkin vahvat tutkimustiedot.. ;)



Ajattele aivoillasi: ei puolueellinen sivusto joka ajaa vanhemman oikeutta olla kotona anna puolueetonta tietoa.. !



65

Vierailija
37/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on OYS:sissa töissä, erikoislääkärinä???

Vierailija
38/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Kyllä joku asiantuntija pystyy kuule antaan varmasti ne kumoavatkin vahvat tutkimustiedot.. ;)

Ajattele aivoillasi: ei puolueellinen sivusto joka ajaa vanhemman oikeutta olla kotona anna puolueetonta tietoa.. !

65

Vierailija
39/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät ihmiset teilatko asiantuntijoiden lausuntoja ja tutkimustuloksia.

Vierailija
40/141 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä mä täällä palstailen kun jengi on näin idioottia. Ei elämä mene niin valmiita latuja kaikilla, ei kaikilla ole valinnan vapautta, mutta jokainen toimii niin kuin on yleisesti lapselleen ja perheelleen parasta. Te tyhmät pumpulivarpaat, oisitte hiljaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän