Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies sulki minut riidan aikana vessaan

Vierailija
25.09.2015 |

Riita koski sitä kun yhteiseltä tililtämme oli kadonnut rahaa minun tietämättäni. Tililtä tarkoitus maksaa yhteiset laskut ja molemmat laitoimme sinne samansuuruisen summan. Nyt kuitenkin 120€ oli hukkunut. Minä en ollut niitä käyttänyt.

Mies puolustautui heti ja väitti että pankin päässä on jotain vikaa. Aikamme kinattuamme hän myönsi että oli tarjonnut kavereilleen baarissa parit kierrokset, kun halusi onnitella naimisiin menevää serkkuaan. En yllättäen pomppinut riemusta ja olin pettynyt kun luottamus petetään näin. Pienimuotoinen huutokonserttihan siitä sitten tuli. Toki olisin voinut käyttäytyä hillitymmin ja niellä kiukkuni.

Kuitenkin, riita yltyi siihen että hän raahasi minut hiuksista ja käsivarresta väkisin vessaan, sulki oven ja laittoi tuolin pönkäksi siihen eteen ja ilmeisesti jotain painavaa lisäksi kun en saanut ovea auki vaikka rynkytin hulluna. Sammutti vielä valot.

Sanoi "Nalkuta ämmä siellä, katotaan tunnin päästä avaanko jos se turpa pysyy kiinni" Tietääkseni minulla ei ole ahtaan paikan kammoa mutta silloin kyllä ahdisti ja lujaa. Hikoilin ja tärisin, rynkytin kahvaa. Sitten rauhoitin väkisin itseni, kastelin kasvot kylmällä vedellä ja menin lattialle istumaan. Tunnin päästä mies avasi oven.

Lähdin mitään sanomatta ulos ovesta, otin tärkeimmät tavarani ja läppärini jotka olivat kaikki onneksi eteisen pöydällä valmiina. Otin autoni ja ajoin ystäväni luokse toiselle paikkakunnalle. Selitin tilanteen ja kysyin saanko jäädä. Sanoi että ole niin pitkään kuin haluat ja ettei edes päästäisi minua takaisin vaan ensin järjestämme minulle oman asunnon ja joku muu saa hakea tavarat. Täältä ystävän luota nytkin kirjotan.

Tästä on nyt lähemmäs kaksi vuorokautta aikaa. Mies jätti vastaajaani viestin "Et kai sä nyt siitä suuttunut kun annoin vähän kurinpalautusta"

Kai minun täytyisi kasvokkain selvittää tämä tilanne mutten ainakaan vielä kykene. Tilanne siis se, että haluan erota. Emme ole naimisissa mutta kihloissa kylläkin. Olen itkenyt kaksi yötä putkeen, niin loukattu olo.

Kommentit (185)

Vierailija
101/185 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 17:24"]

Molemmilla osapuolilla on nyt paljon toisiltaan anteeksi pyydettävää ja sylikkäin olkapäätä vasten itkettävää tunnollaan. Tällaisessa tilanteessa ei hyödytä lähteä syyllistämään kumpaakaan osapuolta, kun molemmat ovat käyttäytyneet väärin. Molemmilla on uhmaa ja katkeruutta nieltävänään, tekojaan pahoiteltavana ja lupauksia paremmasta huomisesta annettavana. Ensin kasvokkain ja syvällisesti keskustellen, sitten sylikkäin silitellen, lopulta sovintoseksillä haavoja korjaten. Vuosien rakkaus ei katoa yhteen riitaan, eikä vuosien rakkaus ole tuota riitaa pienempi, vaan voittaa korkeammatkin esteet ja parantaa syvemmätkin haavat. Oman elämäsi ja onnellisuutesi tähden sinulla on ap nyt miehen kohtaaminen ja molemminpuolinen, parantava sovinnon tekeminen edessäsi.

[/quote]

Hienosti todettu. Juuri tästä on vastavuoroisessa rakastamisessa kysymys.

Vierailija
102/185 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku saatanan vajakki hehkuu rakkauden sanomaansa, Ja jollain konstilla onnistuu vielä sarjapeukuttamaan omia viestejään.

AP, olet oikealla tiellä. Eroon tyypistä mahdollisimman nopeasti. Mitkään selittelyt eivät kelpaa enää tässä vaiheessa. Onneksi tunnut olevan fiksu nainen. Pärjäät kyllä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/185 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 18:17"]Minulla oli vielä paljon vakavampikin riita mieheni kanssa. Muistan päivämääränkin tarkalleen. 13. kesäkuuta 1968. Nyt olemme olleet 44 vuotta naimisissa. Meillä on 4 lasta. 11 lapsenlasta ja 1 ihana 3 kuukautinen lapsenlapsenlapsi. Rakastan miestäni yhä syvästi ja olen aina rakastanut. Olen loputtomiin kiitollinen itselleni, että kykenin 47 vuotta sitten antamaan anteeksi. Parempaa miestä en olisi voinut toivoa enkä löytää.
[/quote]Millainen tilanne oli? Miksi päätit jäädä suhteeseen? Vaikka itsellä olisi positiivinen kokemus, on silti vastuutonta suositella jotakuta muuta (ja itselle tuntematonta), antamaan anteeksi ja jäämään väkivaltaiseen suhteeseen. Ap, pidä pääsi.

Vierailija
104/185 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 13:59"]

Surkea provo, keksi uusi satu.

[/quote]

Valittevasti tuollaista henkistä väkivaltaa tapahtuu ihan tosielämässäkin :/ Ystävä on mm.joutuntut exänsä toimesta väkisin raahatuksi autoon ja pakoillut riehuvaa meistä vessaan sekä pesutuvalle.Ihme kuplassa elää sellainen joka pitää tätä "satuna".

Vierailija
105/185 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa mikä tässä nyt on niin ristiriitaista? Mitä sanoin kännykästä? Että hän jätti vastaajaani viestin. Jos joku on muuta kirjoittanut niin ollut sitten joku muu kuin minä.

Oli lähtiessäni laukussa eteisen pöydällä, samassa missä avaimet, lompakko ja meikkipussi. Siksi oli helppo kahmaista kerralla mukaan.

Ei tämä ole mikään salapoliisiromaani vaan oikean ihmisen hätä.

Ap

Vierailija
106/185 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 18:24"]Täällä joku saatanan vajakki hehkuu rakkauden sanomaansa, Ja jollain konstilla onnistuu vielä sarjapeukuttamaan omia viestejään.

AP, olet oikealla tiellä. Eroon tyypistä mahdollisimman nopeasti. Mitkään selittelyt eivät kelpaa enää tässä vaiheessa. Onneksi tunnut olevan fiksu nainen. Pärjäät kyllä!
[/quote]Juu älä anna tuon sarjapeukuttajan hämätä, selkeästi huomaa peukkujen jakauman muuttuvan tietyn kohdan jälkeen tämän lassukan mielipiteitä mukailevaksi. :D Mistäköhän mahtais johtua hmmm... ? ;D

Vierailija
107/185 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minä ainakaan tuon rakkaiden sanoma-jeesuksen viestejä yläpeukuttanut. Taitaa olla itse ja vuorollaan puhelimella/ käynnistää konettaan uudestaan.

Ap

Vierailija
108/185 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi itkuparku. Suomalaiset naiset on niin herkkiä. Kaikesta pienestä ollaan jättämässä oma mies.

Vierailija
109/185 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 18:43"]

No voi itkuparku. Suomalaiset naiset on niin herkkiä. Kaikesta pienestä ollaan jättämässä oma mies.

[/quote]

No tosiaan. Kyllä sitä nyt pitäis kestää vähän tukasta repimistä ja pimeään koppiin sulkemista ilman itkupotkuraivaria. Ihme prinsessoja.

Eiku...

Vierailija
110/185 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, joko sait seuraavan luvun valmiiksi miehen tekstiviesteistä ja rikosilmoituksen teosta? Vai tuliko kirjoitusvaikeuksia tai lopahtiko kiinnostus kuten aiemmassa ketjussasi, jossa mies puri sinua selkään?

Vierailija
111/185 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:49"]

Mitä ihmettä täällä yhtäkkiä tapahtuu? Nyt kaikki kannustaa ap:ta kuuntelemaan hullua miestään ja ehkä palamaan yhteen???? Ja yhtäkkiä kaikkia normi viestejä alapeukutetaan joukolla? Missasinko jotain???

[/quote]

Ketjun seuraajat ovat ymmärtäneet hienojen perustelujen vakuuttamina rakkauden, anteeksiannon ja sovinnon merkityksen ja nähneet, ettei yksi teko määritä vuosien mittaista suhdetta. Siksi enemmistö kannustaakin nyt ap:ta olemaan ainakin mieheen yhteydessä ja keskustelemaan tapahtuneesta.

Vierailija
112/185 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi trolliuden muoto: Sovintotrolli.
-
Sovintotrolli ilmestyy parisuhdeväkivaltaa käsitteleviin ketjuihin syyllistämään eroaikeita pyörittelevää naista jäämään suhteeseen ja alistumaan huonoon kohteluun, jonka sovintotrolli esittää normaaliin parisuhteeseen kuuluvaksi. Sovintotrolli luo alkuperäiseen kertomukseen fiktiivisiä elementtejä olettamalla kirjoittajan esim. käyttäneen itsekin väkivaltaa tai muuten ansainneen kohtelun.
-
Sovintotrolli on aluksi vaikeasti havaittavissa, sillä se vaikuttaa näennäisesti sovinnolliselta kommentoijalta, joka puhuu rakkauden ja sitoutumisen puolesta. Sovintotrollin kuitenkin tunnistaa syyllistävien elementtien ilmestyessä mukaan. Trolli myös käy itsensä kanssa hurskastelevaa keskustelua.
-
Sovintotrollin aatteellinen pohja on internetin radikaalinpuoleisessa MRA-liikkeessä (Men's Rights Activist), jossa koetaan naisten välisen solidaarisuuden kannustavan liian tehokkaasti naisia olemaan hyväksymättä lähisuhdeväkivaltaa. Nainen joka eroaa koetaan uhkaksi miehisille valtarakenteille.

Vierailija
113/185 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 18:46"]

[/quote]

No tosiaan. Kyllä sitä nyt pitäis kestää vähän tukasta repimistä ja pimeään koppiin sulkemista ilman itkupotkuraivaria. Ihme prinsessoja.

Eiku...

[/quote]

Niin siis sinusta henkinen väkivalta(kuten sulkeminen tunniksi pimeeään vessaan("kurinpalautuksena") kuuluu normaaliin arkeen? Olen myös sitä mieltä,että ei pidä erota jokaisen vastoinkäymisen takia,mutta ap:n kihlatun käytös kuulostaa ahdistavalta,erityisesti se että mies e itse pidä toimintaansa vääränä vaan "kurinpalautuksena".

Vierailija
114/185 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:22"]

Sovintotrollin juttuja noi viimeiset "ap:n" kuulumiset. Huomatkaa viestien yhteneväisyys fiksoitumisessa rahalliseen korvaukseen rangaistuksena. Noin absurdi ajatus nousee vain sellaisen miehen aivoista, joka muutenkin uskoo naisten etsivän varakasta elättäjää.

[/quote]

No missä alkuperäinen eroava-ap sitten on??? Katosi samalla kun tilalle tuli sovinto-ap. Minulle tuli kammottava tunne, että koko ketju on sovintotrollin käsikirjoittama. Ensin on pahoinpidelty nainen. Sitten ilmestyy rakkauden paasaaja. Lopulta on nainen, joka tekee sovinnon. Me seuraamme, kun lassukka jaarittelee käsikirjoitustaan satoja viestejä itsensä kanssa ja peukuttaa viestejään mielensä mukaan!

Vierailija
115/185 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin lopulta olla tekemättä rikosilmoitusta. Mieheltä oli tullut yli 300 tekstiviestiä. Olen lukenut niitä ja itkenyt. Asia etenee nyt niin, että tapaamme huomenna. Menemme puistoon kävelylle. Jos jätän hänet, niin haluan ainakin pystyä tekemään sen kasvotusten.

Ap

Vierailija
116/185 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:11"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 18:46"]

[/quote]

Eiku...

[/quote]

Niin siis sinusta henkinen väkivalta(kuten sulkeminen tunniksi pimeeään vessaan("kurinpalautuksena") kuuluu normaaliin arkeen? Olen myös sitä mieltä,että ei pidä erota jokaisen vastoinkäymisen takia,mutta ap:n kihlatun käytös kuulostaa ahdistavalta,erityisesti se että mies e itse pidä toimintaansa vääränä vaan "kurinpalautuksena".

[/quote]

Pitäis muistaa, ettei täällä AV:llä kannata harrastaa sarkasmia. Aina löytyy joku, joka ei sitä kykene ymmärtämään.

(Ei sitten tuo "eiku" heläyttänyt mitään kelloa?)

Vierailija
117/185 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:26"]

Kävelimme ja juttelimme kolmen tunnin ajan. Olen nyt saanut kasattuani itseäni sen verran, että olen lähdössä ajamaan kotiin. Mies suostuu käymään viikottain terapiassa ainakin seuraavat puoli vuotta. Lisäksi sovimme, että määrään miehelle rangaistuksen, jolla hän osoittaa sitoutumisensa ja katumuksensa. Mies tekee nurisematta kaikki loppuvuoden kotityöt. Lisäksi hän siirtää seuraavien kolmen kuukauden palkkansa tililleni, jolla saan hemmotella vain itseäni (meillä on omat erilliset tilit ja tulot). Mies on ehdottomassa juomiskiellossa 1. helmikuuta asti. Lisäksi hän raivaa ja kääntää minulle oman kasvimaan suvun mökille, kuten olen pitkään haaveillut, mikä on siinä maastossa todella iso urakka.

Tein hänelle ehdottoman selväksi, että mikäli hän lipeää terapiassa käynnistä tai valittaa saamastaan rangaistuksesta tai enää ikinä koskaan edes piloillaan on kohottavinaan kätensä minua kohtaan, niin silloin lähden välittömästi, keskustelematta ja pysyvästi. Ehdot ovat nyt minun, ja miehen on niitä tarkalleen noudatettava. Rukoilen todella, että mies osoittautuu luottamuksen arvoiseksi ja tein oikean päätöksen.

Kiitos teille kaikille rakkaat neuvoista ja tuesta.

Ap

[/quote]

Jaksamista! *Hali!*

Vierailija
118/185 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin tilanteessasi niin en olisi enää missään yhteydessä tuollaiseen hulluun. Tavarat hakisin joskus kun tietäisin varmuudella että tyyppi ei ole kotona.

Ei kenenkään tarvitse alistua tuollaiseen saati joutua pelkäämään omassa kodissaan. Todennäköistä on että tuo "välikohtaus" ei jäisi viimeiseksi.

Vierailija
119/185 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 13:59"]

Kolme vuotta olimme kihloissa. Ei ole koskaan aiemmin käynyt käsiksi. Riidelty on mutta jäänyt aina huutamisen tasolle. Paitsi kerran heitti lautasen, mutta heitti sen seinään eikä yrittänyt osua minuun.

Jotenkin täytyisi tehdä hänellekin selväksi että haluan erota. Jos soitan alan varmasti itkeä eikä puhumisesta tule mitään. Olisiko raukkamaista pyytää ystävääni soittamaan ja tekemään tilanne selväksi?

Ap

[/quote]

Kauan olitte kaiken kaikkiaan yhdessä? Tai siis, ei tämä nyt liity asiaan, mutta kolme vuotta on lyhyt aika joten älä ainakaan itseäsi syytä siitä ettet huomannut näitä piirteitä aiemmin. 

Tsemppiä sinulle kovasti. Olet todella vahva ihminen, kun lähdit pois ja päätit erota. Kihlojen purkamisesta ei nyt ainakaan kannata stressiä ottaa, tuskin kukaan siitä ajattelee samalla tavalla kuin naimisissa olosta tai yhteisistä lapsista. Sehän on parin keskinäinen lupaus, aivan kuin parisuhdekin, ei sen kummempaa. Joku toinen olisi hyvinkin saattanut jäädä tuollaiseen tilanteeseen. Hienoa että teit saman tien tarpeelliset päätökset. Vielä se aurinko paistaa ja kaikki helpottuu kun saat oman asunnon yms.!

Vierailija
120/185 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:11"]

[/quote]

No emme tiedä, minä ap:n kihlattu käytöstään pitää, koska mainitsemistaan syistä ap ei ole saanut kännykkäänsä kihlatun viestejä. Mutta samankaltaisia tapauksia tuntevana epäilisin niissä viesteissä olevan jotain seuraavankaltaista:

"Tuntuu, että kuolen, jos et vastaa."

"En saanut yöllä nukuttua minuuttiakaan. Mietin vain, kuinka paljon sinua rakastan ja pelkäsin yhä enemmän, että voin sinut menettää."

"Rukoilen sinua uskomaan minua, kun sanon, että olen todella pahoillani ja kun lupaan, ettei sellainen käytös tule enää koskaan toistumaan."

"Kerro, miten voisin tapahtuneen sinulle hyvittää. Olen valmis tekemään ihan mitä tahansa käsket. Maalaan asunnon. Tuon sinulle aamiaisen sänkyyn seuraavat kaksi kuukautta. Lupaan olla juomatta puoli vuotta. Teen mitä tahansa, usko minua."

"Rakastan sinua. Nyt vasta koen todella ymmärtäneeni, kuinka paljon sinua rakastan. Tunne saa minut samalla yhä epätoivoisemmaksi, koska pelkään menettäväni sinut."

"Sovin pomon kanssa tänään lisätöistä, joista tienaan mukavasti, kunhan uhraan kaiken vapaa-aikani seuraavina viikkoina. Koen, että se on sovitustyötä. Haluan, että pääset lomamatkalle, josta olet niin kauan haaveillut. Ymmärrän, jos et halua minua mukaan. Haluan antaa tämän sinulle ilman mitään ehtoja."

"Toinen yö, kun en saa unta. Katselen vanhoja valokuvia meistä kahdesta. Itken ensimmäistä kertaa vuosiin. Vihaan itseäni. Rukoilen, että vastaisit."