Mies sulki minut riidan aikana vessaan
Riita koski sitä kun yhteiseltä tililtämme oli kadonnut rahaa minun tietämättäni. Tililtä tarkoitus maksaa yhteiset laskut ja molemmat laitoimme sinne samansuuruisen summan. Nyt kuitenkin 120€ oli hukkunut. Minä en ollut niitä käyttänyt.
Mies puolustautui heti ja väitti että pankin päässä on jotain vikaa. Aikamme kinattuamme hän myönsi että oli tarjonnut kavereilleen baarissa parit kierrokset, kun halusi onnitella naimisiin menevää serkkuaan. En yllättäen pomppinut riemusta ja olin pettynyt kun luottamus petetään näin. Pienimuotoinen huutokonserttihan siitä sitten tuli. Toki olisin voinut käyttäytyä hillitymmin ja niellä kiukkuni.
Kuitenkin, riita yltyi siihen että hän raahasi minut hiuksista ja käsivarresta väkisin vessaan, sulki oven ja laittoi tuolin pönkäksi siihen eteen ja ilmeisesti jotain painavaa lisäksi kun en saanut ovea auki vaikka rynkytin hulluna. Sammutti vielä valot.
Sanoi "Nalkuta ämmä siellä, katotaan tunnin päästä avaanko jos se turpa pysyy kiinni" Tietääkseni minulla ei ole ahtaan paikan kammoa mutta silloin kyllä ahdisti ja lujaa. Hikoilin ja tärisin, rynkytin kahvaa. Sitten rauhoitin väkisin itseni, kastelin kasvot kylmällä vedellä ja menin lattialle istumaan. Tunnin päästä mies avasi oven.
Lähdin mitään sanomatta ulos ovesta, otin tärkeimmät tavarani ja läppärini jotka olivat kaikki onneksi eteisen pöydällä valmiina. Otin autoni ja ajoin ystäväni luokse toiselle paikkakunnalle. Selitin tilanteen ja kysyin saanko jäädä. Sanoi että ole niin pitkään kuin haluat ja ettei edes päästäisi minua takaisin vaan ensin järjestämme minulle oman asunnon ja joku muu saa hakea tavarat. Täältä ystävän luota nytkin kirjotan.
Tästä on nyt lähemmäs kaksi vuorokautta aikaa. Mies jätti vastaajaani viestin "Et kai sä nyt siitä suuttunut kun annoin vähän kurinpalautusta"
Kai minun täytyisi kasvokkain selvittää tämä tilanne mutten ainakaan vielä kykene. Tilanne siis se, että haluan erota. Emme ole naimisissa mutta kihloissa kylläkin. Olen itkenyt kaksi yötä putkeen, niin loukattu olo.
Kommentit (185)
Tuohan on aivan NORMAALIA! Meillä päin ainakin mies saa tehdä ihan mitä lystää ja olla niin sekopää ja ilkeä vaimolleen kuin haluaa. Ja jos nainen siitä erehtyy itkemään niin nainen on mielenterveys ongelmainen. Sori, näin se menee
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:05"]
Sun mies teki ihan oikein, ettekö te naiset tajua, että meille miehille ei vittuilla! ;)
[/quote]
On toisen luottamuksen pettämistä käyttää yhteisiin menoihin varattu raha muuhun kuin siihen tarkoitukseen mihin se on varattu. Siitä saa kyllä toista huomauttaa eikä sen joka tiliä on vajentanu pidä asiasta suuttua. Ihan aiheesta ap huomautti. Kyse on luottamuksen pettämisestä ja asiasta valehtelusta. Että luepas se eika viesti uudelleen ajatuksella, jookos? ohis.
Toimit ihan oikein, AP. Miehesi on niin sanottu isoksi mutta ei aikuiseksi kasvanut lapsi, joka syyttää toisia omista virheistään. Näitä tyyppejä tuntuu olevan vähän liikaakin liikkeellä.
Jätät tai et, se on oma valintasi. Poliisiasiat ovat tietysti poliisiasioita. Ei mitään rikosta pidä antaa anteeksi, vaan siitä päättää viranomaiset.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 09:18"]
Ei vuosien yhteiseloa voi ainakaan keskustelematta lopettaa. Siitä jää parantumaton haava itsellekin.
[/quote]
On ihmisiä jotka siihen pystyvät ja toisia joiden on pakko. Toisinaan se viimeinen keskustelu on vienyt toiselta osapuolelta myös hengen, mut tuskin kuitenkaan on riskiä ap:n tapauksessa.
voi ap ap ap! älä hitto kovin helpolla usko sen äijän liirumlaarumia vaikka kuinka laittaisi 1000 viestiä ja itkisi sulle. Minä tein sen virheen vähän vastaavassa tilanteessa ja vieläkin kaduttaa! :(
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:26"]
Kävelimme ja juttelimme kolmen tunnin ajan. Olen nyt saanut kasattuani itseäni sen verran, että olen lähdössä ajamaan kotiin. Mies suostuu käymään viikottain terapiassa ainakin seuraavat puoli vuotta. Lisäksi sovimme, että määrään miehelle rangaistuksen, jolla hän osoittaa sitoutumisensa ja katumuksensa. Mies tekee nurisematta kaikki loppuvuoden kotityöt. Lisäksi hän siirtää seuraavien kolmen kuukauden palkkansa tililleni, jolla saan hemmotella vain itseäni (meillä on omat erilliset tilit ja tulot). Mies on ehdottomassa juomiskiellossa 1. helmikuuta asti. Lisäksi hän raivaa ja kääntää minulle oman kasvimaan suvun mökille, kuten olen pitkään haaveillut, mikä on siinä maastossa todella iso urakka.
Tein hänelle ehdottoman selväksi, että mikäli hän lipeää terapiassa käynnistä tai valittaa saamastaan rangaistuksesta tai enää ikinä koskaan edes piloillaan on kohottavinaan kätensä minua kohtaan, niin silloin lähden välittömästi, keskustelematta ja pysyvästi. Ehdot ovat nyt minun, ja miehen on niitä tarkalleen noudatettava. Rukoilen todella, että mies osoittautuu luottamuksen arvoiseksi ja tein oikean päätöksen.
Kiitos teille kaikille rakkaat neuvoista ja tuesta.
Ap
[/quote]
Itkikö mies pyytäessään anteeksi? Minut hieman vastaavassa tilanteessa hellytti miehen itku vaikka olin vakaasti jo päättänyt miehen jättää. En ollut koskaan aiemmin nähnyt hänen itkevän. Sitten itkusta ei tullut loppua. En edes ymmärtänyt kunnolla mitä hän yritti itkultaan sanoa, mutta liikutuin aivan hajalle. Aina ei ihmissuhteita voi järjellä ymmärtää. Joskus paras on vain kuunnella omaa sydäntä.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:22"]
Sovintotrollin juttuja noi viimeiset "ap:n" kuulumiset. Huomatkaa viestien yhteneväisyys fiksoitumisessa rahalliseen korvaukseen rangaistuksena. Noin absurdi ajatus nousee vain sellaisen miehen aivoista, joka muutenkin uskoo naisten etsivän varakasta elättäjää.
[/quote]
No missä alkuperäinen eroava-ap sitten on??? Katosi samalla kun tilalle tuli sovinto-ap. Minulle tuli kammottava tunne, että koko ketju on sovintotrollin käsikirjoittama. Ensin on pahoinpidelty nainen. Sitten ilmestyy rakkauden paasaaja. Lopulta on nainen, joka tekee sovinnon. Me seuraamme, kun lassukka jaarittelee käsikirjoitustaan satoja viestejä itsensä kanssa ja peukuttaa viestejään mielensä mukaan!
[/quote]
No jos minä olisin ap, en tuollaisen pellen jälkeen välttämättä enää haluaisi jatkaa ketjua. Joka tapauksessa sovintotrolli on onnistunut tehtävässään eli saamaan kaiken huomion itselleen kuin kiukutteleva lapsi.
:) :) Ihanaa, että rakkaus voitti. <3 Ihmiset eroavat nykyään aivan liian helpolla. Ap, uskon, että miehesi välittää sinusta todella paljon ja on aidosti pahoillaan teostaan. Tekoa ei saa tekemättömäksi, mutta aikaa myöten rakkaus parantaa haavat. Itse haluan uskoa ikuiseen rakkauteen ja oon tosi iloinen teidän puolesta!
Voit vittu.. Heikko nainen. Ei mulla muuta.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:11"]
No Ap miten kävi?
[/quote]
Oli joko trolli tai otti väkivaltaisen miehen takaisin kun mies mateli jaloissaan. Päätä itse. Ketjua tuskin kannattaa hengissä pitää.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:34"]Kurinpalautusta, koska pahastuin hänen tuhlattuaan laskuihin varatut rahat?
Ero on todella ainoa oikea ratkaisu. Tekisin hänen teostaan rikosilmoituksen.
[/quote]
Muista sitten jos miehellä on yksikään naarmu niin pahoinpitelysyytteen voi saada itse. Poliisien on pakko tehdä siitä rikosilmoitus. Sitä paitsi eivät hekään tyhmiä ole. Ovat varmasti sen verran nähneet riitoja josta eukko on viety rauhoittumaan.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:54"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:11"]
Niin siis sinusta henkinen väkivalta(kuten sulkeminen tunniksi pimeeään vessaan("kurinpalautuksena") kuuluu normaaliin arkeen? Olen myös sitä mieltä,että ei pidä erota jokaisen vastoinkäymisen takia,mutta ap:n kihlatun käytös kuulostaa ahdistavalta,erityisesti se että mies e itse pidä toimintaansa vääränä vaan "kurinpalautuksena".
[/quote]
No emme tiedä, minä ap:n kihlattu käytöstään pitää, koska mainitsemistaan syistä ap ei ole saanut kännykkäänsä kihlatun viestejä. Mutta samankaltaisia tapauksia tuntevana epäilisin niissä viesteissä olevan jotain seuraavankaltaista:
"Tuntuu, että kuolen, jos et vastaa."
"En saanut yöllä nukuttua minuuttiakaan. Mietin vain, kuinka paljon sinua rakastan ja pelkäsin yhä enemmän, että voin sinut menettää."
"Rukoilen sinua uskomaan minua, kun sanon, että olen todella pahoillani ja kun lupaan, ettei sellainen käytös tule enää koskaan toistumaan."
"Kerro, miten voisin tapahtuneen sinulle hyvittää. Olen valmis tekemään ihan mitä tahansa käsket. Maalaan asunnon. Tuon sinulle aamiaisen sänkyyn seuraavat kaksi kuukautta. Lupaan olla juomatta puoli vuotta. Teen mitä tahansa, usko minua."
"Rakastan sinua. Nyt vasta koen todella ymmärtäneeni, kuinka paljon sinua rakastan. Tunne saa minut samalla yhä epätoivoisemmaksi, koska pelkään menettäväni sinut."
"Sovin pomon kanssa tänään lisätöistä, joista tienaan mukavasti, kunhan uhraan kaiken vapaa-aikani seuraavina viikkoina. Koen, että se on sovitustyötä. Haluan, että pääset lomamatkalle, josta olet niin kauan haaveillut. Ymmärrän, jos et halua minua mukaan. Haluan antaa tämän sinulle ilman mitään ehtoja."
"Toinen yö, kun en saa unta. Katselen vanhoja valokuvia meistä kahdesta. Itken ensimmäistä kertaa vuosiin. Vihaan itseäni. Rukoilen, että vastaisit."
[/quote]
Eiiiiiihhhhh! Sanoin aiemmas viestissä, että EROA, mutta musta tuli nyyhkynen romantikko. Ootte ollu ap kuitenkin monta vuotta yhessä. Kuuntele ees, mitä miehellä on sanottavaa! Se voi olla kans ihan murskana siit, mitä on tehny sulle!
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:54"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:11"]
Niin siis sinusta henkinen väkivalta(kuten sulkeminen tunniksi pimeeään vessaan("kurinpalautuksena") kuuluu normaaliin arkeen? Olen myös sitä mieltä,että ei pidä erota jokaisen vastoinkäymisen takia,mutta ap:n kihlatun käytös kuulostaa ahdistavalta,erityisesti se että mies e itse pidä toimintaansa vääränä vaan "kurinpalautuksena".
[/quote]
No emme tiedä, minä ap:n kihlattu käytöstään pitää, koska mainitsemistaan syistä ap ei ole saanut kännykkäänsä kihlatun viestejä. Mutta samankaltaisia tapauksia tuntevana epäilisin niissä viesteissä olevan jotain seuraavankaltaista:
"Tuntuu, että kuolen, jos et vastaa."
"En saanut yöllä nukuttua minuuttiakaan. Mietin vain, kuinka paljon sinua rakastan ja pelkäsin yhä enemmän, että voin sinut menettää."
"Rukoilen sinua uskomaan minua, kun sanon, että olen todella pahoillani ja kun lupaan, ettei sellainen käytös tule enää koskaan toistumaan."
"Kerro, miten voisin tapahtuneen sinulle hyvittää. Olen valmis tekemään ihan mitä tahansa käsket. Maalaan asunnon. Tuon sinulle aamiaisen sänkyyn seuraavat kaksi kuukautta. Lupaan olla juomatta puoli vuotta. Teen mitä tahansa, usko minua."
"Rakastan sinua. Nyt vasta koen todella ymmärtäneeni, kuinka paljon sinua rakastan. Tunne saa minut samalla yhä epätoivoisemmaksi, koska pelkään menettäväni sinut."
"Sovin pomon kanssa tänään lisätöistä, joista tienaan mukavasti, kunhan uhraan kaiken vapaa-aikani seuraavina viikkoina. Koen, että se on sovitustyötä. Haluan, että pääset lomamatkalle, josta olet niin kauan haaveillut. Ymmärrän, jos et halua minua mukaan. Haluan antaa tämän sinulle ilman mitään ehtoja."
"Toinen yö, kun en saa unta. Katselen vanhoja valokuvia meistä kahdesta. Itken ensimmäistä kertaa vuosiin. Vihaan itseäni. Rukoilen, että vastaisit."
[/quote]
Eiiiiiihhhhh! Sanoin aiemmas viestissä, että EROA, mutta musta tuli nyyhkynen romantikko. Ootte ollu ap kuitenkin monta vuotta yhessä. Kuuntele ees, mitä miehellä on sanottavaa! Se voi olla kans ihan murskana siit, mitä on tehny sulle!
[/quote]Mikä idiootti. Oletko neljätoistavuotias?
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:02"]
Uusi trolliuden muoto: Sovintotrolli. - Sovintotrolli ilmestyy parisuhdeväkivaltaa käsitteleviin ketjuihin syyllistämään eroaikeita pyörittelevää naista jäämään suhteeseen ja alistumaan huonoon kohteluun, jonka sovintotrolli esittää normaaliin parisuhteeseen kuuluvaksi. Sovintotrolli luo alkuperäiseen kertomukseen fiktiivisiä elementtejä olettamalla kirjoittajan esim. käyttäneen itsekin väkivaltaa tai muuten ansainneen kohtelun. - Sovintotrolli on aluksi vaikeasti havaittavissa, sillä se vaikuttaa näennäisesti sovinnolliselta kommentoijalta, joka puhuu rakkauden ja sitoutumisen puolesta. Sovintotrollin kuitenkin tunnistaa syyllistävien elementtien ilmestyessä mukaan. Trolli myös käy itsensä kanssa hurskastelevaa keskustelua. - Sovintotrollin aatteellinen pohja on internetin radikaalinpuoleisessa MRA-liikkeessä (Men's Rights Activist), jossa koetaan naisten välisen solidaarisuuden kannustavan liian tehokkaasti naisia olemaan hyväksymättä lähisuhdeväkivaltaa. Nainen joka eroaa koetaan uhkaksi miehisille valtarakenteille.
[/quote]
Aina täällä av:lla oppii uutta. Miten kieroutuneita täytyy tyyppien olla, että ryhtyvät tällaisiksi sovintotrolleiksi? Kyllä täällä maailmassa on kajahtanutta sakkia. Aivan kammottavaa.
Ja täällä monet kehoittavat antamaan anteeksi ja jäämään... ei juma. Ihan selviö, että sitten on joka viikko siellä vessassa tukasta revittynä. Ja sitten samat tyypit ilkkuu, että mitäs jäit, oma vika!
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:37"]
Ja täällä monet kehoittavat antamaan anteeksi ja jäämään... ei juma. Ihan selviö, että sitten on joka viikko siellä vessassa tukasta revittynä. Ja sitten samat tyypit ilkkuu, että mitäs jäit, oma vika!
[/quote]
No jos ap ja mies ovat olleet yhdessä 5 vuotta ja tämä on ensimmäinen kerta, kun mies telkesi ap:n vessaan olosuhteissa, joissa ap myöntää myös itsessään olleen paljon vikaa, niin mistä päättelet, että tästä eteenpäin ap olisi siellä vessassa lukittuna joka viikko? Eikö tilastollinen otanta päinvastoin sano, että siihen mennee oletusarvoisesti toiset 5 vuotta, vaikka mies ei tapojaan parantaisi? Ap ei myöskään totea miehen olleen väkivaltainen yhdessäkään aiemmassa tilanteessa noina vuosina tai edes uhkaava. Joten poikkeuksellinen käytös, aiemmasta poikkeava, viittaa yleensä poikkeuksellisiin olosuhteisiin. Siksi on vahva syy olettaa, ettei ap nyt tahdo muistaa tai myöntää kaikkea oleellista omasta mahdollisesti hysteerisestä tai väkivaltaisesta käyttäytymisestään.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:37"]
[/quote]
No jos ap ja mies ovat olleet yhdessä 5 vuotta ja tämä on ensimmäinen kerta, kun mies telkesi ap:n vessaan olosuhteissa, joissa ap myöntää myös itsessään olleen paljon vikaa, niin mistä päättelet, että tästä eteenpäin ap olisi siellä vessassa lukittuna joka viikko? Eikö tilastollinen otanta päinvastoin sano, että siihen mennee oletusarvoisesti toiset 5 vuotta, vaikka mies ei tapojaan parantaisi? Ap ei myöskään totea miehen olleen väkivaltainen yhdessäkään aiemmassa tilanteessa noina vuosina tai edes uhkaava. Joten poikkeuksellinen käytös, aiemmasta poikkeava, viittaa yleensä poikkeuksellisiin olosuhteisiin. Siksi on vahva syy olettaa, ettei ap nyt tahdo muistaa tai myöntää kaikkea oleellista omasta mahdollisesti hysteerisestä tai väkivaltaisesta käyttäytymisestään.
[/quote]
Hyvin todettu! Juuri näin!
Oho luinkin nyt ketjun viimeisemmät viestit. Ei voi muuta sanoa ap kuin että teet virheen. Tuo 300 viestiä ei suinkaan ole merkki katumuksesta, vaan vakavista mielenterveydellisistä ongelmista ja syvästä toisen tilan tajuamattomuudesta. Mies ei näe sinua yksilönä ja vapaana ihmisenä. Mutta älä ainakaan lapsia tee. Omalla elämällähän sopii tehdä mitä haluaa, mutta lasten sotkeminen tuohon olisi jo sinun puolelta todella julmasti ja itsekkäästi tehty.
198