Mies sulki minut riidan aikana vessaan
Riita koski sitä kun yhteiseltä tililtämme oli kadonnut rahaa minun tietämättäni. Tililtä tarkoitus maksaa yhteiset laskut ja molemmat laitoimme sinne samansuuruisen summan. Nyt kuitenkin 120€ oli hukkunut. Minä en ollut niitä käyttänyt.
Mies puolustautui heti ja väitti että pankin päässä on jotain vikaa. Aikamme kinattuamme hän myönsi että oli tarjonnut kavereilleen baarissa parit kierrokset, kun halusi onnitella naimisiin menevää serkkuaan. En yllättäen pomppinut riemusta ja olin pettynyt kun luottamus petetään näin. Pienimuotoinen huutokonserttihan siitä sitten tuli. Toki olisin voinut käyttäytyä hillitymmin ja niellä kiukkuni.
Kuitenkin, riita yltyi siihen että hän raahasi minut hiuksista ja käsivarresta väkisin vessaan, sulki oven ja laittoi tuolin pönkäksi siihen eteen ja ilmeisesti jotain painavaa lisäksi kun en saanut ovea auki vaikka rynkytin hulluna. Sammutti vielä valot.
Sanoi "Nalkuta ämmä siellä, katotaan tunnin päästä avaanko jos se turpa pysyy kiinni" Tietääkseni minulla ei ole ahtaan paikan kammoa mutta silloin kyllä ahdisti ja lujaa. Hikoilin ja tärisin, rynkytin kahvaa. Sitten rauhoitin väkisin itseni, kastelin kasvot kylmällä vedellä ja menin lattialle istumaan. Tunnin päästä mies avasi oven.
Lähdin mitään sanomatta ulos ovesta, otin tärkeimmät tavarani ja läppärini jotka olivat kaikki onneksi eteisen pöydällä valmiina. Otin autoni ja ajoin ystäväni luokse toiselle paikkakunnalle. Selitin tilanteen ja kysyin saanko jäädä. Sanoi että ole niin pitkään kuin haluat ja ettei edes päästäisi minua takaisin vaan ensin järjestämme minulle oman asunnon ja joku muu saa hakea tavarat. Täältä ystävän luota nytkin kirjotan.
Tästä on nyt lähemmäs kaksi vuorokautta aikaa. Mies jätti vastaajaani viestin "Et kai sä nyt siitä suuttunut kun annoin vähän kurinpalautusta"
Kai minun täytyisi kasvokkain selvittää tämä tilanne mutten ainakaan vielä kykene. Tilanne siis se, että haluan erota. Emme ole naimisissa mutta kihloissa kylläkin. Olen itkenyt kaksi yötä putkeen, niin loukattu olo.
Kommentit (185)
Ap. sinun ei todella tarvitse täällä puolustella itseäsi, sillä sinä olet perheväkivallan uhri. Eikä tässä pahinta ole vessaan lukitseminen, vaan miehen alentava asenne ja tekstiviestissään mies ei kadu lainkaan tekoaan, vaan pitää oikeutetaan antaa sinulle kurinpalautusta. Se on hyvin huolestuttavaa. Sama kaava toistuu lähes aina myös vakavissa perheväkivalta tapauksissa, jolloin henki voi olla kyseessä. Miehellä on todella ongelmia, jotka vaativat hoitoa.
Olet tehnyt oikean päätöksen, koska väkivalta tai alentava käytös ei ole koskaan hyväksyttävää tai puolusteltavaa, olit tehnyt mitä tahansa. Lähde suhteesta, sillä seuraavalla kerralla se voi olla jo liian myöhäistä.
On hyvä idea käydä kotona hakemassa tavarat isäsi kanssa ja ota vielä ystäväsi mukaan, kaiken varalta, sillä miehen asenne kertoo väkivallan uhasta. Voit soittaa etukäteen myös poliisille, jotka antavat virka-apua tarvittaessa.
Älä ruoki trollia. Se on suuri surullinen eläin joka kasvaa syödessään.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 13:44"]Riita koski sitä kun yhteiseltä tililtämme oli kadonnut rahaa minun tietämättäni. Tililtä tarkoitus maksaa yhteiset laskut ja molemmat laitoimme sinne samansuuruisen summan. Nyt kuitenkin 120€ oli hukkunut. Minä en ollut niitä käyttänyt.
Mies puolustautui heti ja väitti että pankin päässä on jotain vikaa. Aikamme kinattuamme hän myönsi että oli tarjonnut kavereilleen baarissa parit kierrokset, kun halusi onnitella naimisiin menevää serkkuaan. En yllättäen pomppinut riemusta ja olin pettynyt kun luottamus petetään näin. Pienimuotoinen huutokonserttihan siitä sitten tuli. Toki olisin voinut käyttäytyä hillitymmin ja niellä kiukkuni.
Kuitenkin, riita yltyi siihen että hän raahasi minut hiuksista ja käsivarresta väkisin vessaan, sulki oven ja laittoi tuolin pönkäksi siihen eteen ja ilmeisesti jotain painavaa lisäksi kun en saanut ovea auki vaikka rynkytin hulluna. Sammutti vielä valot.
Sanoi "Nalkuta ämmä siellä, katotaan tunnin päästä avaanko jos se turpa pysyy kiinni" Tietääkseni minulla ei ole ahtaan paikan kammoa mutta silloin kyllä ahdisti ja lujaa. Hikoilin ja tärisin, rynkytin kahvaa. Sitten rauhoitin väkisin itseni, kastelin kasvot kylmällä vedellä ja menin lattialle istumaan. Tunnin päästä mies avasi oven.
Lähdin mitään sanomatta ulos ovesta, otin tärkeimmät tavarani ja läppärini jotka olivat kaikki onneksi eteisen pöydällä valmiina. Otin autoni ja ajoin ystäväni luokse toiselle paikkakunnalle. Selitin tilanteen ja kysyin saanko jäädä. Sanoi että ole niin pitkään kuin haluat ja ettei edes päästäisi minua takaisin vaan ensin järjestämme minulle oman asunnon ja joku muu saa hakea tavarat. Täältä ystävän luota nytkin kirjotan.
Tästä on nyt lähemmäs kaksi vuorokautta aikaa. Mies jätti vastaajaani viestin "Et kai sä nyt siitä suuttunut kun annoin vähän kurinpalautusta"
Kai minun täytyisi kasvokkain selvittää tämä tilanne mutten ainakaan vielä kykene. Tilanne siis se, että haluan erota. Emme ole naimisissa mutta kihloissa kylläkin. Olen itkenyt kaksi yötä putkeen, niin loukattu olo.
[/quote]
Mä nyt en vaan usko tätä. Huono provo.
Kukaan puoliso ei varmasti 2000-luvulla enää puhu kurinpalautuksesta toista kohtaan, saatikka tee noita muita asioita
Ota AP ihmeessä lähestymiskielto!
Kyllä jokaisessa maassa on valitettavasti vielä tänä päivänäkin parisuhdeväkivaltaa.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:19"]
Tuo on vapaudenriisto. Tunnin vankeus pienessä kopissa on jo suht vakavaa, suosittelen tekemään rikosilmotuksen. Ja lienee sanomattakin selvää että suhde oli nyt siinä.
[/quote]
Oletetaan, että aloituksessa on kyse tositarinasta, mistä ei tietenkään ole, mutta oletetaan. Tämä eroamaan yllyttäminen on paljon kertovaa. Ette oikeasti tiedä, mitä kuvitellussa riidassa tapahtui. Ette tiedä, onko nainen läpsinyt, kynsinyt, uhannut väkivallalla, ollut hallitsemattoman hysteerinen, kuten on paljon yleisempää, kuin mitä myönnetään. Ette tiedä lainkaan, kuinka onnellinen tai onneton useita vuosia kestänyt ja kihloihin asti edennyt suhde on ollut. Teillä ei ole mitään perusteltua pohjaa ehdottaa tuollaisella innolla, lähes ilolla "eroa!". Yksinelävät, katkerat naiset toki saavat ääneen lausumatonta iloa muiden eroista.
[/quote]
Siis miksi pitäisi jatkaa tuollaistakaan parisuhdehelvettiä mitä kuvailet? Jos suhteen osapuolet toimivat riitatilanteessa noin, kynsivät ja läpsivät ja lukitsevat toisen pimeään tilaan, niin ei ole kovin tervettä ja silloin on parempi erota ennen kuin tapahtuu jotain vielä pahempaa. T. 18 vuotta saman miehen kanssa parisuhteessa ollut, joka ei ole koskaan kokenut tuollaista parisuhdeväkivaltaa ja toivoo että kenenkään ei sellaisesta tarvitsisi kärsiä.
Minusta olisi erittäin viisasta, että et hoida mitään tuon miehen kanssa kahden kesken. Sinun ei tarvitse ilmoittaa hänelle yhtään mitään kasvotusten, keskustella tai selvittää asioita. Koska kyseessä on oikeasti aika vakava juttu (kyllä: hiuksista raahaaminen pimeään vessaan tunniksi on vakavaa!), on paljon parempi, että jokaisessa kanssakäymisessä on mukana joku muu henkilö. Tavarat haetaan vain ja ainoastaan jonkun muun henkilön kanssa, eron voi hoitaa viestillä tai pyytää vaikka vanhempaansa tai kaveriaan lähettämään sen tekstarin. Ei muuta yhteydenpitoa. Rikosilmoitus on todellakin aiheellinen, viis teidän yhteisestä historiasta ja hyvistä hetkistä.
Jostakin ne kaikki väkivallanteot alkavat. Et voi oikeasti olla millään tavalla varma, mitä mies seuraavaksi tekisi. Nämä tapaukset alkavat aina siitä jostakin muka harmittomasta jutusta: kun ei voi riidellä ilman, että heittelee lautasia seinään, tönii, estää toisen kulkemista tai läpsii, silloin on jo syytä huoleen.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:41"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:31"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:14"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:11"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:03"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 15:56"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 15:29"] Siis teille jotka väitätte että olen päällepäsmäröivä kaikesta nalkuttaja, toki olisin hyväksynyt rahan häviämiselle esim. syyn että kortti jäi kotiin ja halusi kavereilleen tarjota niin käytti yhteistä tiliä. _Mutta_ tässä tapauksessa olin loukkaantunut juuri valehtelusta. Kyllä toiseen pitää voida sen verran luottaa. En ole raapinut, läpsinyt tai muuta vastaavaa. Huusin kyllä, sen myönnän. En huuda usein. Meillä on ollut suhteen aikana kolme isompaa riitaa. Ap [/quote] Kuvauksesi perusteella näyttää yhä selvemmältä, ettei riitaan ollut vain yhtä syyllistä, etkä vieläkään pysty täysin myöntämään omaa rooliasi riidassa. Uhmakkaana puhut nyt erosta, mikä tosiasiassa on paljon todennäköisemmin hetken kostofantasia, kuin harkittu elämänvalinta. Kannattaa odottaa tunteiden laantumista ja kohdata mies kasvokkain. Kihloihin asti edennyt usean vuoden mittainen rakkaus ei mielestäsi katoa, vaikka nyt uhman, loukatuksi tulemisen ja kostonhalun tunteet sen peittävätkin alleen. Muutaman viikon päästä tunnet hyvin toisin. Suurimmalle osalle eroavista naisista ero ei ole muutos parempaan vaan huonompaan. Et ole kertonut, millaisia tunteesi miestä kohtaan olivat ennen riitaa. Mitä suurempi kontrasti on, niin sitä todennäköisemmin tulet miestä kaipaamaan ja sitä todennäköisempää on esimerkiksi krooninen masentuminen. [/quote] Miksi odottaa? Väkivalta -oli se sitten henkistä tai fyysistä, ja tuli se sitten kummalta osapuolelta tahansa - ei kuulu parisuhteeseen. [/quote] Jäähypenkkiä käytetään lastenkin kasvatuksessa. Tässä tapauksessa on kuvauksen perusteella mies laittanut uhkaavasti ja aggressiivisesti käyttäytyneen naisen jäähylle. Kyseessä on siis väkivalta korkeintaan naisen taholta. Mies on kuvatun perusteella toiminut tilanteessa vastuullisesti. Nainen ei tällä hetkellä pysty tätä tosiasiaa kohtaamaan, joten kiukuttelee miehelle, jonka syliin hän jo kaipaa takaisin. Pyytämään anteeksi käyttäytymistään ja suukotellen ja seksillä tapahtuneen sopimaan. [/quote] 1. Nainen ei ole lapsi jota tarvitsee kasvattaa
2. Hiuksista repiminen on väkivaltaa
3. Jos nainen käyttäytyy parisuhteessa niin uhkaavasti ja aggressiivisesti että hänet pitää pistää jäähylle niin sekin on aivan järkevä syy erota [/quote] 1. Jos käyttäytyy kuin lapsi, kuten ap:n tapauksessa, niin silloin on. 2. Kiinni pitäminen ei ole repimistä vaan naisen aggressiivisen ja väkivaltaisen käyttäytymisen rajoittamista ja taltuttamista naisen pahenevien tekojen välttämiseksi ja siten myös itsepuolustukseksi. 3. Yksittäinen läpsäisy, raapiminen tai hysteriakohtaus ei määritä naista kokonaisvaltaisesti ihmisenä. Jos se tapahtuu ensimmäistä kertaa 5 vuoden aikana, ja naisella on alla esimerkiksi hyvin stressaava viikko ja alkoholia veressä. Ei ole perusteltua jättää viisi vuotta rakastamaansa naista yhden raapaisun ja läpsäisyn takia. Vaan käydä tapahtunut kasvokkain ja pohjiaan myöten lävitse. [/quote] Siis ap:han vaan kysy että missä vitussa on meidän tililtä menny rahat, mies valehteli ja sitten pahoinpiteli ap:ta
[/quote]
Kyllä ap kuvasi myös oman aggressiivisen ja uhkaavan hysteriakohtauksensa, jonka mies taltutti, jotta se ei kehittyisi pahemmaksi. Mitä hän ei nyt pysty myöntämään ja siksi syyllistää miestä. Kaipuu miehen syliin, sopimaan tapahtunut seksillä on kova, mutta uhma ei vielä anna periksi tehdä sitä, mikä tilanteessa on omien tunteiden mukaista, vastuullista ja järkevää.
[/quote]
... Alkaa tulla mieleen, että itse mieskin on päässyt tähän keskusteluun...
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:18"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 13:52"]Ei tuollainen käytös sovi :( mies vaihtoon [/quote] No tässä oli yhden osapuolen näkemys. Jos kaikki on totta niin olen samaa mieltä. En tiedä rahan arvoa eri pariskunnille, mutta pienestä rahasta on kyse, minusta. Tosin juuri siitä yhteisestä rahasta. Ehkä mies on vaan vipannut yhteisestä kassasta ja suunitellut palauttaakin rahat, siis ehkä. Hysteerisen naisen sulkeminen johonkin jossa ei saa paljoa vahinkoa voi myös olla paras ratkaisu siihen saakka kun kohtaus menee ohi. En kyllä itsekään usko tähän mutta en usko APn totuuttakaan, mutta jos rahasta tulee riitaa, vaikka vähäisermpääkin en suosittele jatkamista.
[/quote]
Ero ei siis sinusta ole relevantti vaihtoehto vaikka nainen saa hysteerisiä kohtauksia ja käyttäytyy uhkaavasti miestä kohtaan? (Jos siis uskoo sinun tulkintaasi)
[/quote]
Tablettini raiskaa tekstin mutta viimeiset sanat piti oleman en suosittele jatkamista. Tämä tarkoittaa eroamista.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:35"]
Kukaan puoliso ei varmasti 2000-luvulla enää puhu kurinpalautuksesta toista kohtaan, saatikka tee noita muita asioita
[/quote]
Voisit yllättyä!
Siis missä kohtaa täällä olen sanonut että olisin ollut hysteerinen tai varsinkaan väkivaltainen? Vihainen olin ja huusin. En heitellyt esineitä, koskenut mieheen, ainoastaan huusin.
Menemme huomenna tekemään sen rikosilmoituksen, jos saan nukuttua ja olen huomenna suunnilleen kykenevä tekemään sen. Otan nukkumaan mennessä unilääkkeen ja sitten aamulla asemalle jos kaikki sujuu suunnitellusti
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:18"]
Jos teen sen ilmoituksen, voinko ottaa ystäväni mukaan asemalle? Jos menen paniikkiin tai alan itkeä niin en haluaisi olla yksin.
Näkeekö mies nykyisen majailuosoitteeni eli täytyykö se antaa poliisille? Jos, niin voinko tuon teon perusteella hakea lähestymiskieltoa?
Muita todisteita ei ole kuin tuo vastaajan viesti ja käsivarressa näkyy vielä kaksi mustelmaa, haalentuneina tosin. Hiuksia lähti muutamia tuppoja ja päänahka punertaa muutamalta kohdalta.
Ap
[/quote]
Miksi mainitset "hiusten lähtemisen tupoittain" vasta nyt? Tämä ei lainkaan vastaa aiempaa kuvailuasi. Eivätkä mustelmat haalene kahdessa päivässä.
Kerrontapasi on myös hyvin novellimainen, kertomalla kerrottu. Siitä puuttu henkilökohtainen ääni.
Ei jatkoon.
Rikosilmoituksen tekeminen on luultavasti ainoa tapa saada mies ymmärtämään että hänen tekonsa oli väärin ja laiton. Vaikka siitä ei sulle ole varsinaisesti mitään hyötyä niin saatat pelastaa exäsi seuraavan naisen tuollaselta käytökseltä.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:44"]
Siis missä kohtaa täällä olen sanonut että olisin ollut hysteerinen tai varsinkaan väkivaltainen? Vihainen olin ja huusin. En heitellyt esineitä, koskenut mieheen, ainoastaan huusin.
Menemme huomenna tekemään sen rikosilmoituksen, jos saan nukuttua ja olen huomenna suunnilleen kykenevä tekemään sen. Otan nukkumaan mennessä unilääkkeen ja sitten aamulla asemalle jos kaikki sujuu suunnitellusti
Ap
[/quote]
Etkö siis myönnä, että raapiminen ja läpsiminen on väärin ja raapivan ja läpsivän naisen saa kiinni pitämällä taltuttaa? Hyväksytkö väkivallan vai miten muutoin sanomasi on ymmärrettävissä?
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 15:29"]
Siis teille jotka väitätte että olen päällepäsmäröivä kaikesta nalkuttaja, toki olisin hyväksynyt rahan häviämiselle esim. syyn että kortti jäi kotiin ja halusi kavereilleen tarjota niin käytti yhteistä tiliä. _Mutta_ tässä tapauksessa olin loukkaantunut juuri valehtelusta. Kyllä toiseen pitää voida sen verran luottaa.
En ole raapinut, läpsinyt tai muuta vastaavaa. Huusin kyllä, sen myönnän. En huuda usein. Meillä on ollut suhteen aikana kolme isompaa riitaa.
Ap
[/quote]
Kuvauksesi perusteella näyttää yhä selvemmältä, ettei riitaan ollut vain yhtä syyllistä, etkä vieläkään pysty täysin myöntämään omaa rooliasi riidassa. Uhmakkaana puhut nyt erosta, mikä tosiasiassa on paljon todennäköisemmin hetken kostofantasia, kuin harkittu elämänvalinta. Kannattaa odottaa tunteiden laantumista ja kohdata mies kasvokkain. Kihloihin asti edennyt usean vuoden mittainen rakkaus ei mielestäsi katoa, vaikka nyt uhman, loukatuksi tulemisen ja kostonhalun tunteet sen peittävätkin alleen. Muutaman viikon päästä tunnet hyvin toisin. Suurimmalle osalle eroavista naisista ero ei ole muutos parempaan vaan huonompaan. Et ole kertonut, millaisia tunteesi miestä kohtaan olivat ennen riitaa. Mitä suurempi kontrasti on, niin sitä todennäköisemmin tulet miestä kaipaamaan ja sitä todennäköisempää on esimerkiksi krooninen masentuminen.
[/quote]
Taidat trollata, ei kukaan ole noin pässi. Mistä ihmeestä sä tiedät millainen suhde ap:llä on ollut? Jos mies olettaa että suhteessa voi toimia noin, on siinä kyllä aika paljon pielessä.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:41"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:31"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:14"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:11"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:03"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 15:56"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 15:29"] Siis teille jotka väitätte että olen päällepäsmäröivä kaikesta nalkuttaja, toki olisin hyväksynyt rahan häviämiselle esim. syyn että kortti jäi kotiin ja halusi kavereilleen tarjota niin käytti yhteistä tiliä. _Mutta_ tässä tapauksessa olin loukkaantunut juuri valehtelusta. Kyllä toiseen pitää voida sen verran luottaa. En ole raapinut, läpsinyt tai muuta vastaavaa. Huusin kyllä, sen myönnän. En huuda usein. Meillä on ollut suhteen aikana kolme isompaa riitaa. Ap [/quote] Kuvauksesi perusteella näyttää yhä selvemmältä, ettei riitaan ollut vain yhtä syyllistä, etkä vieläkään pysty täysin myöntämään omaa rooliasi riidassa. Uhmakkaana puhut nyt erosta, mikä tosiasiassa on paljon todennäköisemmin hetken kostofantasia, kuin harkittu elämänvalinta. Kannattaa odottaa tunteiden laantumista ja kohdata mies kasvokkain. Kihloihin asti edennyt usean vuoden mittainen rakkaus ei mielestäsi katoa, vaikka nyt uhman, loukatuksi tulemisen ja kostonhalun tunteet sen peittävätkin alleen. Muutaman viikon päästä tunnet hyvin toisin. Suurimmalle osalle eroavista naisista ero ei ole muutos parempaan vaan huonompaan. Et ole kertonut, millaisia tunteesi miestä kohtaan olivat ennen riitaa. Mitä suurempi kontrasti on, niin sitä todennäköisemmin tulet miestä kaipaamaan ja sitä todennäköisempää on esimerkiksi krooninen masentuminen. [/quote] Miksi odottaa? Väkivalta -oli se sitten henkistä tai fyysistä, ja tuli se sitten kummalta osapuolelta tahansa - ei kuulu parisuhteeseen. [/quote] Jäähypenkkiä käytetään lastenkin kasvatuksessa. Tässä tapauksessa on kuvauksen perusteella mies laittanut uhkaavasti ja aggressiivisesti käyttäytyneen naisen jäähylle. Kyseessä on siis väkivalta korkeintaan naisen taholta. Mies on kuvatun perusteella toiminut tilanteessa vastuullisesti. Nainen ei tällä hetkellä pysty tätä tosiasiaa kohtaamaan, joten kiukuttelee miehelle, jonka syliin hän jo kaipaa takaisin. Pyytämään anteeksi käyttäytymistään ja suukotellen ja seksillä tapahtuneen sopimaan. [/quote] 1. Nainen ei ole lapsi jota tarvitsee kasvattaa
2. Hiuksista repiminen on väkivaltaa
3. Jos nainen käyttäytyy parisuhteessa niin uhkaavasti ja aggressiivisesti että hänet pitää pistää jäähylle niin sekin on aivan järkevä syy erota [/quote] 1. Jos käyttäytyy kuin lapsi, kuten ap:n tapauksessa, niin silloin on. 2. Kiinni pitäminen ei ole repimistä vaan naisen aggressiivisen ja väkivaltaisen käyttäytymisen rajoittamista ja taltuttamista naisen pahenevien tekojen välttämiseksi ja siten myös itsepuolustukseksi. 3. Yksittäinen läpsäisy, raapiminen tai hysteriakohtaus ei määritä naista kokonaisvaltaisesti ihmisenä. Jos se tapahtuu ensimmäistä kertaa 5 vuoden aikana, ja naisella on alla esimerkiksi hyvin stressaava viikko ja alkoholia veressä. Ei ole perusteltua jättää viisi vuotta rakastamaansa naista yhden raapaisun ja läpsäisyn takia. Vaan käydä tapahtunut kasvokkain ja pohjiaan myöten lävitse. [/quote] Siis ap:han vaan kysy että missä vitussa on meidän tililtä menny rahat, mies valehteli ja sitten pahoinpiteli ap:ta
[/quote]
Kyllä ap kuvasi myös oman aggressiivisen ja uhkaavan hysteriakohtauksensa, jonka mies taltutti, jotta se ei kehittyisi pahemmaksi. Mitä hän ei nyt pysty myöntämään ja siksi syyllistää miestä. Kaipuu miehen syliin, sopimaan tapahtunut seksillä on kova, mutta uhma ei vielä anna periksi tehdä sitä, mikä tilanteessa on omien tunteiden mukaista, vastuullista ja järkevää.
[/quote]
Juuri näin!
Seuralla kerralla mies ei ehkä tyydy telkeämään sua kylppäriin, vaan tekee Pistoriukset ja ampuu sut sinne. Ehkei siis kannata jatkaa moisen kuumakallen kanssa.
"Jos teen sen ilmoituksen, voinko ottaa ystäväni mukaan asemalle? Jos menen paniikkiin tai alan itkeä niin en haluaisi olla yksin.
Näkeekö mies nykyisen majailuosoitteeni eli täytyykö se antaa poliisille? Jos, niin voinko tuon teon perusteella hakea lähestymiskieltoa?
Muita todisteita ei ole kuin tuo vastaajan viesti ja käsivarressa näkyy vielä kaksi mustelmaa, haalentuneina tosin. Hiuksia lähti muutamia tuppoja ja päänahka punertaa muutamalta kohdalta. Ap"
Voit ottaa ystäväsi mukaan, se on hyvä idea. Kerrot vain mitä muistat ja mitä olet kokenut. Poliisit etenevät sinun voimiesi mukaan. Jos et jaksa, kuullustelut keskeytetään ja jatketaan seuraavalla kerralla.
Aikanaan asia menee poliisilta syyttäjälle, joka ratkaisee viedäänkö se tuomioistuimen ratkaistavaksi, eikä siihen asianomaiset voi itse vaikuttaa, vaan päätöksen tekee syyttäjä.
Sinun kannattaisi käydä ensimmäiseksi lääkärissä, joka toteaa vammat ja lääkäri mahdollisti tekee ilmoituksen poliisille, jo virkansa puolesta. Pysyvä vamma/haitta voi syntyä esim. jos hiuksia on lähtnyt tuputtain tai juurineen, johon ei enää kasva uusia hiuksia, vaan jää paljaita läikkiä hiukseesi. Lääkäri pystyy arvioimaan vammat myös vanhojen mustelmien perusteella.
Poliisi ei luovuta sinusta mitään tietoa ulkopuolisille, vaan ainoastaan viranomaisille esim. syyttäjälle. Kaikki tietosi ovat salaisia ja viranomaiset ovat sen omalla vallallaan vannoneet.
Ja säilytä tuo tekstiviesti.
Voimia sinulle. Ja tee rikosilmoitus, jos et itsesi vuoksi, niin tee se toisten vuoksi, sillä kuka tahansa voi olla miehesi seuraava uhri esim. naapurisi. Poliisin kanssa voit jutella myös lähestymiskiellosta.
sovinistinen mies, joka puhuu 2000-luvulla "hysteria-kohtauksesta"...Ei voi olla todellista