Mies sulki minut riidan aikana vessaan
Riita koski sitä kun yhteiseltä tililtämme oli kadonnut rahaa minun tietämättäni. Tililtä tarkoitus maksaa yhteiset laskut ja molemmat laitoimme sinne samansuuruisen summan. Nyt kuitenkin 120€ oli hukkunut. Minä en ollut niitä käyttänyt.
Mies puolustautui heti ja väitti että pankin päässä on jotain vikaa. Aikamme kinattuamme hän myönsi että oli tarjonnut kavereilleen baarissa parit kierrokset, kun halusi onnitella naimisiin menevää serkkuaan. En yllättäen pomppinut riemusta ja olin pettynyt kun luottamus petetään näin. Pienimuotoinen huutokonserttihan siitä sitten tuli. Toki olisin voinut käyttäytyä hillitymmin ja niellä kiukkuni.
Kuitenkin, riita yltyi siihen että hän raahasi minut hiuksista ja käsivarresta väkisin vessaan, sulki oven ja laittoi tuolin pönkäksi siihen eteen ja ilmeisesti jotain painavaa lisäksi kun en saanut ovea auki vaikka rynkytin hulluna. Sammutti vielä valot.
Sanoi "Nalkuta ämmä siellä, katotaan tunnin päästä avaanko jos se turpa pysyy kiinni" Tietääkseni minulla ei ole ahtaan paikan kammoa mutta silloin kyllä ahdisti ja lujaa. Hikoilin ja tärisin, rynkytin kahvaa. Sitten rauhoitin väkisin itseni, kastelin kasvot kylmällä vedellä ja menin lattialle istumaan. Tunnin päästä mies avasi oven.
Lähdin mitään sanomatta ulos ovesta, otin tärkeimmät tavarani ja läppärini jotka olivat kaikki onneksi eteisen pöydällä valmiina. Otin autoni ja ajoin ystäväni luokse toiselle paikkakunnalle. Selitin tilanteen ja kysyin saanko jäädä. Sanoi että ole niin pitkään kuin haluat ja ettei edes päästäisi minua takaisin vaan ensin järjestämme minulle oman asunnon ja joku muu saa hakea tavarat. Täältä ystävän luota nytkin kirjotan.
Tästä on nyt lähemmäs kaksi vuorokautta aikaa. Mies jätti vastaajaani viestin "Et kai sä nyt siitä suuttunut kun annoin vähän kurinpalautusta"
Kai minun täytyisi kasvokkain selvittää tämä tilanne mutten ainakaan vielä kykene. Tilanne siis se, että haluan erota. Emme ole naimisissa mutta kihloissa kylläkin. Olen itkenyt kaksi yötä putkeen, niin loukattu olo.
Kommentit (185)
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 13:59"]
Kolme vuotta olimme kihloissa. Ei ole koskaan aiemmin käynyt käsiksi. Riidelty on mutta jäänyt aina huutamisen tasolle. Paitsi kerran heitti lautasen, mutta heitti sen seinään eikä yrittänyt osua minuun.
Jotenkin täytyisi tehdä hänellekin selväksi että haluan erota. Jos soitan alan varmasti itkeä eikä puhumisesta tule mitään. Olisiko raukkamaista pyytää ystävääni soittamaan ja tekemään tilanne selväksi?
Ap
[/quote]
No tässä sitten paljastitkin, että koko aloitus oli keksitty. Etkö itse huomaa ristiriitaa?
Nyt voit sitten vielä kertoa, että mikä sai keksimään tuollaisen aloituksen?
mies on toiminut itse väärin ja rankaisee sinua omasta tuhlailustaan? Hullun käytöstä tuommoinen toisen vangitseminen. Ja vielä pimeään, noin pitkäksi aikaa. Jätä se ennen kuin käytös pahenee!
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 13:59"]
Jotenkin täytyisi tehdä hänellekin selväksi että haluan erota. Jos soitan alan varmasti itkeä eikä puhumisesta tule mitään. Olisiko raukkamaista pyytää ystävääni soittamaan ja tekemään tilanne selväksi?
[/quote]
Ei ole raukkamaista. Parempi, että olet miehen kanssa tekemisissä niin vähän kuin mahdollista. Rikosilmoituskin olisi paikallaan.
Määrä uskon, että sut on teljetty vessaan. Mä en usko, että mies soitti perään ja kommentoi tuon kurinpalautusjutun.
Ja jos sut tulleen telkesi vessaan, niin kai sä tajuat, että se voi sut toistekin teljetä.
jos mun mies tekis mulle noin, niin saattaisi hyvinnii olla heippa. Luulen, että olis. Oma teillä tollanen isä-lapsi suhde sun miehes kanssa muissa jutuissa?
Miksi pitäisi kasvokkain selvittää tilanne? Ei minusta tosiaankaan tarvi. Et ole yhtään mitään velkaa tolle tyypille, eikä sun varsinkaan pidä kokea yhtään syyllisyyttä siitä, että suojelet itseäsi lähtemällä ja pysymällä kaukana hänestä. Äläkä varsinkaan yksin näe sitä, koska kun tajuaa, että ero tulee ja pakkaat kamasi, ties mihin se sut sulkee tai pahempaankin. Tsemppiä ja haleja, älä tunne tuhlaa syyllisyyttä tuohon tai tunne pahaa mieltä sen puolesta.
Mahtavaa, että lähdit heti pois ja aiot erota!! Ei missään nimessä kannata palata enää yhteen. Tosi hyvä, jos joku muu pääsisi hakemaan sun tavarat pois. Mutta jos itse on pakko olla mukana, niin ota paljon kavereita mukaan. Rikosilmoitustakin voisi harkita tuosta miehen toiminnasta. Ehdottamasti mies teki väärin käydessään sun kimppuun, muista se! Ja näköjään ei edes kadu toimintaansa. Ero on nyt todellakin ainoa hyvä ratkaisu.
Mutta oikein paljon haleja ja tsemppiä sulle!! Tilanne tuntuu nyt varmasti tosi vaikealta ja pahalta, kun sun luottamus on petetty. Mutta mitä nopeammin pääset miehestä eroon, sitä nopeammin voit jättää tämän taaksesi.
Jos olisin sinä niin tekisin rikosilmoituksen ja ilmottaisin vaikka viestitse että haluan erota. Älä mene yksin hakemaan mitään tavaroita, pyydä joku seuraksesi.
Ei kannata palata kuin kavereiden kanssa hakemaan tavarat uuteen kämppään. Toki joo olisit voinut hillitä itsesi ja jättää huutamatta, mutta mies ei olisi saanut lukita sua yhtään mihinkään. En henkilökohtaisesti uskaltais tai haluais tuon tempun jälkeen jäädä.
Ap on pelkkä huono trolli, jolla on aivan liikaa aikaa kehitellä näitä juttujaan. Olis joo kiva tietää mitä saat kyseisestä toiminnasta.
En todellakaan mene tapaamaan häntä yksin. Tuo rikosilmoitus on vähän liian myöhäistä tehdä enkä jaksaisi siitä aiheutuvaa rumbaa. Nostin oman osuuteni rahoista tililtämme pois. Tavaroiden haku täytyy sumplia, ehkä saisin ainakin isäni mukaan.
Ap
Vapaudenriistosta rikosilmoitus...
Tuo on vapaudenriisto. Tunnin vankeus pienessä kopissa on jo suht vakavaa, suosittelen tekemään rikosilmotuksen.
Ja lienee sanomattakin selvää että suhde oli nyt siinä.
Hei kertokaa et mikä se ristiriita on, mistä ap paljastu provoksi? En tajuu
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:18"]Ei sinänsä huono idea tuo vessaan lukitseminen, että siitä voisi ottaa moi mies mallia jollain tasolla. Sen verran olen työni puolesta perheväkivaltaa nähnyt, että aika usein nainen on niin hirveä rääväsuu, että itsekin tekisi mieli jo kajauttaa. Näitä tapauksia on juuri lievemmissä perheväkivaltatapauksissa aika paljon. Tuollainen jäähylle laittaminen voisi toimia monesti paremmin kuin suora lyöminen.
Enkä todellakaan puolusta kenenkään lyömisiä, mutta miksi lyöminen on niin hirveän paha asia, vaikka samalla toisen alistaminen verbaalisesti, haukkuminen ja kaikenlainen henkinen kaltoinkohtelu on ok. Jos toinen jatkuvasti nakuttaa ja haukkuu, niin onko se nyt niin mahdotonta, että verbaalisesti heikompi antaa takaisin tönimällä tai lyömällä. Miksi toisen pitää alistua toisen jatkuvan henkisen väkivallan uhriksi tuosta vaan?
[/quote]
Onko sinusta henkistä väkivaltaa kun toinen kysyy mihin yhteiseltä tililtä on hävinnyt 120e?
Tai minun tapauksessani, valitan miehelle kun se ei tee siisteyden ylläpitämiseksi ikinä mitään. Tiskit ei mene koneeseen ja vaatteet eivät päädy pyykkikoriin. Kaikki siivoaminen on aina minun vastuullani, en ole tajunnutkaan sen olevan henkistä väkivaltaa kun sanon miehelleni että voisiko laittaa tiskarin päälle.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:18"]
Ei sinänsä huono idea tuo vessaan lukitseminen, että siitä voisi ottaa moi mies mallia jollain tasolla. Sen verran olen työni puolesta perheväkivaltaa nähnyt, että aika usein nainen on niin hirveä rääväsuu, että itsekin tekisi mieli jo kajauttaa. Näitä tapauksia on juuri lievemmissä perheväkivaltatapauksissa aika paljon. Tuollainen jäähylle laittaminen voisi toimia monesti paremmin kuin suora lyöminen.
Enkä todellakaan puolusta kenenkään lyömisiä, mutta miksi lyöminen on niin hirveän paha asia, vaikka samalla toisen alistaminen verbaalisesti, haukkuminen ja kaikenlainen henkinen kaltoinkohtelu on ok. Jos toinen jatkuvasti nakuttaa ja haukkuu, niin onko se nyt niin mahdotonta, että verbaalisesti heikompi antaa takaisin tönimällä tai lyömällä. Miksi toisen pitää alistua toisen jatkuvan henkisen väkivallan uhriksi tuosta vaan?
[/quote]
Miksi joku on vapaaehtoisesti suhteessa henkistä väkivaltaa harjoittavan ihmisen kanssa? Ei varmaan kukaan pakota?
Älä mene enää ikinä yksin tuon miehen luo.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:19"]
Tuo on vapaudenriisto. Tunnin vankeus pienessä kopissa on jo suht vakavaa, suosittelen tekemään rikosilmotuksen. Ja lienee sanomattakin selvää että suhde oli nyt siinä.
[/quote]
Oletetaan, että aloituksessa on kyse tositarinasta, mistä ei tietenkään ole, mutta oletetaan. Tämä eroamaan yllyttäminen on paljon kertovaa. Ette oikeasti tiedä, mitä kuvitellussa riidassa tapahtui. Ette tiedä, onko nainen läpsinyt, kynsinyt, uhannut väkivallalla, ollut hallitsemattoman hysteerinen, kuten on paljon yleisempää, kuin mitä myönnetään. Ette tiedä lainkaan, kuinka onnellinen tai onneton useita vuosia kestänyt ja kihloihin asti edennyt suhde on ollut. Teillä ei ole mitään perusteltua pohjaa ehdottaa tuollaisella innolla, lähes ilolla "eroa!". Yksinelävät, katkerat naiset toki saavat ääneen lausumatonta iloa muiden eroista.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 13:58"]Todennäköisesti jätät paljon kertomatta siitä, miten itse tosiasiassa käyttäydyit. Eiväthän naiset koskaan tunnu myöntävän, jos edes tiedostavan, mitään vikaa omassa käytöksessään. Sitten uhriudutaan ja vuosia rakentunut rakkaus ollaan valmiita hylkäämään vähäpätöisten sattumusten synnyttämästä hetken mielijohteesta ja katkeruudesta. Myöhemmin kaivataan pois heitetyn suhteen perään ja hoidetaan omia valintoja mielialalääkkein.
[/quote]
Se ei oikeuta silti toista käymään käsiksi tai jättämään muulla tavoin voimia.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 13:58"]
Todennäköisesti jätät paljon kertomatta siitä, miten itse tosiasiassa käyttäydyit. Eiväthän naiset koskaan tunnu myöntävän, jos edes tiedostavan, mitään vikaa omassa käytöksessään. Sitten uhriudutaan ja vuosia rakentunut rakkaus ollaan valmiita hylkäämään vähäpätöisten sattumusten synnyttämästä hetken mielijohteesta ja katkeruudesta. Myöhemmin kaivataan pois heitetyn suhteen perään ja hoidetaan omia valintoja mielialalääkkein.
[/quote]
Minkälainen toiminta sinusta siis oikeuttaisi fyysisen väkivallan ja vessaan lukitsemisen?
Katos, ap päässyt auton takapenkiltä koneen ääreen taas runoilemaan. Olet aika tylsä.