HM:ssä kinutaan rahaa punaiselle ristille.
Meni maku koko paikkaan, luonnollisesti en antanut ropoakaan.
Kommentit (71)
Itse tokaisen noille aina kettuilevasti että tässä itsekin ostetaan oma ruoka lainarahalla (opiskelija) joten pidän ne 5 senttisetkin ihan itse kiitosta vaan.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:18"]
Perus Suomalainen logiikka on se, että koska keräyksien rahaa saattaa mennä vääriin taskuihin sinne ei rahaa laiteta ja keräysten kohteita ei tästä syystä tarvitse auttaa. Minä ajattelen niin, että jos euron laitan niin edes osa siitä menee oikeaan paikkaan ja auttaa. Autan siis edes vähän toisin kuin se, joka kääntää selkänsä ajattelemalla kaikki tai ei mitään.
[/quote]
Äänestin persuja ja vissiin minulla on tämä mainitsemasi logiikka. Minä pidän euroistani huolta. Varmistan, että ne menevät oikeisiin kohteisiin, kuten suomalaisille vähävaraisille ja vanhuksille ja eläimille. Vien apuni ja annan rahani suoraan kohteelle. Näin myös varmistan, ettei senttiäkään lahjoittamistani rahoista mene ei-toivotuille kohteille.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:46"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:26"]HM menettää asiakkaita. Kannattais miettiä uudestaan että onko tuo oikein soveliasta [/quote] Ei todellakaan menetä.
[/quote]
Menetti jo. Mä olin tilannu neuletakin (nätti kun mikä!) mutta palautin sen postiin just äsken. Palautussyyksi kirjoitin yhteistyön spr:n kanssa.
[/quote]
Ne saa hyvät naurut sinun idottimaisesta palautussyystä:)
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:19"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:13"]Mieluummin lahjoitan rahaa muuhun kohteeseen kuin annan punaiselle ristille. [/quote] Näin sanoo kaikki ja todellisuudessa yli puolet ei lahjoita mihinkään mitään.
[/quote]
Mitä sitten? Mikä ihmeen velvollisuus kenelläkään on antaa penninjeniä mihinkään? Jokainen tehköön omilla rahoillaan ihan mitä tykkää, se ei kuulu sulle eikä kenelle muullekaan. Ja vielä vähemmän kenelläkään on oikeutta yrittää syyllistää muita. Mä itse ennemmin poltan mun rahat kuin annan spr:lle. Eläintensuojeluun annan vapaaehtoisesti, sekä aikaa että rahaa.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:23"]
Täällä voi lahjoittaa, jos maahanmuuttokriittiset älykääpiöt ottavat pannun. https://www.punainenristi.fi/lahjoita
[/quote]
Ilmoitettu asiattomaksi.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:53"]
Jos on kova halu auttaa niin auttakaa luonnon eläimiä, vaikkapa lintuja. Kilo siemeniä maksaa n. 2 euroa. Sillä pelastaa monen linnun elämän
[/quote]
En anna-aaa-aaa!! Hommatkoon itse ruokansa tai kuolkoot, se on _minun_ 2 euroani! MINUN!!!!11 Minun oma ÄÄÄääääää!!!!!!111
Olen nyt täysikäinen mutta muistan n. vuosi sitte asioineeni henkkamaukalla alaikäisenä ja minua myöskin kortilla maksaessani pyydettiin pyöristämään tasalukuun. No, en muuten suostunut kun oli niin tökerö rahankeruutapa. Myyjä kyllä katsoo pitkään ja kysyi oliko ihan varma etten halua lahjoittaa.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:18"]
Perus Suomalainen logiikka on se, että koska keräyksien rahaa saattaa mennä vääriin taskuihin sinne ei rahaa laiteta ja keräysten kohteita ei tästä syystä tarvitse auttaa. Minä ajattelen niin, että jos euron laitan niin edes osa siitä menee oikeaan paikkaan ja auttaa. Autan siis edes vähän toisin kuin se, joka kääntää selkänsä ajattelemalla kaikki tai ei mitään.
[/quote]
Näin.
En ole kuukausiin ostanut mitään mutta kun viime viikolla H&M:n kassalla kysyttiin niin lahjoitin euron, miksipäs ei, se ylimääräinen euro oli pieninä kolikkoina taskunpohjalla. Kyllä mulla on varaa silloin tällöin laittaa euro toisten hyväksi vaikka tulot onkin minimaaliset.
Punainen risti on lopullisesti pilannut maineensa, kun lähti iphonemies-bisnekseen mukaan.
Minä lahjoitin sunnuntaina 200€ kun luin lehdestä miten maahanmuuttokriittiset hirviöt hyökkäsivät sen ihanan naisen kimppuun.
Kun selvisi että SPR pyörittää tätä humamusirkusta, niin samalla syntyi päätös että k.o. järjestöä ei tueta, koskaan. Onneksi en kuulu kirkkoon, niin sitäkään kautta ei mene minun rahojani tähän hulluuteen. Vapaaehtoisesti en tue Suomen tuhoa.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:59"]
Kun selvisi että SPR pyörittää tätä humamusirkusta, niin samalla syntyi päätös että k.o. järjestöä ei tueta, koskaan. Onneksi en kuulu kirkkoon, niin sitäkään kautta ei mene minun rahojani tähän hulluuteen. Vapaaehtoisesti en tue Suomen tuhoa.
[/quote]
Meillä aivan sama päätös ja harkitsen myös kirkosta eroamista.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:35"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:33"]Jaaha. Ja sitten perustelut? [/quote] "KAIKKI RAHA MENEE JÄRJESTÖN TYÖNTEKIJÖIDEN TASKUUUN YHYYYYY"
[/quote]SPR:n pääsihteerin palkka on vuodessa 98 228.
On lähtökohtaisesti todella väärin, että ostosten yhteydessä kinutaan lahjoitusta. Ostajaa painostetan julkisella paikalla lahjoittamaan ja luodaan syyllisyyttä. Kassan taas on pakko kysyä jotta oma työpaikka säilyy.
Toinen lukunsa on lapset ja alaikäiset jotka ei välttämättä edes tajua mitä tapahtuu. Samoin koulun kautta tehtävät keräykset tulisi kieltää kokonaan. Lasta ei saa asettaa välikappaleeksi, sillä poikkeuksettahan se raha tulee vanhempien kukkarosta, ei lapsen viikkorahoista tai säästöistä.
Olen vastannut aina joka paikassa näille lahjoitusten kerääjille, että kiitos, ei kiitos. Osaan itse etsiä ne kohteet joita haluan vapaaehtoisesti avustaa. Esim eläinsuojelu, vanhukset tms.
Eli SPR on niin paha, että teidän moraali ei anna periksi tukea sen toimintaa viidellä sentillä, mutta H&M:n toiminta taas on tarpeeksi eettistä että sitä haluatte tukea kymmenillä euroilla? Vähän haiskahtaa tekopyhyydeltä tämä...
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:52"]
Minä lahjoitin sunnuntaina 200€ kun luin lehdestä miten maahanmuuttokriittiset hirviöt hyökkäsivät sen ihanan naisen kimppuun.
[/quote]
Hyvä ette sentään vähän maksat omista rahoistasikin. Mielestäni jokaisen hyysärin pitäisi maksaa tietty summa tai sakko aiheuttamastaan vahingosta Suomelle.
Jaaaa,että lindexilläkin?Lähteekin kanta-asiakaskortti palautukseen.
Mielestäni vanhempien on hyvä nykyään olla valveutuneita sen suhteen, että lapsilta lahjoituksia kysellään ja kouluissa kerätään, ja vanhempien kannattaa selvittää jälkikasvulle oman perheen linja. Meillä poika sanoi, että heidän luokallaan oli nälkäpäiväkeräyskippo kiertänyt turhaan viime viikolla. Kukaan oppilas ei ollut antanut latin latia, vaikka wilmassa keräystä tuputettiin monen viestin voimin.
Asiallista asiakaspalautetta kun laittaa kyseisille yrityksille ja tovin on käyttämättä heidän palvelujaan niin luulisi herättävän.
Nyt vaan pitäisi sitten pitää se päätös olla käymättä henkkamaukkaginalindex-liikkeitä.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:46"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:26"]HM menettää asiakkaita. Kannattais miettiä uudestaan että onko tuo oikein soveliasta [/quote] Ei todellakaan menetä.
[/quote]
Menetti jo. Mä olin tilannu neuletakin (nätti kun mikä!) mutta palautin sen postiin just äsken. Palautussyyksi kirjoitin yhteistyön spr:n kanssa.