Positiivinen raskaustesti ja vatsakivut
Tein pari päivää sitten raskaustestin, joka näytti toodella himmeää plussaa, juuri ja juuri toinen viiva näkyi. Odottelin jo menkkoja, kun oli jo muutamana päivänä ollut särkyä vatsassa: eniten alavatsalla, mutta myös koko vatsan alueella. Muutaman kerran on tuntunut myös menkkamaista kipua selän puolella. Kuukautiseni ovat normaalisti lähes kivuttomat, tämä kipu on voimakkaampaa kuin kuukautiskipu. Ihan kestettävissä kuitenkin, ei tarvitse särkylääkkeitä ottaa.. Koko ajan ei särje, mutta useita kertoja päivässä kuitenkin.
Aiemmissa raskauksissa minulla ei ole tällaista ollut, onko muilla kokemuksia?
Kommentit (5)
Tein tänään positiivisen raskaustestin ja etsin tästä tietoa, onko siis normaalia? Kyseessä minulla ensimmäinen positiivinen raskaustesti ja jännittää!
Saattaa olla kyseessä varhaisvaiheen keskenmeno. Lähes jokainen nainen niitä kokee, aina ei vain hokaa, kun menee niin aikaisessa vaiheessa kesken.
Jos kipu on kovaa, kovenee, tulee huonoa oloa, eli yleisvonti heikkenee, kannattaa olla tarkkana, ettei kyseessä ole kohdun ulkoinen raskaus.
Se vaatii aina sairaala-ja leikkaushoidon. Se on vaarallinen, mutl taas varhaisvaiheen keskenmeno ei ole.
Tuntuu lievinä nipistelyinä oikeastaan ja oloon ei vaikuta ollenkaan.
Normaalia! Olkaa huoleti.
Minulla on jokaisessa raskaudessa ollut menkkamaisia kipuja alussa.
Googletapa "alkuraskaus menkkakivut". Yllätyt.