Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HM:ssä kinutaan rahaa punaiselle ristille.

Vierailija
22.09.2015 |

Meni maku koko paikkaan, luonnollisesti en antanut ropoakaan.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä ei rahaa liikene kuin monikansallisen halparättiketjun voittojen maksimointiin! 

Ei sillä, että näkisin SPR:n minään ongelmattomana järjestönä. Silti sen toiminta kyllä perusarvoiltaan erityisesti ulkomailla yleisen edun mukaista. Rauhallisissa oloissa ja inhimillisyys huomioiden niitä valtavia ongelmia olisi edes mahdollista korjata, jos ei kokonaan poistaa. 

Mulle ja teineille muotivaatteita ja muusta viis! 

Vierailija
62/71 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:16"]

Mielestäni vanhempien on hyvä nykyään olla valveutuneita sen suhteen, että lapsilta lahjoituksia kysellään ja kouluissa kerätään, ja vanhempien kannattaa selvittää jälkikasvulle oman perheen linja. Meillä poika sanoi, että heidän luokallaan oli nälkäpäiväkeräyskippo kiertänyt turhaan viime viikolla. Kukaan oppilas ei ollut antanut latin latia, vaikka wilmassa keräystä tuputettiin monen viestin voimin.

[/quote]

Olisipa kaikissa luokissa näin!
Koulujen pitäisi ihan ensimmäisenä luopua kaikista keräyksistä.
Lapsia tulee niin monista eri tilanteissa oleveista perheistä että eriarvoistamista tapahtuu poikkeuksetta.
Koulun pitäisi olla ehdottomasti puolueetonta maaperää kaikelle tällaiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:13"]Mieluummin lahjoitan rahaa muuhun kohteeseen kuin annan punaiselle ristille.
[/quote]

Näin sanoo kaikki ja todellisuudessa yli puolet ei lahjoita mihinkään mitään.
[/quote]

Mä ainakin lahjoitan löytöeläinten hyväksi. Mieluummin viattomia eläimiä autan kuin ylimielisiä elintasopakolaisia.

Vierailija
64/71 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa näin ateistin silmissä todella irvokasta, että järjestö, jonka nimi on Punainen Risti ajaa näin voimakkaasti islamisaatiota. Kai se on sitä toisen posken kääntämistä. Ateistina en tälläistä itsetuhoa ymmärrä.

Vierailija
65/71 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:07"]

On lähtökohtaisesti todella väärin, että ostosten yhteydessä kinutaan lahjoitusta. Ostajaa painostetan julkisella paikalla lahjoittamaan ja luodaan syyllisyyttä. Kassan taas on pakko kysyä jotta oma työpaikka säilyy.
Toinen lukunsa on lapset ja alaikäiset jotka ei välttämättä edes tajua mitä tapahtuu. Samoin koulun kautta tehtävät keräykset tulisi kieltää kokonaan. Lasta ei saa asettaa välikappaleeksi, sillä poikkeuksettahan se raha tulee vanhempien kukkarosta, ei lapsen viikkorahoista tai säästöistä.

Olen vastannut aina joka paikassa näille lahjoitusten kerääjille, että kiitos, ei kiitos. Osaan itse etsiä ne kohteet joita haluan vapaaehtoisesti avustaa. Esim eläinsuojelu, vanhukset tms.

[/quote]

Tästä pitäisi ottaa kuluttaja-asiamieheen yhteyttä.  Ei tosiaankaan ole oikein että asiakasta houkutellaan maksutapahtumassa lisäostoihin.

Lisäksi juuri tuo asiakkaan nolaaminen kun ei mitään anna.

Boikottiin nämä liikeet.En jalallanikaan enää astu näihin liikkeisiin jotka laittavat asiakkaan hankalaan asemaan.

Vierailija
66/71 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:07"]

On lähtökohtaisesti todella väärin, että ostosten yhteydessä kinutaan lahjoitusta. Ostajaa painostetan julkisella paikalla lahjoittamaan ja luodaan syyllisyyttä. Kassan taas on pakko kysyä jotta oma työpaikka säilyy.
Toinen lukunsa on lapset ja alaikäiset jotka ei välttämättä edes tajua mitä tapahtuu. Samoin koulun kautta tehtävät keräykset tulisi kieltää kokonaan. Lasta ei saa asettaa välikappaleeksi, sillä poikkeuksettahan se raha tulee vanhempien kukkarosta, ei lapsen viikkorahoista tai säästöistä.

Olen vastannut aina joka paikassa näille lahjoitusten kerääjille, että kiitos, ei kiitos. Osaan itse etsiä ne kohteet joita haluan vapaaehtoisesti avustaa. Esim eläinsuojelu, vanhukset tms.

[/quote]

Tästä pitäisi ottaa kuluttaja-asiamieheen yhteyttä.  Ei tosiaankaan ole oikein että asiakasta houkutellaan maksutapahtumassa lisäostoihin.

Lisäksi juuri tuo asiakkaan nolaaminen kun ei mitään anna.

Boikottiin nämä liikeet.En jalallanikaan enää astu näihin liikkeisiin jotka laittavat asiakkaan hankalaan asemaan.
[/quote]

Sosiaaliset tilanteet taitaa olla sulle vaikeita. Onko kovinkin hankalaa sanoa "ei kiitos"? :D

Vierailija
67/71 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:07"] On lähtökohtaisesti todella väärin, että ostosten yhteydessä kinutaan lahjoitusta. Ostajaa painostetan julkisella paikalla lahjoittamaan ja luodaan syyllisyyttä. Kassan taas on pakko kysyä jotta oma työpaikka säilyy.

Olen vastannut aina joka paikassa näille lahjoitusten kerääjille, että kiitos, ei kiitos. Osaan itse etsiä ne kohteet joita haluan vapaaehtoisesti avustaa. Esim eläinsuojelu, vanhukset tms. [/quote] Tästä pitäisi ottaa kuluttaja-asiamieheen yhteyttä.  Ei tosiaankaan ole oikein että asiakasta houkutellaan maksutapahtumassa lisäostoihin. Lisäksi juuri tuo asiakkaan nolaaminen kun ei mitään anna. Boikottiin nämä liikeet.En jalallanikaan enää astu näihin liikkeisiin jotka laittavat asiakkaan hankalaan asemaan. [/quote] Sosiaaliset tilanteet taitaa olla sulle vaikeita. Onko kovinkin hankalaa sanoa "ei kiitos"? :D

[/quote]

Ei asiakkaan tarvitse sanoa mitään. Asiakas on ollut kaupassa ja kerännyt mitä haluaa ostaa. Jos kauppa maksutapahtumassa kinuaa jotain ennakoimatonta lisää niin itse en ainakaan tähän sano mitään. Keskeytän maksutapahtuman ja jätä ostokset siihen ja poistun kaupasta.

Vierailija
68/71 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:59"]

Kun selvisi että SPR pyörittää tätä humamusirkusta, niin samalla syntyi päätös että k.o. järjestöä ei tueta, koskaan. Onneksi en kuulu kirkkoon, niin sitäkään kautta ei mene minun rahojani tähän hulluuteen. Vapaaehtoisesti en tue Suomen tuhoa.

[/quote]

Meillä aivan sama päätös ja harkitsen myös kirkosta eroamista.

[/quote]

Täällä kanssa yksi. Kärvisten tuon kirkkoasian kanssa parhaillaan ja kyllä se nyt vaan siltä näyttää, että Mäkisen ja muun mamutuksen vuoksi en aio enää ev.lut. kirkkoon kuulua. Säästyypä nekin pennit. Voivat ihan kerätä keskenään rahat, maksaa palkkansa isolle organisaatiolle ja majoittaa muslimeita.

SPR on alle kaiken arvostelun.

Vierailija
69/71 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:16"]

Mielestäni vanhempien on hyvä nykyään olla valveutuneita sen suhteen, että lapsilta lahjoituksia kysellään ja kouluissa kerätään, ja vanhempien kannattaa selvittää jälkikasvulle oman perheen linja. Meillä poika sanoi, että heidän luokallaan oli nälkäpäiväkeräyskippo kiertänyt turhaan viime viikolla. Kukaan oppilas ei ollut antanut latin latia, vaikka wilmassa keräystä tuputettiin monen viestin voimin.

[/quote]

Minäkään en antanut tuohon koulukeräykseen. Mitä tuommoisia koulun kautta kinutaan. Tähän asti ole antanut, mutta nyt keräyskohde sellainen, että en koe siihen halua osallistua.

Vierailija
70/71 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaakohan SPR myös suomalaisia vähävaraisia? Sinällään äärimmäisen ikävä tilanne, kun ei tätä Mr. Seventeenien mukanaan tuomaa katastrofia vain pysty tukemaan...

Vierailija
71/71 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:38"]

Juu minä keksin kyllä erittäin monta hyödyllisempää kohdetta kuin järjetön mamutus.

[/quote]

Valittamisen sijaan on parempi, että punainen risti hoitaa rahoituksen eikä valtio. Ja voithan sinäkin mennä auttamaan niitä joita haluat. Toinen laittaa rahansa mihin lystää, älä sinä siitä huolehdi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän