Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kutsu enää pienten lasten äitejä meille kylään.

Vierailija
21.09.2015 |

Olen kolmikymppinen nainen, eli tutuissani on tietenkin paljon pienten lasten äitejä. Viimeisen kolmen viikon aikana nämä lapset ovat tuhonneet kotiani ja aiheuttaneet niin paljon siivousta, etten enää jaksa. 

- Yksi poika oksensi olohuoneen karvamatolle. Ei voi pestä itse, pesulalasku 34 euroa. 

- Yksi räkäinen tyttö pyyhki nenänsä mummoni vanhaan ryijyyn. Ei voi pestä ollenkaan. Nyt on räkäinen ryijy.

- Yksi tyttö, mukamas jo kuukausia ollut päiväkuiva, pissasi meidän sänkyyn. Pissaa meni koristetyynyihin (joiden päällä istui), siitä päiväpeiton läpi peittoon ja petauspatjaan. Miettikää, mikä työ oli pestä kaikki petauspatjasta ylöspäin (tuplapeitto, koristetyynyt, iso ja paksu päiväpeitto). Petauspatja heitettiin kokonaan pois, en ala säilyttää mitään pissaista vaahtomuovipatjaa.

- Yhdellä vauvalla oli löysät kakat, jotka tulivat ohi vaipasta. Sitä meni äidin sylissä maanneelta vauvalta jotenkin käsittämättömästi myös nojatuoliin (millä ihmeen paineella se kakka sieltä tulee!?)

- Yksi pikkupoika laittoi lieden päälle. Uunin päällä oli sämpylöitä, juuri tullut uunista ja leivinliina päällä. Leivinliina alkoi savuttaa niin, että palohälytin meni päälle ja vasta silloin huomattiin, että koko keittiö on savua täynnä. Ei muuta vahinkoa kuin tunnearvoltaan tärkeä leivinliinan tuhoutuminen. Ja ne sämpylät.

- Kolme lautasta ja kaksi lasia rikki, kun yksi 1v veti pöytäliinan alas.

Että näin. Mulle riitti. Sotkekaa omat kotinne, meille ei saa enää tulla.

Kommentit (161)

Vierailija
101/161 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No terveisiä vaan kolmen lapsen äidiltä, että jos ihmettelette miksi mua ei ole kohta kahdeksaan vuoteen näkynyt teillä niin just tästä syystä :D Vähänkö stressaa että koristetyynyt ja posliinikissat "sievästi katotaan vaan" tuusannuuskaksi. Että tavataan jatkossakin siellä kahvilassa ilman lapsia, ja kun sinä saat omia niin meidän sohva on niin kaiken kyllästämä että tervetuloa vaan!

Vierailija
102/161 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kun haluaa pitää omat maljakkonsa ehjinä ja mattonsa puhtaina. Taitaa olla liikoja vaadittu lapsiperheiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/161 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 18:05"]Mulla on kaapissa pelkkää Iittalaa (satumetsä, taika yms eli ei perus teemaa) niin kyllä itkettäisi jos joku kakara yhdenkin lautasen hajottaisi. Sama pätee kyllä esim. Mieheni kavereihin, olen sanonut että nää on sit niin kalliita että käyttäkää varoen. Mun ei tarvii vieraiden takia hamstrata kaappiin sellaisia astioita joita en itse pidä / käytä [/quote] Yhdelle tälläiselle kaverille otin ennen aina omat pahvikupit mukaan, kun kyllästytti se "voivoivoi juothan varovasti, nää on niin kalliita". Samaisessa paikassa tosin piti olohuoneessakin kiertää seinänvierustoja pitkin, ettei niiden suunnattoman isoon valkoiseen karvalankamattoon jää jälkiä... :D [/quote] Tästä tulee Hyacinth Bukèè mieleen...

[/quote]

Just ajattelin samaa. Kaiken lisäks Elizabeth eikkoi kupin joka kerta, kun tuli kahville. Varmaan päivittäin. Tyylikkäänä naisena Hyacinth ei hirveästi harmistustaan näyttänyt.
[/quote]

Se oli ihan kaverin parikymppisen avopuolison neurooseja. Muutamaan kertaan räyhäsi kaverilleni vähemmän hyacinthmaiseen tapaan kun erehtyi kaljansa kanssa kävelemään liian läheltä mattoa. Siis hirveä huuto, se matto aiheutti niille monta kriisiä. :D
Sen takia meille ei koskaan tule vaaleaa mattoa . ;)

Vierailija
104/161 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan vieläkin, kun nuorempana kinasin silloisen avomiehen kanssa sottaisiin lapsiin liittyen. Hänen isosiskoillaan oli jo lapsia, jotka puuroisilla näpeillä olivat sotkeneet appivanhempieni videosoitinta (vai mikäs hitto se masiina siihen aikaan olikaan :D ) ja sohvia yms. Paasasin ukolle, että mä en ainakaan anna minkään räkänenien ikinä paskata kämppää tahmaiseksi yltympäriinsä.

Enkä ole antanut, ja mulla on kaksi tarhaikäistä 1v9kk ikäerolla. Enkä ikinä ole joutunut nostelemaan tavaroita lapsilta karkuun. Lapset voi kasvattaa. Kun pienestä asti oppii siihen, että syödään ainoastaan ruokapöydässä, jonka jälkeen pestään kädet ja nassu, ei sitä likaa käsissä kulkeudu. Ja kun aina pitää lapsen hygieniasta huolen, esim. pyyhkii nenän heti kun se vähänkin vuotaa, ei lapsi enää suostu räkänenäisenä kuljeksimaan. Meillä ainakin ihan taaperosta ovat juosseet heti pyytämään nenän pyyhintää, jos alkaa nenä valua. Keittiössä tai muuallakaan ei tavaroita tarvitse pois nostaa, kun aina on teroitettu, että lapsille on lasten omat lelut ja tavarat, muihin koskemisesta pyydetään lupa.

Ja nuo pissahommatkin on aika pitkälti kyllä vanhemmista kiinni... kun opettaa lapsen siihen, että aina tehdään lähtöpissa kun lähdetään johonkin, ja kun itse pysyy vähän kärryillä, milloin on viimeeksi käyty vessassa ja mikä se vessaväli voi suunnilleen olla, niin fiksu vanhempi huolehtii sen lapsensa pissalle. Kyllähän lapsi usein vastaa "ei pissata", mutta siinä vaiheessa kun ihan tosissaan pissattaa, on melko myöhäistä alkaa vessaa etsimään...

Ja uskokaa pois, lapsen on helpompi olla, kun on kasvanut sääntöihin, rajoihin ja ihmisyyteen. Ja niin on kaikkien kanssaihmisenkin helpompi olla.

En minäkään likaisilla käsillä haluaisi olla, en räkäisellä nenällä enkä tahraisilla vaatteilla. Lapsi on ihminen, ja ansaitsee tulla kasvatetuksi ihmiseksi. Vanhemmat ovat usein laiskoja, ja haluavat oman mukavuudenhalun vuoksi laistaa asioista. Tai sitten selitetään että kun se lapsi ei halua tai haraa vastaan jne. Tokihan haraa, jos asioissa laistetaan joskus ja joskus ei.

Joten ap, ihan kaikki lapset ja vanhemmat eivät ole tuollaisia täystuhoja, mutta vaikka olen pikkulasten äiti, en minäkään katselisi tuollaisia vieraita. Uskon, että menee hermot!

Vierailija
105/161 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 18:05"]Mulla on kaapissa pelkkää Iittalaa (satumetsä, taika yms eli ei perus teemaa) niin kyllä itkettäisi jos joku kakara yhdenkin lautasen hajottaisi. Sama pätee kyllä esim. Mieheni kavereihin, olen sanonut että nää on sit niin kalliita että käyttäkää varoen. Mun ei tarvii vieraiden takia hamstrata kaappiin sellaisia astioita joita en itse pidä / käytä [/quote] Yhdelle tälläiselle kaverille otin ennen aina omat pahvikupit mukaan, kun kyllästytti se "voivoivoi juothan varovasti, nää on niin kalliita". Samaisessa paikassa tosin piti olohuoneessakin kiertää seinänvierustoja pitkin, ettei niiden suunnattoman isoon valkoiseen karvalankamattoon jää jälkiä... :D [/quote] Tästä tulee Hyacinth Bukèè mieleen...

[/quote]

Just ajattelin samaa. Kaiken lisäks Elizabeth eikkoi kupin joka kerta, kun tuli kahville. Varmaan päivittäin. Tyylikkäänä naisena Hyacinth ei hirveästi harmistustaan näyttänyt.
[/quote]

Kummasti kuppien rikkoutumista tapahtui vain Hyacinthin luona.

Vierailija
106/161 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi kotiini kutsua pieniä lapsia, oma jo täysi-ikäinen. Mun luona täytyy pestä kädet kun tullaan ja syödään ruokapöydässä, ei lähdetä vaeltamaan ja kädet pestään kun on syöty. Sitten joutuisi liikaa varjelemaan omaisuutta joten kiitos ei.

Vierailija
107/161 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämää, ei sen enempää on kaikki tää, koeta ymmärtää.

Vierailija
108/161 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:30"]Olen kolmikymppinen nainen, eli tutuissani on tietenkin paljon pienten lasten äitejä. Viimeisen kolmen viikon aikana nämä lapset ovat tuhonneet kotiani ja aiheuttaneet niin paljon siivousta, etten enää jaksa. 

- Yksi poika oksensi olohuoneen karvamatolle. Ei voi pestä itse, pesulalasku 34 euroa. 

- Yksi räkäinen tyttö pyyhki nenänsä mummoni vanhaan ryijyyn. Ei voi pestä ollenkaan. Nyt on räkäinen ryijy.

- Yksi tyttö, mukamas jo kuukausia ollut päiväkuiva, pissasi meidän sänkyyn. Pissaa meni koristetyynyihin (joiden päällä istui), siitä päiväpeiton läpi peittoon ja petauspatjaan. Miettikää, mikä työ oli pestä kaikki petauspatjasta ylöspäin (tuplapeitto, koristetyynyt, iso ja paksu päiväpeitto). Petauspatja heitettiin kokonaan pois, en ala säilyttää mitään pissaista vaahtomuovipatjaa.

- Yhdellä vauvalla oli löysät kakat, jotka tulivat ohi vaipasta. Sitä meni äidin sylissä maanneelta vauvalta jotenkin käsittämättömästi myös nojatuoliin (millä ihmeen paineella se kakka sieltä tulee!?)

- Yksi pikkupoika laittoi lieden päälle. Uunin päällä oli sämpylöitä, juuri tullut uunista ja leivinliina päällä. Leivinliina alkoi savuttaa niin, että palohälytin meni päälle ja vasta silloin huomattiin, että koko keittiö on savua täynnä. Ei muuta vahinkoa kuin tunnearvoltaan tärkeä leivinliinan tuhoutuminen. Ja ne sämpylät.

- Kolme lautasta ja kaksi lasia rikki, kun yksi 1v veti pöytäliinan alas.

Että näin. Mulle riitti. Sotkekaa omat kotinne, meille ei saa enää tulla.
[/quote]
Niinno, oletko ajatellut katsoa peiliin ja miettiä, miksi olet haalinut sellaisia ystäviä, jotka ei osaa kasvattaa lapsiaan?

Vierailija
109/161 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no voi kun sinulla on ollut kokemuksia. voiko yhden kohdalle kertyä todellakin nuo kaikki. itseni kohdalle ei ole sattunut kyläilevän taholta ikinä. ja omanikaan eivät ole koskaan saaneet kylässä sotkua aikaan

Vierailija
110/161 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 17:50"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 15:20"]

Esim. mulla on koriste-esineinä pari ikivanhaa pehmoa, eikä niitä todellakaan ole tarkoitettu leikkimiseen. Todennäköisesti repeäisivät, eikä niitä myöskään voi pestä. Pehmoleluihin ei siis kosketa ilman lupaa sen enempää kuin esillä oleviin lamppuihin, kynttilöihin tai muihinkaan tavaroihin. Voisi luulla että tämä on ihan "yleissivistystä" mutta ilmeisesti ei... Miksi kummassa sen 1-vuotiaankaan pitäisi koskea kyläpaikan esineisiin? Sitä vartenhan vanhemmat varaa leluja mukaan, ettei lapsi kyllästy!

[/quote]

Vähänkään oivaltava ihminen siirtää tämmöiset pehmolelut ja vastaavat kapineet pois näkyviltä, kun 1-v tulee kyläilemään. Sen ikäiseen eivät vielä kiellot tepsi. Pitää vaan tehdä kielletty asia mahdottomaksi lapselle toteuttaa.

[/quote]

Ja tästä päästäänkin siihen, miksi niitä pieniä lapsia ei haluta kylään - en halua järjestellä koko hemmetin kotia uusiksi jonkun tunnin vierailun takia. Sitäpaitsi jotain tv-tasoja, lipastoja, isoja lamppuja sun muita on mahdoton raivata pois lapsen tieltä, ja kaikki ne ovat asioita joihin en tahdo lasten (tai aikuistenkaan, kenenkään) menevän lähmimään. Ei mulla ainakaan riitä tilaa tai viitsimistä tyhjentää koko kerrosta tavaroista ja sitten istua suunnilleen lattialla peltimukit kädessä... MOT, parempi kun blokkaa ne penskat kotoaan kokonaan niin säästyy hirveältä raivaus- ja siivousoperaatiolta.

Kummasti vanhemmilta unohtunut vanha viisaus "talo elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan", ja ollaan vaatimassa kyläpaikalta sun mitä muoviastioista ja leluista lähtien, siihen että vierailtavan kodin asukas raivaa koko kämpän tyhjäksi yhtä vierailua varten kun vanhemmat eivät jaksa huolehtia siitä, mitä kersansa puuhaa.

Vierailija
111/161 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 21:48"]Minä en voi kotiini kutsua pieniä lapsia, oma jo täysi-ikäinen. Mun luona täytyy pestä kädet kun tullaan ja syödään ruokapöydässä, ei lähdetä vaeltamaan ja kädet pestään kun on syöty. Sitten joutuisi liikaa varjelemaan omaisuutta joten kiitos ei.
[/quote]
Eli jos oma lapsesi saa joskus lapsia niin mummolaan on sitten porttikielto?

Vierailija
112/161 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 08:35"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 17:50"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 15:20"]

Esim. mulla on koriste-esineinä pari ikivanhaa pehmoa, eikä niitä todellakaan ole tarkoitettu leikkimiseen. Todennäköisesti repeäisivät, eikä niitä myöskään voi pestä. Pehmoleluihin ei siis kosketa ilman lupaa sen enempää kuin esillä oleviin lamppuihin, kynttilöihin tai muihinkaan tavaroihin. Voisi luulla että tämä on ihan "yleissivistystä" mutta ilmeisesti ei... Miksi kummassa sen 1-vuotiaankaan pitäisi koskea kyläpaikan esineisiin? Sitä vartenhan vanhemmat varaa leluja mukaan, ettei lapsi kyllästy!

[/quote]

Vähänkään oivaltava ihminen siirtää tämmöiset pehmolelut ja vastaavat kapineet pois näkyviltä, kun 1-v tulee kyläilemään. Sen ikäiseen eivät vielä kiellot tepsi. Pitää vaan tehdä kielletty asia mahdottomaksi lapselle toteuttaa.

[/quote]

Ja tästä päästäänkin siihen, miksi niitä pieniä lapsia ei haluta kylään - en halua järjestellä koko hemmetin kotia uusiksi jonkun tunnin vierailun takia. Sitäpaitsi jotain tv-tasoja, lipastoja, isoja lamppuja sun muita on mahdoton raivata pois lapsen tieltä, ja kaikki ne ovat asioita joihin en tahdo lasten (tai aikuistenkaan, kenenkään) menevän lähmimään. Ei mulla ainakaan riitä tilaa tai viitsimistä tyhjentää koko kerrosta tavaroista ja sitten istua suunnilleen lattialla peltimukit kädessä... MOT, parempi kun blokkaa ne penskat kotoaan kokonaan niin säästyy hirveältä raivaus- ja siivousoperaatiolta.

Kummasti vanhemmilta unohtunut vanha viisaus "talo elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan", ja ollaan vaatimassa kyläpaikalta sun mitä muoviastioista ja leluista lähtien, siihen että vierailtavan kodin asukas raivaa koko kämpän tyhjäksi yhtä vierailua varten kun vanhemmat eivät jaksa huolehtia siitä, mitä kersansa puuhaa.
[/quote]
Mutta kun ei normivanhemmat näin edes tee. Katsokaa peiliin, miksei teillä ole normaaleja, lapsensa kasvattavia ystäviä?

Vierailija
113/161 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut että täällä kaksi palstaryhmää. Palstapersut ja palstavelat.

Tämä aloitus puhuttelee jälkimmäistä ryhmää.

Vierailija
114/161 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 08:39"]

Katsokaa peiliin, miksei teillä ole normaaleja, lapsensa kasvattavia ystäviä?

[/quote]

Tämä on ihan käsittämätöntä, että kun joku käyttäytyy huonosti, niin se onkin sen vastuulla joka on "valinnut huonosti käyttäytyviä ihmisiä lähipiiriinsä". Käsittämätöntä paskaa suoraan sanottuna, ihan niinkuin ensinnäkin sukulaisiaan voisi valita, ja toisekseen, ihan kuin olisi jotenkin suotavaa viskata heti hiivattiin elämästään ihmiset kun ne tekee ekan virheen / ei ole jossain täydellisiä. Mirkku tupakoi - hus helvettiin. Pasi ajoi kerran humalassa nuorena - hus helvettiin. Katariina ei osaa kasvattaa lapsia - hus helvettiin. Maikku ei osaa syödä haarukalla ja veitsellä - hus helvettiin. Pirjo ja Jouko lomailevat vain kanarialla ja käyvät siellä suomibaarissa - hus helvettiin.

Kyllä, tuohan kuulostaa oikein hienolta tavalta perata ystäväpiiriään, sinne ei tartte jäädä yhtä ainoaa junttia tai idioottia joka kehtaakin olla epätäydellinen!

Vierailija
115/161 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 08:39"]

Katsokaa peiliin, miksei teillä ole normaaleja, lapsensa kasvattavia ystäviä?

[/quote]

Tämä on ihan käsittämätöntä, että kun joku käyttäytyy huonosti, niin se onkin sen vastuulla joka on "valinnut huonosti käyttäytyviä ihmisiä lähipiiriinsä". Käsittämätöntä paskaa suoraan sanottuna, ihan niinkuin ensinnäkin sukulaisiaan voisi valita, ja toisekseen, ihan kuin olisi jotenkin suotavaa viskata heti hiivattiin elämästään ihmiset kun ne tekee ekan virheen / ei ole jossain täydellisiä. Mirkku tupakoi - hus helvettiin. Pasi ajoi kerran humalassa nuorena - hus helvettiin. Katariina ei osaa kasvattaa lapsia - hus helvettiin. Maikku ei osaa syödä haarukalla ja veitsellä - hus helvettiin. Pirjo ja Jouko lomailevat vain kanarialla ja käyvät siellä suomibaarissa - hus helvettiin.

Kyllä, tuohan kuulostaa oikein hienolta tavalta perata ystäväpiiriään, sinne ei tartte jäädä yhtä ainoaa junttia tai idioottia joka kehtaakin olla epätäydellinen!
[/quote]
Lue aloitus, vai kirjoititko sen itse? Joukkoon toki melkein aina mahtuu niitä, joilla ei lapset ole nonstop- hallinnassa, tai on ylivilkkautta lapsilla, mutta jos noin monta löytyy ja kaikilla lapset hyppii pitkin seiniä, niin kannattaa mun mielestä kattoo peiliin.

Vierailija
116/161 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kummallista, että jotkut vanhemmat sallivat pienten lastensa sutata, sotkea ja esim kaapata kaikille tarkoitetut tarjottavat nyrkkeihinsä. On olemassa kuitenkin ihan yleiset normit, joita noudattaa: kun otetaan keksi, syödään se ennen kuin otetaan kaksi uutta. Keksi syödään yhdessä paikassa, eikä lähdetä kolme tahmaista keksiä käsissä pomppimaan sohvalle ja hieromaan mössöä sinne yms. Tämä vain esimerkkinä.

Monta kertaa olen nähnyt, miten vanhemmat antavat lapsensa ottaa esim kaikki kulhossa tarjolla olleet karkit. Saattavat laittaa yhden suuhun vähäksi aikaa ja sitten palauttaa se takaisin kulhoon muiden joukkoon yms groussia.

Ei tuollainen sovi.

Se on selvä, ettei lapsi tuollaisia asioita vielä tajua eikä opi, jos eivät vanhemmat niitä opeta. Kun vanhemmat vain nauravat, ja joudun itse opettamaan lasta (josta vanhempien nauru yleensä hyytyy ja tilalle tulee loukkaantuminen), se ei ole oikein.

Olen joutunut useasti sanomaan, että näin ei kuulu tehdä. Ja minä pidän lapsista. En vain ymmärrä näitä nuoria vanhempia, jotka eivät osaa opettaa ja laittaa rajoja lapsilleen.

Vierailija
117/161 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpä kaverini lapsi repäs tapetista ison palan irti ja he eivät tarjoutuneet korvaamaan sitä millään tavalla.. Sanoivat vaan, että eiköhän sen saa liimattua takas... Olispa ollutkin kaunis.

Vierailija
118/161 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

130 lisää vielä: Meillä käy sukulaisia, joilla on pieniä lapsia. Suurimman ärsytyksen kohdallani aiheuttaa juuri nuo kahvipöytätilanteet, vaikka kuinka lapsia ajatellen kattaisin.

Viimeksi kaksivuotias nappasi Mariskoolin, jossa oli tarjolla karkkeja, hän omi koko purkin, kantoi sitä ympäriinsä ja maisteli siitä nameja, pystymättä edes kesittymään yhden karkin syömiseen loppuun asti.

Lapsen vanhemmista se oli hauskaa. Otin varovasti sen Mariskoolin pois ja laitoin pöydälle, kaadoin limaiset karkit roskikseenn (omatkin lapseni olisivat halunneet toki niitä). 

Se syömistilanne ikäänkuin ei ala eikä lopu, vaan lapset saavat sutata herkkujen kanssa ympäri taloa. Joudun jatkuvasti kaiken muun emännöinnin ohessa kasvattamaan heidän lapsiaan, koska heitä itseään lasten suttaaminen ja lyhytjänteinen säheltäminen on vain hauskaa.

Vierailija
119/161 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:36"]Muista pyytää korvaamaan tuhot! Kuolisin häpeästä jos mun lapset tekis tollasta... Enkä siis maksaisi. Joku nimetön lasi nyt vielä menee, mutta kyllä pesulat ja muut isommat pitää maksaa. Ja ne lasitkin tarkoitus maksamaan. T:neljän lapsen äiti.
[/quote]

Kuolisit häpeästä?! :D hohhoijaa... Mietipäs vielä mikä elämässä on tärkeetä, ei ainakaan joku pesulareissu ja koristetyynyn pesu.

Ap: lle tiedoksi. Mummon ryijyn voi pestä varovasti. Pesulan kuivapesussakin käytetään nestettä.

Vierailija
120/161 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan edes haluaisi lasten kanssa mennä kyläilemään AP:n kaltaisen tyypin luo! Lapsettomassa kodissa on ihan liikaa lasten ulottuvilla asioita, jotka lapsia toki kiinnostaa ja joihin ei saa koskea. Vaikkei olisikaan tuommoista ylihysteeristä ja lapsiallergista emäntää. Lasten kanssa sattuu ja tapahtuu, vaikka olisivat miten hyvin kasvatettuja. Terveet lapset eivät ole pikku aikuisia, jotka istuvat sievästi sohvalla ja sievästi keskustelevat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän