Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kutsu enää pienten lasten äitejä meille kylään.

Vierailija
21.09.2015 |

Olen kolmikymppinen nainen, eli tutuissani on tietenkin paljon pienten lasten äitejä. Viimeisen kolmen viikon aikana nämä lapset ovat tuhonneet kotiani ja aiheuttaneet niin paljon siivousta, etten enää jaksa. 

- Yksi poika oksensi olohuoneen karvamatolle. Ei voi pestä itse, pesulalasku 34 euroa. 

- Yksi räkäinen tyttö pyyhki nenänsä mummoni vanhaan ryijyyn. Ei voi pestä ollenkaan. Nyt on räkäinen ryijy.

- Yksi tyttö, mukamas jo kuukausia ollut päiväkuiva, pissasi meidän sänkyyn. Pissaa meni koristetyynyihin (joiden päällä istui), siitä päiväpeiton läpi peittoon ja petauspatjaan. Miettikää, mikä työ oli pestä kaikki petauspatjasta ylöspäin (tuplapeitto, koristetyynyt, iso ja paksu päiväpeitto). Petauspatja heitettiin kokonaan pois, en ala säilyttää mitään pissaista vaahtomuovipatjaa.

- Yhdellä vauvalla oli löysät kakat, jotka tulivat ohi vaipasta. Sitä meni äidin sylissä maanneelta vauvalta jotenkin käsittämättömästi myös nojatuoliin (millä ihmeen paineella se kakka sieltä tulee!?)

- Yksi pikkupoika laittoi lieden päälle. Uunin päällä oli sämpylöitä, juuri tullut uunista ja leivinliina päällä. Leivinliina alkoi savuttaa niin, että palohälytin meni päälle ja vasta silloin huomattiin, että koko keittiö on savua täynnä. Ei muuta vahinkoa kuin tunnearvoltaan tärkeä leivinliinan tuhoutuminen. Ja ne sämpylät.

- Kolme lautasta ja kaksi lasia rikki, kun yksi 1v veti pöytäliinan alas.

Että näin. Mulle riitti. Sotkekaa omat kotinne, meille ei saa enää tulla.

Kommentit (161)

Vierailija
1/161 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä näin. Miksei laskuja vanhemmille ?

Vierailija
2/161 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista pyytää korvaamaan tuhot! Kuolisin häpeästä jos mun lapset tekis tollasta... Enkä siis maksaisi. Joku nimetön lasi nyt vielä menee, mutta kyllä pesulat ja muut isommat pitää maksaa. Ja ne lasitkin tarkoitus maksamaan. T:neljän lapsen äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/161 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mitä meidän lapset olisivat voineet aiheuttaa on tuo matolle oksentaminen. Olisin ystävänäsi ehdottomasti ehdottanut että otan maton mukaani ja vien pesulaan.

Kummallista sikailua. Miten toisille kerääntyykin nämä ystävät jotka eivät yhtään katso jälkikasvunsa perään?

Vierailija
4/161 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista se on lasten kanssa. Hyvä, etteivät tule luoksesi enää. 

Vierailija
5/161 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä tarjoudun korvaamaan vahingot ja meillä on kaikilla lapsilla myös töhöilyvakuutukset. Lapset tuhoavat kaikenlaista, yleensä vahingossa ja välillä tahallaan tai ajattelemattomuuttaan. Siksi lapsiperheitä ei kannata päästää omaan kotiin, jos se ei kerta kaikkiaan sovellu lapsille ja on liikaa tavaraa siirrettävänä pois lasten tieltä. Kaikki vanhemmatkaan eivät aina tiedä miten olla asunnossa, joka ei ole lapsiperheen koti: kaveri voi kovasti pyytä kahvipöydän ääreen tai sohvalle tai jopa ärtyä siitä, että mamma juoksee lapsen perässä ja vahtii uuninkytkimiä ja seinäryijyjä, eikä kerkiäkään jutella kaverille. Kannattaa mennä lapsiperheiden luokse kyläilemään tai kysyä missä kahvilassa tai ruokapaikassa äiti ja lapset pystyvät käymään.

Onneksi tuo on ohimenevä vaihe.

Vierailija
6/161 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla o vähän samoja kokemuksia. Kummipoikani söi seisaaltaan nojaten sohvapöytään mm. viinirypäleitä ja kurkkua. Ymmärrän että lapsista tulee sotkua, eikä tod ole mikään maailman loppu, mutta ruokailun jälkeen äitinsä nosti hänet syliin ja lähtivät sitten kotiin. Koko pöytä jäi ihan helvetin lähräiseksi, kurkkua löytyi sohvan välistä ja verhoissani roikkui pieniä paloja viinirypälettä. Oikeasti, en ikimaailmassa kehtaisi jättää tällaista sottua jälkeeni, vaan todellakin siivoaisin lapseni jälkeen!

Vierailija
7/161 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjumala, onko kaikki alle 7-v kakarat nykyään tuollaisia täystuhoja, miksei vanhemmat katso niiden perään? M21

Vierailija
8/161 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten lasten äitejä kannattaa todellakin tavata vain heidän omissa kodeissaan tai vaikkapa kahvilassa, jos omaa kotia ei ole sisustettu pienten lasten tarpeisiin. Mun kodissani jo pelkästään portaikot ovat taaperoille niin vaaralliset, että ei keskustelusta pienen lapsen äidin kanssa tulisi yhtään mitään, kun äidin pitäisi koko ajan vahtia, ettei lapsi mene putoamaan pää edellä portaikkoon. Niinpä tapaan pienten lasten äiteihin kuuluvia ystäviäni aina jossain muualla kuin kotonani.

Vierailija
9/161 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin lapsi myös "päiväkuivana" kävi kusasemassa matolle. Sanoin siinä sitten lapsen äidille, että täs onkin hyviä ilmoja pidellyt, jotta pääset mattopyykille. Eipä muuten käyny pesemässä mattoa. Ois varmaan pitänyt laittaa matto pesulaan ja lasku kaverille.

Vierailija
10/161 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:35"]

Hyvä näin. Miksei laskuja vanhemmille ?

[/quote]

No tottakai laitoin laskut vanhemmille rikkoontuneista astioista ja pesulasta. Leivinliinaa tai ryijyä ei voi korvata.

Mutta en todellakaan vain jaksa enää siivota ja viedä pesulaan ja ostaa uusia. Vietän vapaa-aikani paljon mieluummin jotenkin muuten.

ap

Vierailija
11/161 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on noin halpa mattopesula? Itse juuri löysin Pääkaupunkiseudulla tarjouksen mattopesusta 55 e ja pidin sitä edullisena.

Matolle ihan oma koira oksentanut, ei meille tule mitään lapsia. :)

Vierailija
12/161 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että miten huono tuuri että just sinulle on sattunut näin paljon harmia ystäviesi lapsista :(

Vierailija
13/161 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa halpa pesulalasku. Oman karvalankamattomme pesetys oli 120 euroa.

Minä kutsun kyllä kylään pienten lasten äitejä mutta ilman lapsia. Saavat äiditkin hetken hengähdystauon.

Vierailija
14/161 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:49"]

Missä on noin halpa mattopesula? Itse juuri löysin Pääkaupunkiseudulla tarjouksen mattopesusta 55 e ja pidin sitä edullisena.

Matolle ihan oma koira oksentanut, ei meille tule mitään lapsia. :)

[/quote]

Vantaan mattopesu! 

ap

Vierailija
15/161 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla ollu vauhdikas kolme viikkoa..en oikein jaksa uskoo..ei ois linkkiä laittaa?Kauheeta provoomista!

Vierailija
16/161 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:52"]

On sulla ollu vauhdikas kolme viikkoa..en oikein jaksa uskoo..ei ois linkkiä laittaa?Kauheeta provoomista!

[/quote]

Linkkiä mihin? Näihin kyläilyihinkö? Haluatko linkit Facebook-tililleni vai mitä?

ap

Vierailija
17/161 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:36"]Muista pyytää korvaamaan tuhot! Kuolisin häpeästä jos mun lapset tekis tollasta... Enkä siis maksaisi. Joku nimetön lasi nyt vielä menee, mutta kyllä pesulat ja muut isommat pitää maksaa. Ja ne lasitkin tarkoitus maksamaan. T:neljän lapsen äiti.
[/quote]
Öö, siis et maksaisi mutta ne pitäisi maksaa?

Vierailija
18/161 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:36"]Muista pyytää korvaamaan tuhot! Kuolisin häpeästä jos mun lapset tekis tollasta... Enkä siis maksaisi. Joku nimetön lasi nyt vielä menee, mutta kyllä pesulat ja muut isommat pitää maksaa. Ja ne lasitkin tarkoitus maksamaan. T:neljän lapsen äiti.
[/quote]
Öö, siis et maksaisi mutta ne pitäisi maksaa?
[/quote]
Tarkoitti varmaan että kuolisi häpeästä jos lapset tekisivät noin ja hän ei maksaisi kuluja.

Vierailija
19/161 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia itse en halua vierailla missään ja kaikki suuttuvat aina, kun ei tulla kylään. Meille kyllä saa tulla! Mutta just tuo, että ei siitä kyläilystä tule mitään, kun pitää lapsia koko ajan komentaa!

Vierailija
20/161 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ymmärrettävää että tuommoista voi lapsille sattua, mutta mä kyllä vanhempana ottaisin vastuun ja maksaisin pesulakulut ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme