Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet eivät lähesty?

Vierailija
26.03.2022 |

Olen nelikymppinen nainen. Nuorempana minua kehuttiin usein kauniiksi ja sain paljon huomiota miehiltä. Ikä on tieysti vaikuttanut ulkonäkööni jonkin verran, mutta olen edelleen hoikka, ja pidän itsestäni kohtuudella huolta (tällääjätyyppiä en ole koskaan ollut, mutta kevyesti meikkaan, hiukset on siistit jne.). Mielestäni olen ikäisekseni ihan nätti. Luonteeltani olen kiltti, empaattinen, syvällinen, nauravainen., puheliaskin, jos toinen ei ole.

Olen sinkku, ollut koko ikäni. Lyhyitä tapailuja on kyllä ollut paljonkin. Nyt aloin miettiä, miksi miehet eivät oikeastaan koskaan ole lähestyneet minua. Huomiota olen saanut paljonkin katseiden muodossa, mutta en juurikaan muista, että miehet olisivat oma~aloitteisesti tehneet tuttavuutta (itse olen aina ollut se, joka menee lopulta juttelemaan). Mielestäni en ole vaikeasti lähestyttävä, mutta ilmeisesti sitten olen.

Miehet, mikä voi estää teitä lähestymästä naista, vaikka hän silmäänne miellyttäisikin?

Kommentit (159)

Vierailija
141/159 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota ikää ja ulkonäköä mietin vielä. Tottahan se on, että ulkonäkö muuttuu iän myötä kaikilla, niin minulla kuin nelikymppisillä miehilläkin. Noin lähtökohtaisesti etsin ikäistäni miestä, joten ”samantasoisia” oltaisiin siinä mielessä 😁

Ap

Mutta ei se eilti muutu samalla tavalla miehillä ja naisilla.

mm. Åbo Akademin tutkimuksen mukaan naisten silmissä komeimpia olivat oman ikäiset miehet, miesten silmissä kauneimpia olivat parikymppiset naiset - riippumatta miehen iästä.

Treffipalvelu OkCupid havaitsin että vasta n. 45v naisten silmissä hieman nuoremmat, siis pari vuotta nuoremmat, miehet alkoivat olla komeimpia. 20-50v miesten silmissä 20v naiset olivat kauneimpia.

Pointtini on että jos rimasi on yhtä korkealla kuin parikymppisenä oman ikäluokkasi miesten suhteen, se voi selittää ongelmasi. Saatat joutua tinkimään miehen pituudesta, naamakomeudesta, rahasta ja asemasta, tms.

Mitä väliä sillä on ettå miehet omasta iästään huolimatta pitävät 20v naisia kauneimpina? Eivät he saa sen ikäistä vaimoa vaan kuten kerroit naiset pariutuvat oman ikäisensä kanssa. Eikä naisten tarvitse missään iässä laskea kriteereitään miehen suhteen koska ei ole mitään järkeä olla miehen kanssa johon ei tunne vetoa.

Pointtini on tämä:

Jos nainen ja mies ovat molemmat, sanotaanko nyt top 10% omassa ikäluokassaan, nainen voi parikymppisenä yrittää tavoitella top 5% miestä kun laittaa ikähaarukkaa vähän ylemmäs (esim. 3-5v ylemmäs auttaa jo paljon).

Kun 40v mies on top 10%, hän voi helposti tavoitella kolmekymppisiä naisia. top 20% 30v nainen on luultavasti nätimpi hänen silmissään kuin top 10% 40v nainen.

Tuossa on vielä seksin että keskimäärin miehet vaurastuvat kun ikää tulee, saavat lisää kokemusta ja itsevarmuutta. Se voi helposti kompensoida pikku ikäeroa myös.

Se 40v nainen voi ajatella että joko top 10% mies tai ei mitään, ja olla sinkkuna sitten.

Aina tuppaa naurattamaan, kun nämä top-prosenttimaakarit hyppäävät kehiin. Hirveästi on teorioita top-siitä ja top-tästä prosentin kymmenyksineen, eikä mitään tajua siitä, että pariutumiseen tarvitaan jotain muutakin kuin ulkonäkö. Ja joo, muutakin kuin rahaa ja statusta. Luonne on näille ihan tuntematon suure.

Vierailija
142/159 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla lähestyä naisia, koska tiiän että siitä tulee ongelmia. En halua virkavaltaa perääni

Erittäin hyvä asia, että olet ymmärtänyt ongelmasi ja lakannut ahdistelemasta ihmisiä. Jos et osaa lähestyä normaalisti ja asiallisesti, on tietenkin parasta jättää lähestymiset niille, jotka osaavat tehdä sen ilman asiattomuuksia ja ahdistelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/159 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota ikää ja ulkonäköä mietin vielä. Tottahan se on, että ulkonäkö muuttuu iän myötä kaikilla, niin minulla kuin nelikymppisillä miehilläkin. Noin lähtökohtaisesti etsin ikäistäni miestä, joten ”samantasoisia” oltaisiin siinä mielessä 😁

Ap

mm. Åbo Akademin tutkimuksen mukaan naisten silmissä komeimpia olivat oman ikäiset miehet, miesten silmissä kauneimpia olivat parikymppiset naiset - riippumatta miehen iästä.

Treffipalvelu OkCupid havaitsin että vasta n. 45v naisten silmissä hieman nuoremmat, siis pari vuotta nuoremmat, miehet alkoivat olla komeimpia. 20-50v miesten silmissä 20v naiset olivat kauneimpia.

Pointtini on että jos rimasi on yhtä korkealla kuin parikymppisenä oman ikäluokkasi miesten suhteen, se voi selittää ongelmasi. Saatat joutua tinkimään miehen pituudesta, naamakomeudesta, rahasta ja asemasta, tms.

Mitä väliä sillä on ettå miehet omasta iästään huolimatta pitävät 20v naisia kauneimpina? Eivät he saa sen ikäistä vaimoa vaan kuten kerroit naiset pariutuvat oman ikäisensä kanssa. Eikä naisten tarvitse missään iässä laskea kriteereitään miehen suhteen koska ei ole mitään järkeä olla miehen kanssa johon ei tunne vetoa.

Pointtini on tämä:

Jos nainen ja mies ovat molemmat, sanotaanko nyt top 10% omassa ikäluokassaan, nainen voi parikymppisenä yrittää tavoitella top 5% miestä kun laittaa ikähaarukkaa vähän ylemmäs (esim. 3-5v ylemmäs auttaa jo paljon).

Kun 40v mies on top 10%, hän voi helposti tavoitella kolmekymppisiä naisia. top 20% 30v nainen on luultavasti nätimpi hänen silmissään kuin top 10% 40v nainen.

Tuossa on vielä seksin että keskimäärin miehet vaurastuvat kun ikää tulee, saavat lisää kokemusta ja itsevarmuutta. Se voi helposti kompensoida pikku ikäeroa myös.

Se 40v nainen voi ajatella että joko top 10% mies tai ei mitään, ja olla sinkkuna sitten.

Asia voi ollakin noin, jos ajatellaan pelkästään ulkonäköä. Se ei kuitenkaan kerro tarpeeksi yhteensopivuudesta tai ihmisestä ylipäätään, jotta onnellinen parisuhde olisi mahdollinen.

Ap

Myönsit sitä tai et, ulkonäkö ratkaisee lähdetäänkö sitä yhteensopivuutta edes kokeilemaan.

Vai väitätkö ettei kriteerejä ole, esim. sinua lyhyempi ja hintelä mies kävisi?

Totta kai on kriteerejä, mutta ne koskevat ihan muita asioita kuin painoa ja pituutta. Miksi muuten lyhyet ja hintelät mutta mukavat miehet pariutuisivat kaiken aikaa?

Niin, esim Kari Ketonen on HOT!

Vierailija
144/159 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole hymytön, päinvastoin hymyilen ja nauran paljonkin. Tarkoitin aiemmassa kommentissa sitä, että jos katson miestä tarkoituksenani osoittaa kiinnostukseni, en herkästi uskalla hymyillä, koska pelkään torjuntaa. Katson siis vain.

Mitä tulee helposti lähestyttävyyteen, sitä en sitten ehkä ole… Kuten sanottu, olen pohjimmiltani ujo, enkä siksi ole kovin rento sosiaalisissa tilanteissa. Varmasti rentoudellasi on vaikutusta siihen, että sinua lähestytään.

Ap

Sanoisin ap, että hymyttömyys kiinnostuksen kohdettasi kohtaan on varmaan se suurin ongelma. Tuon voi tulkita helposti, että et ole kiinnostunut tai että miehessä on jotain mistä et pidä ja tuijotat vain. Toisaalta ihmiset myös usein "jäätyvät" kun näkevät ihastuksen kohteen, mutta se voi olla hankalaa toisen osapuolen hoksata varsinkin satunnaisessa kohtaamisessa M33

Vierailija
145/159 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole hymytön, päinvastoin hymyilen ja nauran paljonkin. Tarkoitin aiemmassa kommentissa sitä, että jos katson miestä tarkoituksenani osoittaa kiinnostukseni, en herkästi uskalla hymyillä, koska pelkään torjuntaa. Katson siis vain.

Mitä tulee helposti lähestyttävyyteen, sitä en sitten ehkä ole… Kuten sanottu, olen pohjimmiltani ujo, enkä siksi ole kovin rento sosiaalisissa tilanteissa. Varmasti rentoudellasi on vaikutusta siihen, että sinua lähestytään.

Ap

Sanoisin ap, että hymyttömyys kiinnostuksen kohdettasi kohtaan on varmaan se suurin ongelma. Tuon voi tulkita helposti, että et ole kiinnostunut tai että miehessä on jotain mistä et pidä ja tuijotat vain. Toisaalta ihmiset myös usein "jäätyvät" kun näkevät ihastuksen kohteen, mutta se voi olla hankalaa toisen osapuolen hoksata varsinkin satunnaisessa kohtaamisessa M33

Kiitos kommentistasi! Voi hyvinkin pitää paikkansa nyt kun asiaa pohdin. Varmasti olen vähän liikaa varmistellut sitä, etten joudu noloon tilanteeseen jos tulenkin torjutuksi eli toista ei kiinnosta. Täytyy yrittää olla rohkeampi (huh, alkoi jo nyt jännittää). Näytän ehkä itsevarmemmalta mitä olen…

Ap

Vierailija
146/159 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille, enimmäkseen oli asiallinen keskustelu :) Sain uusia näkökulmia ja ajattelemisen aihetta. Tovottavasti sopiva mies vielä tulee vastaan, tapahtui aloite sitten kumman tahansa puolelta.

Ap

Vierailija
147/159 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pointtini on tämä:

Aina tuppaa naurattamaan, kun nämä top-prosenttimaakarit hyppäävät kehiin. Hirveästi on teorioita top-siitä ja top-tästä prosentin kymmenyksineen, eikä mitään tajua siitä, että pariutumiseen tarvitaan jotain muutakin kuin ulkonäkö. Ja joo, muutakin kuin rahaa ja statusta. Luonne on näille ihan tuntematon suure.

Jotain muutakin.

Mutta ulkonäkö+raha+status määrittää onko mahdollista edes katsoa sitä luonnetta.

Vierailija
148/159 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalaiset miehet osaa lähestyä kohteliaasti ja kysyä vaikkapa kahville. Muualla maailmassa tämä on ihan tavallista. Ei tarvitse kuin vaikka käydä kaupassa ja osua samalle vihannesosastolle sinkkumiehen kanssa ja mies aloittaa jutustelun niistä vihanneksista. Muutamat lauseet vaihdetaan ja sen jälkeen mies kysyy kohteliaasta että haluaisitko lähteä kahville? Sitten voit joko suostua tai kieltäytyä, niin yksinkertaista!

Suomalainen mies lähestyy vain kaatokännissä ja vonkaa pillua. Eli käytöstavat puuttuvat. Lisäksi Suomessa ei ole ollut deittailukulttuuria.

Vierailija
149/159 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana olin hirvittävän ujo ja oli heikko itsetunto vaikka olin aika menestynyt. Nyt yli 40v olen jossainmäärin vapautuneempi ja itsetuntoa on tullut lyhyiden suhteiden kautta. Nyt ei enää parisuhde kiinnosta, juna meni jo eikä kukaan siihen velvoita. Oikeastaan en viihdy naisten seurassa vaan olo on jotenkin vaivaantunut. 

Vierailija
150/159 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohdullista kuulla, etten ole ainoa!

Mielellään kuulisin lisää kommentteja miehiltä.

Ap

Oma puutteellinen varustus. Toimii tehokkaana esteenä lähestymisille.

M48

Vierailija
151/159 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet, mikä voi estää teitä lähestymästä naista, vaikka hän silmäänne miellyttäisikin?

Mikäli liikun kaupungilla, niin silmäämiellyttäviä naisia on todella paljon. Tarvitsen jotain muuta, mikä herättäisi kiinnostuksen tutustua. Julkisen paikan kohtaamiset ovat niin nopeita, ettei tätä muuta syytä ehdi tulemaan. Toisekseen kun en käy baarissa, niin muissa julkisissa paikoissa ihmiset eivät ole ns. haku päällä. Tällöin lähestyminen ei ole minusta suotavaa. 

Töissä keskityn töihin ja vaikka juttelenkin eri ihmisten kanssa, niin siinä ei ole mitään muuta kiinnostusta kyseessä. Sama treeneissä. Huomio on muualla kuin seuranhakemisessa. 

Olenkin siis hoitanut tutustumiset seurustelukumppaninhaun osalta nettisivuilla tai sovelluksissa. 

Vierailija
152/159 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan ole koskaan lähestytty. Itse olen kyllä ollut aloitteellinen. Olen laittanut tämän sen piikkiin, että en varmaan ole kovin hyvännäköinen. Minkäs sille voi. Nykyään olen naimisissa. Ehkä mieheni tarvitsisi lasit.

Vierailija
153/159 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suomalaiset miehet osaa lähestyä kohteliaasti ja kysyä vaikkapa kahville. Muualla maailmassa tämä on ihan tavallista. Ei tarvitse kuin vaikka käydä kaupassa ja osua samalle vihannesosastolle sinkkumiehen kanssa ja mies aloittaa jutustelun niistä vihanneksista. Muutamat lauseet vaihdetaan ja sen jälkeen mies kysyy kohteliaasta että haluaisitko lähteä kahville? Sitten voit joko suostua tai kieltäytyä, niin yksinkertaista!

Suomalainen mies lähestyy vain kaatokännissä ja vonkaa pillua. Eli käytöstavat puuttuvat. Lisäksi Suomessa ei ole ollut deittailukulttuuria.

Tasapuolisesti voisi sanoa, että ei ole Suomessa deittailukulttuuria naisillakaan. Ei naiset oikein odota mitään huomiota ja jos osoittaa huomiota niin se tulkitaan helposti epämiellyttäväksi. Eipä hirveästi kannata ravintolassa lähteä ainakaan selvinpäin mennä mitään puhumaan.  Varsinkaan töissä ei kannata mitään kontaktia ottaa, tulee helposti häirinnän leima.

Vierailija
154/159 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa harvemmin puhutaan tuntemattomille, koska he olettavat sinun olevan humalassa tai aineissa. Kunnioitamme toistemme yksityisyyttä. 

Vierailija
155/159 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#MeToo

Cmoon. 40- vuotias ja koko iän. Eli ap on ns ollut markkinoilla yli 20 vuotta. Metoosta ei ole ollut tietoakaan yli 5 vuotta sitten.

Palstamiehet yllättävät jälkeen kerran vierittämällä syyn naisiin. Että kun raisk**** ja seks****n häirintä on tuotu esiin ja kiellettyä, niin me miehet emme uskalla lähestyä ollenkaan!!!! Onko teidän låhestymisenne sitten olleet sitä että yritätre ra**** a naisen, tai kopeloida tisseistä ja haarovälistä?

Ei tarvitse kuin katsoa kohti niin saa jo syytteen häirinnästä.

Vierailija
156/159 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään voi naisia lähestyä mistään ei voi etukäteen tietää saatko luvan jatkaa vai syytteet kun pelkästä katseesta ahdistutaan niin naisia ei voi katsoakaan

Vierailija
157/159 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#MeToo

Cmoon. 40- vuotias ja koko iän. Eli ap on ns ollut markkinoilla yli 20 vuotta. Metoosta ei ole ollut tietoakaan yli 5 vuotta sitten.

Palstamiehet yllättävät jälkeen kerran vierittämällä syyn naisiin. Että kun raisk**** ja seks****n häirintä on tuotu esiin ja kiellettyä, niin me miehet emme uskalla lähestyä ollenkaan!!!! Onko teidän låhestymisenne sitten olleet sitä että yritätre ra**** a naisen, tai kopeloida tisseistä ja haarovälistä?

Ei tarvitse kuin katsoa kohti niin saa jo syytteen häirinnästä.

Annatko yhdenkään esimerkin, jossa mies saanut pelkästä katsomisesta syytteen häirinnästä? Metoo ei ole mitenkään vaikuttanut suurimman osan miehistä elämään. Kun osaa jutella naisille, kuten yleensäkin jutellaan ihmisille, niin mitään ongelmia ei ole. Mikäli aloitat keskustelun seksijutuilla, niin et osaa jutella ihmisille. Tuskin kysyisit tuntemattomalta mieheltä tykkääkö hän kakkosesta. 

Vierailija
158/159 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no se me too toimii karkoitteena, ei enää naisia. kunhan kattoo ruudulta ja vetäsee käteen, se riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme