Miksi miehet eivät lähesty?
Olen nelikymppinen nainen. Nuorempana minua kehuttiin usein kauniiksi ja sain paljon huomiota miehiltä. Ikä on tieysti vaikuttanut ulkonäkööni jonkin verran, mutta olen edelleen hoikka, ja pidän itsestäni kohtuudella huolta (tällääjätyyppiä en ole koskaan ollut, mutta kevyesti meikkaan, hiukset on siistit jne.). Mielestäni olen ikäisekseni ihan nätti. Luonteeltani olen kiltti, empaattinen, syvällinen, nauravainen., puheliaskin, jos toinen ei ole.
Olen sinkku, ollut koko ikäni. Lyhyitä tapailuja on kyllä ollut paljonkin. Nyt aloin miettiä, miksi miehet eivät oikeastaan koskaan ole lähestyneet minua. Huomiota olen saanut paljonkin katseiden muodossa, mutta en juurikaan muista, että miehet olisivat oma~aloitteisesti tehneet tuttavuutta (itse olen aina ollut se, joka menee lopulta juttelemaan). Mielestäni en ole vaikeasti lähestyttävä, mutta ilmeisesti sitten olen.
Miehet, mikä voi estää teitä lähestymästä naista, vaikka hän silmäänne miellyttäisikin?
Kommentit (159)
Minäkin ihmin, että miksi naiset eivät lähesty vaan pelkät mokomat pelkät ukkelit joista en tykkää :(...
itse lopetin naisten lähestymisen, kun keksittiin metoo. enää en oikeastaan edes kaipaa sitä. säästyy rahat, eikä ole sitä kauheaa säätämistä. onneksi on terve käsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota ikää ja ulkonäköä mietin vielä. Tottahan se on, että ulkonäkö muuttuu iän myötä kaikilla, niin minulla kuin nelikymppisillä miehilläkin. Noin lähtökohtaisesti etsin ikäistäni miestä, joten ”samantasoisia” oltaisiin siinä mielessä 😁
Ap
Mutta ei se eilti muutu samalla tavalla miehillä ja naisilla.
mm. Åbo Akademin tutkimuksen mukaan naisten silmissä komeimpia olivat oman ikäiset miehet, miesten silmissä kauneimpia olivat parikymppiset naiset - riippumatta miehen iästä.
Treffipalvelu OkCupid havaitsin että vasta n. 45v naisten silmissä hieman nuoremmat, siis pari vuotta nuoremmat, miehet alkoivat olla komeimpia. 20-50v miesten silmissä 20v naiset olivat kauneimpia.
Pointtini on että jos rimasi on yhtä korkealla kuin parikymppisenä oman ikäluokkasi miesten suhteen, se voi selittää ongelmasi. Saatat joutua tinkimään miehen pituudesta, naamakomeudesta, rahasta ja asemasta, tms.
Mitä väliä sillä on ettå miehet omasta iästään huolimatta pitävät 20v naisia kauneimpina? Eivät he saa sen ikäistä vaimoa vaan kuten kerroit naiset pariutuvat oman ikäisensä kanssa. Eikä naisten tarvitse missään iässä laskea kriteereitään miehen suhteen koska ei ole mitään järkeä olla miehen kanssa johon ei tunne vetoa.
Pointtini on tämä:
Jos nainen ja mies ovat molemmat, sanotaanko nyt top 10% omassa ikäluokassaan, nainen voi parikymppisenä yrittää tavoitella top 5% miestä kun laittaa ikähaarukkaa vähän ylemmäs (esim. 3-5v ylemmäs auttaa jo paljon).
Kun 40v mies on top 10%, hän voi helposti tavoitella kolmekymppisiä naisia. top 20% 30v nainen on luultavasti nätimpi hänen silmissään kuin top 10% 40v nainen.
Tuossa on vielä seksin että keskimäärin miehet vaurastuvat kun ikää tulee, saavat lisää kokemusta ja itsevarmuutta. Se voi helposti kompensoida pikku ikäeroa myös.
Se 40v nainen voi ajatella että joko top 10% mies tai ei mitään, ja olla sinkkuna sitten.
Asia voi ollakin noin, jos ajatellaan pelkästään ulkonäköä. Se ei kuitenkaan kerro tarpeeksi yhteensopivuudesta tai ihmisestä ylipäätään, jotta onnellinen parisuhde olisi mahdollinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä sama ja sama vastaus: miksi et itse lähesty miehiä?
Sivusta: koska miehet eivät arvosta mitään, minkä eteen he eivät ole joutuneet näkemään vaivaa. Biseksuaalina osaan kyllä lähestyä ja olen lähestymällä päässyt naisten kanssa suhteeseen. Miehiin se ei vain toimi, ainakaan pidemmän päälle.
Omituista. Meillä yli 20 v. suhde kun itse iskin miehen. Muutamaa vuotta nuoremman vielä. Hyvin toimii vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota ikää ja ulkonäköä mietin vielä. Tottahan se on, että ulkonäkö muuttuu iän myötä kaikilla, niin minulla kuin nelikymppisillä miehilläkin. Noin lähtökohtaisesti etsin ikäistäni miestä, joten ”samantasoisia” oltaisiin siinä mielessä 😁
Ap
Mutta ei se eilti muutu samalla tavalla miehillä ja naisilla.
mm. Åbo Akademin tutkimuksen mukaan naisten silmissä komeimpia olivat oman ikäiset miehet, miesten silmissä kauneimpia olivat parikymppiset naiset - riippumatta miehen iästä.
Treffipalvelu OkCupid havaitsin että vasta n. 45v naisten silmissä hieman nuoremmat, siis pari vuotta nuoremmat, miehet alkoivat olla komeimpia. 20-50v miesten silmissä 20v naiset olivat kauneimpia.
Pointtini on että jos rimasi on yhtä korkealla kuin parikymppisenä oman ikäluokkasi miesten suhteen, se voi selittää ongelmasi. Saatat joutua tinkimään miehen pituudesta, naamakomeudesta, rahasta ja asemasta, tms.
Mitä väliä sillä on ettå miehet omasta iästään huolimatta pitävät 20v naisia kauneimpina? Eivät he saa sen ikäistä vaimoa vaan kuten kerroit naiset pariutuvat oman ikäisensä kanssa. Eikä naisten tarvitse missään iässä laskea kriteereitään miehen suhteen koska ei ole mitään järkeä olla miehen kanssa johon ei tunne vetoa.
Pointtini on tämä:
Jos nainen ja mies ovat molemmat, sanotaanko nyt top 10% omassa ikäluokassaan, nainen voi parikymppisenä yrittää tavoitella top 5% miestä kun laittaa ikähaarukkaa vähän ylemmäs (esim. 3-5v ylemmäs auttaa jo paljon).
Kun 40v mies on top 10%, hän voi helposti tavoitella kolmekymppisiä naisia. top 20% 30v nainen on luultavasti nätimpi hänen silmissään kuin top 10% 40v nainen.
Tuossa on vielä seksin että keskimäärin miehet vaurastuvat kun ikää tulee, saavat lisää kokemusta ja itsevarmuutta. Se voi helposti kompensoida pikku ikäeroa myös.
Se 40v nainen voi ajatella että joko top 10% mies tai ei mitään, ja olla sinkkuna sitten.
Asia voi ollakin noin, jos ajatellaan pelkästään ulkonäköä. Se ei kuitenkaan kerro tarpeeksi yhteensopivuudesta tai ihmisestä ylipäätään, jotta onnellinen parisuhde olisi mahdollinen.
Ap
Myönsit sitä tai et, ulkonäkö ratkaisee lähdetäänkö sitä yhteensopivuutta edes kokeilemaan.
Vai väitätkö ettei kriteerejä ole, esim. sinua lyhyempi ja hintelä mies kävisi?
Minä olen nelikymppinen, naama ihan ok ja hyvä kroppa. Luonteeltani olen ujo, kummallinen ja epäsosiaalinen. Silti on aina miehiä pörrännyt ympärillä. Ostoskeskuksissa, kadulla, metrossa, töissä, baareissa on koitettu pokata. Olen ollut viimeiset 20 saman miehen kanssa joten kenenkään mukaan en ole lähtenyt.
Usein ajattelen että miehet hukkaavat energiaansa minuun kun olen varattu ja muutenkin niin kummallinen. Pokailisivat mieluummin teitä normaalisti kommunikoivia, kivoja naisia. Joten halusin vaan sanoa että tuurista se taitaa olla kiinni enemmän kuin mistään muustaa. Joku upea kävelee vielä elämääsi, ap.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nelikymppinen, naama ihan ok ja hyvä kroppa. Luonteeltani olen ujo, kummallinen ja epäsosiaalinen. Silti on aina miehiä pörrännyt ympärillä. Ostoskeskuksissa, kadulla, metrossa, töissä, baareissa on koitettu pokata. Olen ollut viimeiset 20 saman miehen kanssa joten kenenkään mukaan en ole lähtenyt.
Usein ajattelen että miehet hukkaavat energiaansa minuun kun olen varattu ja muutenkin niin kummallinen. Pokailisivat mieluummin teitä normaalisti kommunikoivia, kivoja naisia. Joten halusin vaan sanoa että tuurista se taitaa olla kiinni enemmän kuin mistään muustaa. Joku upea kävelee vielä elämääsi, ap.
Olennaiset kohdat lihavoitu.
Hyvä kroppa 40v suomalaisella naisella on todella harvinainen.
Yli puolet on selkeästi ylipainoisia, hoikilla yleensä perseen ja reisien muodot mennyttä.
Kerkeät vielä löytämään jonkun. Eihän siihen tarvita kuin yksi oikea tyyppi. Baaripokalut yms. yhden yön hommat voi jättää omaan arvoonsa.
Et ilmeisesti ole lähetymisen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö olet?
Lähesty itse äläkä jää passiiviseksi objektiksi kun kerran elämme sukupuolineutraaliuden ja sukupuoliroolien vesittämisen aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö olet?
Sinä et ainakaan ole
Vierailija kirjoitti:
Lähesty itse äläkä jää passiiviseksi objektiksi kun kerran elämme sukupuolineutraaliuden ja sukupuoliroolien vesittämisen aikoja.
Harva ihminen jaksaa aina olla se, joka lähestyy kiinnostavia tyyppejä. Masentaa kummasti jos kymmentä ihmistä lähestyy ja saa kymmenet pakit. Ei tunne itseään kovin haluttavaksi. Ap tuolla sanoi että itse lähestyy miehiä muttei vielä ole tärpännyt. Piristää ainakin minua jos mukavanoloinen tyyppi koittaa joskus iskeä.
Vierailija kirjoitti:
Opetelkaa itse lähestymään.
Just niin. Naiset odottavat aina että mies on se aloitteen tekijä. Voin sanoa miehenä että me emme pure vaikka nainen tekisi itse aloitteen. Itse olen hyvin huono tekemään aloitetta keskusteluun vieraan naisen kanssa, lähestymis ja tapaamis tarkoituksessa. Eilen seuraani tuli nainen kun olin katsomassa elävää musiikkia, ja hän teki keskustelu aloitteen. Keskustelimme koko loppuillan ja vaihdettiin puhelinnumerot. Ei sen vaikeampaa.
En uskalla lähestyä naisia, koska tiiän että siitä tulee ongelmia. En halua virkavaltaa perääni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva ihminen jaksaa aina olla se, joka lähestyy kiinnostavia tyyppejä. Masentaa kummasti jos kymmentä ihmistä lähestyy ja saa kymmenet pakit. Ei tunne itseään kovin haluttavaksi. Ap tuolla sanoi että itse lähestyy miehiä muttei vielä ole tärpännyt. Piristää ainakin minua jos mukavanoloinen tyyppi koittaa joskus iskeä.
Tervetuloa miehen elämään.
Jos 1/20 lähtee treffeille, on se hyvä prosentti.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mut miehillä merkitsee enemmän muut asiat kuin ulkonäkö. Naisilla ulkonäkö tärkein.
Vierailija kirjoitti:
Opetelkaa itse lähestymään.
Minustakin on huvittavaa että tasa-arvoisessa pohjoismaisessa ja länsimaisessa yhteiskunnassa naiset vielä käyttäytyvät aloitteiden suhteen kuin keskiaikaisessa tarussa, jossa urhea ritari kiiltävässä haarniskassa karauttaa valkoiselle ratsulla paikalle pelastamaan hädässä olevan neidon (damsel in distress).
https://en.wikipedia.org/wiki/Damsel_in_distress
Miehen pitäisi ilmeisesti keksiä jotain olematonta puhuttavaa naiselle, josta ei tiedä mitään muuta kuin tämän yritykset jonkinlaiseen silmäpeliin. Pahimpia tapauksia ovat ne naiset, jotka sitten täysin mykistyvät jos mies tulee juttelemaan heille täysin selvinpäin ja julkisella paikalla. Selvä ei on parempi vastaus kuin mykistyminen.
Kiitos teille, jotka rohkaisitte, että oikea voi minullekin vielä kävellä vastaan <3
Sinulle, joka kysyit, kävisikö lyhyempi ja hintelä mies. Jostain syystä olen taipuvainen ihastumaan melko lyhyisiin miehiin, vaikka itse olen keskimääräistä pidempi. Eli kyllä lyhyempi kävisi. Hintelyys ei haittaisi muuten, mutta en halua tuntea itseäni korstoksi miehen vierellä. Ulkonäön osuutta ei voi sikäli kiistää, että vastapuolen pitäisi kyllä miellyttää omaa silmää. Se ei välttämättä tarkoita komeaa, mutta jostain (biologisesta?) syystä sitä vain viehättyy tietyistä piirteistä. Tätä on kai tutkittukin… Palstan ihanne (?) eli pitkä, tumma, laatikkoleuka ei ole minun tyyppiäni ollenkaan :D
Ap
Pointtini on tämä: