Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvasta haaveilevat yli 35-vuotiaat

24.08.2015 |

Perustin uuden ketjun, kun yli kolmekymppisten ketju on niin pitkä ja siellä on mukana myös alle kolmekymppisiä. Olen itse 37-vuotias ja minulla on yksi lähes parikymppinen lapsi ennestään. Joissakin tapauksissa minut ilmeiseti lasketaan silti ensisynnyttäjäksi, koska aikaisemmasta synnytyksestä on niin pitkä aika. Keskustelisin mielelläni esim. iän tuomista peloista ja haasteista raskauteen ja sen yritykseen liittyen, siksi laitoin tuon ikärajan tuohon otsikkoon. 

Elämäntilanteeni on mielestäni melko tasainen. Olen itse ollut pitkään samassa työssä ja puolisolla on myös vakituinen työpaikka. Iän tuoma hyvä puoli verrattuna aikaisempaan raskaus- ja vauva-aikaan on se, että talous on paljon paremmassa kunnossa ja ei ole enää keskeneräisiä opiskeluja.

Tässä kierrossa olisi tarkoitus aloittaa yrittämään ja jännittää kovasti tärppääkö.. Ovulaatiotikut otetaan heti käyttöön. Olisiko jollain vinkkiä, mikä merkki olisi paras?

Kommentit (190)

61/190 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmiäinen: Meillä ei mies syö mitään muuta kuin D-vitamiinia, mutta se on normaalisti muutenkin käytössä. Itse syön D-vitamiinia, foolihappoa ja eilen aloitin vehnänalkioöljyn, kun sitä sattui olemaan avaamaton pullo kaapissa. Kuulemma auttaa raskautumiseen netin perusteella ja ei siitä muutenkaan haittaa ole näin talvipakkasten ihonhoitajana.

Helianna ihanaa kuulla, että teillä on kaikki ok! Aikamoinen pahoinvointi sulla on ollut, mutta eiköhän se ole sen arvoista :)

Mää olen selannut netistä kaikki mitä pitäisi ei pitäisi synnytyskertomuksista lähtien. Mää olen hirmuisen kipuherkkä ja pökrään esim. piikeistä. Olen myös kahden vaiheilla, että menenkö jo lääkäriin heti näin alussa, kerta kierto on niin lyhyt ja luteaalivaihe samaten. Toisaalta lopetin pillerin vasta marrakuussa, joten vielä odottelen. Mutta vuotta en aio odotella, ikää tulee vajaan parin kuukauden päästä 37. Neljä yrityskertaa olen laittanut rajaksi, sen jälkeen menen lääkäriin. Nyt on kaksi yritystä takana ja kolmas on viikon sisään. Kaiken järjen mukaan mun pitäisi ovuloida, koska testeissä on tullut molemmilla kierroilla hymynaamat. Mut tän tokan kierron yritys meni varmaan myöhäiseksi.

Mulla on kyllä ollut aikamoiset vuodot pillereiden lopettamisen jälkeen. Ihan netistä on pitänyt katsoa, että mitä kuukautissuojia sitä onkaan olemassa, kun tähän asti pärjäsi vuosikausia mineillä. Ja kierto kun on 24-25 päivää, joista vuodan 7-8 päivää, niin sitä tulee mun makuun ihan liikaa. Toisaalta vuoto on kai normaalia, koska pärjään esim. ob normalilla. Se vain tuntuu niin isolta määrältä, kun pillereiden aikaan oli niukat.

Migreeni on myös lisääntynyt pillereiden lopettamisen jälkeen. Vuosiin ei ole ollut näin pahoja, meinasi tavarat tulla uloskin yksi päivä. Makasin sängyssä 10 h putkeen niin meni ohi.

62/190 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Vauveli vanhalle vastauksesta :) Ikäviä nuo sun migreenikohtaukset, toivottavasti niitä ei ala usein olemaan. D-vitamiinia meilläkin mies syö. 

Tuo vehnänalkio-öljyhän multa vielä puuttuukin, täytyy sitä lähteä etsimään vielä :) :) Maca-jauheen ostin eilen, sitähän monet käyttää myös.. mutta herranjumala, miten pahalta se maca-jauhe haisee, meinasi todellakin oksu tulla kun sen paketin aukaisin. Yhden hörpyn pystyin kaakaota juomaan, jossa tuota maca-jauhetta oli sekoitettuna, aivan järkyttävää. Yritän vielä uudelleen,mutta pahoin pelkään, etten pysty sitä ottamaan.. eihän siitä sitten apua ole, jos se ylös tulee samantien :D

Eikös täällä ollut muitakin terolut-lääkkeiden käyttäjiä..? Mitenkä muilla, montako päivää viimeisen tabletin ottamisesta on menkat alkaneet..? Mä siis ottanut nyt sen ekat 10 tablettia, mutta viimeinen otettu viime perjantaina, eikä vieläkään mitään kuulu.. en uskonut että tässä menee  näin kauan :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/190 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkäs sitä Terolutia määrättiin? Onko ne niitä lugeja vai mitäköhän netistä luin...?

Entä keltarauhashormooni, onko se sitä mitä määrätään jos on jo vanha?

64/190 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauveli vanhalle: mulle määrättiin terolut kun kierto ihan sekaisin. Tänään alkoi vihdoin viimein menkat, saa nähdä raskautuuko tässä ikinä.. mieli ihan maassa, vaikka toisaalta kai pitäisi olla tyytyväinen, että menkat alkoi joten kai sen pitäisi olla tieto siitä että kroppa alkaa toimimaan mutta silti. Tuntuu että mieli ihan maassa tän asian kanssa, kun ei onnistu. Jospa tuo vyöhyketerapia auttaisi.. pitäsi saada ajatukset muualle, mutta nyt tuntuu tuo raskautuminen pyörii jatkuvasti mielessä. Pöh.

65/190 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmiäinen: Kiitos tiedosta. Mulla ei siis ole tarve terolutille, koska ainakin nyt kahdet luomumenkat ovat tulleet normaalisti. Lugesteronista saattaisi olla apua tuohon lyhyeen luteaalivaiheeseen. Joidenkin mukaan se kylläkin sekoittaa kiertoa. Clomifenilla ilmeisesti saadaan ovulaatio aikaan. Mutta yritetään vielä pari kertaa ilman lääkäriä.

On kyllä lisääntynyt hirmuisesti oma tieto tässä parin kuukauden sisällä naisen anatomiasta ja fysiologiasta ja kaikesta raskauteen liittyvästä :D Mää mietin kanssa tätä asiaa jatkuvasti ja puran mieltä yhden ystävän kanssa, joka on alkanut samaan aikaan yrittämään esikoista kuin minäkin. Tilanne on mennyt joksikin aikaa pois mielestä, kun menkat ovat alkaneet, mutta taas näin ovulaation lähestyessä muuta ei mahdu päähän.

Fiilikset on silti aika hyvät alun pettymysten jälkeen. Vaikka raskautta toivoo kovasti, niin jotenkin sitä pitää mielessä, että tällä iällä se ei heti onnistu. Olispa muuten ihanaa saada kaksoset, olen siitä haaveillut n. vuodesta 2000 lähtien! :)

66/190 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhei, tää odottaminen on kyllä niin piinaavaa! Ovulaatio ollut viikko sitten ja oon niiiiiiiin valeraskaana kuin joku vaan olla ja voi :D Niin kuin kahdella edelliselläkin yrityskerralla olin. Naisen mieli on kyllä jännä, kun oikein toivoo jotain, niin löytää itsestään vaikka mitä oireita. Ilman nettiä olisi tuskin mitään oireita.

Tänään tai huomenna pitäisi alkaa vuoto. Jos ei ala, niin sunnuntaina testailen. Voihan se tosin olla, että kierto alkaa nyt pidentyä, kun oma hormoonitasapaino alkaa löytyä.

Onkos muita raskaana tai ainakin vahvasti valeraskaana? :)

67/190 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä kohta 34-vuotias kuumeilija,(Apua! Olin niin tohkeissani, että vasta jälkikäteen huomasin kirjoittaneeni yli 35-vuotiaitten ketjuun! Suonette anteeksi?? ) jolla pattitilanne miehen kanssa. Hän ei halua lasta, ennenkuin taloutemme on vakaa. Tällä hetkellä itse olen yrittäjänä ja pärjään niillä tuloilla varsin hyvin, mies on toistaiseksi ansiopäivärahalla, ja tämä onkin se syy, miksei meille vauvaa tule. Yritykselläni on lainoja, jotka maksan loppuun 2018 vuoden lopussa, eli siis kolme vuotta menee siihen, ennen tätä ei kuulema voi lasta yrittää tosissaan, vaan lapsi voi kyllä "tulla jos on tullakseen.. " Hän haluaa antaa lapselleen turvallisen kasvuympäristön, jossa vanhempien ei tarvitse stressata raha-asioilla jne..

Mietinkin nyt, kuinka moni oikeasti laittaa tämän talousasian kaiken muun edelle? 

Hän ei vaikuta ymmärtävän, että minä vanhenen jatkuvasti (hän on vuotta vanhempi minua) ja että kolmen vuoden päästä olen jo 37, ja ei tämä odottaminen ainakaan lisää raskauden mahdollisuutta.  Tuo "tulee jos on tullakseen "-kohta on sitä paitsi mahdoton; hän ei oikeastaan koskaan "tule" harrastaessamme seksiä, vaan lopettaa aina kesken. Luulen tässä olevan taustalla pelko siitä, että lapsi sitten kuitenkin saisi alkunsa..  En tiedä, en haluaisi missään nimessä luopua miehestä, hän on minulle kaikki kaikessa. Mutta pelkään, että olen eräänä päivänä katkera vanha eukko, joka vaan syyttää miestään siitä, että jäimme kaksin.  En tiedä miksi edes kirjoitin tänne, tuntui vaan, että haluan tästä avautua jonnekin.

68/190 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen 39v, loppukesästä jo 40. Lapsia on 6. Ekasta liitosta 12,13 ja 17v tytöt (tänä vuonna vuosi lisää kaikille). Tästä liitosta  2010, 2011 ja 2013 syntyneet pojat. Nuorimmista 2011 syntynyt joulukuussa, nuorin maaliskuussa 2014  joten vaan reilu 2v ikäeroa heilläkin.. Oltiin tehty päätös että ei enää lapsia (kuten edellisestäkin kunnes mies ehdotti että 6. tehtäis ;)) Nyt on herännyt kova kuume, opiskelen, ehtisin valmistua ennen lapsen syntymää.. Mies oli aikaisemmin vastaan, nyt löin faktat pöytään ja lupasi tosissaan harkita. Nuorin täyttää maaliskuussa 2, eli viimeinen mahdollisuus laittaa alulle todella hyvällä äippärahalla olis kevään aikana.. Perusäippärahalla en tekisi.  Toisekseen, aloitin tupakanpolton imetyksen jälkeen.. Lopetin sen.. Ei tulisi ratkemista ;) Sukulaisille ja kavereille pitäisi valehdella ehkäisyn pettämisestä. Mies on nuorempi, kohta 33 joten ei paha hänelle se neljäs poika.

Pelottaa vaan kohonnut riski kehitysvammaan yms.. Tosin 6 täysin tervettä lasta jo, kroppakin ok, tiedän että selkäongelmia tulee mutta ylipainoa ei ole kiitos geenien..

Vierailija
69/190 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa pitkästä aikaa! Niin vaan 35 vuotta pärähti mittariin tässä jokin aika sitten. Edelleen soudan ja huopaan tämän vauva-asian kanssa. Jos kysyn itseltäni että haluanko vauvan, vastaus on ehdottomasti kyllä. Samalla tulee kuitenkin mieleen kaikkea, mitä en haluaisi (kehitysvammaista lasta, yövalvomisia, mahdollista työpaikan menetystä). Jotenkin tosi hankala päättää että mitä kannattaisi tehdä tai jättää tekemättä. Ja sitä paitsi edelleen pelkään että en tule enää raskaaksi. :/ Mulla on kierto lyhentynyt neljällä päivällä. Olen googletellut ja voi olla merkki hedelmällisyyden laskusta tai sitten ihan vaan stressistä. Oon kyllä tosi stressaantunut tällä hetkellä monesta syystä.

Sannienna, mä jätin aikoinaan exän juuri samanlaisessa tilanteessa. Tosin olin paljon nuorempi. Mies vehtas edes takaisin sen kanssa haluaako lapsia vai ei ja tulin lopulta itse siihen tulokseen, että mä haluan. Laitoin miehelle vaihtoehdot pöytään, ero tai lapsi. Hän ilmoitti ettei hänen tarvitse päättää, josta tulkitsin ettei hän halua koskaan lapsia ja lopetin suhteen.

Mitäs kuuluu Vauveli vanhalle? Joko on tärpännyt?

70/190 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää en oikein tiedä mitä tänne kuuluu. Olin siis reilun viikon niin valeraskaana kuin joku vaan olla ja voi. Olin malttamaton ja tein testin viime pe eli 29.1. Negaa näytti ja itku tuli, olin niin varma, että nyt on tärpännyt. Vuoto alkoi sitten pe iltana.

Mutta! Vuoto kesti la ja su ja oli tosi minimaalista. Sellaista rusehtavaa vuotoa, mitä mulla on nyt pillereiden jälkeen tullut parien edellisten menkkojen alussa. Suojaa en tarvinnut, tuoksu (tai haju se taitaa olla :D ) oli ihan menkkamaista. Mutta varhaisesta aamusta lähtien ei ole tullut mitään.

Mietin, että oisko muka niin hyvä säkä, että olisi jotain kiinnittymisvuotoa? Kun vuoto alkoi, mahdollisesta hedelmöittymisestä oli aikaa 8-9 päivää. Kai mää taas kuvittelen kaiken, mitään oireita ei ole. Vuoto loppui siis kuin seinään. Mää niin haluaisin jo alkaa oksentamaan :D

Voihan se olla, että kierto on niin sekaisin, että siksi vuoto loppui lyhyeen. Tai sitten se alkaa taas illalla tai huomenna tai tällä viikolla. Vuodon olisi siis pitänyt alkaa viime to tai pe, mutta eihän sitä, mikä tää mun kierto on.

Pieni toiveenkipinä vielä syttyi. Tilasin tulevaisuutta varten uusia testejä (ovis ja raskaus) ja siinä mukana tuli pari ylimääräistä erittäin herkkää testiä. Tekisi niin mieli mennä liruttelemaan, mutta... en halua pettyä. Katsellaan.

71/190 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauveli vanhalle, jospa kuulostelet oireita ja testaat parin päivän päästä uudelleen. Toivottavasti sieltä tulisi kaksi viivaa. Onko sulla ollut sitten kierto sekaisin? mullahan oli, ja sen vuoksi riensin äkkiä yksityiselle jotta sain lääkkeet eli sen terolut, joka tasoittaa kierron. En halunnut yhtään kuukautta menevän hukkaan.. nyt alkaa olemaan kai kierto oikeanlainen, joten ovulaation pitäisi alkaa tapahtua, ja kun kierto tarpeeksi pitkä,niin sehän taas auttaa että ehtii kiinnittymään. Tosin ovistestejä kun olen tehnyt, niin aina on ollut nega, olen jo miettinyt, että taidan rientää taas lekurille pyytämään lääkkeet jotka edesauttavat ovulaation tulemisen.. voi minua, olen todellinen hätähousu. Taisin kyllä ovistestejä tehdä liian aikasin, ja sitten kun olisi ollut oikea ajankohta, en muistanut tehdä. Ajattelin vaan, että jos sinä päivänä harrastaa peiton heiluttelua, niin turha testata. Mutta jos olisin testannut, niin tietäisin että ovuloinko vai en, että onko raskaus edes mahdollinen..

Minä keksin itselleni taas mielettömät raskausoireet, täähän on ihankuin koiran elämää, valeraskauksia satelee siis täälläkin. Jos olen oikein laskenut niin viikonloppuna pitäisi menkkojen alkaa.. siksi siis hankalampaa laskea, kun nuo terolutit olleet vuodenvaihteesta käytössä, ensin piti ottaa kymmenen päivää peräkkäin, sitten odotella menkkoja, ja menkkojen ekasta päivästä laskea 15.päivän aloittaa taas terolut, ja lopettaa kierron 26. Niin perjantaina on tuo 26.päivä, niin eikös sitten pitäisi alkaa menkat..

Vierailija
72/190 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kahdesti ollut raskaana ja olen molemmilla kerroilla tiennyt 100% varmasti jo ennen testiä ja seuraavien kuukautisten oletettua päivää, että olen raskaana. Molemmilla kerroilla täysin samat oireet, joita ei ollut koskaan ennen ollut eli tissit turposi ja muuttui kipeiksi (mutta eri tavalla kuin ennen menkkoja) ja olin aivan järkyttävän väsynyt. Ja molemmat raskaudet olen testannut jo päivän, pari ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Nyt olen seurannut kiertoa että olisin vähän ees jyvällä ja oon huomannut, että ennen menkkoja on kaikenlaisia oireita, joista varmaan kuvittelisin olevani raskaana, jos en tietäisi että se on ensinnäkin mahdotonta (ehkäisy edelleen käytössä) ja toiseksi että mun kohdalla ne varhaiset raskausoireet on ollut erilaisia. Tämän kaiken sepustuksen oli tarkoitus olla kannustuspuhe, että kyllä se sieltä vielä tärppää! Ja että varmasti on tosi turhauttavaa kaikkine valeraskausoireineen ja niitä seuraavan pettymyksen kanssa. Tsemppiä kaikille ja iloa petipuuhiin!

Helmiäinen, hakeuduitko siis yksityiselle gynelle? Mitä siellä pitää sanoa/mitä testejä tehdään, että saa apua kiertoon? Mulla on ihan säännöllinen kierto, mutta nyt se on tosiaan lyhentynyt usealla päivällä ja oon miettinyt, että ovuloinkohan enää ja jos ovis tulee, niin onko luteaalivaihe liian lyhyt. En ole tikuttanut ovista, kun tuntuu että stressaannun siitä vaan entisestään.

73/190 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään oireita. Ennen viime perjantaita oli, kunnes alkoi vuoto, joka tosiaan oli vähäistä ja loppui kuin seinään. Kierto ei ole sekaisin, mutta ku pillerit jätin pois 15.11.2015, niin on tullut vasta kahdet luomumenkat. Nää pitäisi nyt olla kolmannet luomumenkat, piti alkaa viime to tai pe kahden edellisen kierron perusteella. Mulla on kierto lyhyt ollut kahdella kerralla, 24 ja 25 päivää.

Tein jonkun liuskatestin, minkä sai kaupanpäälle, kun tilasin uusia testejä. Se oli negatiivinen, mutta jotenkin nuo liuskatestit tuntuu epäluotettavilta digitaalisiin verrattuna.

Aattelin testata loppuviikosta, jos vuoto ei ala. Mulla on lääkäri ensi viikon loppupuolella (yksityinen gyne), meen tarkistuttamaan, että kaikki on ok. En viitti venyttää mahdollisuuksia yhtään, kun ensi kuussa tulee 36 vuotta täyteen.

74/190 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trinzessa:Joo, kävin siis yksityisellä, syystä että sinne sai ajan heti seuraavalle päivälle, julkisella puolella olisi kuitenkin joutunut odotella ainakin seuraavaan viikkoon.. tällänen hätähousu kun olen, ajattelen vaan kokoajan, että ikää on jo sen verran, että haluan nopsaan saada asiat rullaamaan.. mulla oli mukana tiedot viimeisestä papa-kokeesta, joka otettu viime keväänä ja oli puhdas, parin viimeisten menkkojen päivämäärät ylhäällä, sitten lääkäri vaan kyseli multa asioita, kuten millon ehkäisy lopetettu, kuinka usein rakastellaan, onko miestä testattu, alkoiko eka raskaus helposti ja kuinka raskaus sujui jne.. gyne ultrasi kohdun, kohdunkaulan, munasarjan. Näki kohdusta, ettei ovulaatiota ole tapahtunut. Nyt jälkikäteen ihmettelenkin, miksei heti suoraan määrännyt lääkkeitä jotka edistää ovulaation tapahtumista.. mutta kai tää gyne ajatteli, että kunhan kierto saadaan kohdilleen niin ovulaatiotkin alkaa tulemaan. Puolen vuoden päästä käski tulla uudelleen jos ei ole tärpännyt.. eli sinänsä mun kyllä pitäisi niitä ovistestejä tehdä, että näkee varmasti tapahtuuko ovulaatio vai ei. Mulla on raskauskeijun ovistestejä, pohdin jo, että toimiiko ne oikein.. aina kun tehnyt, niin aina näyttää negaa. Ehkä siksi en raskaudu, jos ei ovista tapahdu. Tosin tässä kierrossa testasin kyllä ovista liian aikasin, joten negat saattoi johtui myös siitä.

Mullakin oli ekassa raskaudessa, kymmenen vuotta sitten, selkeät raskausoireet, rintojen arkuus, vatsan turpoaminen. Tiesin jo ennen testin tekemistä, että olen raskaana. Samat oireet olen nyt sujuvasti itselle kehittänyt parissa kierrossa, jännä miten sitä keho toimii kun jotain oikeen kovasti toivoo ja odottaa. Sillon tosiaan raskauduin tokasta kierrosta, kun lopetin pillerit. Ilman mitään "poppaskonsteja", siksi odotin että nytkin käy niin, mutta niin tässä vaan kuukausi toisensa jälkeen joutuu pettymään..

75/190 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, tänään tehty plussa Clearbluen digitaalisella testillä <3 Testin mukaan hedelmöitys tapahtui 1-2 viikkoa sitten. Tiedän kyllä päivän ja kellonajankin suunnilleen :D Ja ovis oli siitä seuraavana päivänä, koska tuli niin hirveät kivut (ennen ei ole ollut sellaisia).

Tein taas liuskatestin ensin, näytti negaa. Oli pakko tyrkätä samaan purkkiin toinen testi. Mitään oireita ei ole, muuta kuin tänään on ärsyttänyt kaikki.

Musta tulee siis äiti ekaa kertaa 37-vuotiaana. Oon kyllä ihan sekaisin, kädet tärisi ja itkuakin tuli ihan kiitettävästi. Toivottavasti muillakin tärppää, ihana asia! :)

Vierailija
76/190 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iih, ihania uutisia Vauveli vanhalle! Onneksi olkoon! Huomasin jo eilen hyvät uutiset mutta jostain syystä en päässyt kommentoimaan. Mitä mies tuumasi uutisesta?

77/190 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trinzessa kiitos :) Mies otti asian miesmäiseen tapaan: Alkoi suunnittelemaan vauvahuoneen remonttia ja tarvikkeita, mitä lapsi tarvitsee :D Soitin neuvolastakin jo ajan tänään, aika huisiahan tämä on ja ei varmaankaan vielä ymmärrä, mitä on tapahtunut. Tässä on katsellut parikymppisestä lähtien, kun muut lisääntyvät ja itselle se on ollut haave, joten on tätä odotettukin.

Pientä vuotoa on tänään ollut, mutta neuvolasta sanoivat, että sellainen kuuluu asiaan. Jos menee kesken ennen viikkoja 7-8, niin ei tarvitse mennä lääkäriin (jos ei ole oireita), mutta sen jälkeen on hyvä mennä, koska pitää tarkistaa, ettei mitään jää sisään.

Mutta mää en tuollaisia halua nyt miettiä, vaikka kyllähän se takaraivossa hieman kolkuttelee. Kolmivuorotyö ja iän tuoma riski on tietenkin omaa luokkaansa, mutta mennään nyt näillä eväillä, mitä on saatu.

78/190 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ja moi!!! Hyppään ihan uutena tähän pulkkaan mukaan!

Olen 37v (maaliskuussa 38) yhden 10v täyttävän tyttölapsen äitykkä ja uuden lapsettoman itseäni 10v nuoremman mieheni kanssa aloitettu "projekti Urho" jouluna. :D

Eli hormonaalinen ehkäisy jätettiin pois jouluaattona. Pari vko sitte tuli menkat, joita ennen kuvittelin (?)/koin kaikki mahdolliset raskausoireet paitsi pahoinvoinnin ja kuvittelin tietysti että heti tärppäs. Itkuhan siinä tuli kun testi olikin nega...

Noh, ei siinä mitään mutta itse olen henkilönä maailman pelokkain äiti.. Esikoisen odotus oli sen 9kk oksenetelua ja muksulla oli koliikit ja ero tuli silloisen miehen kanssa muksun ollessa 6kk Vannoin silloin etten KOSKAAN enää.. Mutta tässä ollaan... :P Niin se Suuri Rakkaus muuttaa..

Vielä meillä ei mitään tikkuja tms ole (paitti ne turhaan kuseksimani raskaustestit) käytössä. Greippimehu (joo lie huuhaata mutta joinhan sitä esikonkin kohdalla..) ja multivitan mama vitamiinit käytössä.

Kauhee kun tätä ketjua lukiessakin tuli jo miljoona eri tunnetta, ensin epätoivo kun osa oli NIIN pitkään yrittäneet ilman tulosta ja sitten taas se toivo-keiju teidän raskautuneiden puolelta :D Esikkoa kun aloin odottaa tasan yhdestä kerrasta. :D Tätä "Urhoa" joudutaan näköjään tekemällä tekemään.. Ja mehän tehdään :D Tänäänkin olisi taas kalenteriin ruksin paikka :P Tosin mitään ovisoireita ei ole mutta eihän se yrittämistä estä ;)

Että terve vaan jos joukkoon mahtuu!

Vierailija
79/190 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä on ollut hiljaista. Mä olen ollut poissa, koska jotenkin oli koko vauvahaaveet kevään tauolla. Nyt sitten on annettu miehen kanssa vauvalle lupa tulla eli yk1 menossa. Parin päivän päästä voin testailla, jos menkat ei ala. Mitäs muille kuuluu?

Vierailija
80/190 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Olen 36-vuotias (syyskuussa 37) ensimmäisestä vauvastaan haaveileva ja avoliitossa elävä nainen. Ehkäisy on jätetty pois pari kuukautta sitten, mutta vauvaa ei ole varsinaisesti yritetty tehdä. Itse olen juuri valmistumassa yliopistosta ja stressi on ollut kova. Kierto meni sekaisin ja söin kolmen kuukauden Terolut-kuurin. Nyt odottelen luomumenkkoja (pientä tuhrua on tullutkin tänään). Gynellä eilen todettiin, että kaikki näyttäisi olevan kunnossa ja ovulaatiokin on ilmeisesti tapahtunut (asia varmistetaan vielä proge-testillä tämän kierron 21.pv.). Seuraavaaksi olisi tarkoitus bongata ovulaatio ja tehdä täsmäisku. Huolenani on lievästi ylipainoinen  ja ketjussa polttava kumppanini. Hänet on ollut vaikea saada innostumaan jo pelkästä raskauden mahdollisuudesta, joten hyvin varovasti ja hitaasti etenee tämä projekti... 

Liittyisin mielelläni seuraan ja yhteiseen tsemppaukseen :)