Vauvasta haaveilevat yli 35-vuotiaat
Perustin uuden ketjun, kun yli kolmekymppisten ketju on niin pitkä ja siellä on mukana myös alle kolmekymppisiä. Olen itse 37-vuotias ja minulla on yksi lähes parikymppinen lapsi ennestään. Joissakin tapauksissa minut ilmeiseti lasketaan silti ensisynnyttäjäksi, koska aikaisemmasta synnytyksestä on niin pitkä aika. Keskustelisin mielelläni esim. iän tuomista peloista ja haasteista raskauteen ja sen yritykseen liittyen, siksi laitoin tuon ikärajan tuohon otsikkoon.
Elämäntilanteeni on mielestäni melko tasainen. Olen itse ollut pitkään samassa työssä ja puolisolla on myös vakituinen työpaikka. Iän tuoma hyvä puoli verrattuna aikaisempaan raskaus- ja vauva-aikaan on se, että talous on paljon paremmassa kunnossa ja ei ole enää keskeneräisiä opiskeluja.
Tässä kierrossa olisi tarkoitus aloittaa yrittämään ja jännittää kovasti tärppääkö.. Ovulaatiotikut otetaan heti käyttöön. Olisiko jollain vinkkiä, mikä merkki olisi paras?
Kommentit (190)
Täällä ollaan kierron alkupäässä. Jostain syystä oli kovin niukka vuoto. Mietin jo että oliko valekuukautiset mutta testi näytti negaa edelleen. Nuo testit olisivat varmaan paljon halvempia jos tilaisi ulkomailta, mutten ole kokeillut. Voikohan siihen luottaa että saa aitoja testejä eikä tuoteväärennöksiä jos tilaa vaikka ebaysta, tai mistä niitä nyt saakaan?
Täällä menossa kp31/26.
Eilen oli myöhässä 4pv ja ostin digi testi ei raskaana.
Minulla oli myöhäinen ovulaatio tuossa 10.3
Saa nähdä kuinka käy.
Uusi oire alkoi eilen illalla, istumaan mennessä minulla on liitoskipuja.
Uudelleen testaan aikaisintaan keskiviikkona.
Seurailen alkaako täti vai ei.
Hei!
Aika hiljaiseksi on mennyt tää meidän ketju. Ei ole tainnut kellään naisista olla mitään kerrottavaa?
No nostanpa ketjua nyt taas kuitenkin muutaman pykälän ylöspäin tulemalla kertomaan, että mulla alkoi eilen menkat kp29. Olivat siis tällä kertaa jopa päivän etuajassa, kun normaalisti kiertoni on kestänyt sen 30 päivää. Ihanaa kuitenkin, että kevät tekee vauhdilla tuloaan.:) Kirjoitelkaa toisetkin jotain kuulumisia.:)
Hansku78, kiva kun kirjoitit kuulumisia!
Täällä menossa kp18. Ovulaatio oli kp13 (kai). En kyllä kerta kaikkiaan pysty mistään tuntemuksista sitä erottamaan, mutta tikutin clearbluen digitestillä ja se toinen "peak fertility"-päivä oli kp13, niin eikös se silloin enemmän ja vähemmän noin mene?
Mä olen yrittänyt taas enemmän miettiä kaikkea muuta, kuin tätä yrittämistä... Yritys on tietty edelleen aktiivista ja nimenomaan olen yrittänyt ottaa enemmän tavaksi sellaista positiivista ja toiveikasta asennetta, kun olen luonteeltani vähän sellainen murehtija 🙂 Mut niin helposti jää kuulosteleen kaikkia valeraskausoireita, niin oon yrittänyt vähän hellittää hetkeksi. Varsinkin, kun esim ens kuun todennäköisimmät tärppipäivät osuvat just miehen työreissun kans päällekäin 😩
Ainiin, tein kyllä sellaisen raskaan päätöksen viikko sitten, että vähensin kahvinjuontia max kahteen kuppiin per päivä 😩😬😂 Ja mä RAKASTAN kahvia! Mut kyllä mä ne ylimääräiset kupilliset vauvaan vaihtaisin lennosta 🙂
No mutta, aurinkoa ja positiivisia ja toiveikkaita ajatuksia kaikille tänne!
Hei kaikille pitkästä aikaa! Kivaa kun on uusia 35+ -naisia tullut mukaan. Ja muutenkin enemmän odottavan toiveikas fiilis tuntuu olevan päällä kuin että olisi kovia takaiskuja tullut vastaan. Pysyköön näin, keväinen myötätuuli :)
Hansku78: hyvä että olet taas entisessä rytmissä!
Mummoäiti: oletkos kokeillut tilata kotitesti.fi:stä ovistikkuja? Edullisia (isot pakkaukset) ja ei postimaksua. Sitten on vähän herkempiä tikkuja raskauskeiju.fi:ssä ja euron postimaksu. Kotiin tulee molemmat.
vihermehu: onko sulla se lila (vilkkuva hymynaama 3 hedelmällistä pvää ja staattinen on sit se huippu) vai vaalpun. (staattinen hymy parin hed. huippupvn ajan) Clearbluen digi-ovistesti?
Itse olen pitänyt paussia oireiden tunnustelusta ja piinailuista, vaikka oviksia olen koittanut tikuttaa. Viime kierto meni ihan poskelleen, kun sairastin keuhkokuumeen. Hormonini menevät raiteiltaan kaikesta mahdollisesta muutenkin. Samaa rataa täälläkin jatketaan: ovista bongataan, miestä jallitetaan ja sitten yritetään unohtaa koko homma piinailun sijaan. Olen nyt innostunut tästä oviksen bongailusta eri tikuilla ja testeillä. Minulle selvisi, että tarvitsen herkän mittarin, LH-pitoisuuteni ovat välillä niin pienet, että joka tikku ei niitä rekisteröikään. Ja ovis on aina itsessään jo voitto tuon kiertoni sekoiluherkkyyden vuoksi.
Mutta toiveikasta rutiinia täälläkin. Paljon positiivista energiaa kaikille!
Romy, mulla sama homma, että pelkkää LH:ta mittaavat testit ei havainnut ovista, siksi vaihdoin Clearbluen digiin ja nimenomaan siihen lilaan, joka näyttää yleensä pari vilkkuvaa päivää ja sit pari staattista 🙂
Mulla on just kp3 meneillään... Pari viime kuukautta oon enemmän ja vähemmän tyytynyt nieleskelemään pettymystä itsekseni, mutta nyt maanantaina, kun kuukautiset alkoivat, niin alkoi myös ensin ihan hirveä vtutus (oli pakko vähän peitellä, kun olin töissä) ja sitten töistä kotiin päästessä kauhea väsymys, joka purkautui ihan kunnon itkuna miehelle. Meni kyllä ohi aika pian, mutta tuntui tosi helpottavalta antaa vaan kaikkien tunteiden tulla. Nyt taas keräilen täällä positiivista asennetta ja yritän taas aloittaa puhtaalta pöydältä. Tässä kierrossa vaan menee enimmäkseen kaikki tärppipäivät miehen työreissun takia ohi, ja ajattelinkin, etten viitsi tikuttaa ovistakaan ollenkaan, kun on niin mahdottoman pieni mahdollisuus toivottuun tulokseen.
Tauko tekee varmasti hyvääkin, mutta niinkuin varmaan monet täällä tietää, tämän ikäisenä on välillä semmoinen fiilis, että jos yksikin kuukausi menee ohi, niin siinä menee mukamas kaikki loputkin mahkut. Vai oonko mä ainoa angstaaja?🤔
täällä 40+ teinitytön äiti vielä toivoo ja unelmoi. Pelottaa kovin, että mitä jos ei onnistukkaan enää. Minä jo niin vanha ja mies paljon 15 vuotta minua nuorepi. Epäilijöitä meidän suhteella on ollut paljon ja hymistelyä ikäerosta ja miehen nuoruudesta, mutta meidän rakkaus on kestänyt ja on vahva. Kierukka poistettiin helmikuussa ja siitä on yritys aloitettu. Miehen kanssa asiaa pohdittiin pitkään ja minäkin olin aina siinä ajatuksessa, että minulle on vain yksi lapsi suotu. Parisuhdetta kun ei kohdalleni osunut n. useiden vuosien yksinolon jälkeen. Nyt meillä yhteinen unelma ja toive lapsesta. Niin toivoisin, että voisin miehelleni antaa lapsen. Hän on vielä nuori, mutta minä en enää niin hedelmällisessä iässä. Mua pelottaa aivan järjettömästi. nyt n. 5 kk yritystä ja ei vieläkään raskautta. tiedän, että onhan se aikana lyhyt, mutta joka kuukautinen muistutus, että vieläkään ei raskaana suruttaa.
Nyt ovulaatiopäivä lähettyvillä ja miestä odotan kotiin töistä. Jospa tällä kertaa me onnistuisimme. Ostin jo nettikaupasta hedelmällisyystestinkin valmiiksi, että jos nyt ei onnista, niin testataan, että onko se seuraavalla kierrolla edes mahdollista.
Miten kummassa voi pelottaa näin paljon.
Täällä ihan uusi 37v keskustelija, kuumeilua ollut jo kauan. Ainoa lapseni on 15-vuotias ja aivan loistava tyyppi. Hänestä on varmasti apua vauvan hoidossa.
Miesystäväni on aika lapsellinen ja itsekäs vielä, mutta haluaisin siitä huolimatta edelleen lisää lapsia, kuten olen halunnut jo esikoisen syntymästä lähtien. Olemme miehen kanssa seurustelleet yli 10 vuotta ja pikkuhiljaa hän alkaa olla suostuvainen tähän projektiin.
Toisaalta pelkään, ettei miehestä ole kauheasti apua, mutta toisaalta tiedän kyllä pärjääväni tarvittaessa yksinkin.
Murehdin kaikenlaisia hassuja asioita. Mietin miten selviän taas yövalvomisista. Saanko enää oman alan töitä jos pidän pari vuotta taukoa (pätkätöissä nyt). Velkaa ei ole, asun vuokralla, mutta toisaalta säästöjäkään ei kovin ole ehtinyt kertyä. On tullut elettyä aika rennosti, mutta taidan ryhtyä vähä tiukentamaan kukkaronnyörejä niin ei tuu heti niin hätä jos se vauva tähän talouteen saadaan.
Hei 😊 Hurjan pitkän tauon jälkeen kurkistin taas tänne vauva.fi:hin, selailin ja katselin otsikoita, ja sitten huomasin tämän. Luin koko ketjun läpi ja ajattelin ilmiantaa itseäni, etten ole ihan pelkkä stalkkeri 😃 Ikää on jo 40+ ja lapsiakin jo liuta. Mietin, että täytänkö "kuumeilijan" kriteerit, kun oma vauvankaipuu taitaa olla kroonista 😈 Mies vaatisi varmaan lobotomian, että meillä tosissaan vielä alettaisiin seuraavaa tekemällä tekemään, mutta kovin perso on tuolle "harjoittelemiselle", joten sellainen "naisellinen pehmittely" asiaan lienee sallittua 😉
Tällä hetkellä eletään meillä vuoden kiireisintä aikaa miehen töiden puolesta, joten tässä on itsellä hyvä hetki aikaa kuulostella omia tunteitaan. Kyllä tuo ikä tietysti jo huolestuttaa, on ylipainoa ja eihän tässä kroisoksiakaan olla. Raskauksissa on lähes aina ollut jotain pieniä jännitysmomentteja, mutta pääpiirteittäin ne ovat menneet hyvin ja synnytykset on olleet helppoja. Tuntuu hullulta, että vielä pyöräyttäisi alusta uuden kierroksen kun "vaipparalli" alkaa viimeisenkin osalta olla ohi, mutta... Uskon, että te ymmärrätte 😉 Sellainen nyttaieikoskaan-tunne tämä on, tiedostaa, että juna lähestyy asemaa ja jos sitä ei nyt pysäytä, se menee ohi.
Tulen siis nyt tähän kyytiin varovaisesti kurkkimaan ja tunteilemaan ikätoverieni matkaan 😊 Toivottavasti tämä ketju ei nyt kuoleennu, vaikka kovin hiljaiseksi välillä on vetänytkin. Mukava olisi kuulla täällä vilahtaneiden kuulumisia, ketkä edelleen "kuumeilee" ja heistäkin ketkä ovat onnistuneet. Tulkaahan turisemaan 😊
Terkuin Viikuna
Moikka! Mulla on tänään kp18 ja oviksen olin tunnistavinani oireista tiistaina, eli kp16. Mä en ole tikutellut oviksia, stressaisin vaan siitä ja sasin sen stressini tarttumaan mieheenikin. Käytän kännykässä sellaista hedelmällisten päivien laskuriohjelmaa ja sen avulla yritän varmistaa oviksen oireista.
Näyttäis nyt sille, että kierto on taas sen entiset 30 päivää mitä se oli ennen keskenmenoakin. Huonoa tässä ovulaatiossa oli se, että mies oli työmatkalla ja en sitte päässyt hyödyntämään tilaisuutta. Lauantaina kyllä heiluteltiin peittoa ja nyt pitää vaan toivoa, että niitä hedelmöityskykyisiä siittiöitä ois ollut vielä mulla sisuksissa munasolua oottamassa. No nyt sitte taas lasketaan päiviä, eli tätähän tää on.
Missä vaiheessa kiertoa sulla Mummoäiti ollaan menossa?