Vauvasta haaveilevat yli 35-vuotiaat
Perustin uuden ketjun, kun yli kolmekymppisten ketju on niin pitkä ja siellä on mukana myös alle kolmekymppisiä. Olen itse 37-vuotias ja minulla on yksi lähes parikymppinen lapsi ennestään. Joissakin tapauksissa minut ilmeiseti lasketaan silti ensisynnyttäjäksi, koska aikaisemmasta synnytyksestä on niin pitkä aika. Keskustelisin mielelläni esim. iän tuomista peloista ja haasteista raskauteen ja sen yritykseen liittyen, siksi laitoin tuon ikärajan tuohon otsikkoon.
Elämäntilanteeni on mielestäni melko tasainen. Olen itse ollut pitkään samassa työssä ja puolisolla on myös vakituinen työpaikka. Iän tuoma hyvä puoli verrattuna aikaisempaan raskaus- ja vauva-aikaan on se, että talous on paljon paremmassa kunnossa ja ei ole enää keskeneräisiä opiskeluja.
Tässä kierrossa olisi tarkoitus aloittaa yrittämään ja jännittää kovasti tärppääkö.. Ovulaatiotikut otetaan heti käyttöön. Olisiko jollain vinkkiä, mikä merkki olisi paras?
Kommentit (190)
Gelee royal jota saa life kaupasta.
Itse kkäytin ja raskauduin. ;)
Heippa!
Olen jonkin aikaa seuraillut tämän ketjun naisten kuulumisia ja taidanpa nyt alkaa minäkin kirjoitella tänne tuntemuksistani ja tästä kärvistelystä menkkojen ja ovisten välissä.
Itse olen 38 v. ja mies mua parisen vuotta vanhempi. Ennestään meillä on kaksi lasta 11 ja 6 vuotiaat ja olishan se tosi ihanaa jos nyt tässä pikapuolin raskaaksi tulisin ja alkaisin odottaa meidän kolmatta. Silloin saisin ensi syksynä olla tuon 6-vuotiaan aloittaessa koulunsa samalla tapaa vauvalomalla kotona, kuin aikoinaan esikoisenkin aloittaessa koulunsa.
Mies oli vielä vähän kiikunkaakun kahden vaiheilla kaivaako hän kortsut käyttöön kun lopetin pillerit kesän alussa, mutta oliko omaa miehistä laiskuuttaan vai mukavuuden haluaan. Eipä tuo kumminkaan ole kertakaan uhkaustaan toteuttanut vaan vanhan kaavan mukaan ollaan sängyssä joka kerta menty.;))
Tyhjennysvuodon jälkeen ekat luomumenkat tuli kp/31. Seuraavia kuukautisia sainkin sitte odottaa kunnolla, kun kierron pituudeksi tuli kp/53. No nyt tänä aamuna sitte alkoi kolmannet menkat pillereitten lopetuksen jälkeen ja tällä kertaa kierron pituus oli 30 päivää. Nyt elättelen siis vahvasti tpiveita siitä, että jokahan nyt tässä kierossa mamalla ois mahiksia ja hormonitasapainot ja ovikset kohdillaan.
Vauvakuumeiluihin liittyy nyt kohta 38v nainen ja pari vuotta minua nuorempi mies,suhde on suht tuore mutta vakaalla pohjalla jos noin voi sanoa.Miehellä ei ole ennestään lapsia,minulla taas jo omillaan asuva +20v lapsi jonka olen taas saanut todella nuorena.Ehkäisynä minulla ollut viimeiset +20 pillerit,rengas ja viimeksi kierukka.Kierukan poisto/uusiminen myöhästyi nyt 6kk,olin jo ihan paniikissa että olen raskaana koska seksiä ollaan harrastettu todella aktiivisesti luullen juurikin ehkäisyn olevan kunnossa.Kierukka poistettiin muutama päivä sitten ja aloitin minipillerit (Azalia) ihan ajatuksena että JOS aloitamme yrityksen niin ehkäisyn saa heti jätettyä pois.Lääkäri varoitteli mahdollisesta vuodosta mutta pillereiden kanssa toistaiseksi ei vuotoja.Raskaustestin teen vielä varuiksi koska en luota ajatukseen että kierukka olisi lopussa toiminut enää 100%.
Suhteessa mies on alusta saakka halunnut lapsen mutta mikään pakko ei ole,kaikki riippuu minusta ja onko edes mahdollista saada lasta.Itseä lähinnä mietityttää jo oma ikä+jaksaminen,vauvajutuista olen tippunut jo pois 20v sitten joten kaikki on ihan uutta mutta toisaalta suhtaudun luottavaisesti vauva-arkeen ja jaksamiseen.
Onnea kaikille kuumeiluun ja yritykseen.
Hei taas kohtalontoverit!
Piti tulla lukemaan tauon jälkeen ihmisten tarinoita, toivoin oikein löytäväni plussauutisia. Ne antaa toivoa.
Pillerit lopetin heinäkuussa eli aika vähän yritystä takana. Ikää 35, ei lapsia. Olen aika yllättynyt kuinka paljon tämä vauva-asia syö ajatuksia - ihan kuin nyt kun olen antanut itselleni luvan ajatella ja haluta, en muuta teekään. :)
Tässä kierrossa satsasin ja ostin kovin kalliilta tuntuvat clearbluen ovistestit ja viime su aamuna tuli hymynaama. Se tuntui helpottavalta, sillä olin pelännyt, että en edes ovuloi. Käytimme tiedon hyväksemme ja nyt oottelen vaan kuun loppupuolta, että pääsee testaamaan.
Yhtä odottelua, vaikkei odotus ole edes alkanut. Ei sovi mun mielenlaadulle tämä. Kuukausi jakautuu kahteen osotusvaiheeseen. Ja koko ajan tietysti nippailee ties mistä. :/
Liityn mukaan. Olen pian 36v täyttävä ja toisesta lapsesta haaveilen. Meillä pillerit jäi pois kesäkuussa ja kyllä kovin pitkältä tuntuu jo nyt tämä yritys näin kärsimättömälle luonteelle. Ovistestit on olleet täälläkin käytössä. Tsemppiä kaikille. Inkivääri todellakin mullakin on ollut vaikka mitä oireita kaikissa kierroissa, mutta sieltä ne menkat on aina kurvanneet paikalle.
Täältä myös liityn mukaan tähän ketjuun. Ikää minulla on nyt 37v ja takaraja vauvan yritykselle on 38v eli ensi vuoden 2017 aikana olisi ajatuksena antaa vauvalle mahdollisuus.
Minulla on jo ennestään -05 ja -06 syntyneet lapset, lisäksi uusperheeseemme kuuluu myös mieheni lapsi -04. Perheeseemme kuuluvat myös kaksi koiraa sekä kissa, eli vilskettä riittää.
Vauvakuumetta on ilmassa ja koko perhe osallistuu siihen, syntymätön tulokas on jo puheissa ja suunnitelmissa mukana. Minua mietityttävät iän mahdollisesti mukanaan tuomat riskit liittyen synnytykseen ja raskauteen sekä vauvan terveyteen.. mitä te muut ajattelette näistä asioista? Lisäksi raskaus ja synnytys ylipäätään tuntuvat jotenkin aivan uusilta asioilta, kahdesta aiemmasta lapsesta huolimatta, joten voin sanoa että suorastaan jännittää :). Mukavaa syksyä ja "kuumeilua" kaikille ketjulaisille!
Heip.
Mun vierailu täällä kuumeilussa jäi näköjään lyhyeksi kun tänään tikussa oli kaksi viivaa. En uskonut niin hain vielä apteekista Clearbluen digitalin ja raskaana 1-2viikkoa piirtyi siihenkin. Yhtään menkkoja ei kerinnyt olla. Olo on nyt lähinnä sekavan hämmentynyt. Tsemppiä kaikille muillekin jatkoon ☺
Onnea plussasta "meg82"!
Voi kun oli ihanaa lukea, et täällä jollain meistä oli taas tärpännyt. Siitä saa aina uutta uskoa, et kyllä se on munkin kohdalla vois olla vielä mahdollista:)
Ja "Sustepass79". Kyllä se mahdollinen raskaus ja odotusaika todella mietityttää ja jopa pikkuisen pelottaa ainakin mua. Etenkin sitä miettii tuohon synnytykseen ja vauvan- sekä omaan terveyteen liittyviä asioita tällä iällä, mutta kun sitä raskautumistaan vielä kerran niin kovasti toivoo ja haluaa, niin nythän se vauva on tehtävä, kun siihen vielä on mahdollisuus, sillä mullakin tuo neljänkympin paalu lähestyy jo uhkaavasti.
Vielä lyhyt päivitys missä täällä mennään. Mulla siis menossa kp26 / 30. Oviksen olin tunnistavinani limoista ja pikku nippailusta tuolla kp14-15 paikkeilla. Meillä oli seksiä silloin viikonloppuna ennen ovista, mutta varsinaisena ovispäivänä mies oli työmatkalla ja palasi vasta loppuviikosta. En siis päässyt vielä tässäkään kierrossa hyödyntämään sitä parasta H-hetkeä.:( Mitään raskauteen viittaavaa ei ole tuntunut, ellei sellaiseksi vois lukea sitä, että eilen ja tänään on älyttömästi tissejä kutittanut. Kiusallista etenkin töissä, kun teki koko ajan mieli kyhnyttää niitä ja piti naamioida toimitus sellaiseksi, kuin olis korjannut rintsikoitten asentoa.:)
Palaan taas palstalle,kun on päivitettävää. Entä mites teillä muilla menee?
Heip taas!
Tosiaan onnea "Meg82"! Ihana kuulla että vauvahaaveet alkoivat toteutua :).
Mukava lukea teidän kaikkien päivityksiä ja elämäntilanteita, tätä vauvakuumeilua kesää paremmin kun on kohtalotovereita.
Tein päätöksen terveellisistä elämäntavoista&kunnon kohottamisesta/ylläpitämisestä nyt ennen ehkäisyn poisjättämistä. Eli 6kk aikaa ja saan keskittyä siis muuhunkin kuin vauvakuumeiluun;) ihan hyvä niin. Onneksi ovat myös kesken olevat monimuoto-opintoni, tuo virkistävää muuta ajateltavaa. Lisäksi vaikka olenkin fyysisesti hyvässä kunnossa ja painoindeksisi on 20, saan mielenrauhaa ajatuksesta että teen parhaani ollakseni fyysisesti hyvässä iskussa vauvanyritysajankohtana ensi kesänä. Ajattelen myös että lisäksi ehkä helpotan mahdollista raskausaikana ja synnytystäkin.
Valmistaudutteko te muut kuntoilun tai elämäntapojen suhteen vauvan yritykseen/odotukseen?
Aiemmissa kahdessa raskaudessani (lapset -05 ja-06) söin odottajille tarkoitettua multivitaa, liikuin normaalisti ja ohjasin myös liikuntaa muille, sekä söin monipuolisesti. Tuolloin ainakin kaikki sujui hyvin raskauksien ja synnytykseen suhteen.
Katselen kovasti vauvojen vaatteita kaupoissa liikkuessani, tiedän että ei ole mitäänjärkeä ostaa vauvojen vaatteita nyt kun yritys ei ole vielä alkanutkaan, mutta mielessä on käynyt;).
Miten teillä muilla?
Onnea yrityksiin sekä haaveiluihin ja kuumeiluihin teille kaikille taas :) ja kirjoittelemisiin.
Täällä kuumeillaan kahdeksatta,ikää 39,huomenna kierukanpoistoon,kaikki lapset on samalle miehelle,yhdessä oltu jo 25v.eilen saimme tietää että esikoispoika ja tyttis odottaa vauvaa joten ensin ehdimme mummiksi ja papaksi!ollaan kyl niin kiitollisia kaikesta ihanasta mitä elämä on meiööe siunannut
Täällä haaveilee 30-vuotias esikoisesta,koen kuuluvani enemmän tähän ryhmään, muissa ei näyttäis olevan niin aktiivista keskustelua. 2kk yrittelyä takana, Tästä kierrosta luulin että olisi tärppi käynyt. Kaiken maailman paineentunnetta, nippailua, tukkoisuutta on ollut. Kärsimättömänä luonteena tein testin 2 päivää ennen kun kuukautisten pistäisi alkaa..ja negatiivistähän tuo näytti. Ajatukset tulevasta on kovin ristiriitaiset välillä haluaa ja välillä tuntee epävarmuutta.
Heippa!
Ei se miun tissien kutina sitte enteillyt ainakaan raskautta, kun menkat alkoi keskiviikon vastaisena yönä. Harmittahan tuo, mutta oli tässä nyt se hyvvää, että ainakin tuo kovasti heitellyt kierron pituus pillereitten lopetuksen jälkeen, näyttäis nyt sitte vihdoin vakiintuneen tuohon 30 päivään. Nyt pystyn laskeskelemaan limojeni seurailun ja ovisoireitten tueksi laskurilla ovulaation ajankohtaa, sillä ainakaan vielä en ole mitään ovistestejä harkinnut alkaa kokeilemaan. Pelkään, että jos alan tikutella oviksia, niin hermostun ja stressaan vaan sillää itseni ja miehen. Mulla mies on ollut jo aikaisempia lapsia alkuun laittaessaan sellainen, et jos erhdyin sanomaan, tai edes vihjaamaan sille, et nyt ois paras h-hetki touhuilla, niin hänelle tulee siitä sellaiset paineet, että eipä hommat luonnistu.
"Sustempass79" Mä aloin myös kesällä syömään noita raskausvitamiineja kuntoilua, sekä liikuntaa olen pyrkinyt harrastanut aina, mitä nyt tuossa jossainvaiheessa lasten ollessa ihan pieniä se vähän repsahti, mutta kun paino alkoi nousta, niin otin taas itseäni niskasta kiinni ja lisäsin liikuntaa. Nyt bmi on 22,77, eli normaali. Vielä tämmöistä tuli mieleen. Kannattaisko sun harkita noitten pillereitten lopetusta nyt jo hiukan aikaisemmin, koska jos käy kuin mulle nyt on käynyt keväällä pillerit lopettuani. Siinä meni nimittäin näin pitkään, ennenkuin kierto pillereitten jälkeen vakiintui. Toki mä olen sua vuoden vanhempi, joten mulla se alkaa olla kohta todella kiirus saada vielä kerran masu pystyyn.
"annika30" Tervetuloa joukkoon! Alkoiko sun menkat vai oletko plussannut? Jos alkoi, niin meillä taitaa tässä kierrossa olla jännät päivät aika samoihin aikoihin. Miulla nyt siis menossa kp/2.
Hyvää syksyn jatkoa ja iloisen tuloksekasta peiton heiluttelua itse kunkin meidän naisten makuuhuoneisiin.:)
Moikka taas :)
Hansku78: kauanko sinulla meni ennenkuin kierto tasaantui? Voisin tietysti lopettaa pillerit esim maalis-/huhtikuussa jo, jolloin kesälle ehkä olisi hormoonitasapaino jo tasoittunut. Kiitos vinkistä, jään harkitsemaan asiaa!
Täällä meillä tuleva vauva oli puheissa viimeksi aamulla, kun 9-vuotiaalla on yöheräilykausi (?) käynnissä ja hakee aina äitin vierelleen kun näkee pahoja unia. Mies mietti että olisi hyvä jos isommat lapset nukkuisivat yönsä putkeen kun vauva tulee herättelemään lisäksi. Uskon itse että 9-vuotiaalla menee kyllä tuo heräily ohitse talven aikana;). Vauvan heräilyyn puolestaan kehittyy tietynlainen rutiini, ainakin aiempien vauvojen suhteen minulle kävi näin. Vauvat nukkuivat aiemmin aina vierelläni, näin saimme kaikki eniten unta ilman paikasta toiseen siirtymisiä.
Mitä te muut olette mieltä vauvan vieressä nukuttamisesta/nukkumisesta? Itse hyödyn siitä ja reippaita poikiahan noista vauvoista on kasvanut, haittoja en ole havainnut ollenkaan. Mutta tapoja ja käytäntöjä on monenlaisia tietysti, eri perheissä omanlaisensa.
Ja siitä terveellisestä elämästä&kuntoilusta.. tällä suklaan nassuttamisella ei etene kovin hyvin;) jotenkin syksy on lisännyt suklaan tarvetta, ehkäpä vähenevä valon määrä
Tms. Pistän kuitenkin kampoihin ja lähden illalla juoksulenkille;).
Hei kivaa ja iloista syksyä teille muille kuumeilijoille myös:) kirjoitellaan kuulumisia!
hansku78 Eipä oo mensut alkaneet, mutta vartoillaan viikonlopun yli :)
Hei kaikki haaveilija:)
"Sustempas79". Mulla kierto tasaantui vasta syyskuun menkoissa ja niistäkään en tunnistanut ovista. Pillereitten lopettamisen jälkeen ensimmäisen oviksen taas tunnistin vasta nyt viime kierrosta lokakuussa ja kun lopetin pillerit kesäkuun alussa, niin menihän siinä kärvistellessä monta kuukautta... Sitte siitä vauvan vieressä nukuttamisesta, niin kyllä minäkin olen nukuttanut molempia meidän lapsista vauvoina vieressä... Tai siis meillä oli sellainen järjestely, että illalla vauva nukahti tissille josta nostin hänet aluksi omaan sänkynsä, joka oli siinä mun puolellani meidän sänkyä ihan vieressä. Näin toimien isäntäkin sai sitä kovasti kaipaamaansa "läheisyyttä" (jos ja kun milloin itse jaksoin).:) No hänen mielestään kun "sitä" oli vauva-aikoina niin vähän, että narisi usein siitä jos jostani syystä jätinkin vauvan jo heti alku illasta viereeni meidän sänkyyn nukkumaan (hih! siis tältäkin osin tyypillinen mies mulla).
No sitte kun vauva yöllä heräsi, niin oli helppoa nostaa hänet tissille pinnasängystään meidän sänkyyn ja aikansa rinnan kanssa tuhistuaan nukahti kylläisen tyytyväisenä uudeleen. Siitä en yleensä enää nostanut vauvaa takaisin omaan sänkyynsä, vaan jatkoin omia uniani ja sama juttu kuin sulla. Ihan kunnon kersoja noista molemmista on kasvanut.
"anikka30". Miten sun menkkojen kanssa kävi?
Niin ja kaikki muut haaveilijat. Tulkaapa taas joukolla kertomaan kuulumisenne, et missä itse kelläkin mennään. Ois kiva tietää, etten ole täällä yksin hermoilemassa:)... Miulla nyt siis menossa kp9/30, eli ovulaation pitis olla ensiviikolla siellä to-pe akselilla... Harmi vaan, et mun miehelle ei voi suoraan vihjaista, niinkuin aikoinaan tuota nuorimmaista tehdessä vielä voi, jotta tulehan miesten hommiin ja laittamaan mamma uudelleen paksuksi. Hän kun menis siitä nykyisin täysin puihin. Onkos teidän muiden miehet yhtä herkillä tässä asiassa?
Sieltähän ne si tulla tupsahti migreenin kera :/ En tie pitäiskö taukoa tässä asiassa, sitä on niin epävarma olo välillä fyysisestä kunnostaan ja aina saa jännittää miten käy. Jotenkin odottaa kovasti, mutta sitten ei menkkojen alkaminen ole niin pettymys, jotta itkupotkuraivarit saisi. Mies osaa ottaa rennommin, jotenkin odotan vaan häneltä vähän aktiivista ehdottelua/toimintaa vauvan tekemiseen :D
hansku78 kirjoitti:
Hei kaikki haaveilija:)
"Sustempas79". Mulla kierto tasaantui vasta syyskuun menkoissa ja niistäkään en tunnistanut ovista. Pillereitten lopettamisen jälkeen ensimmäisen oviksen taas tunnistin vasta nyt viime kierrosta lokakuussa ja kun lopetin pillerit kesäkuun alussa, niin menihän siinä kärvistellessä monta kuukautta... Sitte siitä vauvan vieressä nukuttamisesta, niin kyllä minäkin olen nukuttanut molempia meidän lapsista vauvoina vieressä... Tai siis meillä oli sellainen järjestely, että illalla vauva nukahti tissille josta nostin hänet aluksi omaan sänkynsä, joka oli siinä mun puolellani meidän sänkyä ihan vieressä. Näin toimien isäntäkin sai sitä kovasti kaipaamaansa "läheisyyttä" (jos ja kun milloin itse jaksoin).:) No hänen mielestään kun "sitä" oli vauva-aikoina niin vähän, että narisi usein siitä jos jostani syystä jätinkin vauvan jo heti alku illasta viereeni meidän sänkyyn nukkumaan (hih! siis tältäkin osin tyypillinen mies mulla).
No sitte kun vauva yöllä heräsi, niin oli helppoa nostaa hänet tissille pinnasängystään meidän sänkyyn ja aikansa rinnan kanssa tuhistuaan nukahti kylläisen tyytyväisenä uudeleen. Siitä en yleensä enää nostanut vauvaa takaisin omaan sänkyynsä, vaan jatkoin omia uniani ja sama juttu kuin sulla. Ihan kunnon kersoja noista molemmista on kasvanut.
"anikka30". Miten sun menkkojen kanssa kävi?
Niin ja kaikki muut haaveilijat. Tulkaapa taas joukolla kertomaan kuulumisenne, et missä itse kelläkin mennään. Ois kiva tietää, etten ole täällä yksin hermoilemassa:)... Miulla nyt siis menossa kp9/30, eli ovulaation pitis olla ensiviikolla siellä to-pe akselilla... Harmi vaan, et mun miehelle ei voi suoraan vihjaista, niinkuin aikoinaan tuota nuorimmaista tehdessä vielä voi, jotta tulehan miesten hommiin ja laittamaan mamma uudelleen paksuksi. Hän kun menis siitä nykyisin täysin puihin. Onkos teidän muiden miehet yhtä herkillä tässä asiassa?
Hei taas kaikille :)
Tämä Vauva sivusto herjasi minulle pitkään "ups, jotain meni pieleen" enkä päässyt kirjautumaan, mutta tässä ollaan taas:). Kiitos tuosta pillereiden lopettamiseen liittyvästä infosta, olen sitä asiaa paljonkin tässä pohtinut ja alan suorastaan tuntea jo vastenmielisyyttä pillereitä kohtaan.. omituista mutta liittyy varmasti tähän vauvakuumeiluun, se on niin kaikenkattava asia fyysisesti ja psyykkisesti. Minkäs teet. No, ajattelin että lopettaisinkin pillerit jo heti vuoden alusta, ehkäpä helmikuussa, jolloin heinä/elokuussa kierto olisi luultavasti jo vakiintunut:) ja hormonitasapaino jne kehossani ns normalisoitunut.
Lisäksi olen etsiskellyt netistä jo vauvan yhdistelmävaunuja;) voi minua. Haeskelin Brion vaunuja, mutta ilmeisesti Happy-merkkiä ei enää tehdä? Lasteni vauva-aikoina opin arvostamaan laadukkaita ja helppokäyttöisiä vaunuja, ja voin suositella lämpimästi Brion yhdistelmävaunuja. Kestävät ja todella hyvät, joka maastoon ja joka säähän.
Mites teidän muiden kuulumiset? Onko kenelläkään "tärpännyt" tai onko joku aloittanut yrityksen jo tosissaan kuumeilun päätteeksi:)? Tätä palstaa on mukava seurata ja lukea samankaltaisia ajatuksia.
Myös monella muulla on mietinnässä tulevan vauvan mahdolliset kehitysäiriöt/vammaisuus, niin myös minulla. Olen ajatellut että tosiaan viimeistään ensi kesänä -ollessani tuolloin 38v- on aloitettava yritys ja annettava viimeiselle vauvalle mahdollisuus, silläkaikenlaiset riskit tosiaan kasvavat koko ajan iän myötä ja se pelottaa minua.
Miehestäni; hän ei vaikuta stressaavan tätä vauva-asiaa, sillä hän ajattelee että yksi asia kerrallaan ja hänen aikataulussaan tämä vauva-asia ei ole ajankohtainen ennen ensi kesää;). Joten kesää odotellessa. Mieheni vaikuttaa olevan tyytyväinen kun lueskelen ja kirjoittelen tänne vauva-palstalle, ja puran tätä kautta ajatuksiani ja tutnemuksiani. Enpähän näin ollen stressaa häntä vauvakuumeilullani;). Ja ihanaa tässä "yrityksen odottelussa" on se, että pääsemme kahden kesken reissaamaan, mökkeilemään, iltaa istumaan halutessamme esim ystävien kanssa sekä matkustelemaan. Arvokasta aikaa joka lähentää meitä ennen vauva-arkea, sillä se yhteinen vapaa-aika tulee jäämään aika vähiin pitkäksi aikaa sitten.
Kivaa talvea kaikille teille kuumeilukavereille, kirjoitelkaapa kuulumisianne :)!
Liityn minäkin vihdoin kerhoon, 36-vuotias ja ensimmäisestä haaveileva. Olen hieman ujona sivusta seurannut palstaa mutten vielä uskaltanut liittyä. Miehen kanssa haaveilemme molemmat yhteisestä perheestä ja lähdemme nyt tätä haavetta tavoittelemaan, vihdoinkin. Tuntuu kyllä ihan oudolta, uudelta maailmalta tämä perheen toivominen ja toivottavasti myös saaminen, mutta samalla myös niin omalta. Vihdoin! :) Juttuseura etenkin kelpaa koska omassa tuttupiirissä ei ihan hirveästi samassa elämäntilateessa olevia ole ja itse ainakin kaipailen niin äitikavereita kuin äitiydestä haaveileviä kavereita. Ensimmäinen yrityskierto kohta alkamassa ja mietin miten tässä siihen parhaiten valmistautua. :)
Heipa taas kaikki! Ja tervetuloa mukaan "mila_".
Kivaa kun saadaan lisää uusia naisia mukaan porukkaan haaveksimaan. Säästyypä siinä sivussa meidän miestenkin korvat, kun voidaan purkaa täällä naisporukalla kaikenlaisia mieleen juolahtavia juttuja, joista miehet yleensä vaan hermostuu jos nille alkais selittämään... Tai siis ainaskin mun mies, joka kyllä kovasti haluais vielä sen yhden lapsen meille, mutta joka ei halua kuulla multa sanaakaan mistään lapsentekoon liittyvästä, ennen kuin olen raskaana.:)
Tosin tämänkin kierron kohdalla alkaa plussa uutisten suhteen näyttää aikas huonolta. Ensinnäkin meillä ei ollut tarpeeksi seksiä ovulaation aikaan, kun mies joutui taas vaihteeksi kauemmas työkeikalle ja yöpymään siellä. Arvaatte varmaan, miten mua harmittaa, kun taas meni näin. Oltiin kyllä miehen kanssa sisäkkäin kolme päivää ennen ovista, mutta taitaa mahikset munasolun niistä vauvansiemenistä hedelmöittyä olla aikas pienet. Kaiken lisäksi alavatsaaa alkoi jo tänään menkkamaisesti juilia ja jos kierto 30 pv. on pysynyt entisellään, niin menkkojen pitis alkaa nyt jo taas perjantaina, et palaillaan sitte taas paremmalla ajalla kertomaan kuin muijan on käynyt.
Heippa!
Ujosti lähden mukaan kirjoittelemaan vaikka oikeesti 35v tulee vasta ens keväänä, mutta ei tuntunut oikein omalta toi vauvakuume2017 porukkakaan. Lapsosia löytyy kaksi jo ennestään 11 ja 7v, mutta vielä kait mahtuisi yksi ;) Mies on vauvakuumeillut aina, mä olin pitkään sitä mieltä että ei enää, mutta niin se mieli vaan muuttuu =D
Pillerit jäi tossa pois ja menkat tuli niinkuin on tullut pillereittenkin kanssa. Pillerinsyöntiä takana pari vuotta, sitä ennen ollut kierukkaa yms, käytössä.
Poikia ei ole kauan tarvinnut odotella, isompaa muutama kk ja nuorempi tärppäs heti. Saas nähdä kuinka käy, kun on kumminkin tota ikää jo... Mut en ota ressiä, aika näyttää tuleeko meille vielä pikkukolmonen <3