Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvasta haaveilevat yli 35-vuotiaat

24.08.2015 |

Perustin uuden ketjun, kun yli kolmekymppisten ketju on niin pitkä ja siellä on mukana myös alle kolmekymppisiä. Olen itse 37-vuotias ja minulla on yksi lähes parikymppinen lapsi ennestään. Joissakin tapauksissa minut ilmeiseti lasketaan silti ensisynnyttäjäksi, koska aikaisemmasta synnytyksestä on niin pitkä aika. Keskustelisin mielelläni esim. iän tuomista peloista ja haasteista raskauteen ja sen yritykseen liittyen, siksi laitoin tuon ikärajan tuohon otsikkoon. 

Elämäntilanteeni on mielestäni melko tasainen. Olen itse ollut pitkään samassa työssä ja puolisolla on myös vakituinen työpaikka. Iän tuoma hyvä puoli verrattuna aikaisempaan raskaus- ja vauva-aikaan on se, että talous on paljon paremmassa kunnossa ja ei ole enää keskeneräisiä opiskeluja.

Tässä kierrossa olisi tarkoitus aloittaa yrittämään ja jännittää kovasti tärppääkö.. Ovulaatiotikut otetaan heti käyttöön. Olisiko jollain vinkkiä, mikä merkki olisi paras?

Kommentit (190)

Vierailija
41/190 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Ninni79!

Vauveli vanhalle, oletko bongannut ovista?

Vierailija
42/190 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas masentavaa lukea tätä keskustelua, kun juttu on sitä tasoa, että tuskinpa tärppää, kun olen 34, 35,36-vuotiaana tämmöinen dinosaurus!

Voih.

Käsittääkseni nykyään on tavallista, että ensisynnyttäjä on päälle kolmekymppinen. Itse asiassa omassa tuttavapiirissäni ei ole ketään, joka olisi saanut lapsen alle kolmikymppisenä. Itse tunnen 36-vuotiaana itseni ainakin nuoreksi edelleen ja ei ole missään vaiheessa edes käynyt mielessä, että olenpas "vanha" tähän lapsen yrittämiseen (en, ennen kuin tulin lukemaan tätä palstaa...)

Voihan se olla, ettei tärppää tai tulee komplikaatioita ynnä muuta, mutta uhkakuvilla maalailu sen takia, että on 36-vuotias tuntuu jotenkin ikävältä. Lapsesta haaveilu ja raskautumisen yrittäminen ovat positiivisia asioita ja haluan nauttia tästä ajasta kuten kuka tahansa ensimmäistä lastaan yrittävä, iästäni huolimatta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/190 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trinzessa: Ajattelin alkaa mittailemaan huomisesta lähtien. Tyhjennysvuoto alkoi viime viikon keskiviikkona, joten oppikirjojen mukaan ovis saattaisi olla käsillä. Limavuotokin alkaa olla edes jotain sinne päin mihin kuuluukin.

Vierailija
44/190 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ensimmäinen askel otettu. Gynellä kaikki näytti olevan kunnossa, 12.4mm rakkula vas. munasarjassa (kp 11/28), ei pelkäämiäni kystia tai muutakaan ylimääräistä. Miehelle sain kotiintuomisina lähetteen sperma-analyysiin.. Katotaan ensin se ja sen mukaan jatkot.

Nyt tikutellaan ovista tämä kierto ja toivotaan (taas) parasta.

Onnea plussanneille!

45/190 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovis pongattu keskiviikkona ja siitospuuhissa on oltu keskiviikkona ja torstaina. Perjantaina laitetaan vielä piste i:n päälle. Ovistesti näytti plussaa 15 päivää vuodon alkamisesta. Nännit ovat olleet järkyttävän kipeät ja olo on ollut kuin aropupulla. Jännä huomata tällaisia tuntemuksia itsessään. Pillereitä syöty siis vuosikausia.

Koska raskaustesti kannattaa tehdä aikaisintaan? Laatikossa odottaa 2 Clearbluen digitaalista testiä. Mää en tiedä koska kuukautiset pitäisi alkaa, koska söin pillereitä vuodesta 1997 lähtien tämän vuoden marraskuun loppuun asti.

Voivatko nuo ovulaatiotestit valehdella?

Vierailija
46/190 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs tiedä, olenko oikeassa ketjussa mutta minun ikäiselleni ei taida muuta ketjua löytyä :)

Tuntuu vaan, että nyt on pakko jakaa ajatuksia. Ikää on 46 v. ja 2,5 viikkoa sitten tulin täysin yllättäen raskaaksi. No joo, toki tässä iässä pitäisi tietää... mutta tosiaan tämän ikäisenä mahdollisuudet on aika pienet ja vielä kun mies on tutkittu moneen kertaan ja todettu, ettei lasta ole juurikaan mahdollista saada luomuna, niin tämä raskaus oli aivan jättiyllätys. Vaan kuinkas kävikään... Koin keskenmenon keskiviikkona. Riski oli tietysti iso mutta toiveet oli siitä huolimatta korkealla. Itselläni on kaksi teini-ikäistä lasta, miehellä (joka on minua 4 v nuorempi), ei ole lapsia ja oli jo menettänyt toivonsakin sen suhteen. Nyt se toivo oli hetken aikaa ja sitten vietiin pois. Ainoa hyvä puoli tässä oli, että mies sai nyt varmuuden, ettei vauva sittenkään ole mahdoton ajatus. Vuoden verran olemme olleet ilman ehkäisyä, kun tosiaan oli melko varmaa, ettei "vahinkoa" satu. Vauva olisi kuitenkin ollut tosi toivottu ja kun olin plussan jälkeisestä alkujärkytyksestä selvinnyt, niin odotus oli ihanaa niin kauan kuin sitä kesti. Minulle tuli nyt sitten aivan järjetön vauvakuume, kun ajatukseen ehti jo tottua. Vaikka mahdollisuudet on melko olemattomat, niin päätettiin kuitenkin yrittää vielä, kunhan tästä toivun fyysisesti. Henkisesti en kyllä toivu koskaan. Toivottavasti tämä ketju pysyisi eläväisenä vaikka aika harvakseltaan viestejä on tullut.

47/190 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Onpas teillä ollut kurja tilanne, olen pahoillani.

Mulla on odotukset tosi korkealla ja niin on miehelläkin. Mää tiedän, että tulen pettymään, jos ei heti tästä ensimmäisestä kierrosta nappaa. Hyvin epätodennäköistähän se on, että onnistuisi heti. Toisaalta odotukset on sen takia korkealla, että monet ovat sanoneet, että nainen on hedelmällisimmillään heti ekasta kierrosta pillereiden lopetuksen jälkeen. Sitten pitää yrittää uudestaan seuraavasta kierrosta, jos ei nyt onnistu.

Me on miehen kanssa ajateltu asiat niin, että ei aloiteta ehkäisyä uudestaan mahdollisen ensimmäisen lapsen jälkeen. Ikää on jo sen verran, että tehdään tähän ainakin 2 lasta putkeen. Mää olen kotiäitityyppiä ja haaveilen jo kovasti, että saisin ja pystyisin olemaan useamman vuoden kotona lasten kanssa. Sen näkee sitten :)

Vierailija
48/190 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauveli vanhalle kirjoitti:

^

Onpas teillä ollut kurja tilanne, olen pahoillani.

Mulla on odotukset tosi korkealla ja niin on miehelläkin. Mää tiedän, että tulen pettymään, jos ei heti tästä ensimmäisestä kierrosta nappaa. Hyvin epätodennäköistähän se on, että onnistuisi heti. Toisaalta odotukset on sen takia korkealla, että monet ovat sanoneet, että nainen on hedelmällisimmillään heti ekasta kierrosta pillereiden lopetuksen jälkeen. Sitten pitää yrittää uudestaan seuraavasta kierrosta, jos ei nyt onnistu.

Me on miehen kanssa ajateltu asiat niin, että ei aloiteta ehkäisyä uudestaan mahdollisen ensimmäisen lapsen jälkeen. Ikää on jo sen verran, että tehdään tähän ainakin 2 lasta putkeen. Mää olen kotiäitityyppiä ja haaveilen jo kovasti, että saisin ja pystyisin olemaan useamman vuoden kotona lasten kanssa. Sen näkee sitten :)

Kiitos myötätunnosta :) Onnea teille yritykseen! Minulla on nuo teinit pienellä ikäerolla ja tosi hyvin meni niiden kanssa. Olin 4,5 vuotta hoitovapaalla ja olihan se tosi hienoa aikaa. Otan tähän ketjuun nimimerkin Chiot; jospa tulisi kirjoiteltua enemmän. Nyt on aika apeat tunnelmat. Pieni toivo on siinä, että keskenmenon jälkeen sanotaan kohdun olevan vahva ottamaan uusi tulokas vastaan. 

49/190 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli huono olo ja mahakipua. Mahdollisesta hedelmöittymisestä oli aikaa 5 vrk, joten toivotaan, että oli jotain kiinnitystuntemuksia. Toivon asiaa kyllä niin kovasti, että oma mieli voi tehdä tepposet ja tuntemukset. Ajattelin testata kahden viikon päästä mahdollisesta hedelmöittymisestä, mikäli asia tuntuu vielä ajankohtaiselta silloin.

Vierailija
50/190 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Olen 35-vuotias vauvakuumeinen.. jokusen kerran olen täällä käynyt vilkuilemassa, vaikka kuinka lupailin itselleni, etten tänne eksy kun se vain kuitenkin lisää kuumeilua ja odotuksia. Mutta toisin kävi, täällä ollaan.. Lokakuun lopussa pillerit lopetin vuosien syömisen jälkeen, ja sen jälkeen keksinyt itselleni raskaus-oireita, mutta niin ne vaan kuukautiset taas tulivat.. kaikki temput käytössä raskauden maximoimiseksi, ja pelot ettei ikinä raskaudu. Mulla on entisestä liitosta 9-vuotias lapsi, miehelläni ei ole omia lapsia. Erityisen ihanaa tässä on se, että mies on niin kybällä mukana "projektissa". Vaikka kuinka yrittäisi olla miettimättä kokoajan haaveilemaansa raskautta, niin silti se kokoajan mielessä pyörii, miten kummassa tässä saisi ajatukset toisaalle..?

-Helmiäinen80

Vierailija
51/190 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Helmiäinen80! Mikäs tilanne siellä on Vauveli vanhalle?

Mä kävin viime viikolla lääkärillä muista syistä ja mainitsin sitten vauvatoiveista ja siitä, että omalla äidillä on alkanut vaihdevuodet aikaisin ja itseä vähän huolettaa, että kuinka kauan tässä vielä vauvantekoaikaa on jäljellä. Yllättäen määräsi mulle mitään kyselemättä verikokeet, joiden pitäisi kertoa jotakin tilanteesta! Nyt odottelen sitten tuloksia. Mulla on tällä hetkellä hormonit ihan sekaisin, en tiedä johtuuko stressistä, iästä vai elämäntaparemontista.

52/190 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä! Käyn päivittäin katsomassa, olisiko tullut uusia viestejä :D

Meillä ei tärpännyt ekasta kierrosta. Ekat luomumenkat oli järkyttävät, piti soittaa miehelle, että tuo nyt jotain kaupasta, kun on putous käynnissä. Tällaista on viimeksi ollut varmaan silloin vuonna 1997. Oli täysi yllätys kipuineen ja vuodon määrineen.

Tällä viikolla yritetty toisesta kierrosta, ovis siis pongattu tikuilla. Taisi mennä hieman myöhäiseksi yritys, mutta katsellaan. Hirmuisen jännää tää koko asia on, hirveästi ei vielä mietitytä eikä ole pettynyt, koska vasta toinen kierto, josta yritetään (yhdet luomumenkat ollut). Positiivista on se, että ainakin yhdet luomumenkat tuli, tosin jo kp 24. Parin viikon päästä näkee, mikä on sitten tilanne.

Vierailija
53/190 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauveli vanhalle: mäkin täällä jännäilen sun kanssa! Onko ollut mitään tuntemuksia?

Mä laskeskelen tällä hetkellä suurinpiirtein päiviä siihen, että yritys alkaa ja yritän painostaa miestä, että aikaistettais muutamalla kuukaudella. :)

54/190 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trinzessa toivotaan, että teillä sitten onnistuisi :)

Täällä alkoi tänään vuoto, eli yk 2 meni kanssa pieleen. Aattelin, että olisi jotenkin tuosta noin vaan helppoa, kun on ovistikut käytössä. Mutta uutta yritystä kehiin.

Kierto on mulla aika lyhyt, nää on jo toiset luomumenkat. Pillerit jätin siis pois 15.11.2015. Pillereiden jälkeen ovulaatioplussa tuli kp 15 ja vuoto alkoi kp 24 eli luteelivaihe oli 9 päivää. Ekoista luomumenkoista ovulaatioplussa tuli kp 16 ja 17 ja vuoto alkoi kp 25 eli luteelivaihe oli 8 päivää. Tosin luteelivaiheet voi olla päivän-kaksi lyhyempiä, kerta ovulaatiotesti antaa plussaa 24-36 tuntia ennen ovulaatiota. Netistä luin, että jos luteelivaihe jää liian lyhyeksi, niin alkio ei ehdi kiinnittyä.

Mutta tosiaan, nyt on vasta kaksi yritystä ollut takana ja pillereiden jättämisestä vasta vähän aikaa, joten ei vielä tarvitse huolestua. Viime keväänä gyne sanoi, että kaikki on ok, mitään ihmeellisempiä tutkimuksia ei kylläkään tehty.

Uutta yritystä siis peliin ja onhan tää yrittäminen vallan mukavaa puuhaa :D

55/190 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luteelivaiheella tarkoitan siis luteaalivaihetta. On nää termit vähän hukassa uuden asian äärellä, vaikka mukamas vanha jo onkin :D

Luin vielä lisää tuosta luteaalivaiheen pituudesta ja liian lyhyeksi se kyllä jää. Mutta mulla varmaankin tilanne tulee vielä tasaantumaan, kun aikaa kuluu.

Vierailija
56/190 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttava tämä ketju. Olen 35-vuotias 5-vuotiaan äiti. Olen koko ajan haaveillut sisarusta lapselle, mutta mies lähti pian lapsen syntymän jälkeen eikä uutta kunnon isäehdokasta ole vielä löytynyt. Haluaisin kovasti tuon sisaruksen ja mitä enemmän aikaa kuluu sitä enemmän pelkään tuleeko koskaan tapahtumaan. Kiva lukea että yli 35-yrittäjiä on täällä :).

Pilvi

Vierailija
57/190 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tulen mukaan :). Ikää on 35v ja kaksi noin kymmenvuotiasta lapsosta löytyy myös. Miehellä on ennestään yksi lapsi. Mun lapsiluvun piti olla täynnä, eikä mieskään halunnut lisää.

Mutta mutta... Kun mies näytti vihreää valoa, niin mun vauvakuume räjähti käsiin :D. En usko että pian tärppäisi, nyt on vielä Flagyl-kuurikin menossa. Kierto on epäsäännöllinen, gyne määräsi Terolutit sen hoitoon (siis vaikkei vauva olisikaan ollut toiveissa).

Ja kun ikää on...

Saa nähdä, mutta tämä kuume on ihanaa ja kamalaa! Olen niin kärsimätön ja haaveilen ja suunnittelen vaan kaikkea.

Kunpa vielä saisin vauvan!

Vierailija
58/190 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille, ja oikein ihanaa uutta vuotta 2016 kaikille, toivotaan sen tuovan meille kaikille vauvantuoksua, tai jos ei ihan vauvantuoksua, niin ainakin ne odotetut kaksi viivaa tikkuun :)

Minä kehitin itselleni jälleen kerran mahdollisia raskausoireita, negatiivinen raskaustesti  kököttää vieressä. Toinen puoli minusta hokee, että ei menkat vielä ole alkaneet, testaa huomenna tai ylihuomenna uudelleen, ja testikin oli raskauskeijun halpistesti, ehkei se näytä oikein... Toinen puoli minusta sanoo, että miksi tuhlaat raskaustestejä, kun ei kroppakaan toimi kunnolla..

Kävin yksityisellä joulukuun lopulla, ultrasi kohdun ja kohdunkaulan, sanoi että siistiltä ja ok:lta näyttää muuten, mutta kohdun seinämät näyttäisi siltä, ettei ovulaatiota ole tapahtunut. Määräsi terolutit säännöllistämään kiertoa. Perjantaina otin viimeisen terolutin, menkkoja ei ole vielä kuulunut.

Millä ihmeellä saisi itselle muuta ajateltavaa..? Eihän tästä mitään tule, että vauva on kokoajan ajatuksissa. Eilen kävin kirppiksellä, ostin kahdet odotushousut (sillä olivat vain 2e kpl! ihankuin uudet! ) ja yhdet vauvan housut ja sukat. Mulla on jo pussillinen vauvan vaatteita, ja raskausvaatteita, mutta vauvasta ei ole tietoakaan. Ihankuin joku vauvabuumi menossa nyt lähiympäristössäkin, muut ilmoittelee raskausuutisia/tai saaneet juuri vauvan, meillä ei vaan onnistu :`(

-Helmiäinen80

59/190 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten äsken päässyt kirjautumaan, nyt pääsin jess :)

Hei, sellainen asia tuli mieleeni, olen tässä googletellut asiaa, mutta huonolla menestyksellä.. syötättekö miehelle jotain vitamiinia tms, joka mahdollisesti vaikuttaisi tärppiin suotuisasti..? ihankuin olisin lukenut jostain, että sinkki voisi sperman laatuun parantavasti..olenkohan nyt ihan hakoteillä..osaako kukaan sanoa?

Meillä siis kaikenlaiset (naurettavat?) poppaskonstit käytössä, ja taitaa todellakin olla mitättömiä konsteja, kun raskaus ei ole alkanut :D Raskausajan-vitamiineja olen syönyt päivittäin syyskuusta lähtien, parsakaali kuuluu jokapäiväiseen ruokavalioon (sisältämänsä foolihapon ansiosta), greippimehu + greippi menee myös joka päivä (vaikuttaa kohdun limakalvoon positiivisesti), energiajuoman jätin pois heinäkuussa, tupakka on jätetty pois, gynellä käyty pari viikkoa sitten varmistuksessa, ovistestejä (sekä raskaustesteja..) kuluu, peittoa heilutetaan tiuhaan, vyöhyketerapiaankin menin --kun luin että se on auttanut monia raskaustoiveissa.. niimpä kuljin kolme päivää vyöhyketerapian jälkeen magneetit korvalehdissä, että ei tässä ainakaan yrityksen puutetta ole. Ja niin vaan taas oli raskausoireita, mutta nega sieltä testiin pamahti :(

Vierailija
60/190 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi pitkästä aikaa! Täällä sitä porskutellaan viikoilla 15+3. Jotenkin epäuskoinen olo vieläkin että olenko oikeasti raskaana :) muutamat ultrat käyty ja seulonnat ym ja tähän asti kaikki ookoo! Reilun kuukauden päästä rakenneultra jossa selviää todnäk sukupuoli. Ihan on sama kumpiko tulee kunhan terve on, mutta mukava silti tietää :)

Huomenna edessä sokerirasituskoe, hieman jännittää lähinnä tuo syömättömyys ja juomattomuus. Ensimmäiset 3kk oli törkeää pahoinvointia ja paino putosi 7kg. Nyt on alkanut ruoka taas vähän maistua ja huonon olon pidän loitolla syömällä usein vähän kerrallaan. Katsotaan mitenkä käy paaston aikana..