Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kootaan äidiltä saadut surkeat neuvot tähän

Vierailija
02.08.2015 |

Yleensä näkökulma on toinen eli "kyllä se äiti vaan tiesi" tai "olisi pitänyt kuunnella äitiä". Mutta saa niiltä kyllä joskus melko päällejäkin elämänohjeita, jotkut oikeasti huonoja, toiset vaan perustelemattomia äidin omia päähänpinttymiä.

Aloitan muutamasta ensin mieleen tulevasta oman äitini kuolemattomasta ohjeesta:

- tamponeja ei voi käyttää, niistä saa kohdunkaulan syövän

- omaa asuntoa ei kannata ostaa (vanhemmillani kyllä oli omistusasunto itsellään)

- edelliseen liittyen, kukaan ei oikeasti halua asua omakotitalossa, jos joku niin tekee, se on olosuhteista johtuva pakkoratkaisu

- kannattaa valita opiskelualaksi ja ammatiksi semmoinen, mistä on kiinnostunut, raha ei ole niin tärkeää

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ihan turhaan lopetit tupakoinnin raskausaikana, ihan normaaleja teistäkin on tullut. On parempi polttaa kuin stressata.

- Vyöllä uhkaaminen/lyöminen on ainoa toimiva keino kasvattaa lasta. Muu on vapaata kasvatusta ja niistä pennuista tulee huligaaneja.

- Vaikka leivässä on vihreitä pilkkuja, on se ihan syötävää.

Vierailija
22/96 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 10:46"]

-.... Tuossa äiti neuvot. Hyvät ja huonot. En koskaan saanut minkäänlaisia ohjeita. Taloudenhoidosta, rahasta ja elämänhallinnasta olisin kyllä tarvinnut ohjeistusta. Mös terveydenhuollosta, opiskelusta ym. Tosin eipä äidilläni ollut juurikaan mistä antaa.

[/quote]

Ihan sama, en lapsena edes tajunnut että olisin kaivannut ohjeita, neuvoja. Hankin itse vaatteet juhliin, päätin itse sopivat vaatteet mm. hautajaisiin, oli stressaavaa miettiä mikä on sopivaa, kun ei lapsena ollut kokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli monella tavalla ihana ihminen. Lämmin muisto hänestä. Hän ei vain ollenkaan ymmärtänyt, että elämänkumppani olisi tärkeä ihan jokaiselle, myös minulle. Kannusti jäämään yksin, kun kerran älyä on pärjätä yksin. 

Vierailija
24/96 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihinotto ja peppuseksi on tosi ällöttävää ja naista nöyryyttävää. Peppuseksiä harrastavat ovat vaipoissa lopun ikäänsä.

Vierailija
25/96 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saanut ohjeita mistään, mutta suututtiin kyllä, jos en lapsen logiikallani ja kokemuksellani osannut luontaisesti ratkoa asiaa kuten olisi kuulunut.

Vierailija
26/96 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain pinnalliset naiset ajavat säärikarvojaan ja hävyn ajaminen kertoo lutkan luonteesta.

Vierailija
27/96 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää opetella ruoanlaittoa ja kotitöitä, koska olet tyttö.

Vierailija
28/96 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielsivät töihin menin lukioiässä kun töitä minulle jopa tarjottiin. Sen jälkeen parikymppisenä niitä töitä olikin jo vaikeampi saada.

Vierailija
29/96 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ikinä tee lapsia, sitten on elämä pilalla. Joo anteeksi äiti että pilasin elämäsi...

Vierailija
30/96 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä "alistettu" lapsi. Älä ole ylpeä, älä luule itsestäsi liikoja, et ole mitään, olet ruma...

Äitini oli huono äiti. Onneksi oli isä, joka kannusti ja tuki. Omille lapsilleni olen korostanut, että ovat tärkeitä, ihania, omalaatuisia, maailman parhaita lapsia ja ihmisiä.

Vierailija
31/96 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rukoile joka ilta ettei sinulle tule iso jalka. Miehet eivät hae isojalkaista tyttöä tanssimaan." 

Juu, mun äiti on itse tosi siro ja pieneltä maalaispaikkakunnalta kotoisin jossa kaikki nuoret kävivät vain lavatansseissa. 

Vierailija
32/96 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos se poika vielä kiusaa sua, uhkaa pussata sitä!"

"Ei saa kiroilla, sano tilalta vaikka juuresten nimiä: Voihan sipuli!"

Hyvästi katu-uskottavuus kerho- ja alakouluikäisenä. Muuten on ollut ihan hyviä neuvoja.

Vierailija
33/96 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan sano omaa mielipidettä. Ole aina samaa mieltä muiden kanssa. Älä pidä puoliasi. Odota että joku toinen neuvoo. Toiset tietää paremmin. Me olkaa huonompia ihmisiä. Ei saa loukkaantua jos joku on ilkeä, se voi tykätä huonoa. Et sinä osaa mitään etkä opi. Älä yritä mitään niin ei tule pettymyksiä.

Ja paljon muuta samanlaista paskaa :(

Vierailija
34/96 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elä vua ikinä ota ukkoo huolehhittavaks tai tie lasta - opiskele vua liäkäriks ni voet meitä sitte hoijella."

Vierailija
35/96 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oltu puhuttu vuosiin. Nähtiin sitten joissain juhlissa, kerroin olevani nykyään poliisi. Se ilme, voi herranen aika. Rupesi selittää miten poliisin ammatti on niin miehille tarkoitettu. Neuvoi sitten mihin ammatteihin minun pitäisi suunnata. "Lakimies, lääkäri, opettaja, muru sus

Vierailija
36/96 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:19"]Ei oltu puhuttu vuosiin. Nähtiin sitten joissain juhlissa, kerroin olevani nykyään poliisi. Se ilme, voi herranen aika. Rupesi selittää miten poliisin ammatti on niin miehille tarkoitettu. Neuvoi sitten mihin ammatteihin minun pitäisi suunnata. "Lakimies, lääkäri, opettaja, muru sus
[/quote]

Susta voi tulla mitä vain" juupajuu

Vierailija
37/96 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kotiin ei tarvitse tulla lapsen kanssa"

Joo, en tullut, minusta tuli vela :)

Vierailija
38/96 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:20"]

"kotiin ei tarvitse tulla lapsen kanssa"

Joo, en tullut, minusta tuli vela :)

[/quote]

Ja tämä oli siis minusta niin huvittava heitto, että nauratti teininäkin. Suoraan jostain vanhasta suomifilmistä. En ymmärtänyt enkä vieläkään, että miksi olisin tullut raskaaksi vaikka seksi oli kiinnostavaa - ehkäisy oli keksitty jo ja aborttikin on Suomessa mahdollista.

Vierailija
39/96 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Heitä tuo mies mäkeen ja hanki rikkaampi"
Öö haloo, se on mun mies ja rakastan häntä.

Vierailija
40/96 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Seksin harrastaminen on likaista ja lutkamaista

-Et voi opiskella tietyille aloille, koska olet nainen

-Sinun pitää osata siivota ja laittaa ruokaa, koska olet nainen

-Et saa näyttää negatiivisia tunteita, itkeminen on heikoille, ei saa itkeä

-Sinä et saa tehdä asiaa x, koska olet nainen

-Kaikki mitä teet, on paskaa, turha edes yrittää

-Kaikesta hyvästä löytyy aina paha puoli

Jep, ilmankos minusta tulikin tunnevammainen ihminen, joka yrittää vieläkin päästä eroon tuollaisista asenteista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi