Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku on ylpeä, kun synnyttää isoja vauvoja?

Vierailija
01.08.2015 |

En oikeesti ihan ymmärrä, jos ihminen rehentelee sillä, että hänen raskauksissaan vauvat kasvaa niin isoksi. Mulla kun tulee vaan mieleen, että ne on niitä diabetesvauvoja, ja että äiti ei ole edes vauvan vuoksi vaivautunut katsomaan mitä suuhun laittaa.

Kommentit (150)

Vierailija
61/150 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siis saatte vaan olla ylpeitä isoista vauvoistanne :)

Vierailija
62/150 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. On se pieni ja hentoinen vauva paljon terveempi, normaalimpi ja ihanampi näky, kuin hervoton mötkö. Mitään ylpeydenaihetta ei sellaisesta ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isolla koolla kyllä kehutaan. Ihmettelen itse niitä äitejä, jotka syöttävät vauvalleen korviketta ja sitten ylistävät lihavan ja hitaasti liikkumaan lähtevän vauvansa kokoa. Myös neuvola ihannoi suurta kokoa, mutta kannustaa imetystä. Ristiriitaista, sillä korvikkeella ruokitut ovat isompia.

Vierailija
64/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 08:52"]

Terve äiti on lapsistaan aina ylpeä. Vinksahtanut pitää olla, että toisten lapsia haukkuu. Sokeriaineenvaihdunnan häiriöt kasvattavat joidenkin vauvojen kokoa, mutta on ihan selvä, että aikuisena kaksimetrinen on vauvana isompi kuin aikuisena puolitoistametrinen. Ilman mitään häiriöitä.

[/quote]

Itseasiassa ei syntymäkoko välttämättä vaikuta kokoon lapsena tai edes aikuisena. Minun nelikiloisina syntyneistä pojat on aikuisena 180cm vähän yli ja vähän alle. Lapsena olivat ikäisekseen pitkiä. Nelikiloiset tyttöni taas ovat tarhaiässä keskikokoisia ja kouluikäisenä luokkansa lyhyimmästä päästä ja siroja tsirppanoita. Itse olin syntyessäni kolmekiloinen, aikuisena 168cm. Nyt 12v reilu nelikiloisena syntynyt tyttö on jotain hieman päälle 140cm ja syntyessään samankokoinen äitini oli 13v 177cm. 

Vierailija
65/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 08:26"]

En oikeesti ihan ymmärrä, jos ihminen rehentelee sillä, että hänen raskauksissaan vauvat kasvaa niin isoksi. Mulla kun tulee vaan mieleen, että ne on niitä diabetesvauvoja, ja että äiti ei ole edes vauvan vuoksi vaivautunut katsomaan mitä suuhun laittaa.

[/quote]

On sulla ongelmat.

Vierailija
66/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 08:30"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 08:26"]En oikeesti ihan ymmärrä, jos ihminen rehentelee sillä, että hänen raskauksissaan vauvat kasvaa niin isoksi. Mulla kun tulee vaan mieleen, että ne on niitä diabetesvauvoja, ja että äiti ei ole edes vauvan vuoksi vaivautunut katsomaan mitä suuhun laittaa. [/quote] Ei oo sun vauva. Ei oo sun ongelma. Miksi se sinun persettä kutittaa?

[/quote]

Kyllä kutittaa, kun maksetaan läskilapsien diabetekset ja muut sairaudet. Vastuutonta vanhemmilta, lähinnä äidiltä. Lapsi täysin syytön!

Vierailija
67/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö mun siis hävetä mun viisikiloisena syntynyttä tyttöäni..? Sattui vaan istukka olemaan kokoa hehtaari ja napanuoraki paksu kuin lenkkimakkara. Sai neiti ihan jokaikisen energiatipan jonka halusi. :)
Eikä ollu sokeri eikä mikään muukasn suolavauva kyseessä. ;)

Vierailija
68/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 3kg sokerivauvan. Olen normaalipainoinen ja raskausaikana painoni nousi 10kg. Siinä teille vertailukohtaa, vauvan painosta ei kannata vetää liikaa johtopäätöksiä.

Vierailija
69/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut vaan yli neljä kiloisia lapsia vaikka sokirirasituksessa ei ollut mitään ja ylipainoinenkaan en ole. En tiedä miksi olivat niin isoja, ne vaan olivat :D Helpotti ainakin käsittelyä kun päätäkin kannattelivat alusta lähtien. Ensimmäisen lapsen neuvolassa sanottiin jo taaperona että tämä poika on pelkkää lihasta. On nyt isompana todella voimakas ikäisekseen. No, meni ohi aiheen.

Se mikä joskus ärsytti, oli kun käytin sanamuotoa "meidän pieni mies" tai "meidän pikkuinen", millä tietenkin tarkoitin että meidän nuorimmainen, vastasyntynyt vauva, niin sain heti kommenttia "ei teillä mitään pikkuista ole". Mitä helvettiä, pikkuinen se silti on. Taaperotkin on vielä pikkuisia minun mielestä...

Vierailija
70/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:41"]Nykyämmät on niin laardidisia, että pentujenkin koko kasvaa sitä mukaa, tästä ollut juttuakin eri julkaisuissa. En paljon keulisi omilla ihroilla ja räjäytetyllä vitulla.
[/quote]
Niinpä, parempi kun pidät räjäytetyn vittus piilossa.

Vierailija
71/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin velana ainoa ajatukseni on "kauheaa, sen alapää on jauhelihaa ja se pissaa housuihin ja kakkaakin varmaan". Eikä mitään muuta.

En todellakaan haluaisi kuulla painotietoa, ollenkaan.

Vierailija
72/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:20"]Isolla koolla kyllä kehutaan. Ihmettelen itse niitä äitejä, jotka syöttävät vauvalleen korviketta ja sitten ylistävät lihavan ja hitaasti liikkumaan lähtevän vauvansa kokoa. Myös neuvola ihannoi suurta kokoa, mutta kannustaa imetystä. Ristiriitaista, sillä korvikkeella ruokitut ovat isompia.
[/quote]
Eikös se rintamaito ole rasvasempaa?

Vierailija
73/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 09:51"]

pieniä repeämiä, tiukkuudesta en osaa sanoa, mutta mies tykkää ja kehuu, se riittää, olen kyllä ottanut alapään jumpan päivittäiseksi hommaksi

[/quote]

Saatko orgasmin yhdynnässä?

Vierailija
74/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:30"]Näin velana ainoa ajatukseni on "kauheaa, sen alapää on jauhelihaa ja se pissaa housuihin ja kakkaakin varmaan". Eikä mitään muuta.

En todellakaan haluaisi kuulla painotietoa, ollenkaan.
[/quote]
Näin ihmisenä ajattelen että sun aivot taitaa olla aikamoista muussia.

Vierailija
75/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 09:10"]Ap, ymmärsinkö nyt oikein: sinusta isoja vauvoja synnyttäneiden äitien pitäisi hävetä isoja vauvojaan?
[/quote]
No onhan se aika noloa että muut kuulee että nainen on niin iso alapäästä että sieltä mahtui valtava järkäle syntymään.

Vierailija
76/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 09:51"]4kg vauva ei ole vielä iso. Mun esikoispoika painoi syntyessään 5,6kg, ei sokerivauva, isot geenit isän että äitin puolelta. Toinen poika painoi 4,9kg ja tyttö 4,3kg. Hyvin syntyivät :)

Eikä alapääni muuttanut ulkonäköään! vain pieniä repeämiä, tiukkuudesta en osaa sanoa, mutta mies tykkää ja kehuu, se riittää, olen kyllä ottanut alapään jumpan päivittäiseksi hommaksi, niinkuin pitäisi kaikkien naisten, niidenkin jotka eivät ole edes synnyttäneet.
[/quote]
Lapsen syntymäpaino ei riipu miehestä mitenkään.

Vierailija
77/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 08:26"]

[/quote]

Tuollaiset äidit vaalivat suomalaista perinnettä myös kansantautien osalta.

Vierailija
78/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 08:32"]Varmaan siksi, että selviytyy majdollisesti aivan saatanan kivuliaasta kokemuksesta ja pillu menee tuhannen muusiksi niin pitäähän siitä nyt jotain posiiivista saada leuhkittua muille. Mä olisin ainakin todella tyytyväinen johonkin 2-3 kilon vauvaan.
[/quote]
Olipahan karsea kommentti. Minun 4,5kg ja 53cm vauva oli synnytetty 3 tunnissa. Ponnistusvaihe 5min. Ei repeämiä, ei tikkejä. Mistä ihmeestä johtuu se, että jos iso vauva synnytys vaikea ja repeää perseeseen saakka? Ei, kun se ei mene niin. Siihen kun vaikuttaa niin moni asia. Ei pelkästään vauvan iso koko.

Vierailija
79/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 09:50"]

Mulla taas on semmonen olo että pienten vauvojen äidit on ylpeitä siitä että vauva on pieni (alle 3kg). Ja jos siitä ylpeillään mulle tulee siitä JOKA kerta mieleen että äiti on varonut painonnousua raskausaikana (syönyt liian vähän) ja/tai vetänyt röökiä koko raskausajan.

[/quote]Nuo mainitsemasi asiat kyllä yleensä aiheuttavat pienikokoisuutta mutta minun kohdallani taas (olen nro. 9) kyse ei ollut tupakasta tai muutenkaan huonoista elämäntavoista. En polttanut, en juonut enkä edes syönyt mitään mitä ei olisi saanut. Herkkuja söin mutta kohtuudella, söin vitamiineja ja terveellistä kotiruokaa, harrastin jopa kevyttä liikuntaa (kävelyä) niin pitkälle kun pystyin. Kiloja minulle tuli silti vain 5 koko raskauden aikana ja synnytyksen jälkeen todettiin istukan vajaatoiminta. Syytä ei koskaan löydetty. Mutta tajuan pointtisi, valitettavasti kaikki eivät lopeta esim. tupakointia ja saattavat ottaa pari alkoholiannosta silloin tällöin, sekin riittää että vauva saattaa olla pienikokoinen syntyessään. (ei välttämättä aina) Tulipas litania! :D

Vierailija
80/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 08:52"]

Terve äiti on lapsistaan aina ylpeä. Vinksahtanut pitää olla, että toisten lapsia haukkuu. Sokeriaineenvaihdunnan häiriöt kasvattavat joidenkin vauvojen kokoa, mutta on ihan selvä, että aikuisena kaksimetrinen on vauvana isompi kuin aikuisena puolitoistametrinen. Ilman mitään häiriöitä.

[/quote]

Itseasiassa ei syntymäkoko välttämättä vaikuta kokoon lapsena tai edes aikuisena. Minun nelikiloisina syntyneistä pojat on aikuisena 180cm vähän yli ja vähän alle. Lapsena olivat ikäisekseen pitkiä. Nelikiloiset tyttöni taas ovat tarhaiässä keskikokoisia ja kouluikäisenä luokkansa lyhyimmästä päästä ja siroja tsirppanoita. Itse olin syntyessäni kolmekiloinen, aikuisena 168cm. Nyt 12v reilu nelikiloisena syntynyt tyttö on jotain hieman päälle 140cm ja syntyessään samankokoinen äitini oli 13v 177cm. 
[/quote]
Niin syntymäpaino ei kerto mitään aikuispituudesta. Itse olin 2540g kun synnyin neljä viikkoa ennen aikaisesti. Aikuisena olen yhtä pitkä kun neljä täysiaikaisena syntynyttä sisarustani jotka olivat 3,5-4 kg kun syntyivät. Oma poikani oli 3200g ja 48cm kun syntyi laskettuna aikana ja nyt aikuisena 185cm. Tutun neljä lasta olleet kaikki 4 kiloa syntyissään ja yksikään ei ole yli 170cm ja kaksi noista on poikaa ja siis iältään 27-33v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi