Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku on ylpeä, kun synnyttää isoja vauvoja?

Vierailija
01.08.2015 |

En oikeesti ihan ymmärrä, jos ihminen rehentelee sillä, että hänen raskauksissaan vauvat kasvaa niin isoksi. Mulla kun tulee vaan mieleen, että ne on niitä diabetesvauvoja, ja että äiti ei ole edes vauvan vuoksi vaivautunut katsomaan mitä suuhun laittaa.

Kommentit (150)

Vierailija
81/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 09:10"]Ap, ymmärsinkö nyt oikein: sinusta isoja vauvoja synnyttäneiden äitien pitäisi hävetä isoja vauvojaan?
[/quote]
No onhan se aika noloa että muut kuulee että nainen on niin iso alapäästä että sieltä mahtui valtava järkäle syntymään.
[/quote]
Tiesitkö idiootti ameeba, että se kertoo vain siitä että naisen alapää on elastinen ja kudokset kunnossa? Sellaiset naiset joustaa. Mene helvetti ja lue vähän aiheesta ennenkuin tulet nolaamaan itsesi tänne.

Vierailija
82/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 09:10"]Ap, ymmärsinkö nyt oikein: sinusta isoja vauvoja synnyttäneiden äitien pitäisi hävetä isoja vauvojaan?
[/quote]
No onhan se aika noloa että muut kuulee että nainen on niin iso alapäästä että sieltä mahtui valtava järkäle syntymään.
[/quote]
Tiesitkö idiootti ameeba, että se kertoo vain siitä että naisen alapää on elastinen ja kudokset kunnossa? Sellaiset naiset joustaa. Mene helvetti ja lue vähän aiheesta ennenkuin tulet nolaamaan itsesi tänne.
[/quote]
Sama kun sanoisi että äiti repesi alapäästään sen takia että oli niin jumalattoman huono synnyttämään. Älkää ponnistako sillon kun kätilö sanoo että älä ponnista ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 09:10"]Ap, ymmärsinkö nyt oikein: sinusta isoja vauvoja synnyttäneiden äitien pitäisi hävetä isoja vauvojaan?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sama kun sanoisi että äiti repesi alapäästään sen takia että oli niin jumalattoman huono synnyttämään. Älkää ponnistako sillon kun kätilö sanoo että älä ponnista ;)
[/quote]
Minulle sanottiin että nyt vauva itse korjaa päänsä asentoa, älä vaan ponnista yhtään. Jos olisin ponnistanu niin varmaan olisi revennyt.

Vierailija
84/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vauvan kilo määrä vaikuta synnytykseen suoranaista. Mun lapset olivat eri painoisia mutta päiden ympärysmitat olivat samat! Kummastakaan ei tullut repeämiä.

Vierailija
85/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi isoa vauvaa maailmaan saattaneena uskon sen kolmannenkin olevan yli 4 kg. Kummassakin odotuksessa olen liikkunut vikoille viikoille, toisessa oikein 4 kertaa viikossa raskasta liikuntaa, mutta aina vaan ne vauvat on olleet isoja ;) Eikä haittaa, 9/9 pisteillä molemmat alakautta maailmaan.

Vierailija
86/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:20"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:40"]Pitääkö tässä nyt raskausdiabetes- diagnoosin saaneena hävetä jos lokakuussa syntyvä vauvani on iso? [/quote] Niin saisinko nyt niitä vastauksia?! Että pitääkö tätä rd:tä hävetä?

[/quote]

Ei tietenkään!:D Minullakin oli raskausdiabetes. Ei se katso äidin painoa tai syömisiä.

Joillakin vain haiman toiminta hidastuu raskausaikana-noinko se lääkäri selitti?

[/quote]

Juuri näin! Ei se paino kerro koko totuutta. -40, se sokerivauvan saanut

Vierailija
87/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pieneen syntymäpainoon liity enemmän mahdollisia terveysongelmia?

Vierailija
88/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.terve.fi/aiheet/syntymapaino

Ei pieni syntymäpaino ole välttämättä mikään hyvä juttu. Kunnollisen kokoista vauvaa kai on kautta aikojen pidetty elinvoimaisempana.

Vierailija
89/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:20"]http://www.terve.fi/aiheet/syntymapaino

Ei pieni syntymäpaino ole välttämättä mikään hyvä juttu. Kunnollisen kokoista vauvaa kai on kautta aikojen pidetty elinvoimaisempana.
[/quote]

Näin on! :)

Vierailija
90/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni kaveri laihdutti odottaessa ja kyllä, vauva oli 3 kg, mutta sai silmälasit 1 veenä!! Lääkäri sanoi, että huono ravinto vaikuttaa hyvin paljon sikiön näön kehitykseen, ja puhumattomakaan hermostoputkesta..
Ja entäs ne aivot???

Vierailija
91/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 09:10"]Ap, ymmärsinkö nyt oikein: sinusta isoja vauvoja synnyttäneiden äitien pitäisi hävetä isoja vauvojaan?
[/quote]

Käsittääkseni AP tarkoitti, että miksi leuhkia vauvan koolla jos se johtuu raskausdiabeteksestä. Ei että vauvoistaan kaikki olisi tai saisi olla ylpeitä. Vauva voi olla iso monesta muustakin syystä kun raskausdiabeteksesta.
Oma esikoiseni oli normi 3,5kg vauva. Kuopus jo 4,3, vaikka syntyi 2 viikkoa ennen la. Olin huolissani siitä, oliko kyseessä diabeteskasvu vai normaali kasvu. Ja minua kyllä hävetti sekin, että enkö tosiaan saa pidettyä syömistäni kurissa. Olin hoikka ja en juuri itse raskaudesta lihonut. Kätilö vakuutteli, että ei ole verensokerilla kasvatettu vauva. Huolissani olin, koska tiedän raskausdiabeteksen riskit sekä vauvalle että itselleni. Olin tosi huolissani. Itse pelko diabeteksestä taisi olla mielialalleni vahingollisempaa..

Vierailija
92/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:24"]Siskoni kaveri laihdutti odottaessa ja kyllä, vauva oli 3 kg, mutta sai silmälasit 1 veenä!! Lääkäri sanoi, että huono ravinto vaikuttaa hyvin paljon sikiön näön kehitykseen, ja puhumattomakaan hermostoputkesta..
Ja entäs ne aivot???
[/quote]

Olen kuullut samaa ja samaahan ne neuvolan opukset toitottaa, silti nää jotkut mammat haluaa vaan niin kovin pysyä mitoissaan että riskeeraavat sikiön terveyden :/

Vierailija
93/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 09:55"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 09:53"]Istukka on toiminut hyvin :) Onhan se hieno juttu! Perinnöllistähän se yleensä on se paino..
[/quote]

Tarkoittaako se sitä? Mulla oli iso vauva ja iso istukkakin.
[/quote]

Tämä pitänee varmaan itsellä paikkaansa. Ultrattiin rv 42+0 ja ultraaja ihmetteli hyviä virtauksia. Yritti väännellä ja käännellä josko toisesta kohtaa virtaisi jotenkin huonommin. Syntyi tyttö n. 4,4kg.

Vierailija
94/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:05"]Mun mielestä semmoset pienet ja sirot vauvat on niiiiiin paljon söpömpiä, kun ne isot pallovauvat. Itselläni ei ole vielä lapsia, mutta olin syntyessäni 46cm ja 2,6kg (rv 39), ja olin kuulemma kun nukke. Nykyään 171 56kg, joten niin kun jku muukin totesi, niin syntymämitata eivät kerro mitään aikuisuuden koosta.

Suomalaiset vauvat ovat vissiin muihin verrattuna aika isoja, pulleita ja kaljuja.
[/quote]

Et ehkä ihan vielä ole kypsä äidiksi, kannattaa jokunen vuosi odotella. :)

Vierailija
95/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 08:26"]

En oikeesti ihan ymmärrä, jos ihminen rehentelee sillä, että hänen raskauksissaan vauvat kasvaa niin isoksi. Mulla kun tulee vaan mieleen, että ne on niitä diabetesvauvoja, ja että äiti ei ole edes vauvan vuoksi vaivautunut katsomaan mitä suuhun laittaa.

[/quote]

No ehkä sun pitää laajentaa sun ajattelua siihen, että kaikkien isoja vauvoja saaneiden äitien ei tarvitse potea raskausdiabetesta. Vauvan koko kun tulee geeneistä.

Vierailija
96/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei tää on tätä. Joku ylpeilee isosta vauvasta, joku pienestä vauvasta, joku isosta painonnoususta raskausaikana, joku pienestä painonnoususta, joku pitkästä imetysajasta, joku vauvan taidoista jne.

Itse ylpeilen sillä, että olen pitänyt pääni kasassa äitinä ja lapseni ovat täyspäisiä.

Eikä ole mitään katkeruutta, sillä omat lapseni ovat syntyessään painaneet n. 3,5kg eli ovat olleet ihan "keskivertoja" vaikka mistä suunnasta asiaa miettisi. :)

Vierailija
97/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 80-luvun loppupuolella, kun äitini odotti minua, niin kertoi jälkeenpäin että jatkoi tupakointia läpi raskauden, kun sitä kuulemma jopa jossain määrin suositeltiin tuolloin, jotta tulee pienempiä vauvoja ja helpompi synnytys :D Että näin joskus.

Vierailija
98/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka vauva diabetesvauva, 3,5 kg, toinen seurannassa ei raskausajan diabetestä 4,6 kg. El se diabetes ole selitys kaikkeen.

Vierailija
99/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suurin osa ihmisistä jotka toteavat tosiasioita eivät YLPEILE niillä vaan lähinnä KERTOVAT niitä.

Olen esim. monelle kertonut että kummatkin lapseni ovat olleet kaksi viikkoa yliaikaisia, mutta en ole asiasta mitenkään ylpeä. Jos olisin voinut saada vähemmän yliaikaisesti lapseni, olisin mielellään valinnut sen.

Vierailija
100/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 08:26"]En oikeesti ihan ymmärrä, jos ihminen rehentelee sillä, että hänen raskauksissaan vauvat kasvaa niin isoksi. Mulla kun tulee vaan mieleen, että ne on niitä diabetesvauvoja, ja että äiti ei ole edes vauvan vuoksi vaivautunut katsomaan mitä suuhun laittaa.
[/quote]

Ei oo sun vauva. Ei oo sun ongelma. Miksi se sinun persettä kutittaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä