Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku on ylpeä, kun synnyttää isoja vauvoja?

Vierailija
01.08.2015 |

En oikeesti ihan ymmärrä, jos ihminen rehentelee sillä, että hänen raskauksissaan vauvat kasvaa niin isoksi. Mulla kun tulee vaan mieleen, että ne on niitä diabetesvauvoja, ja että äiti ei ole edes vauvan vuoksi vaivautunut katsomaan mitä suuhun laittaa.

Kommentit (150)

Vierailija
21/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:09"]Kaikki isot vauvat ei missään nimessä ole sokerivauvoja. Kyllä tuo koko kulkee hyvin pitkälti geeneissä, ja hoikat terveellisesti elävät naiset saavat isoja vauvoja ihan terveellä tavalla. Ei pienikään vauva ole merkki siitä että kaikki on täydellisen hienosti, usein päinvastoin.
.
Iso vauva äidillä jolla ei ole radia kertoo istukan hyvästä toiminnasta ja siitä että kroppa on niin sanotusti ottanut raskauden hyvin vastaan :) Tutkimuksissa on todettu jopa että terveellinen ruokavalio kasvattaa vauvaa isommaksi kuin tuotannollisen moskan syöminen! Ota ap asioista selvää ennen kuin alat heitellä typeriä uskomuksiasi julki.
.
T: 2,8 kg vauvan synnyttänyt ylipainoinen äiti
[/quote] Olin elämäni kunnossa raskausaikana. Oikein kukoistin. Painoa tuli vain 6kg ja lapsi painoi 4,3kg. Puoli vuotta synnytyksestä olin laihtunut 18kg koska maitoa tuli niin paljon ja lapsi joi valtavasti.

Vierailija
22/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 08:36"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 08:32"]Varmaan siksi, että selviytyy majdollisesti aivan saatanan kivuliaasta kokemuksesta ja pillu menee tuhannen muusiksi niin pitäähän siitä nyt jotain posiiivista saada leuhkittua muille. Mä olisin ainakin todella tyytyväinen johonkin 2-3 kilon vauvaan. [/quote] Jaa, ei mun pillu ole mennyt muusiksi vaikka olenkin kolme jättipäätä puskenut. Lapsistani toki ylpeä ja onnellinen

[/quote]

:D Minäkin olen puskenut kolme jättipäätä, olemme miehen kanssa myös jättipäitä. Ja alapäässä on vain ekasta tehty episiotomia ja kaksi tikkiä.

Kaveri synnytti pikku tirppanoita(on itse isokokoinen) ja repesi pahasti.

Jokainen synnytys on omanlaisensa. Kivunsietokyvyt myös.

Minusta on helpompaa itselleni se, että jos vauvalla on kokoa, sitä ei pelkää käsitellä niin.

On jotenkin jänteviä.

Pienet tirppanat on taas toisella tavalla todella sulostuttavia.

Eivät nuo voi kilpailla keskenään. Aivan ihania isot ja pienet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 08:30"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 08:26"]En oikeesti ihan ymmärrä, jos ihminen rehentelee sillä, että hänen raskauksissaan vauvat kasvaa niin isoksi. Mulla kun tulee vaan mieleen, että ne on niitä diabetesvauvoja, ja että äiti ei ole edes vauvan vuoksi vaivautunut katsomaan mitä suuhun laittaa.
[/quote]

Ei oo sun vauva. Ei oo sun ongelma. Miksi se sinun persettä kutittaa?
[/quote]ei tääkään ketju oo sun vaan ap:n miksi tää sit sua kiinnostaa?

Vierailija
24/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:29"]

Meillä on ollut vaan yli neljä kiloisia lapsia vaikka sokirirasituksessa ei ollut mitään ja ylipainoinenkaan en ole. En tiedä miksi olivat niin isoja, ne vaan olivat :D Helpotti ainakin käsittelyä kun päätäkin kannattelivat alusta lähtien. Ensimmäisen lapsen neuvolassa sanottiin jo taaperona että tämä poika on pelkkää lihasta. On nyt isompana todella voimakas ikäisekseen. No, meni ohi aiheen. Se mikä joskus ärsytti, oli kun käytin sanamuotoa "meidän pieni mies" tai "meidän pikkuinen", millä tietenkin tarkoitin että meidän nuorimmainen, vastasyntynyt vauva, niin sain heti kommenttia "ei teillä mitään pikkuista ole". Mitä helvettiä, pikkuinen se silti on. Taaperotkin on vielä pikkuisia minun mielestä...

[/quote]

Mekin olimme ihmeissämme, kun neljäs ja isoin lapsemme 4800g kannatti päätään paljon jo ekana päivänä!Vieläkin ihmettelemme asiaa, vaikka on jo kolme vuotias iso poika-ei lihava.

Vierailija
25/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vauvat on pieniä, ellei satu olemaan 2,5kg 4,5kg:n vieressä. Olen keskikokoinen nainen, mies on pitkä ja meidän lapset on olleet 4,6 kg ja 4,5 kg. Minkäs sille voi, että noin isoa "pukkaa". Ei ole ollut mitään sokeria tms. Isoisäni oli kuulemma syntyissään 5kg... jollain punnusvaa'alla.:) Itse olen ollut syntyissäni 4kg, veljeni kumpikin 4,5kg. Miehellä on edellisestä liitosta kaksi lasta ja nekin on olleet 4,5kg. Samoin miehen veljen lapset on kaikki oleet yli 4kg. Meillä yksinkertaisesti vain on kummankin suvussa isoa vauvaa. Vain yksi alle 4kg tulee mieleen ja sekin oli 3,9kg. Lisäksi raskaudet on kaikilla yliaikaisia.

Toisaalta nämä minun jättivauvat on keskikokoisia lapsia. Kumpikin on ollut heti syntymänsä jälkeen "laihtarilla" ja 3kk:n ikään mennessä paino on ollut jo miinuskäyrällä. 1-vuotiaana painot on ollet himpun yli 9kg. Tällä hetkellä tyttö on 10 ja painaa 36kg (pituus 145). Poika on 6v. ja pituutta en nyt ole mitannut, mutta paino on 19kg. Poika on suorastaan laiha.

Vierailija
26/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vauvani ovat olleet yli nelikiloisia. Itseasiassa jälkimmäinen melkein 5 kiloa, eikä kumpikaan ns. sokerivauva. Itse ihan normaalipainoinen raskauksien alussa 173/ 64, perusliikkuvainen ja normiruokainen. Itselle tuli tokassa raskaudessa vain 10kg painoa, eli puolet siitä oli vauvaa. Että ap menee vaan itseensä.

Vierailija
27/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mun vauva diabetesvauva ja nyt on hoikka 11-vuotias tyttö. Aina kun kerron synnyttäneeni 4,5 kiloisen vauvan kaikki ihmettevät koska olen niin hoikka. Kivalta se tuntuu :-)

Vierailija
28/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no. Mikä on ylpeilyä ja mikä vain toteamista? On mahdollista että itse tulkitset sen vain ylpeilynä. Meillekin tuli yli nelikiloinen lapsi. Itse en ole koosta ylpeillyt, joskin kertonut minkä kokoinen oli syntyessään. Enemminkin muut ovat kauhistelleet. Ja olipa "järkytys" puskea ulos nelikiloista, jonka pään ympärys on sama kuin keskimäärin muillakin, pituutta sitten oli senkin edestä. No ei ole minun ongelmani jos se jotain järkyttää. :D

Vierailija
29/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tässä nyt raskausdiabetes- diagnoosin saaneena hävetä jos lokakuussa syntyvä vauvani on iso?

Vierailija
30/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, mun aiempi aloitus selvästi herätti aiemmin keskustelua ;D Oon ylpeä mun "isoista diabetesvauvoista" <3

Vierailija
31/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa keskustelua :) Muillakin isot vauvat olleet siis terveitä ja jänteviä heti alussa niinkuin mullakin!

Vierailija
32/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä synnytin 2800-grammaisen vauvan. En ole tupakoinut yli vuoteen, ja raskauden aikana lihoin ihan ruualla 15 kiloa. Satun vaan itse olemaan pienikokoinen, kuten muukin sukuni, ja tosiaan on tullut huomattua kuinka vauvan iso koko on joku rehentelyn aihe..ihme juttu.

Vierailija
33/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut pieniä vauvoja ja yksi iso vauva (sokeriarvot kunnossa). Pikkuiset nukkuivat huonosti ja tarvitsivat maitoa koko ajan. Vauva-aika fyysisesti rankka jatkuvan valvomisen ja kanniskelun vuoksi. Iso vauva alkoi nukkua 2 viikon iässä täydet yöunet omassa sängyssään ja oli hyvin tyytyväinen köllöttelijä. Vauva-aika superhelppo. Pienen vauvan synnytyksessä tehtiin episotomia, etten olisi revennyt pahemmin. Iso vauva syntyi helposti ilman mitään ongelmia.

Vierailija
34/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaksi yli 4 kg poikaa synnyttäneenä voin todeta että synnytykset ovat menneet paremmin kuin lähipiirin 3 kg vauvojen synnytykset! Serkku sai 2,7 kg lapsen ja sai epparit ja repeämät ja muut, mulla muutama tikki kummastakin ja ponnistus ekasta 15 min ja toisesta 4,5 min ;)

Vierailija
35/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:40"]Pitääkö tässä nyt raskausdiabetes- diagnoosin saaneena hävetä jos lokakuussa syntyvä vauvani on iso?
[/quote]

Niin saisinko nyt niitä vastauksia?! Että pitääkö tätä rd:tä hävetä?

Vierailija
36/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:53"]

Mulla on ollut pieniä vauvoja ja yksi iso vauva (sokeriarvot kunnossa). Pikkuiset nukkuivat huonosti ja tarvitsivat maitoa koko ajan. Vauva-aika fyysisesti rankka jatkuvan valvomisen ja kanniskelun vuoksi. Iso vauva alkoi nukkua 2 viikon iässä täydet yöunet omassa sängyssään ja oli hyvin tyytyväinen köllöttelijä. Vauva-aika superhelppo. Pienen vauvan synnytyksessä tehtiin episotomia, etten olisi revennyt pahemmin. Iso vauva syntyi helposti ilman mitään ongelmia.

[/quote]

EVOT! Niin minullakin. Viimeinen oli iso vauva, hartiat ottivat kiinni synnytyksessä-jäi kiinni. Melkein 5kiloinen.

Ainut lapsistani, joka rauhallinen ja nukkui yöt putkeen. Helpottavaa, sillä onhan minullakin jo ikää 10vuotta enemmän kuin ekassa synnytyksessä.

Vierailija
37/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:40"]Pitääkö tässä nyt raskausdiabetes- diagnoosin saaneena hävetä jos lokakuussa syntyvä vauvani on iso? [/quote] Niin saisinko nyt niitä vastauksia?! Että pitääkö tätä rd:tä hävetä?

[/quote]

Ei tietenkään!:D Minullakin oli raskausdiabetes. Ei se katso äidin painoa tai syömisiä.

Joillakin vain haiman toiminta hidastuu raskausaikana-noinko se lääkäri selitti?

Vierailija
38/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kanssa näitä isoja vauvoja sekä minun että miehen suvussa. Ja meillä on kaikilla rauhalliset vauvat. Tuntuu, että pienimmät kitisee eniten. Meilläkin esikoinen 4,5kg nukkui alusta asti yöt yhdellä herätyksellä, oli tyytyväinen ja rauhallinen. Itkenyt ei lainkaan. Ja silti ei ollut mikään balkan-makkara vaan ihan siro vauva sittemmin. Alussa söi aika vähän ja paino nousi todella hitaasti, kunnes löysi oman käyränsä. Itseasiassa useimmat isona syntyneet on hoikkia 1-vuotiaana ja ovat tyypillisesti niitä, että paino nousee ensimmäisen 3kk:n aikana 1 kg, kun pienemmillä tuplaantuu ja menee ohi.

Tutkimusten mukaan muuten iso syntymäpaino suojaa lasta myös monilta sairauksilta kuten diabetes ja sydänperäiset sairaudet.

Vierailija
39/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös lapset isoja syntyessään ja pitkiä ja hoikkia myöhemmin. Samaa ei voi sanoa muutamasta lähipiirin lapsesta, äiti 165 pitkä ja vauvat jotain 2-3 kg syntyessään ja nykyään nää lapset on pyöreitä sekä lyhyitä :/ GEENIT.
Olen ylpeä isoista vauvoistani ja hyvistä geeneistäni :D

Vierailija
40/150 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot vauvat söpöjä ja pienet on vähän sairaan näköisiä :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä