Miksi joku on ylpeä, kun synnyttää isoja vauvoja?
En oikeesti ihan ymmärrä, jos ihminen rehentelee sillä, että hänen raskauksissaan vauvat kasvaa niin isoksi. Mulla kun tulee vaan mieleen, että ne on niitä diabetesvauvoja, ja että äiti ei ole edes vauvan vuoksi vaivautunut katsomaan mitä suuhun laittaa.
Kommentit (150)
Meidän 4200 g syntynyt poika muuten omaa myös älyttömän hyvän tasapainon! Olen miettinyt tota syntymäpainon yhteyttä? Itse olin äärimmäisen tarkka ravinnonlaadusta ja liikunnasta, uskon, että juuri oikealla ruokavaliolla tehdään myös hyvin motorisesti kehittyneitä vauvoja (lukuunottamatta jotain kehityshäiriöitä, mitä ei voi estää)..
1 v 8 kk haluaa tasapainoilla tukin päällä kuin mikäkin 3 v ikäinen touhuaja!! Sain kuulla tästä leikkipuistossa kun erään samanikäisen äiti ihmetteli poikani ketteryyttä..
Vierailija kirjoitti:
Meidän 4200 g syntynyt poika muuten omaa myös älyttömän hyvän tasapainon! Olen miettinyt tota syntymäpainon yhteyttä? Itse olin äärimmäisen tarkka ravinnonlaadusta ja liikunnasta, uskon, että juuri oikealla ruokavaliolla tehdään myös hyvin motorisesti kehittyneitä vauvoja (lukuunottamatta jotain kehityshäiriöitä, mitä ei voi estää)..
1 v 8 kk haluaa tasapainoilla tukin päällä kuin mikäkin 3 v ikäinen touhuaja!! Sain kuulla tästä leikkipuistossa kun erään samanikäisen äiti ihmetteli poikani ketteryyttä..
Meillä ihan sama mun isoina syntyneillä! Syntymästään lähtien ollut todella motorisesti taitava! Tää toinen vielä enemmän kuin eka, varmaan lumilautailijan ura edessä :D
Hyvä keskustelu! Kyllä ne isommat vauvat vaan vaikuttaa kaikinpuolin terveemmiltä :)
Vierailija kirjoitti:
Koska pulleammat vauvat ovat suloisimpia.
Heh, rumia rääpäleitä synnyttäneet alapeukuttaa.
Tunnen aina syvää sääliä, kun ystävilleni syntyy noita rumia laihoja rääpälevauvoja. Vaikea kehua niitä suloisiksi. Mutta pakkohan s on yrittää!
Musta tuntuu, että asia on lähtöisin ns. vanhan kansan tavoista.
Aiemmin historiassa on ollut hyvä asia, että saa isokokoisen vauvan, sillä oli paremmat elinmahdollisuudet kuin pienemmällä. Saanut enemmän ravintoa jne.
En nyt tosiaan tiedä miksi isoa vauvaa pitäisi hävetäkään...
Poikani syntyi 4,1 kiloisena. Raskausaikana painoni nousi 14 kiloa ja sokerirasituksesta tuli hyvät tulokset. Tuo raskausajan lisäkilotkin on nyt vajaa kuukausi synnytyksestä lähes kokonaan lähteneet.
Juu, ihmeporukkaa kun nykypäivänä taivastellaan yli 4 kg vauvaa sokerivauvana :D Minäkin sitten päädyn toteamaan, että alle 4 kg on tupakkavauva tai äiti ei ole syönyt juuri yhtään mitään, joka edistäisi vauvan kasvua. Ja joskus se onkin näin, esim, tuttavani söi vain herkkuja ja hiilaria, paastosi aina muutaman päivän raskauden aikana ja vauva painoi 2200 g, ylläri, niillä ravintoaineilla.
Itse söin pähkinöitä, kalaa, raikkaita vihanneksia ja hedelmiä, täysjyvää ja vältin turhaa suolaa ja vaaleaa höttöhiilaria - silti molemmat pojat yli 4 kg ja 53 cm.. Mutta todella hyvin kehittyneet motorisesti ja henkisesti, varmasti oikealla ravinnolla on väliä..
Koska ISOILLE vauvoille kasvaa ISONA ISO.
MUNA!
Vierailija kirjoitti:
Juu, ihmeporukkaa kun nykypäivänä taivastellaan yli 4 kg vauvaa sokerivauvana :D Minäkin sitten päädyn toteamaan, että alle 4 kg on tupakkavauva tai äiti ei ole syönyt juuri yhtään mitään, joka edistäisi vauvan kasvua. Ja joskus se onkin näin, esim, tuttavani söi vain herkkuja ja hiilaria, paastosi aina muutaman päivän raskauden aikana ja vauva painoi 2200 g, ylläri, niillä ravintoaineilla.
Itse söin pähkinöitä, kalaa, raikkaita vihanneksia ja hedelmiä, täysjyvää ja vältin turhaa suolaa ja vaaleaa höttöhiilaria - silti molemmat pojat yli 4 kg ja 53 cm.. Mutta todella hyvin kehittyneet motorisesti ja henkisesti, varmasti oikealla ravinnolla on väliä..
Asiaa!!! Siis odotan innolla tutkimuksia, joissa todetaan että oikeasti oikealla ravinnolla ei tehdä mitään 2 - 3 kg rääpäleitä!!!! Uskon, että terveimmät vauvat ovat vähintään 3,5-4 plus kiloa!
Voi, kunpa itekin olisin saanut ekan edes synnytettyä alakautta. Vauva painoi 3 kg, jouduin sektioon kun en avautunut.
Toisesta repesin pahasti, vauva painoi 3200 g :/ Kyllä me vaan ollaan erilaisia kropiltamme, miten toinen voi kestää niin ison vauvan syntymän...