Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lähettänyt lähes 2500 työhakemusta- kysyttävää / kommentoitavaa / ohjeita

Vierailija
28.07.2015 |

Olen siis lähettänyt viiden vuoden aikana lähes 2500 työhakemusta ja hakemusten lähettäminen jatkuu.

Vertaistueksi voitte kysyä mitä mieleen tulee, vastailen. Otan myös mielelläni hyviä vinkkejä vastaan, miten löytäisin töitä.

T: Työtön

Kommentit (293)

Vierailija
121/293 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap antaa itsestään fiksun kuvan, mutta emmehän tiedä haastatteluissa käyttäytymistä.  Itse haastattelutilanteessa supliikit ihmiset vievät potin - jos on siis osaamiseltaan kaksi samantasoista hakijaa, niin se luontevampi ja hyväntuulisempi saa paikan.

Vierailija
122/293 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi muuta sanoa kuin tsemppiä ja hatunnosto sinnikkyydellesi, ap. Vaikutat fiksulta tyypiltä, sellaiselta jolla luulisi olevan vientiä työmarkkinoilla. Etköhän ole nämäkin sivut jo nähnyt ja hakemuksen laittanut, mutta laitan linkin silti... Voisin kuvitella että olet käyttänyt Leania työelämässäsi http://www.voima.info/fi/avoimet-tyopaikat/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/293 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:55"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:47"] Tuo on kyllä vähän outoa, sillä 5 vuotta sitten tilanne oli vielä kohtuullisen hyvä. Mikä olet koulutukseltasi, minkä ikäinen olet, millaista työkokemusta sinulla on? Miksi olet alkujaan jäänyt työttömäksi? Minkälaisia paikkoja haet? Vähän kuulostaa sille, että haet ihan mitä tahansa, eikä se yleensä ole tuloksellinen tapa. Millaisia motivaatiolauseita olet kirjoittanut hakemuksiisi? Onko joku ulkopuolinen tarkistanut CV:si ja hakemuksesi? [/quote]   - olen 43 vuotias - olen työskenellyt kansainvälisissä yrityksissä suomessa ja ulkomailla. Myynyt muun muassa sellutehtaita ja voimalaitoksia - olen jäänyt työttömäksi, koska työnantajani ovat menneet konkurssiin. Kolme työnantajaa meni noin kolmessa vuodessa konkurssiin ennen mainitsemiani opintoja. Piti siis rivakasti hakea uusia hommia ja oppia uusia hommia. Sitten päätin etsiä uutta suuntaa ja opiskella. - Haen koulutustani ja työkokemustani vastaavia työpaikkoja. Haen itseäni kiinnostavia tehtäviä, mutta koska pitäisi päästä töihin, haen myös yleisemmin töitä päästäkseni töihin. 2500 hakemukseen sisältyy hyvin laajasti hyvin kaikenlaista. Suurin osa on avoimia hakemuksia. Varsinaisia oman alani töitä ei ole avoimena ihan joka vuosi.   - Olen luetuttanut hakemukseni usealla taholla. Tällä hetkellä hakemustani kiitellään ja sanotaan hyvin informatiiviseksi ja selkeän johdonmukaiseksi.       ap [/quote] 2500 hakemusta on kyllä paljon siihen nähden, että itsekin kerrot "osuvia" paikkoja olevan ehkä vain muutama /vuosi..... Mitäköhän muita paikkoja haet? Mikä on palkkapyyntösi? Ennen kuin saat säälipisteeni ja jaxuhali-taputuksen olalle kysyn vielä: mitä olennaista jätät nyt kertomatta? Kaikella kunnioituksella, ei täsmää nyt kertomasi.

[/quote]

- Muuten varmasti ehdinkin jo vastailla näihin, mutta mitäköhän oleellista olen jättänyt kertomatta?

Itse olen samaa mieltä, että nyt ei täsmää ja siksi olenkin ihmeissäni, enkä osa tarkemmin arvata tai arvioida mikä on se joka ei täsmää.

Tässä kohtaa voitte tietysti auttaa ja kysyä minulta mahdollisista vioistani, joita en (joharin ikkunamaisesti) tunnista itsestäni, mutta nyt voisin pohtia. En tiedä mitä olisin jättänyt kertomatta, kysykää te - minä vastailen pohdiskellen.

- Itse siis en ole tarkoituksella jättänyt mielestäni mitään asiaan liittyvää oleellista kertomatta, ainakaan siis sellaista, jota voisin "viakseni "laskea.

ap

Vierailija
124/293 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:08"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:07"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:08"]

Puhelinnumero väärin?

[/quote]

-Tarkistettu ja myös sähköpostiosoitteeni on oikein. Tietysti, jos lähettämäni sähköposti menee alun perinkään perille, niin siinäkin on jo kontaktipintaa.

ap

[/quote]

Veikkaan että tuo oli haikea vitsi. Eli miten sen huumorintajun laita on, oletko pelottavan totinen ja äkkiä repeät nauruun ilman, että aihe aukeaa muille? No ei, itse tykästyn sinuun tekstiesi perusteella, mutta mietin että jotkut ihmiset henkivät sellaista älyllisyyttä ja skarppia silmää, että toiset eivät uskalla hengittää. Itse tajusin tämän vasta nähtyäni itseni videolta väittelemässä. Olin hirveän pelottavan ja kiukkuisen oloinen tyyppi enkä itse lainkaan tietoinen asiasta. Mitkä ovat sinun keskeiset heikkoutesi työelämän kannalta?

Miten on ystävyyssuhteittesi laita? Ainakin itselleni on tosi tärkeää, että ystävinä on ihmisiä, jotka osaavat antaa palautetta ja ohjata eteenpäin. Miten monentyyppisistä ihmisistä jaksat välittää - kerroit yllä, ettet pidä äänekkäistä tai narsisteista. Oletko hankalalla tapaa introvertti? Oletko kiinnostunut ihmisistä tai psykologiasta? Osaatko lukea muita? Ymmärrätkö luottamuksellisten suhteiden rakentumisen mekaniikkaa, ja luotatko muihin? Minusta vaikuttaa, että suomalaisilla ammattilaisilla ylipäätään tahtoo olla ongelmia tällä puolella. Koulutuksen yliarvostus näkyy tässäkin, ja se, että se on helposti joka tasolla koulun jatke, opiskellaan kiltteyttä ja lapsenomaisuutta.

En tiedä alasi käytännöistä mitään enkä muutenkaan, mutta jos sinulla on noin hyvä silmä niinkuin näistä muutamasta analyysipätkästäsi päätellen vaikuttaa olevan, ja tietty poliittinen näkemys ilman sen alan ambitioita - miten olisi konsulttityyppiset hommat, joissa työtäsi olisi nimenomaan kuroa umpeen väliä kotimaisten ja saksalaisten käytäntöjen välillä, jotta laatua saataisiin paranemaan? Mutta silloinkin sinun pitäisi kai päästä töihin niihin ulkomaisiin firmoihin jotta pystyisit syventämään näkemystä aiheesta?

[/quote]

- Tässä onkin paljon pieniä, mutta sisällöltään suuria kysymyksiä. Koitan pohtia kohtia.

- Huumorintajuni on hyvä, mutta ripauksen outo. Saatan vakavalla naamalle kommentoida vitsinä, joka ei ehkä aina muille vitsiksi avaudu. Sisäinen minäni pitää tiettyjä asioita itsestään selvyytenä, jotka eivät sitten ehkä muista olekaan samanlaisia itsestäänselvyyksiä. Olenkin ottanut toisinaan tavaksi sanoa, että kyse oli vitsistä : )

- Edellä olevaan liittyen, saatan olla hieman pelottavakin tietyissä tilanteissa. En missään tapauksessa ole autoritäärinen tai komentelevan kovaääninen, enemmänkin ujo. Saatan kuitenkin toisinaan tuoda hieman turhan voimakkaasti mielipiteeni esiin ja toiset voivat kokea sen määräykseksi vaikka itse ajattelen keskustelun avaukseksi ja vain erääksi näkökulmaksi. No mene ja tiedä sitten...... tähän ehkä osaan kiinnittää huomiota jatkossa entistä paremmin.

- Saatan hieman "pykiä" vastaan, jos joku kritisoi, mutta tiedän että kaikki kommentit pitää miettiä. Saatan palata myöhemmin jonkun mielipiteeseen ja tarkentaa että hyvä kommentti, vaikka en heti siihen tarttunutkaan ja saatoin alussa olla "vastakarvaan". No toivon, että olen oppinut elämäni aikana keskustelemaan myös hankalammista asioista. 

- En usko että olen hankalalla tapaa introvertti. Minussa on sekä introverttiä että extroverttiä, tyypillinen kaksonen. Tarvitsen molempia. En osaa tarkemmin vastata tähän hätään.

- Olen iloinen että olen opiskellut viime vuosina paljon henkilöstö- ja organisaatiojohtamista. Nämä opinnot ovat olleet erinomainen alusta oman itseni pohtimiseen, nyt kun elämän kokemusta on jo yli 40 vuoden verran. Olen kiinnostunut ihmisistä ja psykologiasta. Olen viime kuukausinakin lukenut useamman kirjan esimiehen työskentelystä ja organisaation johtamisesta ja psykologisista arvioinneista/persoonista jne. ja purkanut kirjojen sisältöä ystäväni kanssa.

- Luottamuksellisten suhteiden dynamiikasta en tällä nimikeellä tiedä mitään. Uskoisin kuitenkin, että osittain tätäkin asiaa olen pohtinut monin tavoin. Luottamuksen rakentaminen on hankalaa mutta antoisaa. Saat sen minkä annat (ystävääni lainatakseni), eli avoimella asenteella voi toiseltakin odottaa avoimuutta. Tämä on usein ihmisillä hankalaa, ilmeisesti pelätään omien tunteiden osoittamista.

-Konsulttityyppiset hommat tai yrityksen sisäiset kehitystehtävät eri osastojen ym. kesken olisi ihanteellista työkenttää itselleni.

-  Suomessa on paljon hyvää osaamista, ei välttämättä tarvitse lähteä ulkomaille hakemaan tietoa. Sen soveltamisessa vain on, ehkä ymmärrättävästikin, resurssivajetta esim. PK yrityksissä. Ongelmia ei tunnisteta kun ei osata ja jos tilanne on "business as usual", niin mitäpä sitä murehtia asioista joista ei mitään tiedä. Tähän olen parikin kertaa siis törmännyt ja se osaltaan ajoi itseni Hervantaan.

- lähdin opiskelemaan osin siksi, että kyllästyin siihen, että kaikkeen on "oikea vastaus" kirjassa. Mielestäni toimiva kokonaisuus löytyy vahvasti myös muualta, kuin kaavoja "oikein" käyttämällä. Tähänkin tuo luottamusta, vastuullisuus ja eettisyys liittyvät. Tutkimusaiheena on takaraivossa pyörinyt "Vastuullisen liiketoiminnan omistajahyöty", joka siis koostuu muun muassa edellämainituista ja luotettavuudesta.  Tähän liittyvää kirjallisuutta olen lueskellut ja niistä löytyy vinkkejä niin yritysmaailmaan kuin yksityiselämäänkin.

ap

Vierailija
125/293 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 01:30"]

Laajemmalla perspektiivillä kannattaa ottaa, ap. Hengitä välillä....

Työ on tärkeää, ok, mut on tässä maapallolla elämisessä muutakin.

T. 50+ sisaresi, korkeakoulutettu avovaimo, jolla elämä ihan hyvää juuri nyt. Ja believe me, duunipaikoista ja niiden loppumisista stressattu aikanaan, kyyneliin saakka. Ja " mä tipun korkealta rotkoon just, mä niin kuolen kun ei duunii sit enää oo." elänä jatkuu silti, ja näyttää hymyilevät kasvonsa.

Kaikki järjestyy kyllä. Rauhaa. <3

[/quote]

- Kiitos. Tämä on totta ja silti niin tuskallisen hankalaa. Hankalaa siitä tekee seuraava ajatuskulku, joka on mielessäni käynyt:

On naisia, jotka ovat huumekoukussa ja kenties alkoholisteja. Ovat niin sanotusti heittämässä elämäänsä hukkkaan. Ei peruskoulun jälkeistä koulutusta, jos peruskoulukaan edes suoritettu läpi. Ikää 19 ja jo vuosia asuttu vähän missä sattuu ja vatsa pyöreänä odottaessa toista lasta, tietämättä välttämättä isää. Ehkäisystä on huolehdittu, paitsi että ei ehkä ihan kunnolla kun joskus kännispäissä sattuu ja tapahtuu. Ensimmäinen lapsi on 19 vuotiaan tytön äidin huostassa, ellei sitten ole lastenkodissa. Ei täyttä varmuutta, kun ei ole puoleen vuoteen nähty.

Samaan aikaan 37 vuotias nainen on tehnyt elämässään kaiken oikein. Asuntokin on jo maksettu ja lasten huone sisustettu hempeilllä väreillä. On mies ja auto, on koira ja mökki. Vanhemmat kyselevät lasten lasten perään. Lasta on yritetty jo 8 vuotta tosissaaan, mutta ei näy eikä kuulu.

Nähdessää dokumentin televisioista koskien tuota ensin mainittua 19 vuotista naista, tämä 37 vuotias nainen tirauttaa kyyneleet ja miettii, miten niin epätasaisesti jaetaan onnea. Toisella kaikki valmiina lasta varten, mutta ei tule yrityksistä huolimatta ja toinen sikiää pelkästä katseesta kykenemättä kantaa vastuuta edes itsestään.

Omat ajatukseni ovat kyllä vähän samankaltaiset, mutta siirrettynä lapsen saamisesta työn ja toimeentulon saamiseen. Perustarve se työkin on ja 2500 hakemuksen lisäksi on hassusti sattunut muutamia epäonnisia tapahtumia, joihin on tavallisen ihmisen vaikea vaikuttaa. Niistä ei sen enempää tähän väliin. Kuvatkoon tuo kuitenkin ajatuksiani.

ap

Vierailija
126/293 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 01:51"]

Tarkista pari asiaa: 1. Pukeutuminen 2. Onko sulla hyvät sosiaaliset taidot? 3. Relaa vähän, matkustele ja löydä sisäinen onnellisuutesi. Sitten kysyisin: oletko ahkera ja sinnikäs? Pelkästään viimeisellä ne duunit tehdään. Asenne ja kunnollinen ulkomuoto&sosiaaliset taidot on ne jutut joilla duunit tehdään useimmissa ammateissa. Itse en ikinä lähetä hakemuksia vaan painelen suoraan pomon puheille! Ja nyt oon itse pomo (ryhdyin yrittäjäksi). Tsemppiä!

[/quote]

-Kiitoksia. Koitan toteuttaa kohtia 1-3. Uskoakseni ei tarvitse erityisemmin edes yrittää, vaan löytyy omasta takaa.

- Relaamisen pitäisi onnistua paremmin. Onneksi on elämässä toki muutakin sisältöä, jota olenkoittanut korostaa itselleni. Ukon että aikansa kutakin, vaikka vähän venahtaakin.

- Olen kävellyt pomojen juttusille suoraan tai tyrkyttänyt päästäkseni esittelyyn.  En tietenkään edes satoja kertoja, mutta varsin aktiivinen olen siltäkin osin ollut.

- Asenteeni on uskoakseni kunnossa. Niin monilta työmailta/projekteista ovat "kiireisimmät miehet" karanneet ennen minua. Olen vähän turhankin tunnon tarkka ja otan työt henkilökohtaiselle vastuulleni. Koitan jatkossa vähentää tätä ominaisuuttani, sillä se on raskas taakka. Varsinkin yritysten vakavissa ongelmatilanteissa. Hassusti ei löydy vastuunkantajia, ehkä ymmärrettävääkin. Jokaisen pitää elättää perheensä. Sinnikkyyttä kai osoittaa haluni ottaa asioista selvää ja kehittyä, eikä vain kovaa vauhtia edetä uralla, mistä nopeimmin pääsee. En antaisi itselleni sellaista työskentelytapaa anteeksi, enkä arvosta sellaista piirrettä muissakaan. Iso osa työstä tehdään "piilossa" ja rusinoiden poimiminen pullasta on eri asia kuin vastuullinen työnteko.

Kuten aiemmin kirjoitin hyvästä palkastani, on se myös edellyttänyt paljon 70-80 tuntisia työviikkoja. Ei kukaan työnantaja maksa tekemättömästä työstä. Osaan venyä tarpeen mukaan, enkä ensimmäisenä karkaa tilanteista. Jaksan viilata asiaa vielää senkin jälkeen kun se on jo jonkun mielestä valmis. Se toisaalta erottaa opiskelussa arvosanan 5 arvosanasta 4. Kerranhan sitä vaan tehdään, niin tehdään kunnolla.

ap

Vierailija
127/293 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapauksesi on mielenkiintoinen. Ainut mikä sinulta puuttuu on ammatillinen verkosto. Mahdollisuutesi sen hankkimiseen ovat huonot, nimittäin edellyttäisi sitä työpaikkaa, tai sitä, että nykyiset opiskelutoverisi työllistyisivät.

Suoraan omalta tasolta tuskin löydät töitä. Sinun kannattaisi hakea johonkin sopivaan taloon työharjoittelijaksi. Paikka kannattaa valita todella huolellisesti, muuten päädyt vain ilmaisen työn tekijäksi. Paikan valinta on haastavaa, sinun pitäisi löytää vakavarainen yhtiö, jossa tehdään alasi projekteja.

Vierailija
128/293 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 01:52"]

Hyväksy tilanteesi.

Juha.

[/quote]

- Näin ja etiäppäin.

ap

Vierailija
129/293 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 04:42"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:55"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:47"] Tuo on kyllä vähän outoa, sillä 5 vuotta sitten tilanne oli vielä kohtuullisen hyvä. Mikä olet koulutukseltasi, minkä ikäinen olet, millaista työkokemusta sinulla on? Miksi olet alkujaan jäänyt työttömäksi? Minkälaisia paikkoja haet? Vähän kuulostaa sille, että haet ihan mitä tahansa, eikä se yleensä ole tuloksellinen tapa. Millaisia motivaatiolauseita olet kirjoittanut hakemuksiisi? Onko joku ulkopuolinen tarkistanut CV:si ja hakemuksesi? [/quote]   - olen 43 vuotias - olen työskenellyt kansainvälisissä yrityksissä suomessa ja ulkomailla. Myynyt muun muassa sellutehtaita ja voimalaitoksia - olen jäänyt työttömäksi, koska työnantajani ovat menneet konkurssiin. Kolme työnantajaa meni noin kolmessa vuodessa konkurssiin ennen mainitsemiani opintoja. Piti siis rivakasti hakea uusia hommia ja oppia uusia hommia. Sitten päätin etsiä uutta suuntaa ja opiskella. - Haen koulutustani ja työkokemustani vastaavia työpaikkoja. Haen itseäni kiinnostavia tehtäviä, mutta koska pitäisi päästä töihin, haen myös yleisemmin töitä päästäkseni töihin. 2500 hakemukseen sisältyy hyvin laajasti hyvin kaikenlaista. Suurin osa on avoimia hakemuksia. Varsinaisia oman alani töitä ei ole avoimena ihan joka vuosi.   - Olen luetuttanut hakemukseni usealla taholla. Tällä hetkellä hakemustani kiitellään ja sanotaan hyvin informatiiviseksi ja selkeän johdonmukaiseksi.       ap [/quote] 2500 hakemusta on kyllä paljon siihen nähden, että itsekin kerrot "osuvia" paikkoja olevan ehkä vain muutama /vuosi..... Mitäköhän muita paikkoja haet? Mikä on palkkapyyntösi? Ennen kuin saat säälipisteeni ja jaxuhali-taputuksen olalle kysyn vielä: mitä olennaista jätät nyt kertomatta? Kaikella kunnioituksella, ei täsmää nyt kertomasi.

[/quote]

Tässä näkyy hyvin, miten työssäolevilla ei ole mitään käsitystä siitä, miten huono tilanne Suomessa oikeasti tällä hetkellä on.

Ainakin voi sanoa, että:

-ap on ylikoulutettu

-ap on liian vanha

-ap ei ole tarpeeksi hyvännäköinen (ks edellinen kohta)

Mikään näistä ei saisi vaikuttaa, mutta käytännössä ne merkkaavat nyt kun korkeasti koulutettuja on niin paljon.

[/quote]

- Jep, laskevilla markkinoilla on aina hankalaa. Nousevilla taas on kovasti kivaa.

- Kiinaan siirretään töitä, vaikka paikalliset tehdastyöntekijtä tuskin kovasti osaavat töitä sinne siirtää. Ottavat vain vastaan töitä, kun länsimaista tuupataan uutta tehdasta naapuriin ja kysellään tuhansia työntekijöitä tekemään.  Olispa niin täälläkin.

Ehkä työssäolevillakin saattaa olla pientä pelkoa, sillä tunnistavat varmasti, että lähes jokaisen työpanos voidaan korvata heti ja välittömästi. Eräskin irtisanottu DI kertoin YT kierroksen aikana olettavansa olevan ns. korvaamaton, työskenneltyään vuosikymmeniä tärkeässä tehtävässä. Kertoi yllättyneensä kun sai kenkää, ei olut osannut odottaa. Laskevilla markkinoilla on tällaista tuskaa. Miehessä ei tarvitse olla edes mitään vikaa ja voi jäädä työttömäksi tai ei löydä uutta työtä.

ap

Vierailija
130/293 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:00"]

Tapauksesi on mielenkiintoinen. Ainut mikä sinulta puuttuu on ammatillinen verkosto. Mahdollisuutesi sen hankkimiseen ovat huonot, nimittäin edellyttäisi sitä työpaikkaa, tai sitä, että nykyiset opiskelutoverisi työllistyisivät.

Suoraan omalta tasolta tuskin löydät töitä. Sinun kannattaisi hakea johonkin sopivaan taloon työharjoittelijaksi. Paikka kannattaa valita todella huolellisesti, muuten päädyt vain ilmaisen työn tekijäksi. Paikan valinta on haastavaa, sinun pitäisi löytää vakavarainen yhtiö, jossa tehdään alasi projekteja.

[/quote]

- Ammatillinen verkostoni voisi olla parempi. Tämä on yksi puute. Luulin sen kyllä olevan kohtuu hyvä viisi vuotta sitten, mutta se ei ole kuitenkaan konkretisoitunut työpaikaksi.

- Olen kokeillut erilaisia työllistämismahdollisuuksia erilaisten työvoimakoulutusten kautta. Se ei ole kuitenkaan tuottanut tulosta. Olen myös koittanut laskea palkkapyyntöäni "alempiarvoisiin" tehtäviin. Uskoakseni yritykset haluavat palkata oikean arvoisen kaverin oikealla palkalla, eivät siis liian hyvää tai kehittymiskelpoista oikealla palkalla. Molempien pitää natsata, sillä jokaisella on esimies ja ehkä myös niin, että työntekijän tulee keskittyä 100 % työtehtävään eikä siihen, mitä mahdollisuuksia yrityksessä voisi olla, kun ensin on vuoden siellä työskennellyt. Muuten tulee äkkiä aivokato talouden parantuessa.

- Olen punninnut huolella paikkoja ja lähestynyt niitä monin tavoin. Tämän lisäksi olen lähestynyt myös vähemmän hyviä kohteita.

ap

Vierailija
131/293 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajemmalla perspektiivillä kannattaa ottaa, ap. Hengitä välillä....

Työ on tärkeää, ok, mut on tässä maapallolla elämisessä muutakin.

T. 50+ sisaresi, korkeakoulutettu avovaimo, jolla elämä ihan hyvää juuri nyt. Ja believe me, duunipaikoista ja niiden loppumisista stressattu aikanaan, kyyneliin saakka. Ja " mä tipun korkealta rotkoon just, mä niin kuolen kun ei duunii sit enää oo." elänä jatkuu silti, ja näyttää hymyilevät kasvonsa.

Kaikki järjestyy kyllä. Rauhaa. <3

Vierailija
132/293 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuntaa Saksaan. Saksassa on nyt töitä

Vierailija
133/293 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista pari asiaa:

1. Pukeutuminen
2. Onko sulla hyvät sosiaaliset taidot?
3. Relaa vähän, matkustele ja löydä sisäinen onnellisuutesi.

Sitten kysyisin: oletko ahkera ja sinnikäs?

Pelkästään viimeisellä ne duunit tehdään. Asenne ja kunnollinen ulkomuoto&sosiaaliset taidot on ne jutut joilla duunit tehdään useimmissa ammateissa.

Itse en ikinä lähetä hakemuksia vaan painelen suoraan pomon puheille! Ja nyt oon itse pomo (ryhdyin yrittäjäksi).

Tsemppiä!

Vierailija
134/293 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksy tilanteesi.

Juha.

Vierailija
135/293 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuulostat besserwisseriltä, ylimieliseltä ja itsekeskeiseltä. En haluaisi kaltaistasi tiimiini. Ne rennot ja mukavat palkataan yhdelläkin tutkinnolla. Pätijät jää kortistoon ruikuttamaan!

Vierailija
136/293 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 20:38"] 

Me haastajat kyllä varmasti halutaan oikeasti sparrata sinua. Huomaathan, että aidosti ilkeämielisiä kommentteja tässä ketjussa on oikeasti tosi vähän.

Tässä hetkessä (kyllä vaan tää tilanteesi on kiehtova) mietin sitä, että sussa ei ehkä työnantajien silmissä kuitenkaan ole tällä hetkellä mitään erityisen haluttavaa, vaikka hyvä tyyppi oletkin (ja tähän nyt sitten vaikka lisänä vielä suhteellisen kovat toiveet positiosta). Mikä voisi olla se juttu, joka oikeasti tekisi susta haluttavan. Miten saada se hyvä asenne paperille ja haastetteluun.

[/quote]

- No mitä mieltä tästä, lainauksia itsestäni:

hyödyttää organisaatiota eniten siinä, että hän kykenee luontevaan myönteiseen vuorovaikutukseen toisten ihmisten kanssa. Tämän lisäksi hän pyrkii voimakkaasti saavuttamaan merkittäviä tuloksia. Tämän vuoksi hän on erinomainen ryhmänjohtaja, joka on valmis auttamaan toisia heidän projekteissaan samalla kun hän hoitaa omaa projektiaan.

Hän kykenee antamaan myönteisen vaikutelman luontevalla viestinnällään, joka herättää toisissa innostusta. Hän hyödyttää tavallisesti liike-elämää ”ovien avaajana” ja ihmissuhteiden rakentajana. Näin ollen hänen pyrkimyksensä saavuttaa tuloksia sekä halukkuutta ottaa vastuuta, tehdä päätöksiä ja kiirehtiä toimenpiteitä varmistaa hänen useimpien tavoitteidensa osalta erinomaisia saavutuksia.

Hän pyrkii voittamaan ja menestymään. Hän nauttii uusista ja vaihtelevista tehtävistä, jotka saattavat hänet kosketuksiin muiden ihmisten kanssa.
Hän on luonteeltaan demokraattinen johtaja. Hänellä on luontaisia kykyjä johtaa ihmisiä ja vaikuttaa heihin. Motivointi on hänen vahvuuksiaan ja hän on varsin positiivinen luodessaan ja ylläpitäessään innokkuutta.

Pahoittelen, en osaa pienentää fonttia. Otin suoraa lainausta testistäni. Uskoin tämän herättävän mielenkiintoa?

Olen siis ajatellut, että en kerro liikoja itse itseäni (toki tuon työurani ja tehtäväni esiin), vaan viittaan testeihin ja tuloksiin. Tämä siis powerpointissa ja vasta viime kuukausia. Word:iin tällainen ei mahdu, mutta powerpoint on luontevampi esitysalusta. Tällä olen siis yrittänyt kesästä älhtien herättää mielenkiintoa kun löysin testini.

ap
[/quote]

Ei viddu mitä paskaa! ET ole tosissasi?

Vierailija
137/293 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta työttömänä, ja johtajaksi pitäisi päästä...Nöyryyttä hyvä mies!

Vierailija
138/293 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 22:27"]

Ap, kuulostat besserwisseriltä, ylimieliseltä ja itsekeskeiseltä. En haluaisi kaltaistasi tiimiini. Ne rennot ja mukavat palkataan yhdelläkin tutkinnolla. Pätijät jää kortistoon ruikuttamaan!

[/quote]

Kas tässäpä tyyppiesimerkki eräänlaisesta "nepotismista", joka takaa sen että parhaat eivät todellakaan voita :D

Vierailija
139/293 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 22:27"]

[/quote]

Onko teillä mielenterveyskuntoutuksessa  ihan "tiimi" siellä? Kiva.

Vierailija
140/293 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko itsestäsi hakemuksissa kolmannessa persoonassa vai oliko tuo lainaus jostain psykologisten testien tuloksista???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi