Olen lähettänyt lähes 2500 työhakemusta- kysyttävää / kommentoitavaa / ohjeita
Olen siis lähettänyt viiden vuoden aikana lähes 2500 työhakemusta ja hakemusten lähettäminen jatkuu.
Vertaistueksi voitte kysyä mitä mieleen tulee, vastailen. Otan myös mielelläni hyviä vinkkejä vastaan, miten löytäisin töitä.
T: Työtön
Kommentit (293)
Tuo on kyllä vähän outoa, sillä 5 vuotta sitten tilanne oli vielä kohtuullisen hyvä.
Mikä olet koulutukseltasi, minkä ikäinen olet, millaista työkokemusta sinulla on? Miksi olet alkujaan jäänyt työttömäksi?
Minkälaisia paikkoja haet? Vähän kuulostaa sille, että haet ihan mitä tahansa, eikä se yleensä ole tuloksellinen tapa.
Millaisia motivaatiolauseita olet kirjoittanut hakemuksiisi? Onko joku ulkopuolinen tarkistanut CV:si ja hakemuksesi?
Meilläkin joskus laitettiin työhakemus oikein seinälle, sillä oli se niin vailla vertaa. Ilmoitus kuului:
"Hajen paikkaa, olen olut töisä apu poikana puol vuota"
Teksti oli vielä kirjoitettu vinoon kuin kirkonrotta.
- Työttömänä ollessani olen opiskellut työttömyyskorvauksella yhden akateemisen tutkinnon (dippatyö puuttuu) + 1/2 tohtoriopinnoista.
- Yritin näin opetella uusia taitoja
- aiempi alani oli energia/konepaja/teollisuus/selluteollisuus (energia DI), nyt viimeisten opintojen jälkeen kaikki liiketoiminnen kehittäminen ja johtaminen (Teollisuustalous DI ja strateginen johtaminen jatko-opinnot)
- työkokemusta noin 15 vuotta
ap
Olet yli koulutettu varmasti moniin hanttihommiin. Itse huomannut tämän. Ennen tutkintoani sain duunarin paikkoja, mutta nyt yliopiston suoritettua ei oman alan töitä ole löytynyt enkä saa edes niitä duunarin hommia enää.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:50"]
- Työttömänä ollessani olen opiskellut työttömyyskorvauksella yhden akateemisen tutkinnon (dippatyö puuttuu) + 1/2 tohtoriopinnoista.
- Yritin näin opetella uusia taitoja
- aiempi alani oli energia/konepaja/teollisuus/selluteollisuus (energia DI), nyt viimeisten opintojen jälkeen kaikki liiketoiminnen kehittäminen ja johtaminen (Teollisuustalous DI ja strateginen johtaminen jatko-opinnot)
- työkokemusta noin 15 vuotta
ap
[/quote]
Sitten vaan tsempataan, että dippatyöpaikan kautta aukenisi jotain jatkohommiakin.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:53"]
Olet yli koulutettu varmasti moniin hanttihommiin. Itse huomannut tämän. Ennen tutkintoani sain duunarin paikkoja, mutta nyt yliopiston suoritettua ei oman alan töitä ole löytynyt enkä saa edes niitä duunarin hommia enää.
[/quote]
Höpöpuheita. Kuka pakottaa kirjoittamaan koulutuksen siihen hakemukseen?
Hmm.. tarkista CV, onko kirjoitusvirheitä, onhan asiakirjastandardi kunnossa? Kuvallinen hakemus kuulemma erottuu edukseen joukosta. Asiallinen kuva. Ei mitään kaljapullo kädessä illanistujaisissa -kuvia.
Tsemppiä! Toivottavasti jotain mieleistä löytyy ja saat paikan! :)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:47"]
Tuo on kyllä vähän outoa, sillä 5 vuotta sitten tilanne oli vielä kohtuullisen hyvä.
Mikä olet koulutukseltasi, minkä ikäinen olet, millaista työkokemusta sinulla on? Miksi olet alkujaan jäänyt työttömäksi?
Minkälaisia paikkoja haet? Vähän kuulostaa sille, että haet ihan mitä tahansa, eikä se yleensä ole tuloksellinen tapa.
Millaisia motivaatiolauseita olet kirjoittanut hakemuksiisi? Onko joku ulkopuolinen tarkistanut CV:si ja hakemuksesi?
[/quote]
- olen 43 vuotias
- olen työskenellyt kansainvälisissä yrityksissä suomessa ja ulkomailla. Myynyt muun muassa sellutehtaita ja voimalaitoksia
- olen jäänyt työttömäksi, koska työnantajani ovat menneet konkurssiin. Kolme työnantajaa meni noin kolmessa vuodessa konkurssiin ennen mainitsemiani opintoja. Piti siis rivakasti hakea uusia hommia ja oppia uusia hommia. Sitten päätin etsiä uutta suuntaa ja opiskella.
- Haen koulutustani ja työkokemustani vastaavia työpaikkoja. Haen itseäni kiinnostavia tehtäviä, mutta koska pitäisi päästä töihin, haen myös yleisemmin töitä päästäkseni töihin. 2500 hakemukseen sisältyy hyvin laajasti hyvin kaikenlaista. Suurin osa on avoimia hakemuksia. Varsinaisia oman alani töitä ei ole avoimena ihan joka vuosi.
- Olen luetuttanut hakemukseni usealla taholla. Tällä hetkellä hakemustani kiitellään ja sanotaan hyvin informatiiviseksi ja selkeän johdonmukaiseksi.
ap
Voisitko lähteä ulkomaille töihin? Opiskella uutta alaa?
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:55"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:53"]
[/quote]
Höpöpuheita. Kuka pakottaa kirjoittamaan koulutuksen siihen hakemukseen?
[/quote]
Ja sitten ihmetellään, kun CV:ssä on viiden vuoden aukko.
Oletko miettinyt työnhaun lopettamista? Miten säilytät omanarvontuntosi?
Miksi kukaan ei nyt sano että menisit töihin, tekevälle niitä riittää, hae enemmän töitä, piilotyöpaikkoja myös..
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:55"]
Hmm.. tarkista CV, onko kirjoitusvirheitä, onhan asiakirjastandardi kunnossa? Kuvallinen hakemus kuulemma erottuu edukseen joukosta. Asiallinen kuva. Ei mitään kaljapullo kädessä illanistujaisissa -kuvia. Tsemppiä! Toivottavasti jotain mieleistä löytyy ja saat paikan! :)
[/quote]
Olen koittanut karsia kirjoitusvirheet. Kuva on, asiallinen sellainen. Asiakirjastandardin tunnen. Nykyinen hakemukseni on Powerpoint muodossa, joka mahdollistaa toisenlaisen kerronnan kuin word. Wordejäkin on lähes pari tuhatta lähetetty.
ap
Itse lähetin yhden hakemuksen ja sain paikan.
Otan osaa. Kamalaa kuultavaa. Olen opiskelija ja ollut ilman töitä koko kesän. Vielä nyt kesän aikanakin olen hakenut ja hakenut töitä, mutta ei ole. Tampereen kaupungin rekryrekisterissä ei ole yhtä ainoaa paikkaa näkyvillä. Olen kirjoittanut paperikirjeitä ja sähköposteja, olen täyttänyt verkkolomakkeita ja jopa soitellut firmoihin. Töitä ei vain ole, ja rahat on loppu. En kylläkään ole hakenut vakiduuneja, kun syksyllä pitäisi taas opiskella. Luulin, että määräaikaisia tai osa-aikaisia hommia olisi helppo saada.
Ihan rehellisesti. Ei ole mitään käsitystä, miksi et töitä saa. Sinulla on tarpeeksi koulutusta ja kokemusta, etkä ole vielä liian vanha. Pyydätkö liikaa palkkaa? Liian vähän? Oletko päässyt haastatteluihin? Soitellut hakemusten perään? Liittynyt LinkedIniin ja etsinyt sieltä kaikki vanhat kontaktisi?
Kannattaisiko ryhtyä yrittäjäksi?
Jos opiskelisit uuden alan? Opettelisit uuden taidon? 2500 on jo aikas paljon.
Millä alalla olet nyt? Paljonko työkokemusta vuosina?