Olen lähettänyt lähes 2500 työhakemusta- kysyttävää / kommentoitavaa / ohjeita
Olen siis lähettänyt viiden vuoden aikana lähes 2500 työhakemusta ja hakemusten lähettäminen jatkuu.
Vertaistueksi voitte kysyä mitä mieleen tulee, vastailen. Otan myös mielelläni hyviä vinkkejä vastaan, miten löytäisin töitä.
T: Työtön
Kommentit (293)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 16:17"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:53"] Ap, palkkatoiveesi on aivan liian korkea. Olen nainen ja DI (tuta& paperi- ja sellutekniikka). ? ap [/quote] Herlinien firma. Sisäisessä haussa myös paljon positioita ulkomaisiin yksiköihin.
[/quote]
- Jep, kiitoksia. Konecranes tarjosi minulle työsopimusta yli 10 vuotta sitten 4000 €/kk. palkalla myyntipäälliköksi. Minulla oli silloin myös toinen työsopimus kädessäni allekirjoitettavana ja vaikka palkka olikin ripauksen pienempi valitsin sen, sillä se oli lähempänä kotikuntaani ja tehtävä vaikutti ainakin yhtä mielenkiintoiselta. Jälkikäteen arvioituna tein ilmeisesti virheen. Konecranesilla oli ja on kai vieläkin hyvät bonukset.
Laitan näihin Herlinienkin firmoihin kesän jälkeen hakemukseni. Ovat hieman kaukana (tai siten eivät, miten sen ottaa) minusta fyysisesti, siksi ehkä eivät ole olleet ihan ykkös haettavia.
ap
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 16:27"]
Mee
Pummi
Töihin
!!!!
[/quote]
- Ei vittu kiinnosta, kun voi juoda Pepsi Maxia kotona.
ap
Ikää sulla on kuitenkin jo sen verran että johtajan paikoista unelmoinnin voit käytännössä jo unohtaa, jos ei tuohon ikään mennessä ole napsahtanut niin alkaa olemaan erityisen hankalaa.
Päälliköiden hommia tietysti on enemmänkin.
Mutta tsemmpiä hakuun ja ei saa luovuttaa.
Opettajaksi siirtyminen ei ole niin yksinkertaista kuin monet täällä luulevat.
Olen kasvatustieteen tohtori, opetuskokemusta löytyy paljon yliopistosta ja hiukan ammattikorkeakoulusta,
nyt en pääse ollenkaan toisen asteen opettajaksi, koska toisen asteen opetuskokemus puuttuu. Ohitseni kiilaa aina joku sellainen, jolla on jo kyseisen kohderyhmän opetuksesta kokemusta.
Ja pedagogiset opinnot ja muutakin kouluttajakoulutusta löytyy.
En ole niinkään varma, että ap pääsisi opettajan töihin.
Muuten tilanteesi kuulostaa todella surulliselta ja kamaltalta. Paljon tsemppiä, ap, toivottavasti sisukkuutesi palkitaan ja löydät mielekästä työtä!
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 16:41"]
Ikää sulla on kuitenkin jo sen verran että johtajan paikoista unelmoinnin voit käytännössä jo unohtaa, jos ei tuohon ikään mennessä ole napsahtanut niin alkaa olemaan erityisen hankalaa. Päälliköiden hommia tietysti on enemmänkin. Mutta tsemmpiä hakuun ja ei saa luovuttaa.
[/quote]
- No jos saisi edes töitä ja onhan tässä neljännes vuosisata aikaa tehdä vaikka mitä. Tsemppiä tarvitaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 16:42"]
Opettajaksi siirtyminen ei ole niin yksinkertaista kuin monet täällä luulevat.
Olen kasvatustieteen tohtori, opetuskokemusta löytyy paljon yliopistosta ja hiukan ammattikorkeakoulusta,
nyt en pääse ollenkaan toisen asteen opettajaksi, koska toisen asteen opetuskokemus puuttuu. Ohitseni kiilaa aina joku sellainen, jolla on jo kyseisen kohderyhmän opetuksesta kokemusta.
Ja pedagogiset opinnot ja muutakin kouluttajakoulutusta löytyy.
En ole niinkään varma, että ap pääsisi opettajan töihin.
Muuten tilanteesi kuulostaa todella surulliselta ja kamaltalta. Paljon tsemppiä, ap, toivottavasti sisukkuutesi palkitaan ja löydät mielekästä työtä!
[/quote]
- Jep. Tuo on mielestäni tuttua myös, siis se, että ei suinkaan ole automaattisesti se oikea kaveri tehtävään, vaikka olisi vastaavaa työtä tehnyt paljonkin 10 vuotta sitten ja sen jälkeen vaativampiakin ja kehittänyt itseään (ei nyt ihan ollut tilanteesi, mutta....). Helposti se pois sulkee monin tavoin, kun haetaan juuri sitä oikeaa.
En siis itsekään pidä opettajan hommia mitenkään helppona ratkaisuna. Jos jonnekin AMK:hon saisin jalkani oven väliin, niin voisin mielelläni opiskella riittävän opettajan pätevyyden sellaiseen tehtävään. Järjestys kuitenkin se, että jos jalka sujahtaa ensin oven väliin.
ap
Mua hämmentää ap:n tapauksessa tuo palkkakuvio. Rivien välistä näyttää siltä, että ap ei ole valmis hyväksymään sitä, että realistinen palkkatoive ehkä oikeasti alkaa nelosella ja että noin pitkän tauon jälkeen ei olee realistista ajatella, että palaisi samantasoisiin töihin kuin ennen taukoa.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:47"]
Tuo on kyllä vähän outoa, sillä 5 vuotta sitten tilanne oli vielä kohtuullisen hyvä.
Mikä olet koulutukseltasi, minkä ikäinen olet, millaista työkokemusta sinulla on? Miksi olet alkujaan jäänyt työttömäksi?
Minkälaisia paikkoja haet? Vähän kuulostaa sille, että haet ihan mitä tahansa, eikä se yleensä ole tuloksellinen tapa.
Millaisia motivaatiolauseita olet kirjoittanut hakemuksiisi? Onko joku ulkopuolinen tarkistanut CV:si ja hakemuksesi?
[/quote]
Ap kirjoitti jossain viestissä olevansa "tyypillinen kaksonen". Itse näen, että tässä syy työttömyyteen, ja ei varmaan tarvitse enempää selitellä..
News flash:
Suomessa on noin puoli miljoonaa työtöntä ja noin 10 000 avointa työpaikkaa.
Vika on taloudellisessa rakenteessa, ei sun hakemuksissa.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 16:59"]
Mua hämmentää ap:n tapauksessa tuo palkkakuvio. Rivien välistä näyttää siltä, että ap ei ole valmis hyväksymään sitä, että realistinen palkkatoive ehkä oikeasti alkaa nelosella ja että noin pitkän tauon jälkeen ei olee realistista ajatella, että palaisi samantasoisiin töihin kuin ennen taukoa.
[/quote]
Minua vaivaa nyt kyllä kanssa eniten tämä ap:n palkkafiksaatio. Hyvä ystäväni on FT, oli vuoden työttömänä post doc-reissujen jälkeen. Työllistyi nyt kuitenkin toiselle alalle, kuin mistä on väitellyt (ala on hänen "harrastusalansa" tietotekniikan puolelta, intohimoisesti itseään siinä kehitti omalla ajallaan työttömänä ollessaan). Tekee töitä nyt vajaalla 3500e/kk. Ihan tarkoituksella ei alkanut pyytämään mitään neljää-viittätonnia, koska halusi kuitenkin niin kiihkeästi töihin. Tykkää työstänsä ja ajan myötä varmasti palkkakehityskin nousee :)
Erona tosin se, että hän on juuri ja juuri kolmekymppinen, eikä ole takana vuosien työkokemusta. Eikä tosin ole ehtinyt totuttaa itseään tiettyyn tulo-ja elämisentasoon lapsineen ja lainoineen (siksi ymmärrän toisaalta, että monilla tekee tiukkaa alentaa palkkatoiveitaan, kun on ne lapset+lainat hankittuna).
Mee
Pummi
Töihin
!!!!