Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaislapset ravintolassa, ikävä kyllä totta

Vierailija
18.07.2015 |

Olen aina ajatellut, että suomalaislasten riehuminen ravintolassa/julkisilla paikoilla, joissa pitäisi ottaa huomioon myös muu, on pelkkää hapanta marmatusta. Valitettavasti pääsin itse todistamaan paraatipaikalta, miltä näyttää se, kun lapsia ei kasvateta lainkaan.

Käytiin kesäkuussa syömässä eräässä Helsinkiläisessä ravintolassa. Mulle oli helpotus päästä viettämään vihdoin hyvin ansaittua vapaa-aikaa.

Kiinnitin jo alussa huomiota, että vastapäätä istuvan perheen lapset eivät istuneet paikallaan. Poika hypähteli, juoksi ja käveli penkin päällä, viilkuili penkin yli ja höpötti toisella puolella istuville. Penkki oli loosimallinen, eli kun lapsi hyppi, keikkui toisenkin puolen ruokailijoiden istuinpaikat. Tämä ei kuitenkaan näyttänyt vastapuolta häiritsevän, pikemminkin nauratti. Itse olisin ollut todella kyrpiintynyt.

Parasta oli kuitenkin perheen syöttötuolissa istuneen pikkuprinsessan käytös. Tämä muruliini päästi korviavihlovia kirkaisuja tasaisin väliajoin. Hän söi, puhui ja komminukoi joten iäksi arvelisin about 3-5.

Ruokailemassa ollut pikkuvauvaperhe näytti kaikkein vittuintuneemmalta. Perheen isä huudahti äänekkäästi: "Vau!" kun kakara kirkui.

Arvatkaas miten perheen ihastuttava äitimuori palkitsi jälkikasvunsa käytöksen? "Haluutteks te vielä jäätelöä?" Tyttöä ei luonnollisesti kielletty kirkumasta.

Tuokaa vaan niitä lapsia ravintolaan. Hyvin käyttätyvät lapset ovat kaikkien ilo ja etu. Mutta jos käytös lähtee lapasesta, niin oikeasti, lähtekää pois. Isä vaan maksamaan ja äiti taluttaa lapset pois. Kenelläkään ei ole kivaa kun yksi pilaa muiden ruokahalun.

Kommentit (167)

Vierailija
81/167 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:15"]

Käyn usein ulkona syömässä erilaisissa ravintoloissa enkä kyllä muista että koskaan olisi lapset oikeasti häirinneet muiden ruokailua. Ääntä toki joskus lähtee ja vähän ehkä juoksennellaan mutta eipä juuri muuta. Muistan kyllä joskus että takana istuva lapsi potki tuolin selkänojaan josta sitten lapselle ja vanhemmilleen ystävällisesti sanoinkin ja se loppui siihen. Ikävä että aloittajalla on tällainen kokemus, mutta aavistuksen liioitellulta tuo suhtautumisesi vaikuttaa.

Olen myös tehnyt saman huomion kuin joku muukin, että pienten vauvojen vanhemmat usein tuntuvat paheksuvan eniten muiden isompien lasten "riehumista". Ehkä siinä vaiheessa ajatellaan että omat lapset ei sitten varmasti tuolla lailla käyttäydy :)

[/quote]

Sanoit saman kuin minun ajatukseni. sanoit sen vain vähän sujuvammin.

t.63

Vierailija
82/167 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 12:47"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 12:35"]

Aloittaja on henkilö, joka ei tiedä lapsista yhtään mitään. Joku katkera vanhapiika. 

Veikkaa viisivuotiaan istuvan syöttötuolissa ja kirkuvan :D

MInäkin olin viime viikolla ravintolassa syömässä. Viereisessä pöydässä oli n. kolme - ja kuusivuotiaat lapset. Ottivat siikaa, söivät salaattinsa ja puhuivat hillityllä äänellä. Sen sijaan toisessa pyödässä istui dementoitunut vanhus, joka huusi kovaan ääneen, että "nyt tulee pissa vaippaan". 

Huonosti kasvatettu tämä vanhus?

[/quote]

Huhhuh. Nyt vedit kyllä pohjat. Dementoituneet vanhukset ovat sairaita. Ymmärrätkö sä edes eroa, vai sulattiko Ulla-Yeminan raskaus aivosi? Vanhuksilla on muutenkin mun mielestä paljon duurempi oikeus tehdä mitä lystää, varsinkin tämän päivän vanhuksilla. Kun on Suomi rakennettu hyvinvointivaltioksi tyhjästä, saat tehä mitä lystäät. Sen sijaan elämänsä alussa olevat mukulat, joiden pitää vielä olla n.40 vuotta työelämässä PITÄÄ oppia kunnioittamaan toisia. Vanhukset ovat täysin eri asia kuin kakarat. Ikävää ettet sä amismutsi sitä ymmärrä.

Toiseksi, olen 21v ja seurustelen. Naurattaa kylläkin se, että luulet naimattomuuden tai varsinkaan lapsettomuuden katkeroittsvan ihmisiä tai olevan vahingollisia. Esim.sinä olet erinomainen esimerkki, miten lapset eivät tuo onnea tai sivistystä.

Kolmanneksi, valehtelet. Keksit säälittävästi tarinasi osoittaaksesi kuinka vanhuksetkin "ovat haitaksi." Kerrohan, mistä tiedät lasten ottaneen siikaa? Mistä tiedät vanhuksen olleen dementoitunut? Kerroppas sen sun ravintolasi nimi ;)

[/quote]

Ravintola Lehtovaara Helsingin Töölössä Ja vanhuksen jutut olivat täysin höpertyneitä kaikin puolin, joten ajattelin, että dementoitunut. 

Aika pieleen tuo "amis". Yliopistosta valmistunut olen. Fiksumpi huomaa sanankäytöstä

[/quote]

Olet valmistunut yliopistosta, mutta luulet "vanhanpiian" olevan lyömäase tai haukkumasa?? Vuonna 2015? Olet valmistunut yliopistosta, muttet osaa tehdä eroa dementiaa sairastavan ja täysin terveen lapsen käytöksen suhteen? Olet valmistunut yliopistosta ja mielestäsi akateemisuutesi huokuu tekstistäsi, mutta käytät sanaa "höpertynyt"?

Mitä hittoa?

[/quote]

Sinulla lienee akateemisuudesta jokin kummallinen ideaalikuva? 

Käytän aivan kansanomaisia sanoja ja minulla on täysin samat tunteet kuin muillakin. Yliopisto opinahjona tuskin juurikaan muuttaa ajattelua muutoin kuin tieteellisen argumentoinnin tasolla. 

[/quote]

Voi herranjumala. "Yliopistosta valmistunut olen. Fiksumpi huomaa sanankäytöstä."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/167 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, hae apua. Sulla on näiden kirjoitusten perusteella selkeesti ongelmia korvien välissä.

Vierailija
84/167 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:17"]

Täysin normaalia käytöstä. Ap sen sijaan vaikuttaa nirppanokkaiselta ihmiseltä.

[/quote]

Sinä tulet noita aivopierujasi laukomaan yleensä ihan keskusteluketjun alkuun!

Mikäs nyt kun pääsit tänne perälle vasta? Masturboit pitempään kuin normaalisti?

Vierailija
85/167 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:20"]Unohtuu vaan helposti ne kerrat kun ravintolassa asioivan perheen lapset käyttäytyvät hyvin ja ovat pääasiassa hiljaa. Ja ihan siksi ettei heihin tule silloin kiinnittäneeksi mitään huomiota.
[/quote]

Juuri näin. Selkeä psykologinen ilmiö.

Vierailija
86/167 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:17"]

Täysin normaalia käytöstä. Ap sen sijaan vaikuttaa nirppanokkaiselta ihmiseltä.

[/quote]

Sinä tulet noita aivopierujasi laukomaan yleensä ihan keskusteluketjun alkuun!

Mikäs nyt kun pääsit tänne perälle vasta? Masturboit pitempään kuin normaalisti?
[/quote]

Minulla on elämä. Suosittelen, että suljet päätelaitteesi ja menet ulos. Ihan kiva ilma.

Vierailija
87/167 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:17"] Täysin normaalia käytöstä. Ap sen sijaan vaikuttaa nirppanokkaiselta ihmiseltä. [/quote] Sinä tulet noita aivopierujasi laukomaan yleensä ihan keskusteluketjun alkuun! Mikäs nyt kun pääsit tänne perälle vasta? Masturboit pitempään kuin normaalisti? [/quote] Minulla on elämä. Suosittelen, että suljet päätelaitteesi ja menet ulos. Ihan kiva ilma.

[/quote]

Aivopierun silti päästit...

Vierailija
88/167 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:24"]

Hei ap, hae apua. Sulla on näiden kirjoitusten perusteella selkeesti ongelmia korvien välissä.

[/quote

On, on. Oon ollut jo "mielisairas vanhapiika" ja nyt tarvitsen "apua" koska mielestäni lapsiperheiden sikailu ravintolassa on törkeää. Osaisitko ohjata mua eteenpäin, mistä mä sitä apua haen?

Suomessa se, että pyytää toisia laittamaan lapsensa kuriin, on mielisairautta. En enää lainkaan ihmettele tätä menoa.

Vierailija
89/167 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:15"]

Käyn usein ulkona syömässä erilaisissa ravintoloissa enkä kyllä muista että koskaan olisi lapset oikeasti häirinneet muiden ruokailua. Ääntä toki joskus lähtee ja vähän ehkä juoksennellaan mutta eipä juuri muuta. Muistan kyllä joskus että takana istuva lapsi potki tuolin selkänojaan josta sitten lapselle ja vanhemmilleen ystävällisesti sanoinkin ja se loppui siihen. Ikävä että aloittajalla on tällainen kokemus, mutta aavistuksen liioitellulta tuo suhtautumisesi vaikuttaa.

Olen myös tehnyt saman huomion kuin joku muukin, että pienten vauvojen vanhemmat usein tuntuvat paheksuvan eniten muiden isompien lasten "riehumista". Ehkä siinä vaiheessa ajatellaan että omat lapset ei sitten varmasti tuolla lailla käyttäydy :)

[/quote]

Tästä tuli mieleen yhden puolitutun neljän lapsen äidin kertomus, kun nuorin oli pieni. Isommat lapset olivat olleet mummolla ja äiti ja isä vauvan kanssa syömässä. Siinä joku toinen vauvan äiti oli paheksunut leikki-ikäisten vilkasta menoa. Siihen tämä neljän lapsen äiti oli vaan rauhallisesti todennut, että helppohan se tällaisen kanssa on arvostella, mutta kyllä meillä koko perheen kanssa saa välillä tiukkana olla, että pysyvät aloillaan. Oli kuulemma suuttunut. 

Vierailija
90/167 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:17"] Täysin normaalia käytöstä. Ap sen sijaan vaikuttaa nirppanokkaiselta ihmiseltä. [/quote] Sinä tulet noita aivopierujasi laukomaan yleensä ihan keskusteluketjun alkuun! Mikäs nyt kun pääsit tänne perälle vasta? Masturboit pitempään kuin normaalisti? [/quote] Minulla on elämä. Suosittelen, että suljet päätelaitteesi ja menet ulos. Ihan kiva ilma.

[/quote]

Aivopierun silti päästit...
[/quote]

Sinusta aivopieru, minusta normaali vastaus tähän aloitukseen.

Vierailija
91/167 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:20"]Unohtuu vaan helposti ne kerrat kun ravintolassa asioivan perheen lapset käyttäytyvät hyvin ja ovat pääasiassa hiljaa. Ja ihan siksi ettei heihin tule silloin kiinnittäneeksi mitään huomiota. [/quote] Juuri näin. Selkeä psykologinen ilmiö.

[/quote]

Joo, mua kato kun ei haittaa se, että lapset käyttätyvät hyvin ravintolassa. Sen olen tehnytkin jo selväksi useaan kertaan. Sen sijaan mua haittaa se, että karjutaan, juostaan, riehutaan tai sotketaan paikkoja. Selkeä psykologinen ilmiö. Ihan psykologinen ilmiö :,DD

Vierailija
92/167 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:30"]

[/quote

On, on. Oon ollut jo "mielisairas vanhapiika" ja nyt tarvitsen "apua" koska mielestäni lapsiperheiden sikailu ravintolassa on törkeää. Osaisitko ohjata mua eteenpäin, mistä mä sitä apua haen?

Suomessa se, että pyytää toisia laittamaan lapsensa kuriin, on mielisairautta. En enää lainkaan ihmettele tätä menoa.

[/quote]

Terveyskeskus on hyvä paikka aloittaa. Ja tarkoitin tuota tyyliäsi vastata muille jotka ovat kanssasi eri mieltä.

Vierailija
93/167 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:20"]Unohtuu vaan helposti ne kerrat kun ravintolassa asioivan perheen lapset käyttäytyvät hyvin ja ovat pääasiassa hiljaa. Ja ihan siksi ettei heihin tule silloin kiinnittäneeksi mitään huomiota. [/quote] Juuri näin. Selkeä psykologinen ilmiö.

[/quote]

Joo, mua kato kun ei haittaa se, että lapset käyttätyvät hyvin ravintolassa. Sen olen tehnytkin jo selväksi useaan kertaan. Sen sijaan mua haittaa se, että karjutaan, juostaan, riehutaan tai sotketaan paikkoja. Selkeä psykologinen ilmiö. Ihan psykologinen ilmiö :,DD
[/quote]

Ap:n aloituksessa ei ollut mitään noista. Että kukkuu... sekaisin kuin seinäkello.

Vierailija
94/167 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:30"]

[/quote

[/quote]

Terveyskeskus on hyvä paikka aloittaa. Ja tarkoitin tuota tyyliäsi vastata muille jotka ovat kanssasi eri mieltä.

[/quote]

Oho! Ihan terveyskeskukseen. No sehän on hyvä idea, mäpäs meen sinne! Varmastikaan ei sinne jonota ihmisiä, joilla on todella tukala olo tai kovat kivut. Mäpäs meen sinne viemään käyttämään lääkärin aikaa. Onks sulla suositella mulle miten aloitan keskustelun?

"Olin vauva.fi palstalla ja kirjoitin aloituksen siitä, miten sikaileva lapsiperhe raivostutti minua. Aloitukseeni vastasi yksi itse huonosti lapsensa kasvattanut "akateeminen" mamma, joka ilmoitti jokaisen sivistystä julkisilla paikoilla vaativan olevan vanhapiika. Nyt tarvitsisin apua."

Vierailija
95/167 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:33"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:27"] [quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:20"]Unohtuu vaan helposti ne kerrat kun ravintolassa asioivan perheen lapset käyttäytyvät hyvin ja ovat pääasiassa hiljaa. Ja ihan siksi ettei heihin tule silloin kiinnittäneeksi mitään huomiota. [/quote] Juuri näin. Selkeä psykologinen ilmiö. [/quote] Joo, mua kato kun ei haittaa se, että lapset käyttätyvät hyvin ravintolassa. Sen olen tehnytkin jo selväksi useaan kertaan. Sen sijaan mua haittaa se, että karjutaan, juostaan, riehutaan tai sotketaan paikkoja. Selkeä psykologinen ilmiö. Ihan psykologinen ilmiö :,DD [/quote] Ap:n aloituksessa ei ollut mitään noista. Että kukkuu... sekaisin kuin seinäkello.

[/quote]

Sitähän minäkin jo tuolla eka sivulla sanoin, kun sen aloitustekstin perusteella vaikutti aika perus lapsiperheen ruokailulle, vaikka se älämölö ja hyppiminen ei hyvää käytöstä olekaan. Ap 21-vuotias ja tietää kaikesta kaiken.

Vierailija
96/167 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

66 sinäpä hienosti olet kasvatettu. Kysyin yksinkertaisen kysymyksen. En heittäytynyt marttyyriksi, en ole kommentoinut ketjuun muuten. Lapseni ovat kasvatettu muiden makuun liiankin kovalla kurilla. Voi myös olla, että se on ongelmani. En silti onnistu aina saamaan heitä olemaan täysin hiljaa kokonaista tuntia ravintolassa, mutta miten minun pitäisi toimia, jos en mistään kurinpitotoimista huolimatta saa heitä olemaan liikkumatta ja hiljaa paikallaan. Luetko kysymykseni vielä ja vastaatko sitten asiallisesti uudelleen. Noista en saanut mitään todellista vinkkiä tilanteeseen.

- 47

Vierailija
97/167 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:33"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:27"] [quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:20"]Unohtuu vaan helposti ne kerrat kun ravintolassa asioivan perheen lapset käyttäytyvät hyvin ja ovat pääasiassa hiljaa. Ja ihan siksi ettei heihin tule silloin kiinnittäneeksi mitään huomiota. [/quote] Juuri näin. Selkeä psykologinen ilmiö. [/quote] Joo, mua kato kun ei haittaa se, että lapset käyttätyvät hyvin ravintolassa. Sen olen tehnytkin jo selväksi useaan kertaan. Sen sijaan mua haittaa se, että karjutaan, juostaan, riehutaan tai sotketaan paikkoja. Selkeä psykologinen ilmiö. Ihan psykologinen ilmiö :,DD [/quote] Ap:n aloituksessa ei ollut mitään noista. Että kukkuu... sekaisin kuin seinäkello.

[/quote]

Sitähän minäkin jo tuolla eka sivulla sanoin, kun sen aloitustekstin perusteella vaikutti aika perus lapsiperheen ruokailulle, vaikka se älämölö ja hyppiminen ei hyvää käytöstä olekaan. Ap 21-vuotias ja tietää kaikesta kaiken.

[/quote]

Haastan teitä, rakkaat av-mammulit, lukemaan aloitukseni ja tämän viestiketjun ja päättelemään, oliko aloituksessani mitään noista. Toki teille kirkuminen ei ole karjumista, penkillä juokseminen ei ole juoksemista, eikä kengillä muiden istuinpenkkien likaaminen ole sotkemista, vaan perus lapsiperheen käytöstä.

Totta kai se on perus lapsiperheen käytöstä, koska teillä käyttäydytään niin. Koska me sikaillaan ja ollaan törkeitä, muutkin saa tehdä niin. Meitä ihmettelevät ja halvesikvat ovat sekaisin kuin seinäkello. Nih!

Vierailija
98/167 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:41"]

66 sinäpä hienosti olet kasvatettu. Kysyin yksinkertaisen kysymyksen. En heittäytynyt marttyyriksi, en ole kommentoinut ketjuun muuten. Lapseni ovat kasvatettu muiden makuun liiankin kovalla kurilla. Voi myös olla, että se on ongelmani. En silti onnistu aina saamaan heitä olemaan täysin hiljaa kokonaista tuntia ravintolassa, mutta miten minun pitäisi toimia, jos en mistään kurinpitotoimista huolimatta saa heitä olemaan liikkumatta ja hiljaa paikallaan. Luetko kysymykseni vielä ja vastaatko sitten asiallisesti uudelleen. Noista en saanut mitään todellista vinkkiä tilanteeseen.

- 47

[/quote]

Oota let me get this straight, sä nyt ihan oikeasti vaadit multa kasvatusneuvoja? 

Vierailija
99/167 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 11:48"]

Olen aina ajatellut, että suomalaislasten riehuminen ravintolassa/julkisilla paikoilla, joissa pitäisi ottaa huomioon myös muu, on pelkkää hapanta marmatusta. Valitettavasti pääsin itse todistamaan paraatipaikalta, miltä näyttää se, kun lapsia ei kasvateta lainkaan.

Käytiin kesäkuussa syömässä eräässä Helsinkiläisessä ravintolassa. Mulle oli helpotus päästä viettämään vihdoin hyvin ansaittua vapaa-aikaa.

Kiinnitin jo alussa huomiota, että vastapäätä istuvan perheen lapset eivät istuneet paikallaan. Poika hypähteli, juoksi ja käveli penkin päällä, viilkuili penkin yli ja höpötti toisella puolella istuville. Penkki oli loosimallinen, eli kun lapsi hyppi, keikkui toisenkin puolen ruokailijoiden istuinpaikat. Tämä ei kuitenkaan näyttänyt vastapuolta häiritsevän, pikemminkin nauratti. Itse olisin ollut todella kyrpiintynyt.

Parasta oli kuitenkin perheen syöttötuolissa istuneen pikkuprinsessan käytös. Tämä muruliini päästi korviavihlovia kirkaisuja tasaisin väliajoin. Hän söi, puhui ja komminukoi joten iäksi arvelisin about 3-5.

Ruokailemassa ollut pikkuvauvaperhe näytti kaikkein vittuintuneemmalta. Perheen isä huudahti äänekkäästi: "Vau!" kun kakara kirkui.

Arvatkaas miten perheen ihastuttava äitimuori palkitsi jälkikasvunsa käytöksen? "Haluutteks te vielä jäätelöä?" Tyttöä ei luonnollisesti kielletty kirkumasta.

Tuokaa vaan niitä lapsia ravintolaan. Hyvin käyttätyvät lapset ovat kaikkien ilo ja etu. Mutta jos käytös lähtee lapasesta, niin oikeasti, lähtekää pois. Isä vaan maksamaan ja äiti taluttaa lapset pois. Kenelläkään ei ole kivaa kun yksi pilaa muiden ruokahalun.

[/quote]

helsinkiläinen

Vierailija
100/167 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 13:41"]

- 47

[/quote]

Ei kannata väitellä tuon aloittajan kanssa. Sille kelpaa vain semmoset kommentit joissa ihastellaan häntä ja hänen suurta saavutustaan tuoda näinkin suuri epäkohta ja vääryys armoitettujen av-mammojen tietoisuuteen ;)