Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selostaja äidit kaupassa

Vierailija
14.07.2015 |

Miksi koko kauppareissu pitää selostaa? Menneen nyt tuonne maitohyllylle niin äiti ottaa siitä kaksi maitopurkkia. Ja sitten mennään hakemaan makkaraa. Otatko sinä itse sen makkaran hyllystä? Hienosti osasit ottaa makkaran! Ärsyttävää! Ja noita on joka hiton kauppa täynnä.

Kommentit (168)

Vierailija
21/168 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti tuntuu siltä, että selostus on tarkoitettu enemmän ympärillä oleville ihmisille kuin lapselle.

Vierailija
22/168 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kova selostamaan, mutta niin on lapsikin erittäin kova kyselijä ja hölisijä. Hölistään sitten molemmat. Mieluummin hölinä kuin se tylsistynyt kirkuminen. Ei sitäkään nimittäin hyvällä katsota. On se kumma, kun pitäisi jäädä lapsen kanssa ensimmäiseksi viideksi vuodeksi ihan vaan kotiin. Selostaminen ärsyttää, mutta ärsyttää ne raivaritkin. Ikinä ei ole hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/168 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lapsi opi, jos sille ei kerro mitä ja miksi asiat tehdään. Ja ne pitää selostaa moneen kertaan, aivan kuten aikuisellekin, jos hän muuttaisi yhtäkkiä aivan uuteen maahan jossa kaikki tehdään eri tavalla kuin mihin hän on tottunut. 

Meillä selostetaan asioita koko ajan. Liikenteessä kerron liikennesäännöistä ja liikennemerkeistä ja siitä miten pitää toimia. Samoin kaupassa ja päiväkodissa. Pohditaan yhdessä tekikö joku väärin vai oikein, jos esimerkiksi joku on kävellyt punaisia päin, ja mietitään miksi niin ei saisi tehdä. Nämä on tosi tärkeitä arkipäivän taitoja lapselle, jonka pitää jo nuorena osata kulkea ja toimia itsenäisesti. Lapsi ei opi ymmärtämään kokonaisuutta jos joku ei sitä hänelle kerro.

Jos sua ap niin hirveästi ärsyttää toiset ihmiset, niin tilaa tavarat netistä. Ei kukaan sua pakota poistumaan kodistasi ärsyttävien väärän ikäisten ja vääränlaisten ja väärällä lailla puhuvien ihmisten keskelle. 

Vierailija
24/168 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kaikki äitien selostusta vastustavat tyypit olette juuri niitä mököttäviä suomalaisia, jotka eivät puhu eivätkä pukahda vaikkapa bussissa tai junassa. Miksiköhän meitä moititaan aina vähäpuheisiksi?

Vierailija
25/168 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mertarannan selostamana kaupankäynnistä tulisi kiinnostavaa.

Vierailija
26/168 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä ärsyyntymisen aiheita! Vauvalle selostetaan sen takia, että se oppisi ymmärtämään ja tuottamaan puhetta. Vähän isommalle lapselle selostetaan sen takia, että se kyselee kaikenlaista.

Mitä siitäkin tulisi jos vauvoille ei puhuttaisi ollenkaan, eikä isompien lasten kysymyksiin vastattaisi mitään vaan jurotettaisiin vaan :D

Vierailija
27/168 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 11:39"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 11:37"]Mitenhän muuten ne lapset oppisivat käyttäytymään (kaupassakaan) ellei kertomalla mitä tehdään ja miten toimitaan :) [/quote] No oisko mitää jos sanois kauppaan tullessa, että täällä pitää olla hiljaa ja haetaan vain tavarat hyllystä ja mennään maksamaan. Inhoan myös noita selostajia busseissa. "nyt setä avaa oven, että matkustajat pääsee kyytiin, nyt täti maksaa bussilipun, nyt sitä ja tätä"

[/quote]

Sorry, mutta miksi kaupassa pitää olla hiljaa? Itse kyllä juttelen jos on kaveri mukana, saatan puhua puhelimessa, jään juttelemaan jos törmään tuttuun, kyselen myyjiltä ja juttelen kassalle. En ole kuullutkaan että nämäkin olisi kielletty jossain...

t. N25, ei lapsia

Vierailija
28/168 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä selostan mun kissalle kotona miten otan sen ruoan kaapista ja ottasko kissa tänään mielummin naudanlihaa kastikkeessa vai lohta paténa. Kissa vastailee eli siinä on selkeä vuorovaikutus menossa.

Vierailija
29/168 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit!Selostakaa lapsillemme niin paljon kun vain hyvälle tuntuu.Oppii käyttäytymään kaupassa ja kauppareissuista tulee mukavia.Kyllä mä kehun pientä lastani todellakin jos ottaa hienosti hyllystä sen makkarapalaketin ja on näin "avuksi" sulla valittajalla ei taida olla lapsia itselläsi tai sit sä teet teidän kauppareissuista kirjastoreissujen kaltaisia ja sit sun lapsi ei saa koskaan mistään "pienestä hyvästä" kiitosta.Tosiaan kyllä lapset kirkuu kaupassa joskus vaikka olisi kuinka opettanut.Lapsia kun ovat.

Vierailija
30/168 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 11:43"]Monesti tuntuu siltä, että selostus on tarkoitettu enemmän ympärillä oleville ihmisille kuin lapselle.

[/quote]

Mistä noin päättelet?

Vierailija
31/168 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi he***etti sentään. Nytkö ei sitten saa lapsensa kanssa edes jutella ruokakaupassa!? Vai politiikastako pitäisi keskustella 3 veen kanssa? Menkää nyt jo skitsoilijat itseenne tuon lapsivihanne kanssa. Alkaa saada ihan natsimaisia ja sairaita piirteitä tuo, mistä ärsyynnytään.

Vierailija
32/168 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 11:47"]

Mä selostan mun kissalle kotona miten otan sen ruoan kaapista ja ottasko kissa tänään mielummin naudanlihaa kastikkeessa vai lohta paténa. Kissa vastailee eli siinä on selkeä vuorovaikutus menossa.

[/quote]

En tiedä oliko tää provo, mut mun äiti juttelee koiralleen tehdessään ruokaa "katsoppas Rekku, otetaan täältä kaapista riisiä näin, tehdäänpäs riisiä tänään..." ja Rekku seuraa kaikkea touhua pää kallellaan, tunkee kuonoa ruokakaappiin ja jääkaappiin ja tillittää viisailla silmillään. Se on suloista. :)

Vierailija
33/168 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha mitäköhän se sun lapsi ja ne muut ihmiset ajattelee kun puhuvat niinkun normaalit ihmiset ja sä käsket lapsesi olemaan kaupassa täysin hiljaa.Vajukki :D :D :D Puheensorinaa kaupassa muutenkin on.Ei varmaan oo sun asiaa mitä ihmiset puhuu kun siellä yleensäkin puhutaan ellei sit satu olemaan yksin.

Vierailija
34/168 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 11:43"]Monesti tuntuu siltä, että selostus on tarkoitettu enemmän ympärillä oleville ihmisille kuin lapselle.

[/quote]

Niinhän sinä luulet.

Vierailija
35/168 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän off topic, mutta olipa mukavaa junamatkalla eilen Helsingissä, kun junaan pelmahti portugalilaisia ja meksikolaisia nuoria urheilijoita menossa Gymnaestradaan ja puheensorina ja iloinen meno oli heti päällä. Kun tuo porukka jäi Pasilassa junasta pois, haudanhiljaisuus laskeutui junavaunuun - suomalainen mentaliteetti on vaan tää aina "turpa kiinni ja rutussa". Hyvä, että edes jotkut edes jossain puhuvat.

Vierailija
36/168 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 11:46"]Mertarannan selostamana kaupankäynnistä tulisi kiinnostavaa.
[/quote]

Taivas varjele mikä sieltä tulee? Sieltä tulee maaiiito!!

Vierailija
37/168 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Prismahan se onkin oikea paikka mennä harjoittamaan hiljaisuuden retriittiä. Ehkä kannattaa pysyä kaukana muista ihmisistä jos ei kestä muita ihmisiä.

Vierailija
38/168 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 11:49"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 11:47"]

[/quote]

En tiedä oliko tää provo, mut mun äiti juttelee koiralleen tehdessään ruokaa "katsoppas Rekku, otetaan täältä kaapista riisiä näin, tehdäänpäs riisiä tänään..." ja Rekku seuraa kaikkea touhua pää kallellaan, tunkee kuonoa ruokakaappiin ja jääkaappiin ja tillittää viisailla silmillään. Se on suloista. :)

[/quote]

Ei ollut provo :D mut kyl mun mielestä eläimiltä voi ihan hyvin kysyä tai jutella et mitäs sitä tänään syötäisiin! T: se kissalle pölisijä

Vierailija
39/168 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään jos opastaa lasta kaupassa käymiseen mutta minkä takia se pitää selostaa lässyttöen? Ettekö te osaa puhua lapsille normaalisti?

Vierailija
40/168 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä valittajat ja hiljaisuuden ritariinattaret alapeukuttelee normaaleita kanssakäymisen ja vuorovaikutuksen taitoja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme