Selostaja äidit kaupassa
Miksi koko kauppareissu pitää selostaa? Menneen nyt tuonne maitohyllylle niin äiti ottaa siitä kaksi maitopurkkia. Ja sitten mennään hakemaan makkaraa. Otatko sinä itse sen makkaran hyllystä? Hienosti osasit ottaa makkaran! Ärsyttävää! Ja noita on joka hiton kauppa täynnä.
Kommentit (168)
Pakko selostaa. Mun pentu alkaa muuten huutaa ite jos mä en pidä sille showta.
Kuunteletko mieluummin mun selostusta vai vähä päälle 1veen jumalatonta rääkymistä ja perseilyä?
Aivan.
Voi vi**n valittajat.Hankkikaa elämä.Ei kuulu teille miten kukakin lapselleen kaupassa puhuU!
Tuommoiset leikki-ikäiset lapset ovat joskus aivan mahdottomia kyselemään. Mitä, miksi, minkä takia.. Sitä kutsutaan vuorovaikutukseksi ja keskustelemiseksi kun noihin kysymyksiin vastaa ja selittää miten asiat toimii. Pitäiskö sun ap tilata ostokset suoraan kotiin niin ei tarvitse ärsyyntyä :)
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 11:54"]Voi vi**n valittajat.Hankkikaa elämä.Ei kuulu teille miten kukakin lapselleen kaupassa puhuU!
[/quote]
No valitettavasti se kuuluu jos siinä lähellä sattuu olemaan...
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 11:43"]Monesti tuntuu siltä, että selostus on tarkoitettu enemmän ympärillä oleville ihmisille kuin lapselle.
[/quote]Oon niin samaa mieltä! "Meillä on nyt muru kiire kun pian tulee mummu ja pappa kylään ja sitä varten otetaan tällä kertaa tätä grillimakkaraa kun pappa tykkää grillata. Tuletko nyt kulta kun meillä on vähän kiire koska tulee vieraita kylään.." Jos ei olisi muita siinä ympärillä niin äiti tokaisisi ainoastaan että "Ala tulla jo!"
No ei mua haittaa selostavat äidit kaupassa jos niillä oikeasti on se lapsi siellä jolle selostaa!
Olen muutaman kerran tavannut ilmeisesti hiukan väsyneen mamman kaupassa, joka selosti tota samaa settiä itelleen ja kovasti myös välillä "polki" kärrin "jarrua" päälle.
Siinä kyllä hiukan repeilin mielessäni tälle äipälle ja selkeesti näki, et kotosalla taitaa olla parikin pienenmpää tirriäistä jotka pitäneet hereillä liian kauan.
Ja olipa yhden kerran mamma joka selosti samaa miehelleen.
"Lapseni hoi!Nyt me olemme Prismassa,ruokakaupassa ja täällä pitää olla aivan hiljaa.Nyt opetan sinulle markettien hiljaisuus retriittejä.Älä välitä vaikka muut puhuvat.Me taitamme kauppareissumme täydessä hiljaisuudessa.Sanaakaan sanomatta ja sinä istut aivan tuppisuuna niissä kärryissä.Älä vain kysy mitä olen seuraavaksi tekemässä"
Ai niin ja tänään oon siis menossa pentuineni Kantsun Prismaan, eilenkin oltiin. Ja siellä kuulkaas ihan surutta pistin selostaen.
Näin opetan samalla käytöstapoja, joita esimerkiksi eräällä pojalla leikkihuoneessa ei ollut ollenkaan.
T.35
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 11:52"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 11:47"]
Mä selostan mun kissalle kotona miten otan sen ruoan kaapista ja ottasko kissa tänään mielummin naudanlihaa kastikkeessa vai lohta paténa. Kissa vastailee eli siinä on selkeä vuorovaikutus menossa.
[/quote]
En tiedä oliko tää provo, mut mun äiti juttelee koiralleen tehdessään ruokaa "katsoppas Rekku, otetaan täältä kaapista riisiä näin, tehdäänpäs riisiä tänään..." ja Rekku seuraa kaikkea touhua pää kallellaan, tunkee kuonoa ruokakaappiin ja jääkaappiin ja tillittää viisailla silmillään. Se on suloista. :)
[/quote]
Ei ollut provo :D mut kyl mun mielestä eläimiltä voi ihan hyvin kysyä tai jutella et mitäs sitä tänään syötäisiin! T: se kissalle pölisijä
[/quote]
Emme siis ole mieheni kanssa ainoita jotka kyselee kissoilta mielipiteitä päivän ruokiin. :D
Meillä myös keskustellaan muistakin päivän polttavista aiheista kissojen kanssa. Kuten esim naapurin kissan vierailusta meidän takapihalla, josta vanhempi kissamme ei tykkää yhtään. Siitä joskus käydään pitkiäkin keskusteluja. :D
T: toinen kissoilleen höpöttelevä
Osta korvatulpat.Ei tarvitse sinunkaan valittaa mitä äiti lapselleen vieressäsi puhuu.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 11:43"]
Monesti tuntuu siltä, että selostus on tarkoitettu enemmän ympärillä oleville ihmisille kuin lapselle.
[/quote]
Haha, joo. Olen todennut samaa mm. leikkipuistoissa, jossa välillä tuntuu, että vanhempi luulee jonkun ison veljen hänen vanhemmuus-toimintaansa tarkkailevan. Siinä sitten kovaan ääneen suoritetaan lapsen kanssa sitä puistoilua: "HUIIII! Hyvä, Aada! Mahtavaa, Jooa! Parhautta, Lenni! Sä olet Super-Paras!!!" Hihkutaan ja huhdotaan. Väillä tulee mienleeni, että se lapsikin on ymmällä ylikierroksilla käyvästä isästä tai äidistä.
Ehkä se on sitä laatuaikaa?
Oikeasti joku valittaa siitä, että vanhempi puhuu lapselleen ruokakaupassa?? Only in Finland..
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 11:54"]Voi vi**n valittajat.Hankkikaa elämä.Ei kuulu teille miten kukakin lapselleen kaupassa puhuU!
[/quote]
[/quote]
Mutta kuka pakottaa pysymään vieressä ja kuuntelemaan? Vaihda paikkaa ja keskity omiin ostoksiisi!
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 11:59"]"Lapseni hoi!Nyt me olemme Prismassa,ruokakaupassa ja täällä pitää olla aivan hiljaa.Nyt opetan sinulle markettien hiljaisuus retriittejä.Älä välitä vaikka muut puhuvat.Me taitamme kauppareissumme täydessä hiljaisuudessa.Sanaakaan sanomatta ja sinä istut aivan tuppisuuna niissä kärryissä.Älä vain kysy mitä olen seuraavaksi tekemässä"
[/quote]Normaali juttelu lapsen kanssa on eri asia kuin katkeamaton selitys.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 11:54"]Voi vi**n valittajat.Hankkikaa elämä.Ei kuulu teille miten kukakin lapselleen kaupassa puhuU!
[/quote]
[/quote]
Mutta kuka pakottaa pysymään vieressä ja kuuntelemaan? Vaihda paikkaa ja keskity omiin ostoksiisi!
[/quote] NIIN TAI OSTA NE KORVATULPAT JOS KORVIISI (MITKÄ OMISTAT KUULEMISEN VUOKSI) KANTAUTUVA PUHE TEKEE KAUPPAREISSUISTASI HELVETIN
Jos se olisikin iloista, normaalia jutustelua, mutta se nariseva ääni, yliopettavainen sävy, hiiiidas puherytmi ja kova volyymi joskus pistää ärsyttämään.
Lasten täytyy osata käyttäytyä hyvin, mutta heitä ei saa kasvattaa. Ihanne olisi, jos lapset suljettaisiin johonkin aikuistamislaitokseen (Ahvenanmaalle voisi tällaisen eristää!!), joka tuottaisi suomalaisen standardin mukaisia harmaita tuppisuita, jotka eivät näy tai kuulu.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 11:53"]
Siellä valittajat ja hiljaisuuden ritariinattaret alapeukuttelee normaaleita kanssakäymisen ja vuorovaikutuksen taitoja!
[/quote]
Jep, tarvitseeko vielä ihmetellä, mistä ne epäsosiaaliset, puhumattomat ja lukutaidottomat lapset - etenkin pojat - oikein tulevat. Lapset eivät mykkäkoululla opi, eivät vaikka mutsi olisi millainen telepatian Tonava.
"Äiti avaa nyt tämän koneen tästä"
"Äiti klikkaa nyt tätä Aihe Vapaan linkkiä tästä näin"
"Äiti ajatteli nyt kirjoittaa jonkun hyvän provon"
"Onko sun kulta nälkä, söisitkö sä jotain?"
"Ota sieltä jääkaapista"
"Äidin pitää nyt päivystää tässä ja vastailla"