Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhälläkin on oikeus lapseen

Vierailija
10.07.2015 |

Mua ärsyttää semmoset jotka väittää että työttömänä ei kannattaisi tehdä lapsia. Miten niin ei muka? Tuet riittää hyvin lapsen kanssa elämiseen ja sitä vartenhan on lapsilisät just että köyhilläkin on varaa tehdä lapsia. Eikä matalapalkka duunareilla sen verta enempää rahaa käytössä. Mun vanhemmat oli työttömiä molemmat kun olin lapsi enkä siitä silloin mitenkää kärsinyt. Päinvastoin oli kiva että vanhemmat kotona kun taas uraohjuksilla ei ole aikaa olla lastenkaa ollenkaan.

Kommentit (215)

Vierailija
141/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on oikeus olla joutumatta elämään köyhyydessä vain vanhempien itsekkyyden takia. 

Vierailija
142/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät ei todellakaan ole sitä varten että köyhät voisi tehdä lapsia vaan niillä on tarkoitus kompensoida työssäkäyvien ihmisten tulonmenetystä, joka lastenteosta aiheutuu!!! Voi että pistää vihaksi tällaiset tampiot!!!!!!!! Ärhh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Ole kiltti ja älä tee lapsia.

Vierailija
144/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräkammarinpojalla on oikeus saada pesää.

Vierailija
145/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua nyppii kun niitä lapsia yleensä tehdään jatkuvasti. Eikö niitä lapsia voisi rajoittaa vähempään. 

Vierailija
146/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on, ei sitä kukaan ole kieltänyt

Vierailija
147/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:37"]Lapsella on oikeus olla joutumatta elämään köyhyydessä vain vanhempien itsekkyyden takia. 
[/quote]

Meinasin tulla kirjoittamaan ihan samaa! T. Köyhän lapsuuden elänyt katkera aikuinen (jolla nyt keskitulot ja vain yksi lapsi)

Vierailija
148/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon köyhä, opiskelija, eli tuilla elän vain. Olen raskaana ja iha samaa mieltä! en ole tätä lasta kuitenkaan tekemällä "tehnyt" vaan ilmoitti tulostaa yllätyksenä, mutta en todellakaan kiellä elämää lapselta vain koska muka itsekästä tehdä köyhänä lapsi. musta ei ole itsekästä koska elämään pystyy niukemminki pienillä tuilla ja hyvin lapsen perustarpeet saa hoidettua vaikka ei olisi rahaa! itsekkäitä olette te ketkä väittää että lapsi olisi vain hyvin toimeentulevan etuoikeus!

Vierailija
149/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:37"]Lapsella on oikeus olla joutumatta elämään köyhyydessä vain vanhempien itsekkyyden takia. 
[/quote]

Meinasin tulla kirjoittamaan ihan samaa! T. Köyhän lapsuuden elänyt katkera aikuinen (jolla nyt keskitulot ja vain yksi lapsi)
[/quote]

Mutta provohan tämä aloitus taitaa olla. T. Se sama

Vierailija
150/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:39"]Lapsilisät ei todellakaan ole sitä varten että köyhät voisi tehdä lapsia vaan niillä on tarkoitus kompensoida työssäkäyvien ihmisten tulonmenetystä, joka lastenteosta aiheutuu!!! Voi että pistää vihaksi tällaiset tampiot!!!!!!!! Ärhh
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:37"]Lapsella on oikeus olla joutumatta elämään köyhyydessä vain vanhempien itsekkyyden takia. 
[/quote]
Lapsi kärsii enemmän uraohjusten perheissä. Vanhemmilla ei ole aikaa vahtia lapsia kun ovat kokoajan töissä ja sitten hilluvat ne 14v yöllä taksitolppien luona.

Vierailija
151/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:39"]Lapsilisät ei todellakaan ole sitä varten että köyhät voisi tehdä lapsia vaan niillä on tarkoitus kompensoida työssäkäyvien ihmisten tulonmenetystä, joka lastenteosta aiheutuu!!! Voi että pistää vihaksi tällaiset tampiot!!!!!!!! Ärhh [/quote] [quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:37"]Lapsella on oikeus olla joutumatta elämään köyhyydessä vain vanhempien itsekkyyden takia.  [/quote] Lapsi kärsii enemmän uraohjusten perheissä. Vanhemmilla ei ole aikaa vahtia lapsia kun ovat kokoajan töissä ja sitten hilluvat ne 14v yöllä taksitolppien luona.

[/quote]

Eli tässä ei ole kultaista keskitietä, eihän? Vain ääritapaukset?

Vierailija
152/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavaa kuinka tuilla elämisestä on tullut normi tässä yhteiskunnassa. Omat laskut pitäisi aina maksaa omasta pussista ja tukiin turvaudutaan vain hätätilanteessa.

Vierailija
153/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Köyhällä oikeus lapseen"? 

Mun mielestä lapsella on oikeus sellaiseen elämään, jossa kaikki sen tarpeet tulee tyydytetyiksi ja vanhemmat on tämän asian varmistaneet suunnittelemalla ja ennakoimalla myös perheen taloudellista tilannetta järkevästi. Opiskelemalla, säästämällä, hakemalla töitä, tehden työtä jne. Mun nähdäkseni ollaan aivan väärillä laduilla jos aletaan miettiä (köyhän) vanhemman oikeuksia ja jätetään lapsen oikeudet huomioimatta. 

Harmi että nämä ikityöttömät, työtä kroonisesti vieroksuvat elämänkoululaiset kokevat lapset omiksi "oikeuksikseen". Mutta milloinkas se elämä olisikaan pyörinyt heidän omien napojensa ulkopuolella?

Vierailija
154/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:47"]Huolestuttavaa kuinka tuilla elämisestä on tullut normi tässä yhteiskunnassa. Omat laskut pitäisi aina maksaa omasta pussista ja tukiin turvaudutaan vain hätätilanteessa.
[/quote]

On tullut uusi "sossu maksaa kaiken" -sukupolvi. Tämä sukupolvi vie yhteiskuntamme tuhoon.

Vierailija
155/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin lapsi ei tule yllätyksenä, aikuisen ihmisen pitäisi olla tietoinen raskaaksitulemisen riskistä. Ainoa 100 prosenttinen ehkäisy on pitää jalat ristissä.

Ja todellakin on itsekästä tehdä köyhänä lapsi. Ei normaali ihminen ajattele, että "perustarpeet saa hoidettua tuilla". Sinä ja muut kaltaisesi yhteiskunnan elätit olette melkoinen syy siihen, että valtion kassa ammottaa tyhjyyttään.

Ja vielä opiskelija! Et sitten malttanut odottaa, että valmistut ja saat töitä ja että kantaisit kortesi kekoon veronmaksajana, vaan paukautit paksuksi, elät opintotuella ja saat siihen sitten vielä muut almut päälle. Ei hitto että ärsyttää!

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:43"]

Itse oon köyhä, opiskelija, eli tuilla elän vain. Olen raskaana ja iha samaa mieltä! en ole tätä lasta kuitenkaan tekemällä "tehnyt" vaan ilmoitti tulostaa yllätyksenä, mutta en todellakaan kiellä elämää lapselta vain koska muka itsekästä tehdä köyhänä lapsi. musta ei ole itsekästä koska elämään pystyy niukemminki pienillä tuilla ja hyvin lapsen perustarpeet saa hoidettua vaikka ei olisi rahaa! itsekkäitä olette te ketkä väittää että lapsi olisi vain hyvin toimeentulevan etuoikeus!

[/quote]

Vierailija
156/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyshän on varsin filosofinen; onko jokainen vastuussa itsestään vain tuleeko "tuottavimpien" henkilöiden (korkeampi palkkataso) tukea myös muiden elämää.

Uusliberalistisessa ajettelussa lapsen "tekeminen" vaatii Excel-laskelmien tekemistä (esim. USA), kun taas meidän "yhteiskuntamallissa" varakkain neljännes (noin) mahdollistaa suurehkot tulonsiirrot ja kaikkien elämisen ilman Excel-laskelmia / täyttä vastuunottoa.  

Vierailija
157/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, köyhälläkin on oikeus lapseen. Mutta on hyvä muistaa, että köyhän lapsella ei ole oikeutta kaikkeen samaan kuin hyvätuloisten lapsilla. Siinä vaiheessa, kun lapsi alkaa haaveilla samoista vaatteista, kännyköistä, harrastuksista ja huvituksista kuin parempituloiset kaverinsa, köyhän lapsen vanhempien tulee kertoa lapselle, ettei tämä tarvitse näitä asioita vaan hänelle pitää riittää halvemmatkin.

Vierailija
158/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:47"]Huolestuttavaa kuinka tuilla elämisestä on tullut normi tässä yhteiskunnassa. Omat laskut pitäisi aina maksaa omasta pussista ja tukiin turvaudutaan vain hätätilanteessa.
[/quote]

On tullut uusi "sossu maksaa kaiken" -sukupolvi. Tämä sukupolvi vie yhteiskuntamme tuhoon.
[/quote]
Minkäs teet? Suomessa ei ole kun 9e/päivä töitä.

Vierailija
159/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:47"]Huolestuttavaa kuinka tuilla elämisestä on tullut normi tässä yhteiskunnassa. Omat laskut pitäisi aina maksaa omasta pussista ja tukiin turvaudutaan vain hätätilanteessa. [/quote] On tullut uusi "sossu maksaa kaiken" -sukupolvi. Tämä sukupolvi vie yhteiskuntamme tuhoon. [/quote] Minkäs teet? Suomessa ei ole kun 9e/päivä töitä.

[/quote]

Näinpä, mutta silloin ei tehdä lapsia.

Vierailija
160/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on "oikeus" tehdä lapsi niin pitäisi olla myös velvollisuus elättää se lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi