Köyhälläkin on oikeus lapseen
Mua ärsyttää semmoset jotka väittää että työttömänä ei kannattaisi tehdä lapsia. Miten niin ei muka? Tuet riittää hyvin lapsen kanssa elämiseen ja sitä vartenhan on lapsilisät just että köyhilläkin on varaa tehdä lapsia. Eikä matalapalkka duunareilla sen verta enempää rahaa käytössä. Mun vanhemmat oli työttömiä molemmat kun olin lapsi enkä siitä silloin mitenkää kärsinyt. Päinvastoin oli kiva että vanhemmat kotona kun taas uraohjuksilla ei ole aikaa olla lastenkaa ollenkaan.
Kommentit (215)
Ei ole kyse köyhyydestä mutta kaikilla ei tulisi olla oikeutta tehdä lapsia. Esimerkiksi vammaisilla, rikollisilla taikka niillä jotka eivät ole saaneet tehtyä ensimmäistäkään tutkintoa. Työttömyys ja köyhyys on tavallista vaikka olisi geeneiltään hyvä, sen sijaan joku jonka geenien ei tulisi päästä jatkoon voi ihan hyvin olla töissä.
Paras olisi jos olisi joku testi millä todeta onko henkilö sopiva jatkamaan sukuaan.
Jokaisella on oikeus tehdä lapsia, edellyttäen että itse pystyy heidät elättämään. Yhteiskunnan ei pidä elättää ketään tai sitten pitäs elättää kaikki. Mikä on täysi mahdottomuus.
Jos ei ole varaa elättää lasta niin ei pitäsi myöskään tehdä.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:36"]
Mua ärsyttää semmoset jotka väittää että työttömänä ei kannattaisi tehdä lapsia. Miten niin ei muka? Tuet riittää hyvin lapsen kanssa elämiseen ja sitä vartenhan on lapsilisät just että köyhilläkin on varaa tehdä lapsia. Eikä matalapalkka duunareilla sen verta enempää rahaa käytössä. Mun vanhemmat oli työttömiä molemmat kun olin lapsi enkä siitä silloin mitenkää kärsinyt. Päinvastoin oli kiva että vanhemmat kotona kun taas uraohjuksilla ei ole aikaa olla lastenkaa ollenkaan.
[/quote]
Lasten teko ei ole mikään oikeus vaan etuoikeus. Niille jotka kykenee taloudellisesti, fyysisesti ja henkisesti hoitamaan lapsensa.
Vastuullinen vanhempi kantaa noista kaikista huolta eikä lisäänny vain siksi kun haluaa.
Ettekö te ymmärrä että todella pieni osa meistä "loisista " on tukien varassa omasta tahdosta riippumatta! heti menisi ihan mihin vaan työhön jos olisi mahdollisuus, mutta enpä ole saanut töitä vaikka olen monta vuotta yrittänyt, työkokeilut ym kelan työtarjoukset kaikki kokeiltu ja ottanut vastaan kaiken. nyt sain viime vuonna opiskelu paikan ja vahinkoraskaus ilmoitti itsestään helmikuussa, joten olen ihan kamala itsekäs paska kun loisi täällä ja teen vielä lapsenki tähä köyhyyteen vai? vittu ootte tyhmiä, se työttömyys voi johtua jos minkälaisesta ongelmasta mikä ei riipu itsestä!
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:31"]
Jokaisella on oikeus tehdä lapsia, edellyttäen että itse pystyy heidät elättämään. Yhteiskunnan ei pidä elättää ketään tai sitten pitäs elättää kaikki. Mikä on täysi mahdottomuus.
Jos ei ole varaa elättää lasta niin ei pitäsi myöskään tehdä.
[/quote]
Kyse ei ole siitä vaan siitä onko heistä hyötyä yhteiskunnalle.
Sama kuin valtion ei tulisi huolehtia vanhuksista. Jos he ovat eläneet hyvin niin he tai heidän ystävänsä/perheensä voi huolehtia heistä. Jos ei niin voi pyytää eutanasiaa.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:30"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:39"]
Mielenterveysongelmaisellakin on oikeus lapseen. Samoin sillä, jonka puoliso on täysi alkoholisti. Se ei tarkoita että sitä kannattaa tehdä, varsinkaan oikein kaksin kappalein.
[/quote]
Siis mikä niissä mielenterveysongelmissa pelottaa? Itse olen mt-ongelmainen, minulla on pakko-oireinen häiriö. Silti olen ihan tässä todellisuudessa. Ja kai tiesit, että esim pakko-oireinen häiriö tai psykoosi voi tulla myös perheelliselle? ;)
[/quote]
Ei niissä mikään pelota. Olen nähnyt turhan monta mt-ongelmaista äitiä työssäni ja sen työn jonka heidän kannatteluun joutuu tekemään. En voi suositella vanhemmuutta jo valmiiksi epätasapainoiselle ihmiselle.
Kenelläkään meistä ei ole oikeutta saada lapsia. Jotkut niitä saavat niin toivoessaan ja toiset eivät. Muistakaa nyt kuitenkin, että yhteiskunnalla ei ole velvollisuutta (eikä kohta enää kykyäkään) elättää lapsianne. Se on vanhempien tehtävä ja velvollisuus.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 12:26"]
Ettekö te ymmärrä että todella pieni osa meistä "loisista " on tukien varassa omasta tahdosta riippumatta! heti menisi ihan mihin vaan työhön jos olisi mahdollisuus, mutta enpä ole saanut töitä vaikka olen monta vuotta yrittänyt, työkokeilut ym kelan työtarjoukset kaikki kokeiltu ja ottanut vastaan kaiken. nyt sain viime vuonna opiskelu paikan ja vahinkoraskaus ilmoitti itsestään helmikuussa, joten olen ihan kamala itsekäs paska kun loisi täällä ja teen vielä lapsenki tähä köyhyyteen vai? vittu ootte tyhmiä, se työttömyys voi johtua jos minkälaisesta ongelmasta mikä ei riipu itsestä!
[/quote]
Kyllähän kaikki tuon ymmärtää, ettei tällä hetkellä vain ole töitä.
Mutta ei se muuta sen mahdollisen lapsen tilannetta, se joutuu joka tapauksessa syntymään köyhyyteen (joka on voimakkaasti periytyvää sukupolvesta toiseen), sen lapsen tilanteelle se on ihan sama miksi se syntyy köyhyyteen, koska lopputulos on sama.
Jos yhtään, ihan oikeasti ja todella, välittää siitä lapsesta, niin sitä ei tee syntymään ja elämään köyhyydessä ja huono-osaisuudessa omien mielihalujen takia.
Olen opiskelija, raskaana ja elän siis tuilla. Mies on työtön. Minusta vähävaraisemmilla on oikeus lapseen, mutta myös vastuu hankkia elantoa töissäkäymällä, en minäkään ajatellut olla työtön koko elämääni, siksi opiskelen jotta saisin hyvän ammatin! Nyt on vähän tiukkaa, mutta jos mies saisi jostain töitä niin helpottaisi, itse valmistun vuoden sisällä siitä kun lapsi on syntynyt. Sossu/kelapummina elämistä en hyväksy, jos ei tee työtä elannon eteen, ei sitä ansaitse (pummina tarkoitan henkilöä joka ihan hyvin voisi köydä töissä mutta ei viitsi kun "tuet on kummiski korkeempii ku palkka ininininini").
Aivan järkyttävää tekstiä täällä. Mitä siitä seuraisi, jos vain varakkaat saisivat lapsia? Tämä maahan tyrehtyisi täysin ja ne vähätkin työt hävisivät. Teillä rikkaillakaan ei olisi töitä, ellei olisi kuluttajia ostamassa tuotteita ja palveluita. Tekin olette riippuvaisia "köyhistä". Puhumattakaan niistä köyhistä, jotka ompelevat pikkukätösillä tänne halpoja retkuja.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:07"]Huhhuh mitä ajattelua! Ihan kun taloudellisessa niukkuudessa ei voisi olla onnellista.
Jos kerran rahallisesti köyhät eivät mielestänne saa tehdä lapsia, niin henkisesti köyhiltä se pitäisi vielä ankarammin kieltää.
[/quote]
Kyllä! Lapsi tarvitsee turvallisen ja lämpimän lapsuuden. Sen voi antaa ilman ylellisyyksiä.
Niin kauan, kun elätät lapsesi niukkuudessa ilman yhteiskunnan maksamia tukia, niin fine!
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:55"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:07"]Huhhuh mitä ajattelua! Ihan kun taloudellisessa niukkuudessa ei voisi olla onnellista. Jos kerran rahallisesti köyhät eivät mielestänne saa tehdä lapsia, niin henkisesti köyhiltä se pitäisi vielä ankarammin kieltää. [/quote] Kyllä! Lapsi tarvitsee turvallisen ja lämpimän lapsuuden. Sen voi antaa ilman ylellisyyksiä.
[/quote]
Mistä ap on saanut päähänsä että lisääntyminen olisi jotakin,mihin kaikilla on "oikeus"? Siis joo,Suomessa saa tukia jos hankkii lapsen vaikka ei olisi varaa siihen,mutta mitään järkeä siinä ei ole.Luulisi että on mukavampi sekä vanhemmille että lapsille,kun ei tarvitse laskea joka senttiä vaan on oikeasti varaa perheenlisäykseen. Eli vanhemmat ovat töissä tai sitten on jokin muu suuri pesämuna valmiina(säästöjä,perintö). Ei ne tuet nyt niin mahtavan suuret ole,hyvä kun hengissä pysyy.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:57"] [quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:47"]Huolestuttavaa kuinka tuilla elämisestä on tullut normi tässä yhteiskunnassa. Omat laskut pitäisi aina maksaa omasta pussista ja tukiin turvaudutaan vain hätätilanteessa. [/quote] On tullut uusi "sossu maksaa kaiken" -sukupolvi. Tämä sukupolvi vie yhteiskuntamme tuhoon. [/quote] Minkäs teet? Suomessa ei ole kun 9e/päivä töitä. [/quote] Näinpä, mutta silloin ei tehdä lapsia. [/quote] Ihmisellä on lisääntymisvietti. Kaikessa asioissa ei pysty ajattelemaan rationaalisesti.
[/quote]
Siis jos ihminen ei pysty ajattelemaan rationaalisesti vaan toimii holtittomasti viettiensä mukaan,hänen pitäisi olla vähintään holhouksen alainen.Useimmat ihmiset kuitenkin pystyvät kontrolloimaan sitä lisääntymisviettiä ja lisääntyvät silloin kun on asiat kunnossa(eli vähintään se että tulee toimeen omillaan,ei tuilla.)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:07"]
Huhhuh mitä ajattelua! Ihan kun taloudellisessa niukkuudessa ei voisi olla onnellista.
Jos kerran rahallisesti köyhät eivät mielestänne saa tehdä lapsia, niin henkisesti köyhiltä se pitäisi vielä ankarammin kieltää.
[/quote]
Niin pitäisi mutta minkäs teet.Sekä rahallisesti että henkisesti köyhät kokevat että heillä on OIKEUS tehdä lisää samanlaisia.Hankala sitä on estääkään.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:54"]
Aivan järkyttävää tekstiä täällä. Mitä siitä seuraisi, jos vain varakkaat saisivat lapsia? Tämä maahan tyrehtyisi täysin ja ne vähätkin työt hävisivät. Teillä rikkaillakaan ei olisi töitä, ellei olisi kuluttajia ostamassa tuotteita ja palveluita. Tekin olette riippuvaisia "köyhistä". Puhumattakaan niistä köyhistä, jotka ompelevat pikkukätösillä tänne halpoja retkuja.
[/quote]
Pienipalkkainen on köyhä mutta tarpeellinen.Tuilla elävä lapsia pukkaava pummi on kuluerä yhteiskunnalle.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:15"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:47"] Lukenut tosi järkyttyneenä näitä viestejä. Kannatavatko suomalaiset natsismia kun ei kerta kouluttautumattomalla työttömällä olisi oikeus liisäntyä. Jokaisella on oikeus liisäntyä minusta. Oli sitten vammanen, köyhä tai mielenterveysongelmainen. [/quote] Minkälaiseen lapsuuteen taas lapsella on oikeus? [/quote] Lapsella on oikeus turvalliseen lapsuuten ja nälkää ei saa nähdä. Sen yhteiskunnan tuet takaakin.
[/quote]
Kai tiesit, että lapsella on muitakin tarpeita kuin nälkä? Talvella esimerkiksi kylmä, mikäli vanhemmalla ei ole varaa ostaa asianmukaisia varusteita.
Mielestäni ihmisoikeuksiin ei kuulu oikeus tehdä lapsia.Varsinkin hengen köyhyys eli kyvyttömyys kasvattaa moraalia ja arvoja ja kunnioittaa muita ihmisiä. Mielestäni henkinen köyhyys on suurempi este kuin materiaalinen. En tiedä montaa ihmistä kenen kannattaisi itse asiassa tehdä lapsia. Useimmiten juuri niiden ketkä niitä eivät ole tehneet.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:49"]
Ensinnäkin lapsi ei tule yllätyksenä, aikuisen ihmisen pitäisi olla tietoinen raskaaksitulemisen riskistä. Ainoa 100 prosenttinen ehkäisy on pitää jalat ristissä.
Ja todellakin on itsekästä tehdä köyhänä lapsi. Ei normaali ihminen ajattele, että "perustarpeet saa hoidettua tuilla". Sinä ja muut kaltaisesi yhteiskunnan elätit olette melkoinen syy siihen, että valtion kassa ammottaa tyhjyyttään.
Ja vielä opiskelija! Et sitten malttanut odottaa, että valmistut ja saat töitä ja että kantaisit kortesi kekoon veronmaksajana, vaan paukautit paksuksi, elät opintotuella ja saat siihen sitten vielä muut almut päälle. Ei hitto että ärsyttää!
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:43"]
Itse oon köyhä, opiskelija, eli tuilla elän vain. Olen raskaana ja iha samaa mieltä! en ole tätä lasta kuitenkaan tekemällä "tehnyt" vaan ilmoitti tulostaa yllätyksenä, mutta en todellakaan kiellä elämää lapselta vain koska muka itsekästä tehdä köyhänä lapsi. musta ei ole itsekästä koska elämään pystyy niukemminki pienillä tuilla ja hyvin lapsen perustarpeet saa hoidettua vaikka ei olisi rahaa! itsekkäitä olette te ketkä väittää että lapsi olisi vain hyvin toimeentulevan etuoikeus!
[/quote]
[/quote]
Ahaa, eli nyt siis seksikin on kielletty jos on vähävarainen? Itse olen sairauseläkkeellä oleva 25-v nainen ja seksi on yksi elämäni suurimmista iloista. Käytän tuplaehkäisyä, koska en halua tulla raskaaksi, mutta jos tulisin, niin aborttia en todellakaan tekisi vaan pitäisin lapsen.
Lisään tähän vielä, että terveen lapsen kanssa tuo ensin lainatun tapa saattaa toimiakin, mutta kun lapsen terveydestä ei ole mitään takeita. Lasten sairauksien hoidosta jää maksettavaa myös itselle, vaikka meillä hyvä sosiaaliturva onkin.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:49"]
Ensinnäkin lapsi ei tule yllätyksenä, aikuisen ihmisen pitäisi olla tietoinen raskaaksitulemisen riskistä. Ainoa 100 prosenttinen ehkäisy on pitää jalat ristissä.
Ja todellakin on itsekästä tehdä köyhänä lapsi. Ei normaali ihminen ajattele, että "perustarpeet saa hoidettua tuilla". Sinä ja muut kaltaisesi yhteiskunnan elätit olette melkoinen syy siihen, että valtion kassa ammottaa tyhjyyttään.
Ja vielä opiskelija! Et sitten malttanut odottaa, että valmistut ja saat töitä ja että kantaisit kortesi kekoon veronmaksajana, vaan paukautit paksuksi, elät opintotuella ja saat siihen sitten vielä muut almut päälle. Ei hitto että ärsyttää!
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:43"]
Itse oon köyhä, opiskelija, eli tuilla elän vain. Olen raskaana ja iha samaa mieltä! en ole tätä lasta kuitenkaan tekemällä "tehnyt" vaan ilmoitti tulostaa yllätyksenä, mutta en todellakaan kiellä elämää lapselta vain koska muka itsekästä tehdä köyhänä lapsi. musta ei ole itsekästä koska elämään pystyy niukemminki pienillä tuilla ja hyvin lapsen perustarpeet saa hoidettua vaikka ei olisi rahaa! itsekkäitä olette te ketkä väittää että lapsi olisi vain hyvin toimeentulevan etuoikeus!
[/quote]
[/quote]