Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhälläkin on oikeus lapseen

Vierailija
10.07.2015 |

Mua ärsyttää semmoset jotka väittää että työttömänä ei kannattaisi tehdä lapsia. Miten niin ei muka? Tuet riittää hyvin lapsen kanssa elämiseen ja sitä vartenhan on lapsilisät just että köyhilläkin on varaa tehdä lapsia. Eikä matalapalkka duunareilla sen verta enempää rahaa käytössä. Mun vanhemmat oli työttömiä molemmat kun olin lapsi enkä siitä silloin mitenkää kärsinyt. Päinvastoin oli kiva että vanhemmat kotona kun taas uraohjuksilla ei ole aikaa olla lastenkaa ollenkaan.

Kommentit (215)

Vierailija
201/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:47"]Huolestuttavaa kuinka tuilla elämisestä on tullut normi tässä yhteiskunnassa. Omat laskut pitäisi aina maksaa omasta pussista ja tukiin turvaudutaan vain hätätilanteessa. [/quote] On tullut uusi "sossu maksaa kaiken" -sukupolvi. Tämä sukupolvi vie yhteiskuntamme tuhoon. [/quote] Minkäs teet? Suomessa ei ole kun 9e/päivä töitä.

[/quote]

Näinpä, mutta silloin ei tehdä lapsia.

[/quote]

Eli työttömät, opiskelijat, sairaat yms ei saa harrastaa ollenkaan seksiä? Koska vahinko voi aina tulla?

Vierailija
202/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:39"]

Mielenterveysongelmaisellakin on oikeus lapseen. Samoin sillä, jonka puoliso on täysi alkoholisti. Se ei tarkoita että sitä kannattaa tehdä, varsinkaan oikein kaksin kappalein.

[/quote]

Siis mikä niissä mielenterveysongelmissa pelottaa? Itse olen mt-ongelmainen, minulla on pakko-oireinen häiriö. Silti olen ihan tässä todellisuudessa. Ja kai tiesit, että esim pakko-oireinen häiriö tai psykoosi voi tulla myös perheelliselle? ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lasten hankkimista jokaisen olisi hyvä suorittaa ajatusleikki: olisinko valmis kasvattamaan vieraan lapsen kotonani 18-vuotiaaksi ja käyttämään riittävästi resursseja häneen? Jos vastasit ei, et halua tarpeeksi perhe-elämän syvintä olemusta. Lapsen hankkiminen on vain vaiston varassa suoritettu toiminto, jonka pitkäaikaisia seurauksia et ajattele. Jatkuvuutta haluavan perimäsi ääni on vahvempi kuin omasi.
----------------------------
Jos vastasit kyllä, olet luultavasti harkinnut useasta näkökulmasta lapsen kasvattamista. Ymmärrät, ettei lapsen hyvinvoinnissa ole kyse vain siitä, että lapsi saa tarpeeksi ruokaa...
---------------------------
Väittäisin, että suurin osa hyvin pienituloisista ei haluaisi vierasta lasta elätettäväkseen.

Vierailija
204/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:36"]Mua ärsyttää semmoset jotka väittää että työttömänä ei kannattaisi tehdä lapsia. Miten niin ei muka? Tuet riittää hyvin lapsen kanssa elämiseen ja sitä vartenhan on lapsilisät just että köyhilläkin on varaa tehdä lapsia. Eikä matalapalkka duunareilla sen verta enempää rahaa käytössä. Mun vanhemmat oli työttömiä molemmat kun olin lapsi enkä siitä silloin mitenkää kärsinyt. Päinvastoin oli kiva että vanhemmat kotona kun taas uraohjuksilla ei ole aikaa olla lastenkaa ollenkaan.
[/quote]
Melkein 300 alapeukkua. Hyvä saavutus taas tältä päivältä.
Ap

Vierailija
205/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:39"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:36"]Mua ärsyttää semmoset jotka väittää että työttömänä ei kannattaisi tehdä lapsia. Miten niin ei muka? Tuet riittää hyvin lapsen kanssa elämiseen ja sitä vartenhan on lapsilisät just että köyhilläkin on varaa tehdä lapsia. Eikä matalapalkka duunareilla sen verta enempää rahaa käytössä. Mun vanhemmat oli työttömiä molemmat kun olin lapsi enkä siitä silloin mitenkää kärsinyt. Päinvastoin oli kiva että vanhemmat kotona kun taas uraohjuksilla ei ole aikaa olla lastenkaa ollenkaan. [/quote] Melkein 300 alapeukkua. Hyvä saavutus taas tältä päivältä. Ap

[/quote]

Mä peukutin sitä sen päälle 200 kertaa private tilassa :)

Joten ne oli yhdeltä henkilöltä.

Vierailija
206/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:39"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:36"]Mua ärsyttää semmoset jotka väittää että työttömänä ei kannattaisi tehdä lapsia. Miten niin ei muka? Tuet riittää hyvin lapsen kanssa elämiseen ja sitä vartenhan on lapsilisät just että köyhilläkin on varaa tehdä lapsia. Eikä matalapalkka duunareilla sen verta enempää rahaa käytössä. Mun vanhemmat oli työttömiä molemmat kun olin lapsi enkä siitä silloin mitenkää kärsinyt. Päinvastoin oli kiva että vanhemmat kotona kun taas uraohjuksilla ei ole aikaa olla lastenkaa ollenkaan. [/quote] Melkein 300 alapeukkua. Hyvä saavutus taas tältä päivältä. Ap

[/quote]

Mä peukutin sitä sen päälle 200 kertaa private tilassa :)

Joten ne oli yhdeltä henkilöltä.
[/quote]
No hieanoa jos joku jaksaa noin paljon peukuttaa. Kyllä voin olla ylpeä päivän provostani.
ap

Vierailija
207/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sairasta keskustelua. Elämäntilanteet vaihtelevat ihmisillä. Joskus on enemmän tuloja, joskus vähemmän. Itse olen opiskelija ja olen raskaana. Tulevasuudessa aion kyllä valmistua ammattiin ja elättää työllä itseni ja lapseni. Siihen asti tarvin tukea yhteiskunnalta ja vanhemmiltani. Ja uskon, että pärjään ihan hyvin näillä tukijoilla. Itse en edes tunne sellaisia henkilöitä jotka eläisivät "huvikseen" yhteiskunnan tuilla. Enkä usko että tälläisiä on paljon. Ja jos joku niin tekee, se on hänen häpeänsä. Mielestäni onni tulee eteenpäin pyrkimisestä ja asioiden tekemisestä. Elämä on lahja, jota pitää vaalia.

Vierailija
208/215 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no 78 peukkua kuitenkin :) alapeukut ja älämölö valitettavasti kuuluu tänkin palstan "keskusteluun"

Vierailija
209/215 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuulostaa mun mielestä aika järkyttävältä, että jos joku tekee abortin siksi, että on köyhä. Toisaalta ymmärrän sen jos elää todella köyhissä ja turvattomissa oloissa. Suomessa ei kuitenkaan kenelläkään ainakaan pitäisi olla tälläisiä elinoloja. Minä olen sitä mieltä, että jos ihmisessä kasvaa uusi elämä, sillä elämällä on oikeus syntyä. En kuitenkaan vastusta aborttia. Jos joku niin päättää tehdä, niin se on hänen oma valintansa ja hänellä on oikeus siihen. Itse en vain pystyisi sellaiseen tekoon. Mutta ihmisillä on eri arvomaailmat ja ajatukset elämästä. Joka tulee kyllä ihan selvästi esiin tässäkin keskustelussa.

Vierailija
210/215 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että kehityismaissa joissa ei välttämättä osata edes lukea saati että olisi mahdollista käyttää ehkäisyä tulee lapsia köyhiin perheisiin. Lapsilla ei kovin hyvät lähtökohdat elämään.
En ymmärrä että Suomessa jossa jokainen (muutamaa promillea lukuunottamatta) osaa lukea ja käyttää ehkäisyä hankitaan lapsia köyhiin oloihin. Ensin pitää laittaa olosuhteet kuntoon ja kun on varaa, sitten lapsia. Jos luoja suo.
Lapsen etua pitää ajatella kaikissa olosuhteissa.

Vierailija
211/215 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme vähävarainen opiskelijapari. Nyt rahat ovat tiukilla ja opintolaina kasvaa, velkaa on enemmän kuin omaisuutta - rahassa. Kummasti lapsi on tuonut molemmille lisää opiskelumotivaatiota, ja tulevaisuudessa tilanne kyllä paranee. Mutta vaikka raha on tiukassa, pidämme itseämme maailman rikkaimpina kiitos meidän ihanan tyttären ja toistemme. Emme ole köyhiä olleet ikinä.

Vierailija
212/215 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän tuntee itsensä mallikansalaiseksi, kun töissä on käyty liki 20v ja ensimmäistäkään pilttiä ei ole siunaantunut. :)

m41

Vierailija
213/215 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja vastaavat, ajattelisitteko samoin jos eläisitte esim jenkeissä? Siellä ei tukia liiemmin jaella. Tekisittekö sielläkin lapsia suurperheen verran?

Vierailija
214/215 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 00:15"]Olemme vähävarainen opiskelijapari. Nyt rahat ovat tiukilla ja opintolaina kasvaa, velkaa on enemmän kuin omaisuutta - rahassa. Kummasti lapsi on tuonut molemmille lisää opiskelumotivaatiota, ja tulevaisuudessa tilanne kyllä paranee. Mutta vaikka raha on tiukassa, pidämme itseämme maailman rikkaimpina kiitos meidän ihanan tyttären ja toistemme. Emme ole köyhiä olleet ikinä.
[/quote]

Opiskeluaikana on ihan hyvä tehdä lapsi(a). Se on ihan eri juttu kuin jos koskaan töissä käymättömät, kouluttamattomat ihmiset tekevät lapsia tukien varaan.

Vierailija
215/215 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:16"]

Niin. Kun tekee lapsen pitäisi lapsi pystyä elättämään lapsi ilman tukia. Ja pitäisi osata ajatella pitemmälle kun lapsi kasvaa eikä ole varaa tarjota lapselle muuta kuin välttämättömin, eikä alkaa sitten valittamaan kun mihinkään ei ole varaa!! Tuskin sekään tulee yllätyksenä ettei ole rahaa ostaa kännyköitä ja käydä lintsillä 5 lapsen kanssa. 1-2 lapsen kanssa jopa voisi. Ja miksi niitä lapsia pitää tehdä niin paljon?? Tiedän 2 perhettä, pieni tuloisa. Molemmissa mies jatkuvasti työttömänä, tekee pätkätöitä. Niin ollut kauan ja silti toisessa perheessä 5(!) lasta toisessa 4. Ja en ihmettelis jos lisää tulee.... Huh huh!

[/quote]

jatkan vielä että itse en ole hyvätuloinen olen sh eli normi palkka päivä työstä. Ollaan erottu, 1 ala aste ikäinen lapsi ja hyvin tullaan toimeen pks asutaan. Ei tarvita isoa asuntoa (2mh asutaan, tilaa on kivalla alueella) On varaa käydä lintsillä yms reissata kesällä. Olis eri tilanne jos asuisin esim 4 lapsen kanssa. Ja nämä tutut perheet vielä valittaa kuinka raskasta olla koko kesä lasten kanssa kotona kun ei ole varaa tehdä mitään eikä omaa aikaa.
[/quote]
Et tainnu lukiopohjalta ainakaan sairaanhoitajaksi opiskella? Ei ois äidinkieli tainnu läpi mennä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme