Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko suvivirsi vielä sallittu?

Vierailija
27.05.2026 |

Espoo sai 10 000 euron uhkasakon, koska oppilaan piti kuunnella Suvivirsi ja Varpunen jouluaamuna

Yhdenvertaisuuslautakunta asetti Espoolle uhkasakon toistuvasta saman oppilaan syrjinnästä ala- ja yläkoulujen kevät- ja joulujuhlissa.

https://yle.fi/a/74-20228033

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdannut uskonnollista väkivaltaa lapsuudessa.

https://yle.fi/a/3-11114523

Vierailija
2/16 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kostaa nyt espoolaisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen uskonnoton ja jouduin opettelemaan suvivirren kaikki säkeistöt koulussa, myös sen säkeistön, jossa puhutaan Saaronin lijoista ja siionin kasteesta. EI tehnyt minusta uskovaista. Itse asiassa pidän virsien laulamisesta noin yleisellä tasolla muutenkin.

Vierailija
4/16 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni näistä uskonnottomista vaati päästä töihin helatorstaina, entä pääsiäisenä tai jouluna. Tai jos oli töissä, vaatiko, ettei makseta tuplapalkkaa. Ja entä sitten sunnuntait, seitsemäs päivä, jolloin Jumala lepäsi. Niistäkin maksetaan tuplapalkka, mitä ihmettä! Uskonnon harjoittamista tai vähintään sen kompensointia, ettei voi harjoittaa uskontoa.

Vierailija
5/16 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on läpeensä luterilainen. Viikonpäivät nyt tulee viikingeiltä, mutta muuten.

Vierailija
6/16 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut juttua, mutta pitääkö muiden uskoitoihin kuuluvien saada oma tilaisuus?

Adventistit, lestadiolaiset, buddhalaiset, islamistit, vapaakirkkolaiset, helluntailaset   Ja mitä muita ulkomailta tuotettuja uskontoja onkaan..... 

Vaikka olisi vain yksi osallistuja, niin tottakai koulun on se järjestetyävä, tai MUUTEN..... sakko rapsahtaa. 

Vierailija
7/16 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo on päättänyt pitää kouluissa säännölliset rukoushetket. Nämä kuulutetaan kovaäänisillä. Rukousmatot löytyy jumppasaleista. Osallistuminen pakollista.

Naispuolisille burkapakko.

-skenaario

Vierailija
8/16 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ylen jutun, missä Lauri taustoittaa tapausta. Järkyttävää, että on kokenut uskonnollista väkivaltaa lapsena. Mutta pitäisikö asiaa käsitellä terapiassa?

Vierailija
9/16 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikalailla selittelyltähän tuo kuulostaa.  Vika näissä yleensä on aika usein kaikissa muissa paitsi itsessä.

Vierailija
10/16 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen uskonnoton ja jouduin opettelemaan suvivirren kaikki säkeistöt koulussa, myös sen säkeistön, jossa puhutaan Saaronin lijoista ja siionin kasteesta. EI tehnyt minusta uskovaista. Itse asiassa pidän virsien laulamisesta noin yleisellä tasolla muutenkin.

Virret ovat klassikkoja. Yleissivistys jää ohueksi jos vain ...some? Olemme pieni kansa ja kieli. Moni haluaa nielaista meidät. 

Vierailija
11/16 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänä samanlaisia traumoja synnytetään ilmastoaktivismilla. Muutamien vuosikymmenten päästä meillä on syvästi traumatisoituineita aikuisia, jotka vaativat, että ympäristön suojelusta on luovuttava, koska heidät pakotettiin siihen lapsena ja he näkevät edelleen painajaisia ilmastomarsseista ja pelkäävät ydinvoimaa.

Vierailija
12/16 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunistisessa Suomessa korruptoitunut byrokraattien virkakoneisto päättää, mitä ihmiset saavat tehdä ja ajatella ja mitä eivät saa tehdä ja ajatella. Islam on kommunistien suosiossa.

Vierailija
13/16 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse on uskonnoton, miksi pelkää virsien kuuntelua? Pelkääkö siinä, että se uskonnon harjoittaminen tarttuu vai mikä siinä on? Uteliaisuuden takia kyselen, koska itse en usko jumalaan, mutta laulan mielelläni virsiä ja hautajaisissakin lausun Isä Meidän -rukouksen kunnioituksesta vainajaa kohtaan.

Vierailija
14/16 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava vänisijä tuo Lauri, oikea julkinen pelle 😄

Vierailija
15/16 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut juttua, mutta pitääkö muiden uskoitoihin kuuluvien saada oma tilaisuus?

Adventistit, lestadiolaiset, buddhalaiset, islamistit, vapaakirkkolaiset, helluntailaset   Ja mitä muita ulkomailta tuotettuja uskontoja onkaan..... 

Vaikka olisi vain yksi osallistuja, niin tottakai koulun on se järjestetyävä, tai MUUTEN..... sakko rapsahtaa. 

Ei tarvita omia tilaisuuksia einä suvivirrellr tms. yksittäiselle uskonnolliselle ohjelmanumerolle edes vaihtoehtoista toimintaa (kuten seurakunnan aamunavauksille, hartauksille, jumalanpalveluksille jne. uskonnollisille tilaisuuksille).

Sen sijaan tarvitaan etukäteisilmoitus kyseisenlaisesta ohjelmasta ja mahdollisuus hienotunteisesti poistua sen ajaksi. Esim. mun työkoululla jouluevankeliumi on juhlassa ekana ja sen jälkeen saliin tuleville varataan paikkoja oven läheisyyteen, suvivirsi lauletaan vikana jne.

Vierailija
16/16 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvita omia tilaisuuksia einä suvivirrellr tms. yksittäiselle uskonnolliselle ohjelmanumerolle edes vaihtoehtoista toimintaa (kuten seurakunnan aamunavauksille, hartauksille, jumalanpalveluksille jne. uskonnollisille tilaisuuksille).

Sen sijaan tarvitaan etukäteisilmoitus kyseisenlaisesta ohjelmasta ja mahdollisuus hienotunteisesti poistua sen ajaksi. Esim. mun työkoululla jouluevankeliumi on juhlassa ekana ja sen jälkeen saliin tuleville varataan paikkoja oven läheisyyteen, suvivirsi lauletaan vikana jne.

Hah. Tuo poistuminen näyttävin elkein saa poistujassa tunteen että on erilainen, omituinen eikä kuulu joukkoon.  Ei niistä asioists kukaan pilalle mene jos kuulee tai näkee jotain mitä ei itse fanita. Ei kukaantuskin  ala esim huumeitten käyttäjäksi jos näkee kun narkkari piikittää kadun varressa itseensä aineita. Sama koskee uskonnon harjoittamisen näkemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän