Köyhälläkin on oikeus lapseen
Mua ärsyttää semmoset jotka väittää että työttömänä ei kannattaisi tehdä lapsia. Miten niin ei muka? Tuet riittää hyvin lapsen kanssa elämiseen ja sitä vartenhan on lapsilisät just että köyhilläkin on varaa tehdä lapsia. Eikä matalapalkka duunareilla sen verta enempää rahaa käytössä. Mun vanhemmat oli työttömiä molemmat kun olin lapsi enkä siitä silloin mitenkää kärsinyt. Päinvastoin oli kiva että vanhemmat kotona kun taas uraohjuksilla ei ole aikaa olla lastenkaa ollenkaan.
Kommentit (215)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:37"]
Lapsella on oikeus olla joutumatta elämään köyhyydessä vain vanhempien itsekkyyden takia.
[/quote]
Tällä tarkoittanet uraohjusten henkistä köyhyyttä mikä valitettavasti periytyy lapselle koska vanhemmilla ei ole aikaa eikä rakkautta lapselle itsekkyytensä takia? Miten saisi vanhemmat vähemmän itsekkäiksi ja jäämään kotiin lasten kanssa? :(
[/quote]
Ei hyvää päivää että tätäkin paskaa vielä... Miksi kukaan täysjärkinen jättäytyisi kotiäidiksi ja antaisi lapselleen mallin, että veronmaksajien rahoilla lorviminen on ihan ok?! Tää yhteiskunta kuulkaa tarvitsee ihan oikeasti kaikkien kykeneväisten työpanosta, että saadaan edes tärkeimmät tuet ja etuudet säilytettyä.
[/quote]
Meitsin tuki on ainakin tärkee jo viides vuosi menossa työttömyysturvaa eli hushus töihin siitä et saan ensi kuussa minulle kuuluvan tuen
[/quote]
Äläpä hätistele. Saatan ahdistua ja masentua ja menettää työkykyni. Kuka sun tuet sitten maksaa?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:37"]
Lapsella on oikeus olla joutumatta elämään köyhyydessä vain vanhempien itsekkyyden takia.
[/quote]
Tällä tarkoittanet uraohjusten henkistä köyhyyttä mikä valitettavasti periytyy lapselle koska vanhemmilla ei ole aikaa eikä rakkautta lapselle itsekkyytensä takia? Miten saisi vanhemmat vähemmän itsekkäiksi ja jäämään kotiin lasten kanssa? :(
[/quote]
Ei hyvää päivää että tätäkin paskaa vielä... Miksi kukaan täysjärkinen jättäytyisi kotiäidiksi ja antaisi lapselleen mallin, että veronmaksajien rahoilla lorviminen on ihan ok?! Tää yhteiskunta kuulkaa tarvitsee ihan oikeasti kaikkien kykeneväisten työpanosta, että saadaan edes tärkeimmät tuet ja etuudet säilytettyä.
[/quote]
Meitsin tuki on ainakin tärkee jo viides vuosi menossa työttömyysturvaa eli hushus töihin siitä et saan ensi kuussa minulle kuuluvan tuen
[/quote]
Äläpä hätistele. Saatan ahdistua ja masentua ja menettää työkykyni. Kuka sun tuet sitten maksaa?
[/quote]
Aina on toinen lammas joka tekee ja meitsi kiittää.
Voi luoja! Köyhyys ei ole mikään pysyvä tila, kuin vain joillakin. Tulot yleensä vaihtelee elämän aikana. Köyhillä on oikeus tehdä lapsia mutta ei niitä kymmentä tarvitse tehdä.Itse olen 50v. Ollaan oltu köyhiä mutta ei pysyvästi. Työpaikat menee ja tulee. Ei ole lapselle tarvinnut selvittää miksi sillä ei ole mitään vaikka rahaa ei paljon ollutkaan kun se syntyi, kun mies työpaikan menetti.
Mielenkiintoista, miten tulottomien silmissä on vain kaksi ääripäätä: Uraohjus, joka ei ole koskaan kotona tai sitten työtön ja köyhä kotiäiti. Mites ne välimuodot, jossa töitä tehdään 8h viisi päivää viikossa? Nappaisiko? Ei se aika lapselle ole teidän todellinen syy kotona oleiluun.
Suomessa on paljon köyhiä ja oikeus heilläkin hankkia lapsia ja sitäpaitsi kotiäidin työ on tärkeää. He kasvattavat yhteiskunnalle potentiaalisia veronmaksajia. Toinen vaihtoehto jos köyhät ei sais lisääntyä olisi että tuodaan somaleita paljon lisää tänne. Joten parempi tukea köyhiä perheitä kun somaleista ei ainakaan veronmaksajiksi ole.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:30"]
Voi luoja! Köyhyys ei ole mikään pysyvä tila, kuin vain joillakin. Tulot yleensä vaihtelee elämän aikana. Köyhillä on oikeus tehdä lapsia mutta ei niitä kymmentä tarvitse tehdä.Itse olen 50v. Ollaan oltu köyhiä mutta ei pysyvästi. Työpaikat menee ja tulee. Ei ole lapselle tarvinnut selvittää miksi sillä ei ole mitään vaikka rahaa ei paljon ollutkaan kun se syntyi, kun mies työpaikan menetti.
[/quote]
Muuten samaa mieltä (itsekin olen 50+), mutta meidän lastemme lapsuus ei ollutkaan samanlaista kilpavarustelua kuin tämän päivän lasten lapsuus.
Lukenut tosi järkyttyneenä näitä viestejä. Kannatavatko suomalaiset natsismia kun ei kerta kouluttautumattomalla työttömällä olisi oikeus liisäntyä. Jokaisella on oikeus liisäntyä minusta. Oli sitten vammanen, köyhä tai mielenterveysongelmainen.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:37"]Mielenkiintoista, miten tulottomien silmissä on vain kaksi ääripäätä: Uraohjus, joka ei ole koskaan kotona tai sitten työtön ja köyhä kotiäiti. Mites ne välimuodot, jossa töitä tehdään 8h viisi päivää viikossa? Nappaisiko? Ei se aika lapselle ole teidän todellinen syy kotona oleiluun.
[/quote]
Monet lapset kärsii siitä kun molemmat vanhemmat on töissä. Minusta äidin tai myös kyllä isäkin voi olla kotona. Jompikumpi ainaki siihenasti kun lapset on isompia ja sitten molemmat voi mennä työelämään.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:37"]Mielenkiintoista, miten tulottomien silmissä on vain kaksi ääripäätä: Uraohjus, joka ei ole koskaan kotona tai sitten työtön ja köyhä kotiäiti. Mites ne välimuodot, jossa töitä tehdään 8h viisi päivää viikossa? Nappaisiko? Ei se aika lapselle ole teidän todellinen syy kotona oleiluun.
[/quote]
Monet lapset kärsii siitä kun molemmat vanhemmat on töissä. Minusta äidin tai myös kyllä isäkin voi olla kotona. Jompikumpi ainaki siihenasti kun lapset on isompia ja sitten molemmat voi mennä työelämään.
[/quote]
Oon samaa mieltä itekkin meen töihin kun lapset isoja eli tos 10 vuoden päästä
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 17:33"]Itse asun työttömänä rivitalossa isossa asunnossa vaimon ja lasten kanssa. Meillä on 120 neliötä ja oma piha ja jokaisella lapsella omat huoneet. En vaa kaipaa enempää ja töihin jos joutuisi menemään ei tällästä elämistä pysty ylläpitämään kun koulutus on vaa peruskoulu eikä saa kovapalkkaisia töitä.
[/quote]
Eikä sua hävetä?????? Mitä ne sun lapses tästä oppii?
Mihinhän suuntaan suomalainen yhteiskunta menisi, jos valtio ilmoittaisi ettei maksa kenellekään enää mitään tulia 5 vuoden päästä? Kuinkahan paljon lapsia tehtäisiin, koska valtio kustantaa...
Valtion kannattaisi tehdä tällaisia pistokokeita useamman vuoden varoituksella. Säästäisi aika hyvin rahaa. Ja voisi tutkia kansalaisten käytöstä samalla. Kyllä taitaisi tulla joillakin tukien hyväksikäyttäjillä liire töihin tai kiire säästää, kun ei valtiolta tulisi tuloja...
Siis voi hyvänen aika. Kenellä tahansa on oikeus perustaa perhe ja saada lapsia, mutta järki täytyy ottaa käteen siinä vaiheessa kun aletaankin vaatimaan samaa elintasoa kuin varakkaammilla. Monella keskituloisellakaan ei ole varaa ostaa asuntoa jossa on tarpeeksi tilaa lapsikatraalle tai maksaa ruoat, kouluvälineet, vaatteet, lääkärit ja harrastukset koko köörille. Sairasta ja itsekästä ajatella, että "kyllä tuilla pärjää". Niiden tukien pitäisi olla oikeasti hädänalaisten hyväksi eikä niiden, jotka elävät yli varojensa ja sitten vaativat valtiota maksumieheksi kustantamaan lapsille tramppaa pihalle ja viisihuoneista asuntoa koska "kaikilla on oikeus lapsiin". No onhan kaikilla oikeus lemmikeihin ja autoihin, mutta kyllä jokainen ne maksaa ihan omasta pussistaan mahdollisuuksiensa mukaan.
Älytöntä. Ja sitten mennään hesariin itkemään, kun joudutaan elämään niukasti, lasten joululahjoihin ei ole varaa ja piltit saavat traumoja kun kaverit puhuvat lahjatavaroistaan koulussa.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:52"]
Siis voi hyvänen aika. Kenellä tahansa on oikeus perustaa perhe ja saada lapsia, mutta järki täytyy ottaa käteen siinä vaiheessa kun aletaankin vaatimaan samaa elintasoa kuin varakkaammilla. Monella keskituloisellakaan ei ole varaa ostaa asuntoa jossa on tarpeeksi tilaa lapsikatraalle tai maksaa ruoat, kouluvälineet, vaatteet, lääkärit ja harrastukset koko köörille. Sairasta ja itsekästä ajatella, että "kyllä tuilla pärjää". Niiden tukien pitäisi olla oikeasti hädänalaisten hyväksi eikä niiden, jotka elävät yli varojensa ja sitten vaativat valtiota maksumieheksi kustantamaan lapsille tramppaa pihalle ja viisihuoneista asuntoa koska "kaikilla on oikeus lapsiin". No onhan kaikilla oikeus lemmikeihin ja autoihin, mutta kyllä jokainen ne maksaa ihan omasta pussistaan mahdollisuuksiensa mukaan.
Älytöntä. Ja sitten mennään hesariin itkemään, kun joudutaan elämään niukasti, lasten joululahjoihin ei ole varaa ja piltit saavat traumoja kun kaverit puhuvat lahjatavaroistaan koulussa.
[/quote]
Näille ruikutuksille saa tosiaan nauraa joka vuosi. Muutaman kuukauden päästä se ruikutus taas alkaa.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:40"]Suomessa on paljon köyhiä ja oikeus heilläkin hankkia lapsia ja sitäpaitsi kotiäidin työ on tärkeää. He kasvattavat yhteiskunnalle potentiaalisia veronmaksajia. Toinen vaihtoehto jos köyhät ei sais lisääntyä olisi että tuodaan somaleita paljon lisää tänne. Joten parempi tukea köyhiä perheitä kun somaleista ei ainakaan veronmaksajiksi ole.
[/quote]
Sossupummit kasvattavat sossupummeja.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:47"]
Lukenut tosi järkyttyneenä näitä viestejä. Kannatavatko suomalaiset natsismia kun ei kerta kouluttautumattomalla työttömällä olisi oikeus liisäntyä. Jokaisella on oikeus liisäntyä minusta. Oli sitten vammanen, köyhä tai mielenterveysongelmainen.
[/quote]
Minkälaiseen lapsuuteen taas lapsella on oikeus?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:47"]
[/quote]
Minkälaiseen lapsuuteen taas lapsella on oikeus?
[/quote]
Lapsella on oikeus turvalliseen lapsuuten ja nälkää ei saa nähdä. Sen yhteiskunnan tuet takaakin.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 17:26"]
antaa uraohjusten nauttia työstä ja halukkaille vapaampi elämä tukien kanssa ja kaikki olisivat onnellisia. Ei työtön työtä kaipaa ainoastaan rahaa. uraihmiset nauttii pelkästää siitä työn tekemisestä ei ne rahaa niinkään tarvitse kunhan pärjää ja pikkasen päälle.
[/quote]
Tän on pakko olla provo, ei kukaan ole noin idiootti.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:52"]
[/quote]
Näille ruikutuksille saa tosiaan nauraa joka vuosi. Muutaman kuukauden päästä se ruikutus taas alkaa.
[/quote]
Tyrmistyneenä lueskelin viime vuonna jotakin jouluapu -ryhmää facebookissa.
Useimpia perheitä, joissa lapsia on oli 3-7 kipaletta ja molemmat vanhemmat työttömiä. Joululahjoja ja talvivaatteita oltiin vailla.
Eli erikoista, miten huudellaan köyhillä olevan oikeus tehdä lapsia, mutta sitten kuitenkin pian kerätään almuja, kun ei pärjätä. Ja yhden lapsen kanssa voisi vielä tulollisesti pärjätäkin, mutta miksi ihmeessä pitää tehdä iso lauma?
Lopulta ei ole varaa edes lapsien talvivaatteisiin, nekö on sitä turhaa yleellisyyttä ja kilpavarustelua, jota tässäkin keskustelussa on paasattu ja joita ilman tulee toimeen?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:11"]
Aika sairasta keskustelua. Elämäntilanteet vaihtelevat ihmisillä. Joskus on enemmän tuloja, joskus vähemmän. Itse olen opiskelija ja olen raskaana. Tulevasuudessa aion kyllä valmistua ammattiin ja elättää työllä itseni ja lapseni. Siihen asti tarvin tukea yhteiskunnalta ja vanhemmiltani. Ja uskon, että pärjään ihan hyvin näillä tukijoilla. Itse en edes tunne sellaisia henkilöitä jotka eläisivät "huvikseen" yhteiskunnan tuilla. Enkä usko että tälläisiä on paljon. Ja jos joku niin tekee, se on hänen häpeänsä. Mielestäni onni tulee eteenpäin pyrkimisestä ja asioiden tekemisestä. Elämä on lahja, jota pitää vaalia.
[/quote]
En kyllä ymmärrä, että miksi sinun piti juuri nyt hankkiutua raskaaksi ja tehdä ne lapset vanhempiesi ja yhteiskunnan elätettäväksi...
Meitsi maksanut monta tonnii veroja jo mun työttömyysturvasta viiden vuoden aikana. Onko tää oikein pienistä tuloista