Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhälläkin on oikeus lapseen

Vierailija
10.07.2015 |

Mua ärsyttää semmoset jotka väittää että työttömänä ei kannattaisi tehdä lapsia. Miten niin ei muka? Tuet riittää hyvin lapsen kanssa elämiseen ja sitä vartenhan on lapsilisät just että köyhilläkin on varaa tehdä lapsia. Eikä matalapalkka duunareilla sen verta enempää rahaa käytössä. Mun vanhemmat oli työttömiä molemmat kun olin lapsi enkä siitä silloin mitenkää kärsinyt. Päinvastoin oli kiva että vanhemmat kotona kun taas uraohjuksilla ei ole aikaa olla lastenkaa ollenkaan.

Kommentit (215)

Vierailija
161/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:56"]Kyllä, köyhälläkin on oikeus lapseen. Mutta on hyvä muistaa, että köyhän lapsella ei ole oikeutta kaikkeen samaan kuin hyvätuloisten lapsilla. Siinä vaiheessa, kun lapsi alkaa haaveilla samoista vaatteista, kännyköistä, harrastuksista ja huvituksista kuin parempituloiset kaverinsa, köyhän lapsen vanhempien tulee kertoa lapselle, ettei tämä tarvitse näitä asioita vaan hänelle pitää riittää halvemmatkin.
[/quote]
Näin on. Minä en kasvataiskaa lapsestani materialistia. Opettaisin lapselle että mitä vähempää tyytyy sitä enemmän on.
T. sossupummi

Vierailija
162/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:47"]Huolestuttavaa kuinka tuilla elämisestä on tullut normi tässä yhteiskunnassa. Omat laskut pitäisi aina maksaa omasta pussista ja tukiin turvaudutaan vain hätätilanteessa. [/quote] On tullut uusi "sossu maksaa kaiken" -sukupolvi. Tämä sukupolvi vie yhteiskuntamme tuhoon. [/quote] Minkäs teet? Suomessa ei ole kun 9e/päivä töitä.

[/quote]

Näinpä, mutta silloin ei tehdä lapsia.
[/quote]
Ihmisellä on lisääntymisvietti. Kaikessa asioissa ei pysty ajattelemaan rationaalisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON ERI ASIA SYNTYÄ KÖYHÄKSI LUE VAMMA TAI JOKIN MUU..KUIN VAAN OLLA KÖYHÄ TEKEMÄTTÄ ASIALLE MITÄÄN...YHTEISKUNTA VAROISTA ELÅTETTÄVIÄ KÖYHIEN LAPSIA EI KIITOS

Vierailija
164/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n lapsikin tulee jatkamaan esi-isiensä työttömyysputkea. Mitä vanhemmat edellä... Työttömyys periytyy.

Vierailija
165/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:57"] [quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:47"]Huolestuttavaa kuinka tuilla elämisestä on tullut normi tässä yhteiskunnassa. Omat laskut pitäisi aina maksaa omasta pussista ja tukiin turvaudutaan vain hätätilanteessa. [/quote] On tullut uusi "sossu maksaa kaiken" -sukupolvi. Tämä sukupolvi vie yhteiskuntamme tuhoon. [/quote] Minkäs teet? Suomessa ei ole kun 9e/päivä töitä. [/quote] Näinpä, mutta silloin ei tehdä lapsia. [/quote] Ihmisellä on lisääntymisvietti. Kaikessa asioissa ei pysty ajattelemaan rationaalisesti.

[/quote]

Juuri tämän asian kohdalla täytyy harjoittaa itsehillintää sekä rationaalista ajattelua.

Vierailija
166/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:05"]Ap:n lapsikin tulee jatkamaan esi-isiensä työttömyysputkea. Mitä vanhemmat edellä... Työttömyys periytyy.
[/quote]
Entäs sitten? Ei työttömyys ihmisestä huonompaa tee.
ap

Vierailija
167/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh mitä ajattelua! Ihan kun taloudellisessa niukkuudessa ei voisi olla onnellista.

Jos kerran rahallisesti köyhät eivät mielestänne saa tehdä lapsia, niin henkisesti köyhiltä se pitäisi vielä ankarammin kieltää.

Vierailija
168/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks en oo köyhä

Vierailija
169/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:43"]Itse oon köyhä, opiskelija, eli tuilla elän vain. Olen raskaana ja iha samaa mieltä! en ole tätä lasta kuitenkaan tekemällä "tehnyt" vaan ilmoitti tulostaa yllätyksenä, mutta en todellakaan kiellä elämää lapselta vain koska muka itsekästä tehdä köyhänä lapsi. musta ei ole itsekästä koska elämään pystyy niukemminki pienillä tuilla ja hyvin lapsen perustarpeet saa hoidettua vaikka ei olisi rahaa! itsekkäitä olette te ketkä väittää että lapsi olisi vain hyvin toimeentulevan etuoikeus!
[/quote]
Mitenkä miehesi? Itsekin olen opiskelija ja raskaana, mutta mies vakityössä ja minullakin koulun ohella työpaikka, joten tukien varassa ei tarvitse elellä.

Vierailija
170/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on ehkä typerin aloitusviesti ikinä. luuletko että sillä lapsella on hauskaa kun se oppii kahdeksanvuotiaana ettei voi ostaa valion jugurttia kun se on niin kallista. kaikilla on oikeus lapseen mutta se kannattaako niitä tehdä on eri asia.

Vierailija
171/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellekään ei ole tullut mieleen, että vanhemmat voivat menettää työpaikkansa vasta lapsien saamisen jälkeen tai vaikka sairastua vakavasti, jolloin tarvii turvautua yhteiskunnan tukeen. Täällä aina ajatellaan, että kaikki työttömät ovat työttömiä omasta tahdostaan. Pitäisikö hän nyt antaa nuo lapset pois, kun ollaan työttömiä ja sairaseläkkeelle tässä perheessä. Ei se elämä aina mene niinkuin sen itse suunnittelee!

Vierailija
172/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:05"]Ap:n lapsikin tulee jatkamaan esi-isiensä työttömyysputkea. Mitä vanhemmat edellä... Työttömyys periytyy.
[/quote]
Entäs sitten? Ei työttömyys ihmisestä huonompaa tee.

[/quote]
Toisten kustannuksella elävän siipeilijän tekee.

Vierailija
173/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:43"]Itse oon köyhä, opiskelija, eli tuilla elän vain. Olen raskaana ja iha samaa mieltä! en ole tätä lasta kuitenkaan tekemällä "tehnyt" vaan ilmoitti tulostaa yllätyksenä, mutta en todellakaan kiellä elämää lapselta vain koska muka itsekästä tehdä köyhänä lapsi. musta ei ole itsekästä koska elämään pystyy niukemminki pienillä tuilla ja hyvin lapsen perustarpeet saa hoidettua vaikka ei olisi rahaa! itsekkäitä olette te ketkä väittää että lapsi olisi vain hyvin toimeentulevan etuoikeus! [/quote] Mitenkä miehesi? Itsekin olen opiskelija ja raskaana, mutta mies vakityössä ja minullakin koulun ohella työpaikka, joten tukien varassa ei tarvitse elellä.

[/quote]

Eli loisit miehesi lompakolla.

Vierailija
174/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on eri asia, kuin tietoisesti tehdä lapset köyhyyteen.

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:12"]

Kenellekään ei ole tullut mieleen, että vanhemmat voivat menettää työpaikkansa vasta lapsien saamisen jälkeen tai vaikka sairastua vakavasti, jolloin tarvii turvautua yhteiskunnan tukeen. Täällä aina ajatellaan, että kaikki työttömät ovat työttömiä omasta tahdostaan. Pitäisikö hän nyt antaa nuo lapset pois, kun ollaan työttömiä ja sairaseläkkeelle tässä perheessä. Ei se elämä aina mene niinkuin sen itse suunnittelee!

[/quote]

Vierailija
175/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiin on oikeus vain, jos lapsista myös huolehtii. Ihan itse.

Vierailija
176/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Kun tekee lapsen pitäisi lapsi pystyä elättämään lapsi ilman tukia. Ja pitäisi osata ajatella pitemmälle kun lapsi kasvaa eikä ole varaa tarjota lapselle muuta kuin välttämättömin, eikä alkaa sitten valittamaan kun mihinkään ei ole varaa!! Tuskin sekään tulee yllätyksenä ettei ole rahaa ostaa kännyköitä ja käydä lintsillä 5 lapsen kanssa. 1-2 lapsen kanssa jopa voisi. Ja miksi niitä lapsia pitää tehdä niin paljon?? Tiedän 2 perhettä, pieni tuloisa. Molemmissa mies jatkuvasti työttömänä, tekee pätkätöitä. Niin ollut kauan ja silti toisessa perheessä 5(!) lasta toisessa 4. Ja en ihmettelis jos lisää tulee.... Huh huh!

Vierailija
177/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:56"]Kyllä, köyhälläkin on oikeus lapseen. Mutta on hyvä muistaa, että köyhän lapsella ei ole oikeutta kaikkeen samaan kuin hyvätuloisten lapsilla. Siinä vaiheessa, kun lapsi alkaa haaveilla samoista vaatteista, kännyköistä, harrastuksista ja huvituksista kuin parempituloiset kaverinsa, köyhän lapsen vanhempien tulee kertoa lapselle, ettei tämä tarvitse näitä asioita vaan hänelle pitää riittää halvemmatkin. [/quote] Näin on. Minä en kasvataiskaa lapsestani materialistia. Opettaisin lapselle että mitä vähempää tyytyy sitä enemmän on. T. sossupummi

[/quote]

Tämä on hyvä juttu. Olen paljon tekemisissä vähävaraisten lapsiperheiden kanssa ja suurimmalla osalla lapsista on vaikeuksia olla erilainen kuin muut ja olla osallistumatta asioihin (esimerkiksi syntymäpäiviin) sen vuoksi, ettei vanhemmilla ole varaa. Monissa perheissä pelätään ja monissa on jo kohdattukin se ikävä tosiasia, että oma lapsi jää syrjään, kun ei ole varaa juuri mihinkään, mitä muilla lapsilla on.

Vierailija
178/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:16"]

Niin. Kun tekee lapsen pitäisi lapsi pystyä elättämään lapsi ilman tukia. Ja pitäisi osata ajatella pitemmälle kun lapsi kasvaa eikä ole varaa tarjota lapselle muuta kuin välttämättömin, eikä alkaa sitten valittamaan kun mihinkään ei ole varaa!! Tuskin sekään tulee yllätyksenä ettei ole rahaa ostaa kännyköitä ja käydä lintsillä 5 lapsen kanssa. 1-2 lapsen kanssa jopa voisi. Ja miksi niitä lapsia pitää tehdä niin paljon?? Tiedän 2 perhettä, pieni tuloisa. Molemmissa mies jatkuvasti työttömänä, tekee pätkätöitä. Niin ollut kauan ja silti toisessa perheessä 5(!) lasta toisessa 4. Ja en ihmettelis jos lisää tulee.... Huh huh!

[/quote]

jatkan vielä että itse en ole hyvätuloinen olen sh eli normi palkka päivä työstä. Ollaan erottu, 1 ala aste ikäinen lapsi ja hyvin tullaan toimeen pks asutaan. Ei tarvita isoa asuntoa (2mh asutaan, tilaa on kivalla alueella) On varaa käydä lintsillä yms reissata kesällä. Olis eri tilanne jos asuisin esim 4 lapsen kanssa. Ja nämä tutut perheet vielä valittaa kuinka raskasta olla koko kesä lasten kanssa kotona kun ei ole varaa tehdä mitään eikä omaa aikaa.

Vierailija
179/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeuksista seuraa aina velvollisuuksia. Siis köyhällä on velvollisuus elättää lapsensa siinä missä on oikeus se hankkia. Älä laske tukien varaan, Suomi on kohta siinä jamassa, että tukia karsitaan ja rankasti. 

Vierailija
180/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:43"]Itse oon köyhä, opiskelija, eli tuilla elän vain. Olen raskaana ja iha samaa mieltä! en ole tätä lasta kuitenkaan tekemällä "tehnyt" vaan ilmoitti tulostaa yllätyksenä, mutta en todellakaan kiellä elämää lapselta vain koska muka itsekästä tehdä köyhänä lapsi. musta ei ole itsekästä koska elämään pystyy niukemminki pienillä tuilla ja hyvin lapsen perustarpeet saa hoidettua vaikka ei olisi rahaa! itsekkäitä olette te ketkä väittää että lapsi olisi vain hyvin toimeentulevan etuoikeus! [/quote] Mitenkä miehesi? Itsekin olen opiskelija ja raskaana, mutta mies vakityössä ja minullakin koulun ohella työpaikka, joten tukien varassa ei tarvitse elellä.

[/quote]

Eli loisit miehesi lompakolla.
[/quote]
Lapsi on miehenkin, kultaseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme