Muutetaan suvivirren sanoja neutraalimmaksi
Niin ikuiset mielensäpahoittajat voivat etsiä uusia kohteita valituksilleen. Minä voin hoitaa sanoittamisen ilmaiseksi. En kuulu mihinkään kirkkoon joten teen niistä kaikille kivat. Tärkein on kuitenkin hieno sävellys.
Kyseessä on vain ja ainoastaan jonkun tarve tulla kuulluksi. Rahaa ei pidä antaa. Sanokaa sille espoolaiselle että hän on hieno ja oikeassa. Tuollaiset tarvitsee kehuja ja huomiota.
Terveisin tolkun ihminen
Kommentit (32)
Voiko sen jumala- sanan korvata sanalla Allah? Näin saataisiin aikaan ns. jäätynyt konflikti, johon kukaan ei halua koskea pitkällä tikullakaan?
Vierailija kirjoitti:
Voiko sen jumala- sanan korvata sanalla Allah? Näin saataisiin aikaan ns. jäätynyt konflikti, johon kukaan ei halua koskea pitkällä tikullakaan?
Jumala ja Allah on sama asia.
Ei oke tarvetta muuttaa hyvää ja kevääseen sopivaa laulua.
Lauria varten joku tekstinikkari voisi kehitellä oman laulu, jota Lauri voisi hyräillä yksin omassa perunakuopassaan.
Ei muuteta! Suvivirsi on osa meidän kulttuurihistoriaa, jota tulee vaalia..
t. kirkkoon kuulumaton ja vasemmistoa äänestävä
Eikä muuteta! Se on just hyvä tuollaisena. Jos sitä muuttaa, se ei ole enää Suvivirsi ja silloin ollaan annettu periksi kitisijöille. Sehän ei käy päinsä, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jahwe = Jumala = Allah
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet synkretisti.
Raamatun Jumala ja kuunjumalahan ovat hyvin erilaisia olemukseltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet synkretisti.
Raamatun Jumala ja kuunjumalahan ovat hyvin erilaisia olemukseltaan.
Sama asia. Fiktiota kaikki
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole silloin enää sama.
Joo mutta ei meillä ole varaa maksaa noille änkyröille.
Pistetään lapsille kuulokkeet päähän ja vanhemmat saa itse valita mitä soi niistä. Kukaan ei pahoita mieltään :D
Suvilaulu (2003)
Jo joutui armas aika -laulusta on tehty myös sanoiltaan ei-uskonnollisia versioita. Ehdotuksen Suvilaulun sanoiksi on tehnyt sanoittaja Miiroskari vuonna 2003.[28]
1. Jo joutui armas aika
ja suvi suloinen,
kauniisti joka paikkaa
koristaa kukkanen.
Nyt lämpöänsä suopi
taas säteet auringon,
ne luonnon uudeks luopi,
sen kutsuu elohon.
2. Taas niityt vihannoivat
ja laiho laaksossa,
puut metsän huminoivat
jo lehtiverhossa.
Nyt linnut sinitaivaan
kauniisti visertää,
ja aallon kaarnalaivaan
käy reima tuulispää.
3. Jo joutui armas aika
ja suven ihanuus,
tää vehreys, sen taika
on aina ihan uus.
Se vuosi vuoden jälkeen
mun valtahansa saa,
oot vehmastoista kaunein,
sä kesäöiden maa!
Minä ap kuulun vain tolkun ihmisiin. En kuulu muihin lahkoihin.
Miksi meidän pitäisi jonkun hippien tai muukalaisten prsettä nuolla? Voivat poistua tilaisuudesta, jos hento luonto Ei kestä jotain laulamista.
Olen ihan närkästynyt, että Raamatussakin on muutettu sanamuotoja aikojen saatossa. Minä haluan sen alkuperäisen suomenkielisen Raamatun, koska se oli oikeaa Jumalan sanaa! Voisiko Päivi tehdä tälle epäkohdalle jotakin?
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan närkästynyt, että Raamatussakin on muutettu sanamuotoja aikojen saatossa. Minä haluan sen alkuperäisen suomenkielisen Raamatun, koska se oli oikeaa Jumalan sanaa! Voisiko Päivi tehdä tälle epäkohdalle jotakin?
Netistä löytyy?
Vierailija kirjoitti:
Ei oke tarvetta muuttaa hyvää ja kevääseen sopivaa laulua.
Lauria varten joku tekstinikkari voisi kehitellä oman laulu, jota Lauri voisi hyräillä yksin omassa perunakuopassaan.
Hänelle kuuluu äänieristetty koppi, jonne mennä sillä aikaa, kun muut laulelee kesän tulosta.
Laurille poppikone sinne koppii, josta vpi valkata itselleen sopivan laulun. Ehdotan vaikka laulua "kilisee kilisee kulkuset... talven valkohiutaleet, ne hiljan leijailee...
Vierailija kirjoitti:
Miksi meidän pitäisi jonkun hippien tai muukalaisten prsettä nuolla? Voivat poistua tilaisuudesta, jos hento luonto Ei kestä jotain laulamista.
Näin on. Vois sanoo, että nyt lauletaan, ja ne jotka ei kestä sitä, voivat hipsiä himaansa
Jo joutui armas lennokki ja suvi suloinen, kauheesti joka paikkaan putoo droonit suristen.