Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhälläkin on oikeus lapseen

Vierailija
10.07.2015 |

Mua ärsyttää semmoset jotka väittää että työttömänä ei kannattaisi tehdä lapsia. Miten niin ei muka? Tuet riittää hyvin lapsen kanssa elämiseen ja sitä vartenhan on lapsilisät just että köyhilläkin on varaa tehdä lapsia. Eikä matalapalkka duunareilla sen verta enempää rahaa käytössä. Mun vanhemmat oli työttömiä molemmat kun olin lapsi enkä siitä silloin mitenkää kärsinyt. Päinvastoin oli kiva että vanhemmat kotona kun taas uraohjuksilla ei ole aikaa olla lastenkaa ollenkaan.

Kommentit (215)

Vierailija
61/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:39"]Lapsilisät ei todellakaan ole sitä varten että köyhät voisi tehdä lapsia vaan niillä on tarkoitus kompensoida työssäkäyvien ihmisten tulonmenetystä, joka lastenteosta aiheutuu!!! Voi että pistää vihaksi tällaiset tampiot!!!!!!!! Ärhh [/quote] [quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:37"]Lapsella on oikeus olla joutumatta elämään köyhyydessä vain vanhempien itsekkyyden takia.  [/quote] Lapsi kärsii enemmän uraohjusten perheissä. Vanhemmilla ei ole aikaa vahtia lapsia kun ovat kokoajan töissä ja sitten hilluvat ne 14v yöllä taksitolppien luona.

[/quote]

HS:"Köyhän perheen lapset kokevat myös useammin, ettei aikuisilla ole heille tarpeeksi aikaa. Kyselyn perusteella vastaavat kokemukset parempiosaisilla lapsilla ovat harvinaisia.

Suurin osa kyselyyn vastaajista, 68 prosenttia , arvioi, että heistä huolehtivat aikuiset viettävät heidän kanssaan sopivasti aikaa. Suurin osa niistä lapsista, jotka haluaisivat viettää enemmän aikaa vanhempien kanssa, luokitteli perheensä köyhäksi tai erittäin köyhäksi."

http://www.hs.fi/kotimaa/a1426828692247

Tässä lisää tietoa köyhyyden vaikutuksesta lapsiin

http://www.hs.fi/tiede/a1427781155862

Osa köyhistä näyttää pitävän itseään jotenkin parempana, jalompana ja laadukkaampana ihmisenä kuin heitä varakkaammat ihmiset. Vain köyhä osaa rakastaa, välittää ja vain köyhän sydän on kultaa. Outoa. 

Vierailija
62/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä omat lapseni vanhemmistaan huolen pitää koska kasvatamme heidät onnellisiksi aikuisiksi ilman turhia paineita tulevasta ja saavat parhaan lapsuuden mitä voi toivoa emmekä tule heitä arvostelemaan vaikka ei heistä lääkäreitä tai tohtoreita tulisikaan tai mistä sen tietää voihan he haluta vaikka tulla ja tuemme heitä siinäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja sydämeni on kultaa ja en osaa kuin iloita kaikesta ja rakastaa. Lapseni ovat ihania kaikki 5 eikä työttömyyteni estänyt minua hankkimasta heitä.

Vierailija
64/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:03"]Kyllä omat lapseni vanhemmistaan huolen pitää koska kasvatamme heidät onnellisiksi aikuisiksi ilman turhia paineita tulevasta ja saavat parhaan lapsuuden mitä voi toivoa emmekä tule heitä arvostelemaan vaikka ei heistä lääkäreitä tai tohtoreita tulisikaan tai mistä sen tietää voihan he haluta vaikka tulla ja tuemme heitä siinäkin.
[/quote]

Antaisit nyt esimerkin työnteosta. Lapsesi luultavasti häpeävät sinua jossain vaiheessa. Valitettavasti.

Vierailija
65/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:02"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:39"]Lapsilisät ei todellakaan ole sitä varten että köyhät voisi tehdä lapsia vaan niillä on tarkoitus kompensoida työssäkäyvien ihmisten tulonmenetystä, joka lastenteosta aiheutuu!!! Voi että pistää vihaksi tällaiset tampiot!!!!!!!! Ärhh [/quote] [quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:37"]Lapsella on oikeus olla joutumatta elämään köyhyydessä vain vanhempien itsekkyyden takia.  [/quote] Lapsi kärsii enemmän uraohjusten perheissä. Vanhemmilla ei ole aikaa vahtia lapsia kun ovat kokoajan töissä ja sitten hilluvat ne 14v yöllä taksitolppien luona.

[/quote]

HS:"Köyhän perheen lapset kokevat myös useammin, ettei aikuisilla ole heille tarpeeksi aikaa. Kyselyn perusteella vastaavat kokemukset parempiosaisilla lapsilla ovat harvinaisia.

Suurin osa kyselyyn vastaajista, 68 prosenttia , arvioi, että heistä huolehtivat aikuiset viettävät heidän kanssaan sopivasti aikaa. Suurin osa niistä lapsista, jotka haluaisivat viettää enemmän aikaa vanhempien kanssa, luokitteli perheensä köyhäksi tai erittäin köyhäksi."

http://www.hs.fi/kotimaa/a1426828692247

Tässä lisää tietoa köyhyyden vaikutuksesta lapsiin

http://www.hs.fi/tiede/a1427781155862

Osa köyhistä näyttää pitävän itseään jotenkin parempana, jalompana ja laadukkaampana ihmisenä kuin heitä varakkaammat ihmiset. Vain köyhä osaa rakastaa, välittää ja vain köyhän sydän on kultaa. Outoa. 
[/quote]

Arvaa kuinka moni vapaaehtoisesti työtön lukee nuo artikkelit - eivät kestä. Kannattaisi kuitenkin. Fuulaavat itseän ja elävät valheellisesti onnellista elämää, koska tietävät jokaisen heidän tilanteestaan tietävän pitävän heitä nollina.

Vierailija
66/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 17:57"]Työttömyyteni on oma valintani ja olen tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen enkä valita tai tarvitse muutosta. En ole vihainen työssäkäyville enkä muille työttömille. Kun omat asiat on kunnossa sitä hyväksyy toisetkin. Sanoisin olevan onnellinen
[/quote]

Sinusta ei luultavasti vain pidetty työpaikoills.
[/quote]

Ei varmaan enkä minä pitänyt työpaikoista ihmiset ihan liian kiireisiä. Minua ei vaan ole tehty heräämään herätyskelloon ja elämään muutenkaa kellon mukaan. Äsken vasta huomasin et on jo perjantai ja viikko taas vilahti silmissä.

Vierailija
67/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampailla pitäisi olla hyvä meininki kun taas pari vapaapäivää ja sunnuntaina taas ahdistaa. Työtöntä ei onneksi ahdista kun jokainen viikonpäivä on kuin lauantai

Vierailija
68/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 17:57"]Työttömyyteni on oma valintani ja olen tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen enkä valita tai tarvitse muutosta. En ole vihainen työssäkäyville enkä muille työttömille. Kun omat asiat on kunnossa sitä hyväksyy toisetkin. Sanoisin olevan onnellinen
[/quote]

[/quote]

Ei varmaan enkä minä pitänyt työpaikoista ihmiset ihan liian kiireisiä. Minua ei vaan ole tehty heräämään herätyskelloon ja elämään muutenkaa kellon mukaan. Äsken vasta huomasin et on jo perjantai ja viikko taas vilahti silmissä.
[/quote]

Eli olet yhteiskuntakelvoton?

Vierailija
69/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 17:57"]Työttömyyteni on oma valintani ja olen tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen enkä valita tai tarvitse muutosta. En ole vihainen työssäkäyville enkä muille työttömille. Kun omat asiat on kunnossa sitä hyväksyy toisetkin. Sanoisin olevan onnellinen
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En tietenkään. Maksan veroni niinkuin sinäkin ja vaikka en työstä pidä ja nautin vapaa-ajastani täysillä ei minusta vaan tee huonoa ihmistä. Osaatko iloita omista arkiaamuista ja työpäivistä tarpeeksi?

Vierailija
70/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, ärsyttääkö vieläkin?

Vierailija
71/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 17:57"]Työttömyyteni on oma valintani ja olen tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen enkä valita tai tarvitse muutosta. En ole vihainen työssäkäyville enkä muille työttömille. Kun omat asiat on kunnossa sitä hyväksyy toisetkin. Sanoisin olevan onnellinen
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En tietenkään. Maksan veroni niinkuin sinäkin ja vaikka en työstä pidä ja nautin vapaa-ajastani täysillä ei minusta vaan tee huonoa ihmistä. Osaatko iloita omista arkiaamuista ja työpäivistä tarpeeksi?
[/quote]

Kyllä.

Vierailija
72/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:03"]Kyllä omat lapseni vanhemmistaan huolen pitää koska kasvatamme heidät onnellisiksi aikuisiksi ilman turhia paineita tulevasta ja saavat parhaan lapsuuden mitä voi toivoa emmekä tule heitä arvostelemaan vaikka ei heistä lääkäreitä tai tohtoreita tulisikaan tai mistä sen tietää voihan he haluta vaikka tulla ja tuemme heitä siinäkin.
[/quote]
Naivius huipussaan :D Ja millä ne teistä pitää huolen, jos itselläänkään ei ole töitä? Ettei vaan kävisi niin päin, että joudutte tukemaan heitä vielä pienistä eläkkeistännekin.

Vierailija
73/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta pitää rahallisesti huolta. Omaiset ovat vaan läsnä että järki säilyy ja pitävät huolen muulla tavalla

Vierailija
74/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:35"]Yhteiskunta pitää rahallisesti huolta. Omaiset ovat vaan läsnä että järki säilyy ja pitävät huolen muulla tavalla
[/quote]
Säälittävää. Taidat provoilla, ei kai kukaan oikeasti voi olla noin vastuuton?

Vierailija
75/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, kuinka täällä stigmatisoivaa köyhiä elämänkoululaisiksi ja vapaaehtoisesti työttömiksi. Työttömyyden tai pienten tulojen taustalla on monia syitä. Voi olla pitkäaikaissairauksia, ura kuvataiteilijana ym. Olisi aika absurdia, jos vaikkapa huipputason kuvataiteilija ei saisi siirtää geenejään eteenpäin, koska ammatillinen menestys rahassa mitattuna tulee vasta pitkälle keski-ikäisenä tai kuoleman jälkeen.

Itse olen köyhä ja aion todellakin tehdä lapsia. Minulla on sen verran koulutusta ja kognitiivista kapasiteettiä, että pystyn pienilläkin tuloillani järjestämään lapsille hyvän ja tasapainoisen elämän. Suomessahan ongelmana on alhainen syntyvyys, juuri siksi on olemassa lapsilisät, kunnallinen päivähoito ym. Myös pienituloisten halutaan tekevän lapsia.

Vierailija
76/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet ihmissaastaa, etkä ansaitse mitenkään sitä, että työssäkäyvät kustantavat elämisesi. Et pistä tikkuakaan ristiin, että itse elättäisit itsesi. Olet oksettava.

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 17:57"]Työttömyyteni on oma valintani ja olen tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen enkä valita tai tarvitse muutosta. En ole vihainen työssäkäyville enkä muille työttömille. Kun omat asiat on kunnossa sitä hyväksyy toisetkin. Sanoisin olevan onnellinen
[/quote]

Vierailija
77/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:13"]

Lampailla pitäisi olla hyvä meininki kun taas pari vapaapäivää ja sunnuntaina taas ahdistaa. Työtöntä ei onneksi ahdista kun jokainen viikonpäivä on kuin lauantai

[/quote]

Ai sen takia ylipanoiset köyhät työttömät ostavat sitä lauantaimakkaraa niin paljon...? Koko elämä yhtä lauantaita.

Vierailija
78/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:35"]Yhteiskunta pitää rahallisesti huolta. Omaiset ovat vaan läsnä että järki säilyy ja pitävät huolen muulla tavalla
[/quote]
Säälittävää. Taidat provoilla, ei kai kukaan oikeasti voi olla noin vastuuton?
[/quote]

Miksen olisi tosissani.

"Elämältä kaiken sain.
Ei onneamme saa nyt kukaan estää
Niin kuin taivas maa, se kaiken kestää.
Lupaan sulle sen."

Vierailija
79/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku joskus miettiä sitä lastakin? Haluaakohan se lapsi syntyä ylipäätään tähän maailmaan? 

Ei lasta tehdä koska haluat itsellesi vanhuuden turvaa ja elämällesi sisältöä. Tai ei ainakaan pitäisi tehdä. Minun mielipide siis tämä, siksi olenkin lapseton vielä. 

Vierailija
80/215 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 17:57"]Työttömyyteni on oma valintani ja olen tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen enkä valita tai tarvitse muutosta. En ole vihainen työssäkäyville enkä muille työttömille. Kun omat asiat on kunnossa sitä hyväksyy toisetkin. Sanoisin olevan onnellinen [/quote] Sinusta ei luultavasti vain pidetty työpaikoills. [/quote] Ei varmaan enkä minä pitänyt työpaikoista ihmiset ihan liian kiireisiä. Minua ei vaan ole tehty heräämään herätyskelloon ja elämään muutenkaa kellon mukaan. Äsken vasta huomasin et on jo perjantai ja viikko taas vilahti silmissä. [/quote] Eli olet yhteiskuntakelvoton? [/quote] En tietenkään. Maksan veroni niinkuin sinäkin ja vaikka en työstä pidä ja nautin vapaa-ajastani täysillä ei minusta vaan tee huonoa ihmistä. Osaatko iloita omista arkiaamuista ja työpäivistä tarpeeksi?

[/quote]

Mitäs veroja sinä maksat? Lol. Tukipummit eivät vaan tajua, että tulonsiirroita maksettavat "verot" eivät ole mitään veroja. Voi teitä elämänkoululaisia. Ettei sinussa vaan virtaa kreikkalainen veri...? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi