Köyhälläkin on oikeus lapseen
Mua ärsyttää semmoset jotka väittää että työttömänä ei kannattaisi tehdä lapsia. Miten niin ei muka? Tuet riittää hyvin lapsen kanssa elämiseen ja sitä vartenhan on lapsilisät just että köyhilläkin on varaa tehdä lapsia. Eikä matalapalkka duunareilla sen verta enempää rahaa käytössä. Mun vanhemmat oli työttömiä molemmat kun olin lapsi enkä siitä silloin mitenkää kärsinyt. Päinvastoin oli kiva että vanhemmat kotona kun taas uraohjuksilla ei ole aikaa olla lastenkaa ollenkaan.
Kommentit (215)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:49"]
Voisiko joku joskus miettiä sitä lastakin? Haluaakohan se lapsi syntyä ylipäätään tähän maailmaan?
Ei lasta tehdä koska haluat itsellesi vanhuuden turvaa ja elämällesi sisältöä. Tai ei ainakaan pitäisi tehdä. Minun mielipide siis tämä, siksi olenkin lapseton vielä.
[/quote]
No siis, köyhyys ja heikko tai olematon ajattelukykyhän kulkevat käsi kädessä. Eli ei, köyhä ei kykene ajattelemaan noin monimutkaisesti kuin ehdotat. Ikävä kyllä.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:49"]
Voisiko joku joskus miettiä sitä lastakin? Haluaakohan se lapsi syntyä ylipäätään tähän maailmaan?
Ei lasta tehdä koska haluat itsellesi vanhuuden turvaa ja elämällesi sisältöä. Tai ei ainakaan pitäisi tehdä. Minun mielipide siis tämä, siksi olenkin lapseton vielä.
[/quote]
No siis, köyhyys ja heikko tai olematon ajattelukykyhän kulkevat käsi kädessä. Eli ei, köyhä ei kykene ajattelemaan noin monimutkaisesti kuin ehdotat. Ikävä kyllä.
[/quote]
Paras.
Tää on niin tätä. Minäminäminä. MINÄ haluan lapsen, MINULLA on oikeus lapseen.
Entä sen lapsen oikeudet, tai lasten?
Kyllä mun mielestä lapsella pitää olla oikeus esimerkiksi omaan huoneeseen(tietyn iän jälkeen),itseään kiinnostaviin harrastuksiin, mahdollisuus osallistua luokkaretkille, kaverisynttäreille ja leirikouluun ilman että raha on este, oikeus siihen että hädän hetkellä vanhemmat voi viedä lapsen yksityiselle jos julkiselta ei saa hoitoa, ilman että syödään loppukuukausi nuudelia...
Se pikkulapsivaihe on vielä edullista aikaa, mutta teini-ikäisen kulut on jo isompia. Kouluun tarvitsee läppärin ja yhteydenpitoon puhelimen, lukiokirjat maksaa, vanhojentanssit maksaa, nuorten yhteiset menot ja harrastukset maksaa...
Ei näitä kaikkia yhteiskunta maksa, eikä kuulukaan, vaan ne on huoltajan vastuulla.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 17:26"]antaa uraohjusten nauttia työstä ja halukkaille vapaampi elämä tukien kanssa ja kaikki olisivat onnellisia. Ei työtön työtä kaipaa ainoastaan rahaa. uraihmiset nauttii pelkästää siitä työn tekemisestä ei ne rahaa niinkään tarvitse kunhan pärjää ja pikkasen päälle.
[/quote]
Argh!! Mä en haluis mitään enempää kuin olla kotiäiti, mutta pakko käydä töissä koska rahaa pitää saada! Mies on työtön, perustaa juuri omaa yritystään. Meillä on vain yksi lapsi, koska tiedämme että siihen meidän taloudelliset resurssit riittää hyvin - henkisesti riittäis useammallekin lapselle, mutta valitettavasti se pelkkä rakkaus ja läsnäolo ei riitä! En mä ainakaan jaksais olla kovin mukava äiti jos ois koko ajan huoli rahasta tai häpeä siitä että elää pääosin yhteiskunnan tuella. Huom: on tosiaan aivan eri asia sairastua tai tulla työttömäksi kun niitä lapsia jo on, mutta se että koko elämä ja elanto lasketaan alusta alkaen tukien varaan on väärin.
En ole uraihminen, mutta käyn töissä sen 8h päivässä kun muuta vaihtoehtoa ei ole.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:04"]bää
[/quote]
bää bää vkl alkoi nyt päät täytee vauhdilla et jaksaa ensi viikolla töissä tulevan pahan olon
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:07"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:04"]bää
[/quote]
bää bää vkl alkoi nyt päät täytee vauhdilla et jaksaa ensi viikolla töissä tulevan pahan olon
[/quote]
Jos ei kertynyttä pahaa oloa saa purettua pois voi vaikka joutua hakee saikkua ja joutua työttömäksi.
Tänne on mainiota tulla muistuttamaan itseään niistä syistä miksei enää äänestä vasemmistoa.
Oikeudet syntyvät vain siten, että niiden vastapainona on velvollisuus. Mitkä ovat ne velvollisuudet jotka täyttämällä olet ansainnut em oikeudet?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:44"]
Myös pienituloisten halutaan tekevän lapsia.
[/quote]
On eri asia olla pienituloinen kuin olla täysin persaukinen ja pysyvästi riippuvainen sosiaalituista.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:06"]
Kyllä mun mielestä lapsella pitää olla oikeus esimerkiksi omaan huoneeseen(tietyn iän jälkeen),itseään kiinnostaviin harrastuksiin, mahdollisuus osallistua luokkaretkille, kaverisynttäreille ja leirikouluun ilman että raha on este, oikeus siihen että hädän hetkellä vanhemmat voi viedä lapsen yksityiselle jos julkiselta ei saa hoitoa, ilman että syödään loppukuukausi nuudelia...
Se pikkulapsivaihe on vielä edullista aikaa, mutta teini-ikäisen kulut on jo isompia. Kouluun tarvitsee läppärin ja yhteydenpitoon puhelimen, lukiokirjat maksaa, vanhojentanssit maksaa, nuorten yhteiset menot ja harrastukset maksaa...
Ei näitä kaikkia yhteiskunta maksa, eikä kuulukaan, vaan ne on huoltajan vastuulla.
[/quote]
Lapselle riittää turvallinen ympäristö, hyvä hygieniä, mahdollisuus koulutukseen ja terveellinen ravitsemus. Vähälläkin pärjää. Ei minullekaan lapsena annettu omaa läppäriä ja puhelimenkin sain vasta lukiossa. Olen siis syntynyt 80-luvun lopulla. Todellakaan ei tarvitse maksaa niitä kaikkein kalleimpia harrastuksia esim. jääkiekko tai leirikoulut ulkomailla. Kaksi veljeä tai siskoa voivat ihan hyvin jakaa makuuhuoneen. Esim. Espanjassa se on ihan normikäytäntö, ei ole hyväksi lapselle nukkua yksin.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:13"]Tänne on mainiota tulla muistuttamaan itseään niistä syistä miksei enää äänestä vasemmistoa.
[/quote]
Siis just meinasin kirjottaa tänne, että näiden tyyppien takia taidan jatkossa äänestää kokoomusta. Mä en halua että mun verorahani käytetään laiskotteluun. Oikeasti!
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:37"]
Lapsella on oikeus olla joutumatta elämään köyhyydessä vain vanhempien itsekkyyden takia.
[/quote]
Tällä tarkoittanet uraohjusten henkistä köyhyyttä mikä valitettavasti periytyy lapselle koska vanhemmilla ei ole aikaa eikä rakkautta lapselle itsekkyytensä takia? Miten saisi vanhemmat vähemmän itsekkäiksi ja jäämään kotiin lasten kanssa? :(
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:38"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:13"]Tänne on mainiota tulla muistuttamaan itseään niistä syistä miksei enää äänestä vasemmistoa.
[/quote]
Siis just meinasin kirjottaa tänne, että näiden tyyppien takia taidan jatkossa äänestää kokoomusta. Mä en halua että mun verorahani käytetään laiskotteluun. Oikeasti!
[/quote]höpöhöpö
Miten joku edes kehtaa sanoa nauttivansa työttömyydestä ja tukien varassa elämisestä? Eikä toivoakaan että nää luopiot olis edes ansiosidonnaista saavia! Ehei, nää loisii ihan vaan valtion tuilla! Ei helvetti että vituttaa.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:37"]
Lapsella on oikeus olla joutumatta elämään köyhyydessä vain vanhempien itsekkyyden takia.
[/quote]
Tällä tarkoittanet uraohjusten henkistä köyhyyttä mikä valitettavasti periytyy lapselle koska vanhemmilla ei ole aikaa eikä rakkautta lapselle itsekkyytensä takia? Miten saisi vanhemmat vähemmän itsekkäiksi ja jäämään kotiin lasten kanssa? :(
[/quote]
Ei hyvää päivää että tätäkin paskaa vielä... Miksi kukaan täysjärkinen jättäytyisi kotiäidiksi ja antaisi lapselleen mallin, että veronmaksajien rahoilla lorviminen on ihan ok?! Tää yhteiskunta kuulkaa tarvitsee ihan oikeasti kaikkien kykeneväisten työpanosta, että saadaan edes tärkeimmät tuet ja etuudet säilytettyä.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:37"]
[/quote]
[/quote]
Ei hyvää päivää että tätäkin paskaa vielä... Miksi kukaan täysjärkinen jättäytyisi kotiäidiksi ja antaisi lapselleen mallin, että veronmaksajien rahoilla lorviminen on ihan ok?! Tää yhteiskunta kuulkaa tarvitsee ihan oikeasti kaikkien kykeneväisten työpanosta, että saadaan edes tärkeimmät tuet ja etuudet säilytettyä.
[/quote]
Meitsin tuki on ainakin tärkee jo viides vuosi menossa työttömyysturvaa eli hushus töihin siitä et saan ensi kuussa minulle kuuluvan tuen
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:23"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:44"]
Myös pienituloisten halutaan tekevän lapsia.
[/quote]
On eri asia olla pienituloinen kuin olla täysin persaukinen ja pysyvästi riippuvainen sosiaalituista.
[/quote]
Nimenomaan. Tuilla elävä ei ole pienituloinen vaan tuloton.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:36"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:06"]
[/quote]
Lapselle riittää turvallinen ympäristö, hyvä hygieniä, mahdollisuus koulutukseen ja terveellinen ravitsemus. Vähälläkin pärjää. Ei minullekaan lapsena annettu omaa läppäriä ja puhelimenkin sain vasta lukiossa. Olen siis syntynyt 80-luvun lopulla. Todellakaan ei tarvitse maksaa niitä kaikkein kalleimpia harrastuksia esim. jääkiekko tai leirikoulut ulkomailla. Kaksi veljeä tai siskoa voivat ihan hyvin jakaa makuuhuoneen. Esim. Espanjassa se on ihan normikäytäntö, ei ole hyväksi lapselle nukkua yksin.
[/quote]
Näin juuri. Jos perheellä ei ole varaa enempään, niin se saa riittää, mihin on varaa. Jos lapsen kavereilla on jotain enemmän ja hienompaa, niin sille ei sitten vaan voi mitään. Pettymykset kasvattavat.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 17:57"]Työttömyyteni on oma valintani ja olen tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen enkä valita tai tarvitse muutosta. En ole vihainen työssäkäyville enkä muille työttömille. Kun omat asiat on kunnossa sitä hyväksyy toisetkin. Sanoisin olevan onnellinen [/quote] Sinusta ei luultavasti vain pidetty työpaikoills. [/quote] Ei varmaan enkä minä pitänyt työpaikoista ihmiset ihan liian kiireisiä. Minua ei vaan ole tehty heräämään herätyskelloon ja elämään muutenkaa kellon mukaan. Äsken vasta huomasin et on jo perjantai ja viikko taas vilahti silmissä. [/quote] Eli olet yhteiskuntakelvoton? [/quote] En tietenkään. Maksan veroni niinkuin sinäkin ja vaikka en työstä pidä ja nautin vapaa-ajastani täysillä ei minusta vaan tee huonoa ihmistä. Osaatko iloita omista arkiaamuista ja työpäivistä tarpeeksi?
[/quote]
Mitäs veroja sinä maksat? Lol. Tukipummit eivät vaan tajua, että tulonsiirroita maksettavat "verot" eivät ole mitään veroja. Voi teitä elämänkoululaisia. Ettei sinussa vaan virtaa kreikkalainen veri...? :D
[/quote]
Olenhan mä komea ku italialainen tai kreikkalainen mies adonis eli alfa male et voi olla et virtaakin