Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies nolasi minut alttarilla totaalisesti (terveiset tutuille)

Vierailija
08.07.2015 |

Vuosia suunnittelin ja unelmoin häistä. Kauniina ruskaisena syksypäivänä mieheni kosi minua ja antoi vapaat kädet häiden suunnittelun suhteen. Eivät häät mitkään överiprameat olleet, mutta tilaisuus oli kaunis ja herkkä. Tai niin minä toivoin.

En käyttäytynyt kuin bridezilla missään nimessä. Kysyin mieheni mielipidettä kaikkeen, sillä kyseessä oli kuitenkin meidän eikä minun häät. Olin onneni kukkuloilla, kun kaikki meni niin rauhallisesti ja ilman sen suurempaa stressiä.

Koitti häiden aamu. Vieraat saapuivat paikalle yksi toisensa jälkeen. Minä olin morsiusneitojeni kanssa valmistautumassa vihkimispaikan läheisessä saunarakennuksessa. Sanoin ääneen, että minua jännittää. Häiden olematon stressi kumpusi jostain syvistä syövereistä, olin sen ajatusten voimalla yrittänyt sivuuttaa. Siinä sitten hengittelin syvään ja rauhoituin.

Astelin alttarille äitini saattelemana. Rakas isäni on jo kuollut vuosia sitten syöpään. Voi miten komealta mieheni näytti! Ystävä "vihki" meidät, kun kyseessä ei olleet kirkkohäät. Ja sitten se tapahtui. Kysyessään mieheltäni, haluaako hän ottaa minut vaimokseen, mieheni vastasi "En". Sekunnin murto-osan jälkeen hän naurahti ja sanoi, että "vitsillähän minä, tietysti haluan". Mutta minä en kestänyt. Sen sekunnin murto-osan aikana taisin saada rytmihäiriön ja luulin pyörtyväni. Kuulin, kuinka vieraat huokaisivat kauhuissaan. Kun mieheni korjasi tilanteen, kaikki nauroivat hissukseen. Minusta tuntui, että minut oli nolattu kaikkien edessä lyömällä elämäni tärkein hetki vitsiksi. Pillahdin itkuun.

Minun teki mieli juosta pois jonnekin piiloon, mutta jalat eivät kantaneet. Kun suutelimme, seisoin paikoillani kuin suolapatsas. Kuvat meistä kävelemässä pois alttarilta kyyneleet poskillani eivät todellakaan olleet onnen kyyneleitä. Ne olivat häpeän kyyneleitä. Kaikki se stressi, mitä olin piilotellut, purkautui. Kävelin suoraan saunarakennukselle ja painoin oven perässäni kiinni.

Koko päivä oli pilalla. Toki keräsin itseni ja menin vieraiden luokse, sillä hääillallinen oli alkamassa. Sivukorvalla kuuntelin, kuinka mieheni vitsaili bestmanien kanssa asiasta. "Oli muuten tosi hyvä heitto hehheh". En löytänyt iloa enää yhtään mistää ja valssimmekin näytti siltä, kuin olisin ollut kovassa humalassa. Roikuin vain miehessäni, koska en jaksanut ajatella enkä heittäytyä tilanteeseen. On sanomattakin selvää, että hääyömme oli seksitön.

Olen kertonut miehelleni, kuinka hän pilasi päiväni totaalisesti. Valokuvissa näytän olevani aineissa, sillä olin itkenyt niin paljon. Mieheni pyysi hyvin vuolaasti anteeksi ja on masentunutkin siitä, ettei ajatellut vitsiä pidemmälle. Lähdemme pian häämatkalle.

Ylireagoinko? Elämäni tärkein päivä, eikä minulla ole hyviä muistoja siitä. Oikeastaan tuntuu siltä, etten muista mitään koko päivästä. Miksi tämän piti mennä näin :(

Kommentit (175)

Vierailija
21/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:55"]

Miten sinut muka nolattiin? Itsensähän mies munasi. Paska vitsi ja menisi itselläkin ehkä hetkeksi fiilikset, mutta jos oikeasti olisit yhtä rento häiden suhteen kuin väität niin ei yksi paska vitsi koko päivää pilaa.

[/quote]

Samaa ihmettelen, en ymmärrä miten tämä sinut nolasi? Siitäkö on kyse että kaikki näkee miten urpon miehen olet valinnut?

Vierailija
22/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla mikään Nuusku huomatakseen mistä on kyse. Ei edes mikään järjen jättiläinen. Mitä täytyy olla ettei sitä tajua en viitsi edes sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:45"]

Ihan kiva tarina. Mutta ei erityisen uskottava. En usko, että sellaista ihmistä onkaan, joka tekisi noin julman pilan rakastetulleen tärkeällä hetkellä.

[/quote]

Ai ei vai?

Mulla entinen avomies teki niin, että kun tulin kävelylenkiltä illalla kotiin, oli kynttiläat palamassa, viini kaadettu laseihin ja mies pyysi istumaan.

Juttelimme niitä näitä suhteestamme, kunnes mies tuli lähelleni, polvistui eteeni, otti kätensä käteeni katsoi suoraan silmiin, ja sanoi: Olen kauan halunnut kysyä tätä...

Minä jo melkein kyyneleet silmissä siinä, että ai kun ihana  romanttista. Sittne mies laittaa kätensä taskuun, ottaa sieltä jotain ja kysyy:

Haluaisitko... syödä tämän suklaapatukan?

Oddottaa vähän aikaa ja sitten räjähtää nauramaan. Hänellä tosiaan oli suklaapatukka, taisi olla DaCapo, jonka hän minulle ojensi, ja ajatuksena oli vaan järjestää kiva killeri.

Se oli hänestä niiiiin hauskaa. Peitin pettymykseni, mutta kyllä tuntui pahalta, että joku vääntää vitsiä tuollaisesta asiasta.

Oltiin oltu yhdessä lähes viisi vuotta tuolloin.

No, tuo on vaan yksi syy, minkä takia hänestä lopulta tuli exä.

Vierailija
24/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 02:22"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 02:17"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 02:11"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 02:05"]

Oikeasti porukka uskoo tän jutun :D

[/quote]

Minä alan enemmän vittuuntua provo huutelijoista jotka eivät enää usko mihinkään ja luulevat että muutkin haluavat osaksi tätä salaliittoa, jossa he paljastavat "totuuden". Aloituksen tapainen tilanne on mahdollinen ja se riittää minulle, jotta voin pohtia asiaa.

[/quote]Mutta silloin kai olisi kyse todellisista häistä eikä pelleilystä. Miksi se mies olisi vakavissaan kun koko show oli pilailua?

[/quote]

Miksi ylipäätään laittaa rahaa kiinni tilanteeseen jonka laskee pelleilyksi? Kyllä miehen luulisi tietävän että kyseessä oli tärkeä asia naiselle kun tämä sellaisen halusi. Ja minä en ainakaan jatkaisi elämääni sellaisen ihmisen kanssa, joka laskee leikkiä minulle tärkeillä asioilla. 

[/quote]Mitään rahoja ei laitettu kiinni koska kaikki on ap:n huumoria, koko traaginen tarina.

Vierailija
25/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, tuli todella kamala olo puolestasi :( menin vähän aikaa sitten itse naimisiin ja olisin ollut niin vihainen ja järkyttynyt, loukkaantunutkin jos mies olisi noin tehnyt! Olin niin kauan odottanut unelmahäitäni ja en olisi tuollaista "vitsiä" kestänyt. Et ylireagoi! Tyhmä mies, muuten voi joo vitsailla kavereitten kanssa ja näin mutta ei häissä, varsinkaan alttarilla! Huhhuh.

Vierailija
26/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:54"]

No minusta hieman ylireagoit. Onhan se hääpäivä monelle tärkeä, mutta ei kai se voi yhteen huonoon vitsiin kaatua?

[/quote]

yhteen huonoon vitsiin. No, sekin toki riippuu sanooko vitsin illaliskeskustelussa ja onko vitsin taso puujalkavitsi, kuin, että sanoo vitsin häävieraiden edessö muutenkin jännittävässä paikassa.

[/quote]

Mikä tuossa on jännittävä paikka...? -_-

Vierailija
27/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olisin lähtenyt menemään jos mies sanoisi ei. Ainakin keskeyttäisin seremonian ja ois ukkokullan kans hiukan juteltavaa. Oon pitkäpinnainen ja huumorintajuinen mutta noin tärkeällä asialla ei vaan vitsailla. Mies häpäisi koko avioliiton. Paha mieli sinun puolestasi ap!

Vierailija
28/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä täällä näitä haukkuja. Itse olisin reagoinut ihan samalla tavalla. Tuntuu pahalta ap:n puolesta :(

Vierailija
29/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin varmaan vastaavassa tilanteessa antanut avokkaalla poskelle vaikka papin edessä, jos tuolla tavalla vitsejä heittelisi. 

Vierailija
30/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:57"]

Mä en ymmärrä täällä näitä haukkuja. Itse olisin reagoinut ihan samalla tavalla. Tuntuu pahalta ap:n puolesta :(

[/quote]Ymmärrät myös että on ihan ok järjestää leikkihäät ja sitten järkyttyä kun mieskin leikkii ja pilailee? Pilaahan ne olivat ap:nkin puolelta koko "häät".

Vierailija
31/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:53"]

Jos tämä ei ole provo, ymmärrän täysin pettymyksesi.

[/quote]

Liian huolellisesti kirjoitettu ollakseen järkyttyneen vaimon tilitystä.

Vierailija
32/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 01:00"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:12"]

Alttarilla vaikka ei ollut kirkossa häät? Ja ystävä "vihki". Ei kuulosta oikeilta jäiltä ollenkaan joten ei ihme jos mies vähän vitsaili kun olivat tuollaiset leikkihäät. Ymmärtäisin järkytyksesi jos olisi tapahtunut kirkossa papin edessä, silloin olisi ollut tosi moukkamaista.

[/quote]

Aika surullista, että jollekin häissä olennaisinta on joku satukirjaa siteeraava huru-ukko. Noloa ja ahdasmielistä, että sen perusteella vielä kokee oikeudekseen vähätellä ja mollata toiselle tärkeää päivää.

[/quote]Aika monelle häissä oleellisinta taitaa olla että vihkijällä on lailliset oikeudet vihkiä. Etkö (sinäkään) tajua pointtia? Eihän nuo olleet mikään vihkitilaisuus ollenkaan. Ap leikki ja mieskin leikki mutta se ei ap:lle sopinutkaan, hän (ap)  saa pilkata avioliittoa mutta mies ei hänen käsikirjoitustaan.

Vierailija
33/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:52"]

Sitten ku alat odottamaan lasta niin kerro miehellesi että se ei ole miehen... Ei vaiskaa on se!

[/quote]Ap.lla olisi oikeasti tyyny tai tekoraskausvatsa paitansa alla. Sopii tyyliin häiden kanssa. Kaikki on niin aitoa.

Vierailija
34/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla oli todella suuret odotukset tuohon päivästä ja hetkeen, mutta kun asiat menivät eri tavalla kuin odotuksissa, seurauksena on tietenkin pettymys. Olit tunnetasolla -ja muutenkin varmaan- ladannut tilanteeseen erittäin paljon.

Mitäpä tohon sanoisi; mies ei tajunnut yhtään, että tuossa kohdassa hänen vitsinsä on väärin ajoitettu. Ei osannut tajuta, kuinka se voi pikkasen särkeä sinun tunnelmaa. Ehkä hänkin oli vähän jännittynyt ja hänellä purkautui se ajattelemattomuutena ja harkitsemiskyvyn menettämisenä? Ja yritti pitää machoa tai jotain kulissia keventämällä tilannetta tolla heitolla "en".

Joissain elämäntilanteissa on niin paljon tunteita pelissä, että ihmisten sanomiset osuvat turhankin syvälle sieluun ja niitä on vaikea ohittaa.

Kirjoita toi sinua loukannut repliikki tai tilanne paperille, katsele sitä ja puhu vielä kerran miehen kanssa ja repikää tai polttakaa sitten se paperi. Ehkä sen asian konkretisointi ja hävittäminen auttaa jättämään asian sinne Ö-mappiin muiden mokien joukkoon? 

Vierailija
35/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon sanotaan että suurella osalla ihmisistä on puutteellinen tai olematon kriittinen lukutaito, pakko uskoa että se pitää paikkansa kun tätä ketjua lukee.. Hienoa ap, ajattelin kun luin aloituksesi että on niin selviä "vihjeitä" ettei kukaan voi ottaa tosissaan mutta olit fiksumpi kuin minä kun tiesit mikä porukkaan uppoaa :)

Vierailija
36/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:57"]

[/quote]Niin minäkin jos minulle olisi vihittäessä tehty noin. Nyt ei kuitenkaan ollut mitään vihkimistä eikä avioliiton solmimista. Tässä "haukutaan" joko ap:n höpöhöpötarinointia tai sitä kuinka joku (ap) viitsii pellellä naimisiinmenolla.

Vierailija
37/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

y

Vierailija
38/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ylireagoit ja miehesi on juntti. Valitan.

Vierailija
39/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunikointinne ei toimi ja teillä on odotukset ja elämänarvot aivan erilaiset. Huonolta näyttää koko avioliitto. Ei tuu mittään.

Vierailija
40/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus että jengi jaksaa tarttua tohon "vihkimiseen". Ystävä ei siis ole pappi, vaan laamanni tai vastaava jolla on oikeus vihkiä, ja kirjoittaja käyttää lainausmerkkejä koska kyseessä ei ollut kirkkohäissä vihkiminen (ei nähtävästi tajua että myös siviilivihkiminen on vihkimistä). Vissiin kenelläkään av-mammalla ei ole tuomaria tuttavapiirissä, ja ymmärtäähän sen jos ei ole itsekään kouluja käynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi