Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies nolasi minut alttarilla totaalisesti (terveiset tutuille)

Vierailija
08.07.2015 |

Vuosia suunnittelin ja unelmoin häistä. Kauniina ruskaisena syksypäivänä mieheni kosi minua ja antoi vapaat kädet häiden suunnittelun suhteen. Eivät häät mitkään överiprameat olleet, mutta tilaisuus oli kaunis ja herkkä. Tai niin minä toivoin.

En käyttäytynyt kuin bridezilla missään nimessä. Kysyin mieheni mielipidettä kaikkeen, sillä kyseessä oli kuitenkin meidän eikä minun häät. Olin onneni kukkuloilla, kun kaikki meni niin rauhallisesti ja ilman sen suurempaa stressiä.

Koitti häiden aamu. Vieraat saapuivat paikalle yksi toisensa jälkeen. Minä olin morsiusneitojeni kanssa valmistautumassa vihkimispaikan läheisessä saunarakennuksessa. Sanoin ääneen, että minua jännittää. Häiden olematon stressi kumpusi jostain syvistä syövereistä, olin sen ajatusten voimalla yrittänyt sivuuttaa. Siinä sitten hengittelin syvään ja rauhoituin.

Astelin alttarille äitini saattelemana. Rakas isäni on jo kuollut vuosia sitten syöpään. Voi miten komealta mieheni näytti! Ystävä "vihki" meidät, kun kyseessä ei olleet kirkkohäät. Ja sitten se tapahtui. Kysyessään mieheltäni, haluaako hän ottaa minut vaimokseen, mieheni vastasi "En". Sekunnin murto-osan jälkeen hän naurahti ja sanoi, että "vitsillähän minä, tietysti haluan". Mutta minä en kestänyt. Sen sekunnin murto-osan aikana taisin saada rytmihäiriön ja luulin pyörtyväni. Kuulin, kuinka vieraat huokaisivat kauhuissaan. Kun mieheni korjasi tilanteen, kaikki nauroivat hissukseen. Minusta tuntui, että minut oli nolattu kaikkien edessä lyömällä elämäni tärkein hetki vitsiksi. Pillahdin itkuun.

Minun teki mieli juosta pois jonnekin piiloon, mutta jalat eivät kantaneet. Kun suutelimme, seisoin paikoillani kuin suolapatsas. Kuvat meistä kävelemässä pois alttarilta kyyneleet poskillani eivät todellakaan olleet onnen kyyneleitä. Ne olivat häpeän kyyneleitä. Kaikki se stressi, mitä olin piilotellut, purkautui. Kävelin suoraan saunarakennukselle ja painoin oven perässäni kiinni.

Koko päivä oli pilalla. Toki keräsin itseni ja menin vieraiden luokse, sillä hääillallinen oli alkamassa. Sivukorvalla kuuntelin, kuinka mieheni vitsaili bestmanien kanssa asiasta. "Oli muuten tosi hyvä heitto hehheh". En löytänyt iloa enää yhtään mistää ja valssimmekin näytti siltä, kuin olisin ollut kovassa humalassa. Roikuin vain miehessäni, koska en jaksanut ajatella enkä heittäytyä tilanteeseen. On sanomattakin selvää, että hääyömme oli seksitön.

Olen kertonut miehelleni, kuinka hän pilasi päiväni totaalisesti. Valokuvissa näytän olevani aineissa, sillä olin itkenyt niin paljon. Mieheni pyysi hyvin vuolaasti anteeksi ja on masentunutkin siitä, ettei ajatellut vitsiä pidemmälle. Lähdemme pian häämatkalle.

Ylireagoinko? Elämäni tärkein päivä, eikä minulla ole hyviä muistoja siitä. Oikeastaan tuntuu siltä, etten muista mitään koko päivästä. Miksi tämän piti mennä näin :(

Kommentit (175)

Vierailija
1/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:08"]

Sä menet joka kesä samalla tavalla naimisiin ja joka kesä tunget sinne saunalle nyyhkyttämään!

Ja eihän sinua vihitty, kuten kirjoitit, ystävä "vihki". Ne ei edes olleet kirkkohäät, vaikka astelit alttarille. (mikä minusta oli outoa, alttaria kun ei löydy kovin monesta muusta paikasta kuin kirkosta).

Vihkikaavassa ei kysytä, että haluatko vaimoksesi eikä siihen vastata, että haluan.

Vitsi vitsi, sulla oli feikkihäät tänäkin vuonna!

[/quote]

Niinpä. Kirjoitustyyli on niin tuttu. Sama, joka löysi kotoaan miehen sängystä kaverin kanssa ja hutki sitä harjanvarrella :)

Vierailija
2/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:36"]

Miten ihmeessä te takerrutte siihen, miten kirjoitan? :o Minä kutsun alttariksi vaikka tyynykasaa, jos se tuntuu minusta pyhältä paikalta. Emme me kirkkohäitä pitäneet, koska kumpikaan meistä ei kuulu kirkkoon. Mies kosi syksyllä ja menimme naimisiin vajaa viikko sitten. En muista häistä seurustelua vieraiden kanssa, kakun leikkaamista, ääneen luettuja värssyjä ja muistoja jne. Voi luoja miten typeriin yksityiskohtiin te jotkut jaksatte takertua! Toivon koko sydämestäni ettei teille tapahdu elämässänne koskaan mitään suuntaa muuttavaa. Ap

[/quote]

Ne ääneen luetut värssyt on adressien muistolauseita ja ne luetaan hautajaisissa, ei häissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaunis ruskainen syksypäivä" En kestä! :D

Vierailija
4/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies nolasi alttarilla, joka ei ollut oikea alttari ja sitten ystävä leikisti vihki teidät? Etkö saanut pienenä leikkiä prinsessaleikkejä vai mistä moinen naimisiinmenoleikki?

Vierailija
5/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luin aloituksen alkuun ihan huolimattomasti ja käsitin että ollaan oikein kirkon alttarilla papin (ystävän) edessä ja miehen "en"-vastaus kaikuu ympäri käytäviä ja kattoja ja kaikki kaiuhistelevat. Mutta nämä olivatkin leikkihäät? En käsitä, miksi miehenkin olisi niin virallinen pitänyt olla, kai sitä leikkiä saa kun koko "naimisiinmenokin" oli leikkiä?

Vierailija
6/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi siis pikkupoikasion täysy tollo ja tirvana. Olisin lähtenyt varmaan koko tilaisuudesta itse.

Vierailija
7/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Paljastui samantien kun kerroit yksityiskohtia kuten "Voi miten komealta mieheni näytti!" Ja kirjoitustyyli muutenkin. Kirjoitit ihailevasti miehestäsi, vaikket oikeasti pettyneenä olisi sitä tehnyt, jos tämä tarina olisi tosi. Ihmeen moni täällä silti uskoo.

Vierailija
8/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:01"]

Provo. Paljastui samantien kun kerroit yksityiskohtia kuten "Voi miten komealta mieheni näytti!" Ja kirjoitustyyli muutenkin. Kirjoitit ihailevasti miehestäsi, vaikket oikeasti pettyneenä olisi sitä tehnyt, jos tämä tarina olisi tosi. Ihmeen moni täällä silti uskoo.

[/quote]

Jos aloittaja on ihminen, joka lukee paljon kirjoja, niin silloin kyseinen kirjoitustyyli on mahdollinen. Ottamatta kantaa sisältöön. Parempi kyky kuvailla asioita tulee kirjoja lukemalla. Ja usein on ujojen harrastus. Tosin sen voin sanoa että kyllä hän voi ihailla puolisoaan vaikka tämä teki mitä teki, mutta siitä voi päätellä että hän ei arvosta itseään.

Vierailija
9/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuo oli kyllä ylireagointia sinulta. Kieltämättä paska vitsi, mutta tajuat varmaan, että mies aidosti katui ja häpesi tuota heittoa, joka todellakaan ei ollut mikään hartaudella suunniteltu? Olisit ottanut asian puheeksi heti hääpäivänä mököttämisen sijaan, niin olisitte molemmat päässeet nauttimaan hääpäivästänne sen jälkeen. Tuo kuulostaa just sellaiselta jutulta, jonka aika moni mies voisi möläyttää huomaamattomuuttaan, en tekisi tuosta mitään kriisiä...

Vierailija
10/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme mammoja. Nämä varmaan lukevat harlekiineja luullen niiden olevan dokumentaarisia kuvauksia elävästä elämästä? Samoin saippuasarjat. Ei, hyvät mammukaiset, ne ovat ihan yhtä satua kuin tämän ketjun sinänsä hupaisa aloitus.

Vierailija
11/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:01"]

[/quote]

No niin nyt on joku Sherlock päässyt oikein vauhtiin! :D Haloo, jotkut kykenee kuvailemaan tunteitaan ja tuntemuksiaan hyvinkin lyyrisesti. Ap vaikuttaa aika romantikolta. Tuollaisella "kirjoitustyylin vaihdoksella" voidaan kuvata sitä tunnetilan vaihdosta, joka oikeasti tapahtuikin. Kävellessään alttarille ap:lla oli kovat odotukset ja kaikki tuntui niin täydelliseltä, kunnes tunnelma muuttui totaalisesti noiden kohtalokkaisen sanojen jälkeen. Lue edes joskus kirjoja, niin huomaat miten niissä käytetään tällaisia kaikenlaisia tehokeinoja (jopa paljon taitavammin kuin tässä ap:n tekstissä).

Vierailija
12/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan ap ei ole taitava sepustelija.

Ja jos joku tosissaan uskoo ap:n liirumit niin miksi teitä ei häiritse se että mitään vihkimistä EI EDES TAPAHTUNUT?

Säälittelette nolattua ap:ta ja moititte miestä - miksi ette ap:ta joka pilailee monelle vakavalla ja tärkeällä asialla?

Mitä mieltä suunnitella ja järjestää "häät" seremonioineen, juhlineen, tarjoiluineen kaikkineen - eikö samalla vaivalla olisi voinut mennä ihan oikeasti naimisiin?

Minusta ap ei vaikuta romantikolta vaan ihmiseltä joka nauraa kioskikirjallisuuden lukijoille ja näiden naiviudelle.

Vierailija
13/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:57"]

Ihan pakko kysyä kun kerran aloitit, minkä ikäinen miehesi on, mikä on hänen koulutuksensa, mistä ihmeestä löydätte aina ne kaikkein kauheimmat ääliö miehet....minulle ei varmasti kävisi näin...mutta jos kävisi...oli eropaperit vetämässä heti huomenna....jotain rajaa sentään

[/quote]Ei tarvita mitään eropapereita kun ei ap ja "miehensä" ole naimisissa. Huomasitko että heidät "vihki" ystävä jolla ei ole oikeuksia vihkiä ketään avioliittoon?

Vierailija
14/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva tarina. Mutta ei erityisen uskottava. En usko, että sellaista ihmistä onkaan, joka tekisi noin julman pilan rakastetulleen tärkeällä hetkellä.

Vierailija
15/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 00:03"]

Ap oli jo vihitty maistraatissa ennen tätä "alttariepisodia". Joten mikä oli ongelma, kun koko "alttari" oli pelkkä ohjelmanumero ja leikkiä muutenkin. Eihän siinä tilaisuudessa edes vihitty ketään.

Ylireagointia ap:lta, vaikka sinänsä Ap:n sukupuoli huomioon ottaen ymmärrettävää. Ap on tehnyt tästä varmaan sellaisen draaman, että miestäkin jo sisimmässään kaduttaa, että perui vitsin.

[/quote]Mistä tiedät että on käyty maistraatissa vihillä? Ap ei siitä maininnut mitään, korosti vain ettei vihkimistä tapahtunut.

Vierailija
16/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylireagoit. huono vitsi, mutta ei sen olisi pitänyt antaa koko päivää pilata...

Vierailija
17/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:42"]

Nimenomaan ap ei ole taitava sepustelija.

Ja jos joku tosissaan uskoo ap:n liirumit niin miksi teitä ei häiritse se että mitään vihkimistä EI EDES TAPAHTUNUT?

Säälittelette nolattua ap:ta ja moititte miestä - miksi ette ap:ta joka pilailee monelle vakavalla ja tärkeällä asialla?

Mitä mieltä suunnitella ja järjestää "häät" seremonioineen, juhlineen, tarjoiluineen kaikkineen - eikö samalla vaivalla olisi voinut mennä ihan oikeasti naimisiin?

Minusta ap ei vaikuta romantikolta vaan ihmiseltä joka nauraa kioskikirjallisuuden lukijoille ja näiden naiviudelle.

[/quote]

jos minulle vastasit, niin en ota kantaa onko tarina tosi vai ei, eikä se minua kiinnostakaan. Huvitti vaan tuo, kun joku Nuusku päässyt kunnolla vauhtiin ja oikein antaumuksella analysoi ap:n tekstiä ja "kirjoitustyylin vaihdosta" ja sen merkitystä :D

-128

Vierailija
18/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 02:11"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 02:05"]

Oikeasti porukka uskoo tän jutun :D

[/quote]

Minä alan enemmän vittuuntua provo huutelijoista jotka eivät enää usko mihinkään ja luulevat että muutkin haluavat osaksi tätä salaliittoa, jossa he paljastavat "totuuden". Aloituksen tapainen tilanne on mahdollinen ja se riittää minulle, jotta voin pohtia asiaa.

[/quote]Kuinka yleistä on että pari valmistelee häät juhlapaikkoineen, kutsuvieraineen, tarjoiluineen jne mutta ei menekään naimisiin? Hääpuvut on ja morsiusneidot ja kaikki, mutta ei vihkijää. Haluamiset (?) sanotaan ja kaikki mutta juridinen asema ja siviilisääty ei muutu. Minä ihmettelisin suuresti vieraana moisissa "häissä" mutta tpansa kullakin.

En usko että kuvatun tapainen tilanne oikeasti olisi mahdollinen. Se on mahdollista että vihkiparista toinen pilailee lapsellisuuksissaan laillisen vihkijän edessä mutta tuon hömppäteatterin järjestämiseen en usko.

Vierailija
19/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ku alat odottamaan lasta niin kerro miehellesi että se ei ole miehen... Ei vaiskaa on se!

Vierailija
20/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies olisi vastannut kysymykseen "en", olisin kävellyt suorilta ulos ja homma olisi siinä. Vaikka olisi kuinka lisäillyt vitsivitsiä perään. Ihan järjetön paskiainen ja ajattelematon idiootti että menee tuollaista heittämään. AP ei ylireagoinut yhtään, lähinnä vaan ihmettelen miksi ei lähtenyt kävelemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä