Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies nolasi minut alttarilla totaalisesti (terveiset tutuille)

Vierailija
08.07.2015 |

Vuosia suunnittelin ja unelmoin häistä. Kauniina ruskaisena syksypäivänä mieheni kosi minua ja antoi vapaat kädet häiden suunnittelun suhteen. Eivät häät mitkään överiprameat olleet, mutta tilaisuus oli kaunis ja herkkä. Tai niin minä toivoin.

En käyttäytynyt kuin bridezilla missään nimessä. Kysyin mieheni mielipidettä kaikkeen, sillä kyseessä oli kuitenkin meidän eikä minun häät. Olin onneni kukkuloilla, kun kaikki meni niin rauhallisesti ja ilman sen suurempaa stressiä.

Koitti häiden aamu. Vieraat saapuivat paikalle yksi toisensa jälkeen. Minä olin morsiusneitojeni kanssa valmistautumassa vihkimispaikan läheisessä saunarakennuksessa. Sanoin ääneen, että minua jännittää. Häiden olematon stressi kumpusi jostain syvistä syövereistä, olin sen ajatusten voimalla yrittänyt sivuuttaa. Siinä sitten hengittelin syvään ja rauhoituin.

Astelin alttarille äitini saattelemana. Rakas isäni on jo kuollut vuosia sitten syöpään. Voi miten komealta mieheni näytti! Ystävä "vihki" meidät, kun kyseessä ei olleet kirkkohäät. Ja sitten se tapahtui. Kysyessään mieheltäni, haluaako hän ottaa minut vaimokseen, mieheni vastasi "En". Sekunnin murto-osan jälkeen hän naurahti ja sanoi, että "vitsillähän minä, tietysti haluan". Mutta minä en kestänyt. Sen sekunnin murto-osan aikana taisin saada rytmihäiriön ja luulin pyörtyväni. Kuulin, kuinka vieraat huokaisivat kauhuissaan. Kun mieheni korjasi tilanteen, kaikki nauroivat hissukseen. Minusta tuntui, että minut oli nolattu kaikkien edessä lyömällä elämäni tärkein hetki vitsiksi. Pillahdin itkuun.

Minun teki mieli juosta pois jonnekin piiloon, mutta jalat eivät kantaneet. Kun suutelimme, seisoin paikoillani kuin suolapatsas. Kuvat meistä kävelemässä pois alttarilta kyyneleet poskillani eivät todellakaan olleet onnen kyyneleitä. Ne olivat häpeän kyyneleitä. Kaikki se stressi, mitä olin piilotellut, purkautui. Kävelin suoraan saunarakennukselle ja painoin oven perässäni kiinni.

Koko päivä oli pilalla. Toki keräsin itseni ja menin vieraiden luokse, sillä hääillallinen oli alkamassa. Sivukorvalla kuuntelin, kuinka mieheni vitsaili bestmanien kanssa asiasta. "Oli muuten tosi hyvä heitto hehheh". En löytänyt iloa enää yhtään mistää ja valssimmekin näytti siltä, kuin olisin ollut kovassa humalassa. Roikuin vain miehessäni, koska en jaksanut ajatella enkä heittäytyä tilanteeseen. On sanomattakin selvää, että hääyömme oli seksitön.

Olen kertonut miehelleni, kuinka hän pilasi päiväni totaalisesti. Valokuvissa näytän olevani aineissa, sillä olin itkenyt niin paljon. Mieheni pyysi hyvin vuolaasti anteeksi ja on masentunutkin siitä, ettei ajatellut vitsiä pidemmälle. Lähdemme pian häämatkalle.

Ylireagoinko? Elämäni tärkein päivä, eikä minulla ole hyviä muistoja siitä. Oikeastaan tuntuu siltä, etten muista mitään koko päivästä. Miksi tämän piti mennä näin :(

Kommentit (175)

Vierailija
161/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt aivan ymmärrä tätä koko sepustusta. Ap:ta ei vihkinyt henkikirjoittaja tms maistraatista, ei pappi, vaan joku ystävä "vihki" heidät alttarilla joka ei ollut alttari.

Koska ap:ta ja miestänsä ei ole virallisesti vihitty he eivät ole naimisissa.

Koko tapahtuma (mikäli se edes tapahtui) oli täyttä teatteria.

Jos suunnittelit häät huolella ja joka asian miehelläsi tarkistuttaen kuinka teistä kumpikaan ei pitänyt tärkeänä ihan oikeaa avioliittoa?

Äitisikin leikki mukana. Omituista porukaa olette.

Joten: en usko minäkään tätä tarinaa, liioittelit myös sillä reginatyylillä.

Vierailija
162/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 02:05"]

Oikeasti porukka uskoo tän jutun :D

[/quote]

Minä alan enemmän vittuuntua provo huutelijoista jotka eivät enää usko mihinkään ja luulevat että muutkin haluavat osaksi tätä salaliittoa, jossa he paljastavat "totuuden". Aloituksen tapainen tilanne on mahdollinen ja se riittää minulle, jotta voin pohtia asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 02:11"]

[/quote]

Minä alan enemmän vittuuntua provo huutelijoista jotka eivät enää usko mihinkään ja luulevat että muutkin haluavat osaksi tätä salaliittoa, jossa he paljastavat "totuuden". Aloituksen tapainen tilanne on mahdollinen ja se riittää minulle, jotta voin pohtia asiaa.

[/quote]Mutta silloin kai olisi kyse todellisista häistä eikä pelleilystä. Miksi se mies olisi vakavissaan kun koko show oli pilailua?

Vierailija
164/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:51"]

Vuosia suunnittelin ja unelmoin häistä. Kauniina ruskaisena syksypäivänä mieheni kosi minua ja antoi vapaat kädet häiden suunnittelun suhteen. Eivät häät mitkään överiprameat olleet, mutta tilaisuus oli kaunis ja herkkä. Tai niin minä toivoin. En käyttäytynyt kuin bridezilla missään nimessä. Kysyin mieheni mielipidettä kaikkeen, sillä kyseessä oli kuitenkin meidän eikä minun häät. Olin onneni kukkuloilla, kun kaikki meni niin rauhallisesti ja ilman sen suurempaa stressiä. Koitti häiden aamu. Vieraat saapuivat paikalle yksi toisensa jälkeen. Minä olin morsiusneitojeni kanssa valmistautumassa vihkimispaikan läheisessä saunarakennuksessa. Sanoin ääneen, että minua jännittää. Häiden olematon stressi kumpusi jostain syvistä syövereistä, olin sen ajatusten voimalla yrittänyt sivuuttaa. Siinä sitten hengittelin syvään ja rauhoituin. Astelin alttarille äitini saattelemana. Rakas isäni on jo kuollut vuosia sitten syöpään. Voi miten komealta mieheni näytti! Ystävä "vihki" meidät, kun kyseessä ei olleet kirkkohäät. Ja sitten se tapahtui. Kysyessään mieheltäni, haluaako hän ottaa minut vaimokseen, mieheni vastasi "En". Sekunnin murto-osan jälkeen hän naurahti ja sanoi, että "vitsillähän minä, tietysti haluan". Mutta minä en kestänyt. Sen sekunnin murto-osan aikana taisin saada rytmihäiriön ja luulin pyörtyväni. Kuulin, kuinka vieraat huokaisivat kauhuissaan. Kun mieheni korjasi tilanteen, kaikki nauroivat hissukseen. Minusta tuntui, että minut oli nolattu kaikkien edessä lyömällä elämäni tärkein hetki vitsiksi. Pillahdin itkuun. Minun teki mieli juosta pois jonnekin piiloon, mutta jalat eivät kantaneet. Kun suutelimme, seisoin paikoillani kuin suolapatsas. Kuvat meistä kävelemässä pois alttarilta kyyneleet poskillani eivät todellakaan olleet onnen kyyneleitä. Ne olivat häpeän kyyneleitä. Kaikki se stressi, mitä olin piilotellut, purkautui. Kävelin suoraan saunarakennukselle ja painoin oven perässäni kiinni. Koko päivä oli pilalla. Toki keräsin itseni ja menin vieraiden luokse, sillä hääillallinen oli alkamassa. Sivukorvalla kuuntelin, kuinka mieheni vitsaili bestmanien kanssa asiasta. "Oli muuten tosi hyvä heitto hehheh". En löytänyt iloa enää yhtään mistää ja valssimmekin näytti siltä, kuin olisin ollut kovassa humalassa. Roikuin vain miehessäni, koska en jaksanut ajatella enkä heittäytyä tilanteeseen. On sanomattakin selvää, että hääyömme oli seksitön. Olen kertonut miehelleni, kuinka hän pilasi päiväni totaalisesti. Valokuvissa näytän olevani aineissa, sillä olin itkenyt niin paljon. Mieheni pyysi hyvin vuolaasti anteeksi ja on masentunutkin siitä, ettei ajatellut vitsiä pidemmälle. Lähdemme pian häämatkalle. Ylireagoinko? Elämäni tärkein päivä, eikä minulla ole hyviä muistoja siitä. Oikeastaan tuntuu siltä, etten muista mitään koko päivästä. Miksi tämän piti mennä näin :(

[/quote]Hyvä kusipäätutka sinulla, jatkoa luultavasti tulossa:(

Vierailija
165/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskaisesta päivästä lähtien oli selvää, että Porvoossa ollaan. Muutenkin huono sepitys.

Vierailija
166/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 02:17"]

[/quote]

[/quote]Mutta silloin kai olisi kyse todellisista häistä eikä pelleilystä. Miksi se mies olisi vakavissaan kun koko show oli pilailua?

[/quote]

Miksi ylipäätään laittaa rahaa kiinni tilanteeseen jonka laskee pelleilyksi? Kyllä miehen luulisi tietävän että kyseessä oli tärkeä asia naiselle kun tämä sellaisen halusi. Ja minä en ainakaan jatkaisi elämääni sellaisen ihmisen kanssa, joka laskee leikkiä minulle tärkeillä asioilla. 

Vierailija
167/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 02:22"]

[/quote]

[/quote]

Miksi ylipäätään laittaa rahaa kiinni tilanteeseen jonka laskee pelleilyksi? Kyllä miehen luulisi tietävän että kyseessä oli tärkeä asia naiselle kun tämä sellaisen halusi. Ja minä en ainakaan jatkaisi elämääni sellaisen ihmisen kanssa, joka laskee leikkiä minulle tärkeillä asioilla. 

[/quote]Mikä siinä oli naiselle tärkeää? Esiintyminen päivän prinsessana? Eihän se nainenkaan halunnut naimisiin, halusi vain leikkiä ja esittää häitä. Jos olisi oikesti tahtonut avioitua miehen kanssa olisi järjestänyt todelliset häät joissa vihkijänä olisi ollut laillinen henkilö.

Ihanko totta joku ei huomaa että ap naruttaa ja tekee sen vielä niin räikeästi että se on helppo nähdä? haluaa varmaan kokeilla kuinka tyhmiä ihmiset ovat ja millainen kriittinen lukutaito kenelläkin on. Ei siihen mitään salaliittoteorioita tarvita että ei voi ottaa tosissaan tätä aloitusta.

Vierailija
168/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 02:29"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 02:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Mikä siinä oli naiselle tärkeää? Esiintyminen päivän prinsessana? Eihän se nainenkaan halunnut naimisiin, halusi vain leikkiä ja esittää häitä. Jos olisi oikesti tahtonut avioitua miehen kanssa olisi järjestänyt todelliset häät joissa vihkijänä olisi ollut laillinen henkilö.

Ihanko totta joku ei huomaa että ap naruttaa ja tekee sen vielä niin räikeästi että se on helppo nähdä? haluaa varmaan kokeilla kuinka tyhmiä ihmiset ovat ja millainen kriittinen lukutaito kenelläkin on. Ei siihen mitään salaliittoteorioita tarvita että ei voi ottaa tosissaan tätä aloitusta.

[/quote]

No ketä se hyödyttää että alotus tuomitaan narutukseksi. Aiheesta saa mielenkiintoisen keskutelun aikaiseksi oli se sitä tai ei. Sitä paitsi aina jostain syystä tuntuu löytyvän näitä jotka "testailevat kuinka tyhmiä täällä ollaan". Fakta on se että tällä palstalla on pää-asiassa idiootteja joten asiaa ei erityisemmin tarvitse testailla jos on viettänyt täällä aikaa. Toisekseen sinä tai kukaan mukaan ei voi määrittää mikä saa olla tärkeää ja mikä ei saa olla tärkeää. Eri asiat eri ihmisille. Kaikista alhaisinta on loukata ihmistä tälle tärkeän asian kautta. Oli se sitten vaikka vaalenpunaisen elefantin palvominen.

Vierailija
169/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelua se on sekin että kiinnittä huomiota epäjohdonmukaisuuksiin ja yrittää saada niihin tolkkua. On totta että kukaan ulkopuolinen ei voi määrätä mikä kellekin on tärkeää ja oikeassa olet siinäkin että alhaista on loukata sellaisella asialla, mutta monia varmasti kiinnostaa mikä ap:lle siinä päivässä ja tilaisuudessa oli tärkeää. Koska vihkiminen oli teatteria. Ja moneen muuhunkin seikkaan olisi ollut mukava kuulla tarkennusta.

Mitä mieltä niellä kaikki ja korrektisit voivotella kovaa kohtaloa? Jos hypoteesina ajatellaan että jonkun puoliso ihan oikeasti alttarilla tai maistraatissa todellisen vihkijän edessä sanoisi noin, herättäisi se varmasti monessa halun pohtia ja keskustella asiasta ja mitä kaikkea siihen liittyisikään.

Nyt vain häiritsi monet tökeryydet. Enkä halua olla ylimielinen ap:ta kohtaan mutta en vain tajua koko feikkivihkimisen pointtia.

Vierailija
170/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 13:52"]

AP:n tarinassa oli liian monta omituista seikkaa. Muutama olisi vielä ollut uskottavaa -erikoista ehkä, mutta mahdollista- nyt oli laitettu niin paljon efektejä että luulisi kenen tahansa näkevän vedätyksen.

Mahdotonhan se tietysti kouluja käymättömän ja harlekiineja lukevan on ymmärtää.

[/quote]Esim : "Koitti häiden aamu. Vieraat saapuivat paikalle yksi toisensa jälkeen. ----- hengittelin syvään ja rauhoituin. Astelin alttarille äitini saattelemana. ------- Ja sitten se tapahtui. -------- keräsin itseni ja menin vieraiden luokse sillä hääillallinen oli alkamassa."

Koko päiväkö siinä alttarilla meni?

Ja tosiaan ne värssyt. Hautajaisadressit minullekin niistä mieleen tulee.

Luulenpa minäkin että ap on aivan tahallaan tehnyt kaikki epäuskottavuudet katsoakseen kuinka hyvin ne menevät läpi. Yllättävän hyvin tosiaan onnistui.

Vierailija
171/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 13:32"]

Voi jeesus että jengi jaksaa tarttua tohon "vihkimiseen". Ystävä ei siis ole pappi, vaan laamanni tai vastaava jolla on oikeus vihkiä, ja kirjoittaja käyttää lainausmerkkejä koska kyseessä ei ollut kirkkohäissä vihkiminen (ei nähtävästi tajua että myös siviilivihkiminen on vihkimistä). Vissiin kenelläkään av-mammalla ei ole tuomaria tuttavapiirissä, ja ymmärtäähän sen jos ei ole itsekään kouluja käynyt.

[/quote]

Aika jänä, että ystävällä on oikeus vihkiä ja silti hän vain "vihki" ja vieläpä alttarin äärellä, vaikka kyseessä ei ollut kirkollinen toimitus. Kuka tahansa tuomari ei ole oikeutettu vihkimään, pitää olla maistraatin päällikkö, henkikirjoittaja tai julkinen notaari. Julkinen notaari ei edes ole tuomari.

Vierailija
172/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 13:52"]

AP:n tarinassa oli liian monta omituista seikkaa. Muutama olisi vielä ollut uskottavaa -erikoista ehkä, mutta mahdollista- nyt oli laitettu niin paljon efektejä että luulisi kenen tahansa näkevän vedätyksen.

Mahdotonhan se tietysti kouluja käymättömän ja harlekiineja lukevan on ymmärtää.

[/quote]Esim : "Koitti häiden aamu. Vieraat saapuivat paikalle yksi toisensa jälkeen. ----- hengittelin syvään ja rauhoituin. Astelin alttarille äitini saattelemana. ------- Ja sitten se tapahtui. -------- keräsin itseni ja menin vieraiden luokse sillä hääillallinen oli alkamassa."

Koko päiväkö siinä alttarilla meni?

Ja tosiaan ne värssyt. Hautajaisadressit minullekin niistä mieleen tulee.

Luulenpa minäkin että ap on aivan tahallaan tehnyt kaikki epäuskottavuudet katsoakseen kuinka hyvin ne menevät läpi. Yllättävän hyvin tosiaan onnistui.

[/quote]

Minun mielestäni pelottavan hyvin. Täällä kun kommentoi ihan oikeita aikuisia ihmisiä, joilla ei ole mitään ymmärrystä siitä, miten esim. vihkiminen tapahtuu. Nauroin Vesa Keskisen olen naimisissa - en olekaan -pähkäilylle ja luulin, että hän on ainoa, joka ei tiedä systeemistä mitään, mutta näköjään aika moni palsta mamma on yhtä umpiossa kasvanut. Mamma suhtautuu ihan rauhallisesti siihen, että kaveri kutsuu leikkihäihin, joissa on ohjelmanumerona "vihkiminen" feikkialttarin äärellä ihan omintakeisin sanailuin ja haluamisineen ja morsian käy välillä vihkipaikan viereisessä saunassa kokoamassa itseään.

Vierailija
173/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että makaronilaatikkohäiden ketjuun ilmestyi ihmisiä jotka olivat niissä häissä, samoin lähes jokaiseen pöyristyttävään hääketjuun on osunut asianomaisia paikalle mutta näin erikoisessa ja julmassa -jonkun mielestä ehkä huvittavassa- seremoniassa mukana olleita ei tule vaikka ap terveisiäkin lähetti eli tavallaan kutsui mukaan keskusteluun ;)

Vierailija
174/175 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EB

Vierailija
175/175 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollainen vitsi ole edes mitenkään hauska. Jos mies olisi sanonut noin vahingossa hermostuksissaan, se voisi olla huvittava juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän